eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
885 عکس
1.3هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو ده سال،ده تا بچه😳😍 اونوقت به ما که میرسه میگن فاصله سنی مناسب بیشتر از سه ساله😑 ما بیشتر از دو تا بچه بیاریم میشیم بی کلاس و ..‌‌ اما اگه یه اروپایی ده تا بچه بیاره میشه نایس و متمدن! پ ن، فقط اون تک دختری که وسط نه تا پسره😍
تسلیت میگیم به خانواده ای که مهمون عیدشون ، قصد ده روز کرده تا نماز و روزه اش خراب نشه !!!😅
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اعتراض مادری به سیستم آموزشی کثیف در غرب: چرا منحرفان می خواهند کودکان 5 ساله ما درباره خودارضایی و سکس مقعدی بشنوند؟! ♦️رقص برهنه و سکسی ترنس ها برای بچه های زیر 5 سال در مهد کودک رو هم قفلشو باز کردن!!! ❇️ سوال اصلی اینجاست چرا حُکام غرب اینقدر اصرار به گسترش فساد و عمومی کردن آن حتی برای کودکان دارند؟! 🔷چون اساسا پایه های حکومتٍ حاکمان ظالم و زورگو و شهوت ران مبتنی برگُرده ملتهاست و فطرت مردم اگر پاک بماند بیدار میشوند و اگر بیدار شوند سواری نمی دهند!!! 🔺همه داستان همین است و بس!!! @Behzadzare
👈💎امام صادق( ع) فرمود: برترین زنان بانوئی است که چون با شوهر خلوت کند لباس حیا را از خود دور کند و چون لباس بپوشد لباس حیاء را هم بپوشد( از شوهر در مسأله جنسی مضایقه نکند ولی با دیگران با حیا باشد). وسائل ج 14 ص 14 و 126. 💞💞💞💞💞 https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢لزوم ترویج و فرهنگ سازی ازدواج آسان💢 🟢حجت الاسلام : شهوت مذهب سَرَش نمی شود! 💞💞💞💞💞 https://eitaa.com/movaghathalal
🌸 پیامبر اکرم (ص) : کسی که کند، نیمی از دین خود را حفظ نموده است. پس برای نیمه دوم باید تقوای خدا در پیش گیرد. 📚 بحارالانوار، ج۱۰، ص۲۱۹ 💞💞💞💞💞 https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: برخی در تجمل‌گرایی مسابقه راه‌انداخته‌اند 🔹جوان قادر به ازدواج نیست؛ چون پدر و مادرش دچار رودربایستی اطرافیان هستند و می‌خواهند مهریه و جهیزیه و مهمانی را تجملاتی کنند. باید خودمان را از مسابقه تجمل‌گراییِ افراطی خارج کنیم. https://eitaa.com/movaghathalal
✅مقاله ی کوبنده علیه کسانیکه اصرار دارند بارداری در سن تین ایج(۱۳-۱۹)ضرر دارد : Health professionals should not accept without challenge the myth that teenage pregnancy is an important public health problem in the way that these authors do. ✅ترجمه: متخصصان بهداشت نباید بدون به چالش کشیدن این افسانه را بپذیرند که بارداری در نوجوانی یک مشکل مهم بهداشت عمومی است، همانطور که این نویسندگان انجام می دهند. There is no biological reason to suggest that having a baby before the age of 20 is associated with ill health. ✅ترجمه: هیچ دلیل بیولوژیکی وجود ندارد که نشان دهد بچه دار شدن قبل از ۲۰سالگی با مشکل سلامتی جسمی یا روانی همراهست. ✅این مطالعه سپس به تندی انتقاد میکند که چگونه است مرگ و میرها و مشکلات زاد و ولد در سنین ۳۰و۴۰ که بارداری متناسب با فرهنگ امروز ماست بعنوان مشکل بهداشت عمومی تلقی نمیشود اما بارداری نوجوانان را بی دلیل مشکل بهداشتی تلقی میکنند؟! و بعد کنایه میزند به سیاست های حاکمیت کشور خودشان که منطبق بر این قضیه است. منبع:http://ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1121872/#__ffn_sectitle
کدام ۱۵سال یا ۲۰سال؟! A comparison between pregnancy outcome in women in 15 to 19 and 20 to 35 years age group مقایسه ی پیامد بارداری در زنان در گروه سنی 15 تا 19 با سنین 20 تا 35 سال For years, it was assumed that teenage pregnancy can cause poor pregnancy...  برای سال‌ها تصور می‌شد که بارداری در نوجوانی می‌تواند منجر به پیامد بد بارداری بشود. The rate of preeclampsia (p=0.008), PROM (p=0.002), and preterm delivery (p=0.001) were less in the 15 to 19 years age group. The rate of placental abruption, placenta previa, IUFD, and SGA was not significantly different between the 2 groups. After multivariate regression... ✅ترجمه: میزان پره اکلامپسی (008/0=p) (002/0=p) و زایمان زودرس (001/0=p) در گروه سنی 15 تا 19 سال کمتر بود.میزان جداشدگی جفت، جفت سرراهی، IUFD و SGA بین دو گروه تفاوت معنی داری نداشت.  پس از تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیره، پره اکلامپسی (نسبت فرد تعدیل شده = 2.157؛ 95% CI = 1.38- 4.21) و زایمان زودرس (نسبت فرد تعدیل شده = 2.443؛ 95% CI = 1.78-20) در سنین 20 تا 35 سالگی بیشتر بود. منبعhttp://ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6014772/#__ffn_sectitle
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما دو تا خدا داریم یکی تو آسمون یکی رو زمین که شوهرمونه 👈🏾تعلیمِ شوهرداری پوزش بابت صوت زمینه https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خروس باید یاد گرفت ۱۹۱۵- ۱۰ الفقيه، ۱/ ۴۸۲/ ۱۳۹۳ قال الصادق علیه السلام تعلموا من الديك خمس خصال محافظته على أوقات الصلوات و الغيرة و السخاء و الشجاعة و كثرة الطروقة از خروس پنج خصلت را یاد بگیرید 🔹محافظت بر اوقات نماز 🔹غیرت 🔹سخاوت 🔹شجاعت 🔹زیاد بودن منکوحات یا زوجات https://eitaa.com/movaghathalal
❎پیشنهادی از سوی بانویی مؤمنه 🔸🔹چه چیز بهتر از این که امام صادق علیه السلام بر زوجی صلوات بفرستد🔹🔸 محمد بن یحیی عن أحمد بن محمد عن علی بن الحکم عن بشیر بن حمزة عن رجل من قریش قال بعثت إلی ابنة عم لی کان لها مال کثیر قد عرفت کثرة من یخطبنی من الرجال فلم أزوجهم نفسی وما بعثت إلیک رغبة فی الرجال غیر أنه بلغنی أنه أحلها الله عز وجل فی کتابه وبینها رسول الله صلی الله علیه وآله فی سنته فحرمها زفر فأحببت أن أطیع الله عز وجل فوق عرشه وأطیع رسول الله صلی الله علیه وآله وأعصی زفر فتزوجنی متعة فقلت لها حتی أدخل علی أبی جعفر علیه السلام فأستشیره قال فدخلت علیه فخبرته فقال افعل صلی الله علیکما من زوج. جامع الاحادیث، ابواب المتعة📚 👈مردی از قریش می‌گوید دختر عمویی دارم که برای او اموال زیادیست 👈به من گفته که :افراد زیادی به خواستگاری من می آیند ولی من با آنها ازدواج نمیکنم و الان که به سوی تو آمدم برای رغبتم در مردان نیست بلکه به من رسیده خداوند در قرآن و رسول الله در سنتش تبیین فرمودند که متعه حلال است ولی👈 عمر آن را حرام کرده من می‌خواهم با عمر مخالفت کنم و از فرمانش سرپیچی کنم پس مرا به ازدواج موقت خود در بیاور 👈به او گفتم تا بمحضر مولایم امام صادق علیه السلام برسم و با او مشورت کنم پس خدمت مولا رسیدم و واقعه را به او خبر دادم مولا فرمود: این کار را انجام بده صلوات خداوند بر هر دوی شما زن و شوهر https://eitaa.com/movaghathalal
🔸🔸بسیار بسیار به روایت زیر توجه بفرمایید🔸🔸 🔷قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :  ما مِن عَبدٍ استَحيا مِن الحَلالِ إلاّ ابتَلاهُ اللّه ُ بالحَرامِ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :  هيچ بنده اى نيست كه از [طلب] شرم كند، مگر آنكه خداوند به گرفتارش سازد 📚وسائل‌الشیعة، ج۸، ص۱۱۶ بحارالانوار، ج۶۴، ص۱۳۶ ج۶۵، ص۳۱۸؛ ج۶۶، ص۴۰؛ ج۶۹، ص۲۳۳؛ ج۷۹، ص۲۳۳؛ ج۸۷، ص۳۴۳ https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما هم چقدر مسلمان افراطی ای هستید!!! هی میگید تلویزیون رو حذف کنید و فلان کنید و بهمان کنید مگه میشه آخه؟! اصلا این شماها هیچ بفکر شادی و زندگی بچه ها نیستید اصلا حرفهای شما نشدنیه غیر علمیه:)))) جواب هذیاناتِ فوق را در کلیپ بالا ببینید. https://eitaa.com/movaghathalal
❎دختر به چه کسی بدهیم و اگر به او ندهیم چه خواهد شد... 🔷كَتَبَ عَلِيُّ بْنُ أَسْبَاطٍ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : فِي أَمْرِ بَنَاتِهِ وَ أَنَّهُ لاَ يَجِدُ أَحَداً مِثْلَهُ فَكَتَبَ إِلَيْهِ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : ... أَنَّكَ لاَ تَجِدُ أَحَداً مِثْلَكَ فَلاَ تَنْظُرْ فِي ذَلِكَ رَحِمَكَ اَللَّهُ فَإِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ «إِلاّٰ تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي اَلْأَرْضِ وَ فَسٰادٌ كَبِيرٌ» 💢على بن مهزيار گويد: على بن اسباط‍‌ در مورد ازدواج دخترانش و اين‌كه كسى همانند و هم‌شأن خود را نمى‌يابد به امام جواد عليه السّلام نامه نوشت. حضرتش مرقوم فرمود: آن‌چه در مورد ازدواج دخترانت نوشتى و اين‌كه كسى همانند و هم‌شأن خودت را نمى‌يابى دريافتم. خدا تو را بيامرزد، در اين مورد درنگ مكن؛ چون رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: اگر كسى نزد شما آمد كه اخلاق و دين‌دارى‌اش را پسنديديد،(دختر را به) ازدواج او درآوريد؛ اگر اين‌كار را نكنيد، در زمين فتنه و فاسدى بزرگ پديدار مى‌شود». 📗الکافي ج۵ ص۳۴۷ 📗تهذيب الأحكام ج۷ ص۳۹۶ https://eitaa.com/movaghathalal
جایگزینی برای مسکرات برای شیعیان.. قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى حَرَّمَ عَلَى شِيعَتِنَا الْمُسْكِرَ مِنْ كُلِّ شَرَابٍ وَ عَوَّضَهُمْ مِنْ ذَلِكَ الْمُتْعَةَ. 🔷حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: خداوند تبارک و تعالی شراب و مسكرات را بر شیعیان ما حرام كرده؛ و در عوض آن متعه (ازدواج موقت) را برای آن ها قرار داده است. 📚من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص: 467 وسائل الشيعة، ج‏21، ص: 7 https://eitaa.com/movaghathalal
پاسخ به شخصی که شوهرش زن دوم گرفته و حسادتش برش غالب شده 👇🏾 قطعا درخواست طلاق مسبب غضب خداست سعی بشود در رقابت با هووها کارهایی بشه که به خودتون جذب بشود مردها عاشق مهر و محبت و تایید و نق نزدن و اعتراض نکردن و شاد بودنند... همه ی اینها باید باشد در کنار جذابیت های ظاهری اینها که باشد تراز علاقه به او هم افزایش پیدا میکند. اون پست های قبلی رو خوب مطالعه بفرمایید مضافا بر اینکه در کنار اون مسائل حسادت رو باید کور کنید و بفهمید که باید ملکه ی حریم خودتون باشید با عمل به بندگی خدا و رعایت کارهایی که بالا گفتیم که این حسادت هم بخش عمده ایش بستگی داره به نوع ادراک یک زن از ماجرا یعنی آیا یک زن مرد رو قیاس به نفس خودش بکنه یا مرد رو با معیارهای مردانه بسنجه؟ یعنی چی؟ یعنی زن یگانه گرا یا مونوگامیه در حالت نرمال و چون در خودش دوست داشتن دو نفر خیانت و کم گذاشتنه نباید مرد رو هم با مکانیزمِ حسی زنانه ی خودش مقایسه کنه بلکه مرد رو باید با مکانیزم احساسی مردان مقایسه کنه. همونطور که یک دختر میتونه بفهمه که اگر پدر مادرش چندتا بچه دارند و همه ی بچه ها رو دوست دارند به این معنا نیست که این دختره رو دوست ندارن یا دارند بهش خیانت میکنن بلکه اقتضای پدر مادر بودن اینه که افراد مختلف یعنی بچه های متعددی رو دوست داشته باشند حالا اقتضای مرد بودن هم اینه که زن های متعددی رو دوست داشته باشد. تامل کنید. اگر زنی جلوی حسادت گزاف رو نگیرد حتی پدر و مادر رو هم ممکنه قیاس به نفس خودش بکند که یگانه گراست در اینصورت در بحث پدر مادر هم به مشکل میخورد که چرا برادر خواهرمو دوست داره؟! چرا فقط منو دوست نداره یا حتی در بحث مادرشوهر و...هم به مشکل میخورید که چرا شوهرم مادرشو دوست داره؟! اگر این حس ها(اینکه پدر و مادرم چند فرزندشون رو دوست دارن یا... و شما حسادت نمی‌کنید) رو میتونید سرکوب کنید و یا تا بحال برتون نتونسته اصلا مطرح بشه پس بدونید نسبت به حریم و حقوق جنسی همسرتون هم میتونید حس گزاف رو سرکوب کنید. یا علی مدد تمام https://eitaa.com/movaghathalal
در واقع بسیاری از خودکشی ها،خودزنی ها،خودسوزی ها،قتل های خانوادگی و از همه این ها فراگیرتر یعنی "اعتیاد" را می توان با بکارگیری صحیح و دقیق ازدواج موقت کنترل کرد . بسیاری از این معضلات بخاطر عدم تحمل فرد در برابر بار استرس وارد شده بر او انجام می شود و بیشتر افرادی که از خودکشی جان سالم به در برده اند عنوان کرده اند که در لحظه ارتکاب به خاطر فشارهای روحی و روانی هیچ کنترلی بر روی خود نداشته اند و اکثر معتادان هم انگیزه خود را فرار از فشارهای روحی ناشی از مشکلات زندگی عنوان کرده اند. جالب است که ازدواج موقت بدون زائل کردن و از بین بردن عقل اقدام به کاهش استرس و بار روانی در فرد می کند و این چیزی است که هرگز در هیچ چیز دیگری نمی توان پیدا کرد. راستی آیا باید بیشتر از این ها بنویسیم و فریاد بزنیم تا برخی باور کنند که مشکلات جامعه ما تنها با داروئی به نام ازدواج موقت قابل درمان است؟ https://eitaa.com/movaghathalal
ازدواج موقت و شراب بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله در وسائل جلد 14 ،باب اول ،ابواب المتعه، حدیث 24 از محمد ابن مسلم صحابی گرانقدر امام باقر علیه اسلام و امام صادق علیه السلام روایتی نقل شده است که چند سالی فکر و ذهنم را مشغول کرده بود. هرچه فکر می کردم جواب منطقی و صحیحی برای این موضوع پیدا نمی کردم.اول حدیث را با هم بخوانیم قالَ مُحَمّد اِبنِ مُسلِم عَن اَبا جَعفَر مُحمَّد اِبنِ عَلی الباقر عَلَیه السَّلام قالَ:اِنَّ اللهَ رَاَفَ بِکُم وَ جَعَلَ المُتعَه عَوَضاً لَکُم مِنََ الاَشرَبَه یعنی :امام باقر علیه السلام فرمودند:خداوند با شما مهربانی نموده است و ازدواج موقت را جایگزینی در مقابل مشروبات الکلی قرار داده است. برایم این حدیث کلا نامفهوم بود. واقعا چرا خداوند باید چیزی را جایگزین چیز دیگری کند که هیچ ارتباطی با هم ندارند. زیرا طبق یک اصل منطقی هرگاه چیزی جانشین چیز دیگر می شود باید تمام یا قسمت زیادی از خصوصیات مورد اول را داشته باشد و هرگاه چیزی جایگزین چیز دیگری می شود باید تمام یا قسمت زیادی از خصوصیات مثبت مورد اول را داشته و تمام یا قسمت زیادی از خصوصیات منفی مورد اول را نداشته باشد. واقعا ازدواج موقت و مشروبات الکلی چه ارتباطی با هم دارند؟؟؟ شاید اولین کلیدی که مرا در فهم موضوع کمک کرد آیات قرآن بودند. طبق معمول قرآن به عنوان اولین راهگشا وارد عمل شد. قال الله تعالی:«یَسئَلونَکَ عَن الخَمر وَ المَیسر قُل فیهما اِثم کَبیر وَ مَنافِع لِلناس وَ اِثمُهما اَکبَرُ مِن نَفعِهما» بقره (2) آیه 219 از تو درباره مشروبات الکلی و قمار می پرسند،بگو گناه بزرگی است و نیز سودهائی برای مردم دارند اما گناه آن از سودشان بزرگتر است قرآن با همان صداقت و راستی و بدون هیچ تعصبی عنوان می کند که در مشروبات الکلی سودها و منفعت هایی وجود دارد. نکته قابل توجه اینجاست که از «نفع» استفاده نمی شود بلکه از «منافع» استفاده می شود که جمع مکسر نفع است یعنی یک سود و دو سود نیست بلکه سودهای فراوانی در مصرف مشروبات الکلی وجود دارد اما تاکید می شود که گناه و ضرر آن از سودهایشان بزرگتر است یعنی به اصطلاح کوچه و بازاری «خرجشون به دخلشون نمی ارزه». مهمترین اثری که نوشیدن شراب بر فرد می گذارد تخدیر مغز یا همان به تعبیر قدیمی ها نئشگی و به تعبیر امروزی ها فضانوردی است. این موضوع یکی از عوامل اصلی تحریم شراب است(طبق روایتی که از حضرت ثامن الحجج نقل شده است و نیز امام على (ع) مى فرماید: «خداوند شراب و مى گسارى را براى سلامت عقل حرام کرده است.»نهج البلاغه حکمت252).کلاً اسلام با اینکه فرد خود را از عقل و فکر خالی کند مخالف است حال می خواهد این تخدیر به وسیله شراب باشد یا بوسیله مواد مخدر باشد و یا بوسیله موسیقی های تند و غیر عادی. اسلام با تمام این موضوعات مخالف است و معتقد است یک مسلمان هرگز حتی برای یک لحظه هم نباید عقل و فکرش را تعطیل کند. اما حقیقت این است که آدمی گاهی آنچنان تحت تاثیر عواطف و مشکلات قرار می گیرد که لازم است برای حتی چند ثانیه هم که شده است از عقل و فکر دوری کند این موضوع را همه درک کرده ایم مثلا حافظ در دیوان خود اشاره می کند شراب تلخ می‌خواهم که مردافکن بود زورش/ که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش  سماط دهر دون پرور ندارد شهد آسایش /مذاق حرص و آز ای دل بشو از تلخ و از شورش یعنی فشارهای وارده بر فرد و استرس ها و اضطراب هائی که در طول روز برای هر فرد پیش می آید گاهی چنان شدید و عمیق است که فکر کردن و پرداختن به آن باعث عواقب ناگواری برای فرد می شود و حس می شود که باید مشروبات الکلی یا چیزی شبیه به آن که بتواند ما را برای مدتی کوتاه از این حال و هوا دور کند باید وجود داشته باشد.  اینجاست که کم کم حلقه گم شده رابطه شراب و ازدواج موقت پیدا می شود و خانم دکتر باربارا دی آنجلیس که تقریبا معروف ترین روانشناس و مشاور ازدواج در دنیاست و کتاب های پرفروش او درباره ازدواج در تمام دنیا قابل دسترس است در این رابطه نکاتی را بیان می کند .او در صفحه  604کتاب "رازهایی درباره زنان"(انتشارات نسل نواندیش چاپ سوم) می نویسد:«مردها از رابطه جن*سی به عنوان وسیله ای برای رو به رو شدن با اضطراب و تخلیه و تنش خود استفاده می کنند» و باز در صفحه بعد تاکید می کند«ارتباط جن*سی یکی از راهکارهای مورد علاقه مردها برای "مدیریت استرس" به حساب می آید» به عبارت دیگر اگر همان اصل جانشینی و جایگزینی را در نظر بگیریم می توان گفت که  ازدواج موقت یک جایگزین مناسب برای شراب است چرا که اولا خصوصیات منفی شراب را ندارد و ثانیا اثرات روانی مثبت آن را بسیار عمیق تر و بهتر تداعی می کند و می تواند به عنوان یک راهکار به حساب آید. https://eitaa.com/movaghathalal
روز 9 ربيع الاول /روزي كه خلیفه ثانی لعنه الله به درك واصل شد و البته اين ملعون همان كسي است كه ازدواج موقت را ممنوع كرد و پايه گذار فحشا و بي بند و باري در اسلام شد. براي همين ضمن تبريك اين روز به همه عزيزان اين مطلب كوتاه را از كتب مربوطه برايتان نقل مي كنم اولين حديث از كتاب صحیح مسلم، ج 4، باب نکاح المتعه است كه به نظر اهل سنت صحيح ترين كتاب بعد از قرآن است. بسنده عن عطاء قال: قدم جابر بن عبدالله الانصاری معتمراً فجئناه فی منزله، فسأله القوم عن أشیاء ثم ذکروا المتعه فقال: نعم استمتعنا علی عهد رسول الله (ص) و علی عهد ابی بکر و عمر، و فیه عن جابر ایضا حیث یقول: (کنا نتمتع بالقبضه من التمرو الدقیق لایام علی عهد رسول الله (ص) و ابی بکرحتی نهی عنه عمر فی شأن عمرو بن حریث). و فیه عن ابی نضرة قال: کنت عند جابر بن عبدالله فأتاه ات فقال ابن عباس و ابن الزبیر اختلفا فی المتعتین، فقال جابر: فعلناهما مع رسول الله (ص) ثم نهانا عنهما عمر فلم نعدلهما. به سند از عطا گفت: (جابر بن عبدالله انصاری برای گزاردن عمره آمده بود، در منزل وی بر او وارد شدیم، حاضران درباره چیزهایی از او پرسیدند، سپس متعه را یاد کردند، گفت: آری، ازدواج موقت کردیم درزمان رسول الله و در زمان  ابو بکر و عمر تا ان جائي كه عمر در ماجراي عمرو بن حريث ازدواج موقت را ممنوع كرد.) و در آن کتاب باز از جابر آمده که می گوید: (در دوره رسول الله و ابو بکر بامهريه اي به اندازه مشتی خرما یا آرد به مدت چند روزازدواج موقت می کردیم تا این که عمر در جریان عمرو بن حریث آن را ممنوع كرد). در همانجا از ابی نضره آمده که گفته است: (نزد جابر بن عبدالله بودم که مردی به طرف او آمد و گفت: (ابن عباس و ابن زبیر در دو متعه اختلاف دارند! جابر گفت: با رسول الله (ص) آن دو را عمل کردیم(منظور از آن دو، ازدواج موقت و متعه حج مي باشد)، سپس عمر از آنها نهی کرد و ما هم به آنها باز نگشتیم). و حديث بعدي مربوط مي شود به علامه على بن يونس نباطى بياضى متوفي877هجري قمري، در كتاب الصراط المستقيم، جلد3 ،صفحه273 (چاپ كتابخانه حيدريه، نجف، 1384 هجرى قمرى‏) از امير المومنين علي عليه السلام روايت مي كند: لو لا أن عمر نهى عن المتعة ما زنى إلا شقي يعني: اگر عمر ابن خطاب ازدواج موقت را ممنوع نكرده بود به جزافراد بدبخت كسي مرتكب فحشاء نمي شد. و جالب تر اين است كه در كتاب هاي اهل سنت مانند تفسیر الطبری الکبیر، تفسیر آیه 5/9 نيز به همين حديث روايت اشاره شده است. خداوند بر عذابش بيافزايد و حتما يكي از از كساني كه در قيامت از اين ملعون حساب خواهد كشيد من هستم لعن علي عدوك يا علي/اولي و دومي و سومي     https://eitaa.com/movaghathalal
🚨 اطلاعیه : 🔶 اعزام استاد مباحث جمعیتی به سراسر کشور 🔸 موسسه اندیشه کوثر آمادگی اعزام اساتید مباحث جمعیتی را با موضوعات ذیل دارد: 🔹 برگزاری کارگاه های آموزشی 🔸برگزاری دوره های تربیت کنشگر 🔹سخنرانی در مساجد و محافل مذهبی 🔸 تبیین در جمع مسئولین شهری 🔹 مشاوره 🔸تبلیغ چهره به چهره ✅ جهت هماهنگی منتظر تماس شما هستیم 👇 🆔 eitaa.com/Moslemvafi 💠 معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر 📞 ۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲ https://eitaa.com/joinchat/2386952243Ca908266e74