eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
887 عکس
1.3هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
مطلع مهر.pdf%d9%85%d8%b7%d9%84%d8%b9+%d9%85%d9%87%d8%b1.pdf
5.6M
📚 مطلع مهر 📌 آداب خواستگاری 📌 معیارهای انتخاب همسر 📌 نقش مهریه در و... ✍ امیر حسین بانکی پور ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
تفاوت «غیرت زن» با «غيرت مرد» از نگاه امام علی(ع) پرسش : از منظر امام علی(عليه السلام) «غیرت زن» با «غیرت مرد»، چه تفاوتی دارد؟ پاسخ اجمالی: از منظر امام علی(ع) «غیرت زن» كفر است و «غيرت مرد» ايمان است. منظور از غيرت زن، حسادتى است كه نسبت به همسر دیگر شوهرش دارد و مقصود از غيرت مرد ممانعت مرد از ورود شخص ديگرى به حريم ناموس خود می باشد. در واقع غیرت مرد در مسير نهى از منكر و غیرت زن در مسير نهى از معروف قرار دارد؛ البته تعدد زوجات شرايطى دارد و نبايد وسيله اى براى هوسرانى مردان گردد؛ ولى در صورتى كه آن شرايط جمع گردد زن بايد آن را تحمل كرده و به فرمان خدا تن دهد. از سویی، غیرت در مسائل ناموسى هم نباید سبب وسواس و بدبيني شود. پاسخ تفصیلی: امام(عليه السلام) در حکمت 124 نهج البلاغه تفاوت ميان غيرت مرد و زن را بيان مى كند و مى فرمايد: (غيرت زن كفر است و غيرت مرد ايمان)؛ «غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ، وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ». حديث اشاره به اين مطلب دارد كه زن اگر نسبت به همسر ديگرى براى شوهرش حسادت بورزد و عكس العمل تندى نشان دهد در واقع مخالفت با فرمان خدا كرده؛ زيرا خداوند روى مصالح متعددى تعدد زوجات را با شرايطى مجاز شمرده؛ ولى اگر مرد نسبت به ارتباط همسرش با مرد بيگانه اى حسادت بورزد و از گام نهادن او در زندگى خانواده اش ناراحت گردد و عكس العمل نشان دهد در واقع اطاعت فرمان خدا كرده و در مسير نهى از منكر گام برداشته است. در حالى كه زن اگر چنين كند در مسير نهى از معروف قرار گرفته است. البته انكار نمى كنيم كه تعدد زوجات نيز شرايطى دارد و نبايد وسيله اى براى هوسرانى مردان گردد؛ ولى در صورتى كه آن شرايط جمع گردد زن بايد آن را تحمل كند و به فرمان خدا تن در دهد در حالى كه اگر زن شوهردار، با مرد ديگرى رابطه برقرار سازد، خواه به صورت فجور باشد يا ظاهراً صيغه عقد دائم يا موقتى با او جارى كند به يقين راه خلاف را پيموده است. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
✅ قَالَ عَلیٌّ (عَلَیهِ السَّلامُ): «غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ ، غیرت‌ِ زن کفر است و غیرتِ مرد ایمان». 👈نهج البلاغه ، حکمت۱۲۴ *کاملاً واضح است که چه فاصله ای بین غیرت‌ورزی زن و غیرت‌ورزی مرد وجود دارد. *ولذا امیر المومنین (سلام الله علیه) غیرت‌ِ زن را صراحتاً و غیرتِ مرد را صراحتاً میداند. 👈حال سوال این است که «به نظر شما چرا زن و مرد در این صفتِ باید خلاف هم باشند؟!». ادامه دارد... 🌺 حلال خدا را قبیح جلوه ندهیم🌺 ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
عاشقانه‌ترین حکم نظر یک خانم وکیل اهل تهران در مورد تعددزوجات عاشقانه ترین حکم بین زن و حضرت حق است! این نکته‌ای که حوزه نتوانسته است برای زنان تبیین کند! امثال این خانم را خداوند جلوی چشم معمم هایی چون ما گذاشته است ، تا نگاه بلند خودشان را به رخ ما بکشند و شرک‌های خفی درون ما را آشکار سازند! ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
🔹من اهل تهران و متولد ۷۵ هستم، می‌خواهم برای شوهرم، زن دوم بگیرم! 🔻دو سال پیش یک زنگ زد. گفت : من سه فرزند شیر به شیر دارم و متولد ۷۵ هستم. در مسجد محل هم فعال هستم و برای ازدواج هم می‌کنم. لیست تعداد دختران بالای سی سال خیلی ست ولی پسرها همه اکثرا زیر سی سال هستند. کتاب هم خواندم. تصمیم گرفتم برای همسرم ، خواستگاری بروم. گفتم شغل همسرتان چیست؟ گفت . گفتم سخت است، ممکن است پشیمان شوید. دیدم خیلی نگاه هایش توحیدی ست. 🔻گفتم بگویید خودش تماس بگیرد . تماس گرفت و صحبت کرد. گفتم باید به همراه خانمت بیای . چند روز بعد در قرار گذاشتیم. ضرورت تعدد را گفتم و آن و هایی که دارد. آیه ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا را تفسیر کردم. از سختی های تعدد هم گفتم که برخی بعد از دیدن مشکلات جا زدند. تاکید هم کردم خدا هم برای هرکسی در بعد از ورود به تعدد خاصی قرار میدهد. و دهن آدم را سرویس می کند. بعد از سرویس کردن دهن بنده، (ثم استقاموا) بعدش خیرات و برکات می آید. 🔻دیدم خانمش از خود آقا خیلی قرص و محکم است. به ایمانش و که از عقل به قلبش نشسته غبطه خوردم. به آقا گفتم: از ممکن است بعد از تعدد ت کنند! 🔻گفت: مهم نیست، خدا بزرگ است. خدای سپاه ، خدای بعد از اخراج هم هست. مهم عمل به تکلیف است. و گفت اینکه تا الان هم هیچ نگرفته است... دیدم وقتی زن و شوهر خیلی محکم هستند. گفتم بروید جلو. 🔻بعد از دو ماه زنگ زد : گفت حاج آقا ؛ شب ۲۲ بهمن عروسی ست تشریف بیاورید. گفت اگر رفقای دیگر هم هستند از طرف ما دعوت کنید. یکی از بچه های که خودش هم تعددی بود، دعوت کردم. شد سخنران مجلس کوچک و عروسی ساده و پرصفا در منزل شان. 🔻بعد از ۹ ماه تماس گرفت ، حاج آقا را گرفته ام. اگر ممکن است تشریف بیاورید حرم و در مراسم عقد ما حاضر شوید. 🔻با خودم یک قاب فرش متبرک حرم امام رضا و یک هفتاد سال زیر ضریح اباعبدالله را (سنگ نگین را یکی از مجاهدان در شهر که سالها پیش در اربعین در منزلش سخنرانی در مورد تعددزوجات داشتم هدیه داده بود) بردم. نگین را آماده کرده بودم هدیه بدهم خانم اول. 🔻خطبه عقد را برادر عروس که طلبه فاضلی بود، در حضور پدر و مادرش خواند. خواهر بزرگوار و عزیزم، عروس خانم وکیلم شما را به عقد دائم آقای ... با مهریه دربیاورم... 🔻خانم اول هم کنار آقا داماد بود. محکم تر از گذشته. مثل همان روزی که خطبه عقد را برای زن دوم خواند و خودش به خانم دوم هدیه داده بود. 🔻سنگ نگین را با اجازه خانم اول ، بخاطر و همسر چهارم شدنش، هدیه دادم به عروس خانم جدید. 🔻حالا خانم اول و خانم چهارم به دنیا آمده اند. 🔻- می‌گفت برایم در سپاه گرفتند، همه سپاه جمع شده بودند، آیا مرا اخراج کنند یا خیر؟! منبر تعددی رفتم. روحانی آنجا بود، می گفت ما همه این حرف ها را بلدیم. همه شان قانع کردم از هدفی که دارم. گفتم: اهل سنت شعار چهار همسر، چهل فرزند را دارند، اهل بیت علیهم السلام همه چند همسر داشتند، علمای بزرگ و برخی فقهای شیعه چند همسر داشته اند، آیا فتوایی داریم که برای پاسدار حرام باشد؟! هیچکس حرفی نداشت بزند. فقط گفتند تبلیغ علنی نکنید! پی‌نوشت: قانون نانوشته و ذوقی در برخی نهادهای انقلابی وجود داشته که فردی را همسر دوم می گرفتند اخراج می‌کردند. ثمره این سالها فعالیت‌های بچه های تمدنی این شده است در سپاه که حساسیت زیاد و بعضا اخراج وجود داشته است، این ذوقی عمل کردن و خلاف شرعی که برخی از فرماندهان و یا روحانیت نهاد نمایندگی انجام می‌دادند و پاسداری را اخراج می‌کردند از بین برود. و سنگری دیگر فتح شود. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
این یک مورد از زندگی تعددی ست، ماهی ده میلیون درآمد دارد. مستاجر. و پنج فرزند قد و نیم قد. با ماهی یکبار روضه و ذکر توسل اهل بیت علیهم السلام در منزلش . معمولا هم پذیرایی روضه است. یک پاسدار غیر رسمی و قراردادی! هر چهار همسر هم در یک منزل زندگی می کنند. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
💠نظر مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ «تعدد زوجات» است.💠 🔻توصیه حضرت آقا به مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مورد به نقل از آیت الله صادق لاریجانی 🔹چند روزی است که به دنبال برنامه ای تلویزیونی، باز بازار نقل قول ها درباره نظر حضرت آقا «روحی فداه» در باب ، در فضای رسانه ای کشور داغ شده است. 🔹در این میان با کمال تعجب دیدیم که حتی برخی رسانه های حرفه ای و انقلابی مثل ، نقل قولهایی بدون و مدرک، درباره مخالفت رهبری عزیزمان با مطرح کرده اند. 🔹اینجانب بنابه دلایلی، تاکنون بنا نداشتم خاطره ذیل را در فضای رسانه ای مطرح کنم اما اکنون که فضا غبارآلود شده و حتی امر برای برخی دلسوزان نیز مشتبه شده، ذکر خاطره ذیل ضروری است: 🔹استاد گرامی ما حضرت آیت الله شیخ _لاریجانی حفظه الله تقریبا چهار سال قبل، در جلسه ای طلبگی که بنده و چندنفر از رفقا با ایشان داشتیم بالمناسبة قضیه جالبی را نقل کردند و فرمودند: 🔹چندی قبل که مقام‌معظم رهبری درباره موضوع و‌خطرات آن تاکیدات مکرری داشتند، در جلسه ای که در معیت آیت الله هاشمی شاهرودی وبرخی دیگر از فقهاء و بزرگان، در محضر معظم له بودیم، آقای شاهرودی بالمناسبة و از باب مزاح به حضرت آقا گفت: با این همه تاکیداتی که حضرتعالی در باب و افزایش جمعیت دارید باید آقایان(اشاره به جمع حاضر) به فکر و باشند! 🔹مقام معظم رهبری در پاسخ این مرحوم آقای شاهرودی، فرمودند: نخیر، شماها خودتان(مسئولین) اقدام نکنید، ولی مردم را به این امر (تعدد زوجات) کنید. 🔹اقول: آن زمان که این قضیه را نقل کردند مرحوم آقای در قید حیات بودند و هنوز بیمار نشده بودند. همان زمان، آقازاده ایشان، حجت الاسلام آقای شاهرودی نیز عین همین مطلب را از قول پدرشان مرحوم آقای شاهرودی نقل کردند. 🔹بنابراین نظر مقام‌معظم رهبری بر و لزوم ترویج در جامعه است، واین منافاتی ندارد که ایشان برخی افراد را(مثلا منسوبین بیت یا چهره های شاخص و..) از این کار منع کنند چرا که ممکن است برای این افراد ، مفسده و تبعات تعدد زوجات بیشتر از مصلحت آن باشد و مثلا مورد سوء استفاده تبلیغاتی دشمنان و معاندان ورسانه های بیگانه وپیاده نظام رسانه ای آنها قرار گیرد. 📝محمدحسن قمی ۸ربیع الاول۱۴۴۱ حوزه علمیه قم ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
حمایت حضرت آقا از یک کارمند ساده ای در بیت رهبری که ازدواج مجدد کرده بود:👇
PTT-20220812-WA0024.opus
607.4K
گفتگوی یکی از دوستان با آقای دکتر هاشمی گلپایگانی و نقل قولی از آقای حسین محمدی معاونت ارتباطات مردمی بیت. از یکی از کارمندان بیت که تعددی شده بود. و حمایت آقا از این فرد! ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
تصاویری از شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در کنار رهبر انقلاب. آیت الله سلیمانی از مهر ۱۳۸۰ نماینده رهبری و منسوب ایشان در استان سیستان و بلوچستان به مدت ۱۸ سال بودند. ایشان از جمله افرادی بودند که دو همسر دارشتند. این نسبت دروغ که رهبری هرکس از منسوبین ایشان یا کارمندهای بیت تعددزوحاتی باشد را اخراج می کند، لااقل آیت الله سلیمانی نقض دروغ این حرف ها ست. نمایندگان دیگر ایشان مثل: آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین یه همسر دارند. آیت الله ساجد نقوی نماینده ایشان در پاکستان دو همسر دارند. و... ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
۱- پدر حضرت امام سه همسر داشتند. ۲- حضرت امام در چهل حدیث ذیل حدیث ابتلاء از استادشان مرحوم شاه آبادی جمله ای در مورد تعددزوجات نقل می کنند: تعدد زوجات از جمله شاهکارهای خلقت است. ۳- نگاه حضرت امام به آقای شاه آبادی سراسر تمجید بوده و است. آیت الله سبحانی در کتاب «پا به پای آفتاب» : امام می‌فرمودند من در کسی را مثل آقای شاه آبادی ندیدم. ۴- آیت الله شاه آبادی پنج همسر داشتند. فراوان هم متعه می کردند(این از لحاظ طبی و عرفانی قابل توجیه است) چون افرادی در مقام سلوک میشوند بدن شان خیلی کرم می شود. روایت هم داریم : هرچقدر عقل انسان زیادتر می‌شود شهوت او هم بیشتر می‌شود. (خلاصه مقاله زن در عرفان اسلامی و نگاه بن عربی به این مسیله را خواهم فرستاد) ۵- نظر فقهی امام در تحریر و حاشیه بر عروه استحباب تعددزوجات است. ۶- پیش‌تر نوشتیم هیچ فقیهی نمی‌تواند مخالف با اصل حکم که از احکام دین است باشد. ۷- در خاطرات حسن روحانی آمده است: خانم حسن روحانی در جلسه ای مخصوص خانم ها با امام بوده و خانمی سوال می کند، شما با تعددزوجات موافقید یا مخالف. امام با مطایبه و شوخی جواب می‌دهد: تعددزوحات به نفع شما زنان است. ۸- در مورد آیت الله قاضی که چهار همسر دارند هم امام فرموده بود: قاضی کوه توحید بود. پی‌نوشت: نویسنده این متن یک خانم است و گاهی خانم‌ها متاسفانه بخاطر غلبه احساسات دروغ های بزرگی را به افراد بدون سندی انتساب می‌دهند. در حالیکه شواهد مکتوب و متعدد از حضرت امام وجود دارد که چیز دیگری می‌گوید. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
امام خمینی قدس سره در کتاب چهل حدیث ص۵۸۹ به نقل از استاد عرفان خود مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی چنین نوشته اند: 🔷یکی از مشایخ عظام ما دام ظله می فرمودند: در تعدد زوجات که انسان گمان می کند ورود در دنیا و توجه به آن است ، وقتی که انسان به آن مبتلا شد، در می یابد که یکی از شاهکارهای بزرگی است که انسان در عین ورود در دنیا از دنیا خارج و از آن منصرف می نماید. پ.ن: حضرت آیت الله شاه آبادی رضوان الله علیه خودشان پنج همسر داشتند ۴ همسر عقد دائم ۱ همسر هم متعه کالدائم، یعنی عقد موقت طولانی ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول حجاب شُل شد و روسری افتاد و بعدش ... داستان زنی که تحت تاثیر روابط آزاد در یک شرکت خصوصی بعد از ۲۲ سال به همسر خود خیانت کرد ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
نوع ازدواج: جنسیت: ۱_سال تولد : 51 ساله ۲_اصالت ۳_سکونت فعلی ۴_قد:۱۶۵ ۵_وزن:۷۳ ۶_رنگ پوست:سفید ۸_شغل: ۹_سابقه ازدواج؟اگر دارید علت جدایی؟چند وقته؟تعداد فرزندان؟ نحوه حضانت ؟خیر ۱۰_نحوه زندگی ( مستقل/ همراه خانواده) : تنها ۱۱_ مصرف دخانیات: خیر ۱۲_وضعیت سلامت: سالم ۱۳_سطح زیبایی: خوب ۱۴_تقید به نماز : دارم ۱۵_اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی؟ دارم ۱۶_گرایش سیاسی:ندارم ۱۷_نوع پوشش و حجاب برای خانم ها:چادر ۱۸_تعداد اعضای خانواده: ۱۹_وضعیت اقتصادی: ۲۰_همسر مطلقه میپذیرید؟ بله ۲۱_ اختلاف سنی مد نظر با همسر : سن مهم نیست ۲۲_تمایل وصلت با چه شهری فقط ۲۴_غیر از مهریه آیا ماهانه هم میتوانید هزینه کنید؟چه مقدار؟- ۲۵_در هفته یا ماهانه چه مقدار وقت دارید؟مستقل تنها هستم بدون فرزند آزاد هستم ۲۶_آیا منزل برای ازدواج موقت دارید؟ میتونم جور کنم ۲۷_مدتی که برای ازدواج موقت در نظر دارید؟چند ساعت ۲۸_به طور مختصر وکلی ویژگی های فردی و روحی را بیان نمایید: خونگرم و با محبت توضیحات رابط: اول ازدواج موقت کوتاه مدت ساعتی قبول میکنند بعدش صحبت های بعدی و توافقات مهریه منصفانه،برای بازی پیام بدید سریع بلاک میشید @Bano778 ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
تعداد زنان مجرد بالای 30 سال سه برابر مردان شد  مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال تعداد افراد مجرد قطعی بالای ۵۰ سال را ۱۵۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: یک میلیون و۳۰۰ هزار فرد بالای سن متعارف نیز در کشور هرگز ازدواج نکرده اند.  به گزارش مشرق، علی اکبر محزون از افزایش ازدواج بالای سن نامتعارف در کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۲ آمار ازدواج مردان بالای سن متعارف ۳۵ سال ۹.۴ درصد بود که در سال گذشته این آمار به ۱۰.۴ افزایش پیدا کرد و همچنین ازدواج زنان بالای ۳۰ سال در سال ۹۲ ، ۱۲.۵ درصد بوده که در سال گذشته به ۱۴.۵ درصد رسیده است. وی در مورد سن متعارف ازدواج گفت: این سن برای مردان ۲۰ تا ۳۴ سال و برای زنان ۱۵ تا ۲۹ سال است که البته این سن در حال تغییر و وتحول است. مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال تعداد جوانان در سن ازدواج هرگز ازدواج نکرده را ۱۱ میلیون و ۲۴۰ نفر دانست و اظهار داشت: از این تعداد ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر مرد و ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر نیز زنان هستند. وی در باره افرادی که از سن متعارف ازدواج عبور کرده اما هرگز ازدواج نکرده اندنیز گفت: تعداد این افراد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۳۲۰ هزار نفر آنان مردان و ۹۸۰ هزار نفر آنان را زنان تشکیل می دهند . به گفته محزون، این افراد از سن تجرد قطعی که ۴۹ سالگی است عبور نکرده اند و به تجرد قطعی نرسیده اند. مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال به افرادی که بالای سن متعارف ازدواج بوده و تا ۵۰ سالگی هرگز ازدواج نکرده اند، اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت، در حال حاضر ۱۵۲ هزار نفر مجرد قطعی بالای ۵۰ سال سن در کشور زندگی می کنند. محزون گفت: از این تعداد ۶۲ هزار نفر مرد و ۹۰ هزار نفر زن هستند که هرگز ازدواج نکرده اند. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۲۴ هزار و ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است، افزود: آمار ازدواج مردان بالای ۵۰ سال ۲۰ هزار و ۱۳۹ مورد بوده که ۳ درصد کل ازدواجها را به خود اختصاص داده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ مورد ازدواج بار اول و ۶ هزار و ۸۵ مورد مربوط به ازدواج دفعات دوم به بعد بوده است. محزون آمار ازدواج زنان بالای ۵۰ سال را نیز ۵ هزار و ۶۷۳ مورد ذکر کرد و گفت: ازدواج زنان این سن کمتر از یک درصد ازدواج های سال گذشته را به خود اختصاص داده که ۴ هزار و ۳۸۴ مورد ازدواج بار اول و یک هزار و ۲۸۹ مورد دفعات دوم به بعد بوده است. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
حقایقی که بهتر است درباره لذت جنسی بدانيم : ⇠ باعث افزايش هورمون تستوسترون كه نقش مهمى در استحكام عضلات و استخوانها دارد مى گردد. ⇠ یافتن نقطه جی در مردان و زنان به رسیدن به اوج لذت جنسی کمک می کند. ⇠ لذت جنسى باعث تسکین درد و تقويت سيستم ايمنى بدن می شود. ⇠ افزایش تعداد دفعات نزديكى يكى از روشهاى موثر درمان زودانزالى است. ⇠ باعث كُند شدن زوال عقل و از آلزايمر جلوگيرى مى كند. ⇠ رابطه جنسى باعث كاهش استرس و اضطراب مى شود. ⇠ رابطه جنسى باعث كاهش بيمارى قلبى و سلامت پروستات مى گردد. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
صحیحه ی معمر بن خلاد رُوِيَ عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ خَلَّادٍ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‏ ثَلَاث‏ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلِينَ الْعِطْرُ وَ إِحْفَاءُ الشَّعْرِ وَ كَثْرَةُ الطَّرُوقَةِ. معمر بن خلاد گوید: از علی بن موسی الرضا علیه السلام شنیدم که می فرمود: سه چیز از روش پیامبران است: عطر، کوتاه کردن مو و کثرت زوجات. این روایت بر استحباب تعدد زوجات دلالت می‎کند. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
اصل روایتی که آقای ازغدی ظاهرا در طرح فوق دکتری کتاب خوانی مطالعه کردند این است :❗️👇 در کتاب شریف کافی جلد ۶ ص ۵۴: أبى جعفر (علیه السلام)فرمودند: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله بر شخصى گذشت و فرمود: «با زنت چه كار كردى؟» گفت: دادم ای رسول خدا پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمود: آیا مرتكب بدى‏ شده بود؟ گفت: خیر سپس راوى گفت: همان شخص ازدواج كرد و پیامبر اكرم صلّى اللَّه علیه و آله بر او گذشت و فرمود: «ازدواج كردى؟» گفت: آرى. سپس به او فرمود: «با همسرت چه كار كردى؟ عرض كرد: دادم. فرمود: بی آنكه مرتكب بدى‏ شود؟ آن شخص عرض كرد: بله بی آنكه مرتكب بدى شود. باز همان شخص ازدواج كرد و پیامبر اكرم صلّى اللَّه علیه و آله براو گذشت و فرمود: «ازدواج كردى؟» عرض كرد: آرى. پس از آن به او فرمود: «با زنت چه كار كردى؟ عرض كرد: دادم. فرمود: «بی ‏آنكه مرتكب بدى شود؟» عرض كرد: بله بی آنکه مرتكب بدى‏ شود. و رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: «خداوند عزوجل دشمن می دارد یا لعن می کند هر ذواق(ازدواج‏ كننده و زود طلاق دهنده‏)از مردان را و هر( ازدواج‏كننده و زود طلاق گیرنده‏)از زنان را... بعد از ۳ باز ازدواج و طلاق بدون دلیل پیامبر چنین روایتی را فرمود.... ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
اشتباه از اینجا آب می خوره که ایشان خیال کردند: ذوّاق چون صیغه مبالغه کلمه "ذوق" است باید معنی آن "زیاد چشنده" باشد ولی اینطور نیست و ایشان اگر توانستند یک کتاب لغت پیدا کنند که کلمه ذواق را اینطور معنی کرده باشه که ذواق در زیاد ازدواج کردن است لذا "ذواق" اصطلاحی است که در آن طلاق وجود دارد و بخاطر همین هم مبغوض است در روایات ذواق عطف بر طلاق شده و در کنار هم آمده است که زیاد طلاق دهنده زن سازگار یا مرد سازگار است. که "مطلاق الذواق" باشد کافی 6/54 و 55 باب کراهیة طلاق زوجةالموافقة این روایت که معصوم علیه السلام فرموده ذواق ملعون است ربطی به شرایط متعه و تعداد ازدواج ندارد ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
جالب این است که آقای دکترای کتاب خوانی دقیق کتاب نخواندند تا روایت زیر را ببینند که ذواق فقط برای مرد نیست بلکه برای زنان نیز هست تزوجوا و لا تطلقوا فان الله لا یحب و ازدواج کنید و 👈طلاق ندهید 👉 که خداوند مردانی را که زن می‌چشند و زنانی را که مرد می‌چشند دوست نمی‌دارد ؛ یعنی که ازدواج کند و با وجود موافقت و سازگاری بدون دلیل طلاق دهد چون فقط می خواهد هوسرانی کند. پس روشن شد که مطلاق به قرینه آمده است و نشان دهنده دمدمی مزاجی و صرف شهوترانی است که مورد خشم خداست و کلینی در اصول کافی آن را در بابی به نام * کراهیه طلاق الزوج الموافقه * آورده است. هرچند علامه مجلسی در مراه العقول سند این روایت را ضعیف شمرده است ولی چون ملایم نفس و موافق عقل است می توان پذیرفت. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
درکتاب شریف وسائل الشیعه ج 22 ص 9 به بعد.... در ابتدای روایت صریحا می گوید: ازدواج کنید و ندهید که خداوند و رو دوست ندارد و این صریحا کسی را می گوید که می دهد نه کسی که می کند یعنی ازدواج های مختلف به هر دلیلی بلا اشکال است به شرطی که طلاق ندهد که می شود زن بارگی...(طلاق بدون دلیل ) فرض کنید شما ۴ ازدواج دائم و ۴ هم متعه داشته باشید به شرطی که مرتب بدون بهانه با وجود موافقت و سازگاری همسر او را طلاق ندهید ذواق نیستید 👇❗️ عن ابي عبد اللَّه عليه السّلام قال: سمعت أبي عليه السّلام يقول: قال رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: إنّ اللَّه يبغض كلّ . الكافي 6/ 55 - از امام صادق (ع) نقل شده كه فرمود: از پدرم شنيدم كه ‏فرمود: رسول خدا (ص) فرموده است: خداوند هر مردى را كه بسيار دهد و با این کار طعم ازدواج‏هاى فراوان را بچشد دشمن می دارد ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
نکته قابل توجه اینکه در تمام روایات بحث وجود دارد که در وسائل الشیعه ج 22 ص 9 می توانید جهت مطالعه مراجعه کنید ؛ صریحا کسی را می گوید که طلاق می دهد نه کسی که ازدواج می کند 👇❗️ أبى عبداللّه عليه السلام قال ما من شىء ممّا أحلّه اللّه عزّ و جلّ أبغض اليه من الطلاق و انّ اللّه عزّ و جلّ يبغض المطلاق الذّوّاق. امام صادق علیه السلام فرمود : از میان چیزهائی که خداوند حلال دانسته مبغوض تر از طلاق نزد خداوند نیست و بی تردید خداوند کسی که زنان را بسیار طلاق میدهد (و برای لذت جویی نه با هدف زندگی کردن دست به ازدواج میزند) دشمن میدارد. سند: صحیح منابع: کافی ج 6 ص 54- عوالی اللئالی ج 3 ص 372- وافی ج 23 ص 995- وسائل الشیعه ج 22 ص 8- الفصول المهمه ج 2 ص 365- مرآه العقول ج 21 ص 94- 👇❗️ أبى بصير عن جعفر بن محمّد عليها السلام - فى حديث طويل فى قصّة آدم عليه السلام - قال لا شىء مباح أبغض إلى اللّه تعالى من الطّلاق و قال عليه السلام لعن اللّه الذوّاق و الذّوّاقة. از امام صادق علیه السلام در روایتی طولانی درباره داستان حضرت آدم علیه السلام روایت است که فرمود: " کار مباحی نزد خداوند متعال مبغوض‌تر از طلاق نیست و حضرت فرمود: خداوند مرد و زن (که برای لذت‌جویی نه با هدف زندگی کردن دست به ازدواج می‌زنند) ذواق را لعنت کرده است. سند: ضعیف منابع: البرهان فی تفسیر القرآن ج 3 ص 347- مستدرک الوسائل ج 15 ص 279 ❗️👇 طلحة بن زيد عن أبى عبد اللّه عليه السلام قال: سمعت أبى عليه السلام يقول انّ اللّه عزّ و جلّ يبغض كلّ مطلاق (و - ئل) ذوّاق. امام صادق عليه السلام فرمود: «از پدرم شنيدم كه مى‌فرمود: بى‌ترديد خداوند عز و جل كسى كه زنان را بسيار طلاق مى‌دهد( و به هدف لذّت‌جويى نه با انگيزۀ زندگى به ازدواج‌هاى مكرّر دست مى‌يازد، )دشمن مى‌دارد. سند: موثق منابع: کافی ج 6 ص 55- وافی ج 23 ص 996- وسائل الشیعه ج 22 ص 8- الفصول المهمه ج 2 ص 365- مرآه العقول ج 21 ص 94 ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal