eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
885 عکس
1.3هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی علیه السلام: زن، گُل است... پس در همه حال، با او مدارا كن، و با او به نیکی معاشرت نما، تا زندگیت با صفا شود وسائل الشيعه، جلد ۱۴، صفحه ۱۲ @sabkeslami
🌺همتای حضرت زینب سلام الله علیها🌺 🌼عبدالله پسر جعفر بن ابیطالب(جعفر طیار) و مادرش اسماء بنت عمیس بود.(اسماء بعد از شهادت جعفر با ابوبکر و سپس با علی علیه السلام ازدواج کرد.) حضرت علی علیه السلام که غیر ازجهت خویشاوندی واصالت خانوادگی، در وجودعبدالله اخلاق و فضیلت و ارزش های انسانی و معنوی زیادی سراغ داشت،عبدالله پسربرادرش را در حالیکه ده سال بزرگتر از علیها سلام بود برای ازدواج پذیرفت. ثمره این ازدواجِ پسرعمو و دخترعمو، چهار پسر(علی محمد عباس عون) و یک دختر(ام کلثوم) بود(محمد و عون در کربلا به شهادت رسیدند). 🌼در زمان شهادت حضرت علی علیه السلام ، چهار تن از زنان ایشان، از جمله ، زنده بودند. عبدالله پس از شهادت آن حضرت ضمن این که کبری سلام الله علیها را در عقد نکاح خود داشت، با وی نیز ازدواج کرد.حاصل ازدواج آنان سه پسر به نام های یحیی، هارون، و موسی ونیز دو دختر به نام های ام ابیها و ام محمد بوده است. https://eitaa.com/joinchat/948174895C21eda30abd 🌴@taadodzojat 🌴
تبیین انواع ازدواج
امام علی علیه السلام: زن، گُل است... پس در همه حال، با او مدارا كن، و با او به نیکی معاشرت نما، تا
حضرت میفرماید: زن گل است .....پس در همه حال با او مدارا کن. یعنی اقای محترم محبت کردن به خانمی که خوش اخلاق هست هنر نیست.همه بلدند که به خانم خوش اخلاق محبت کنند.گل بودن زن ان است که با خانمی که بد خلق هست مدارا کنی و بهش نهایت محبت رو بکنی.
مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء از بزرگ‌ترین فقیهان عالَم تشیع بوده است. اهل علم و اصحاب سرّش فهمیدند که همسرش در خانه بداخلاقی می‌کند ولی خیلی هم خبر از داستان نداشتند. اینقدر در مقام جست‏‌وجو برآمدند تا به این نتیجه رسیدند که این مرد بزرگ الهی، این فقیه عالیقدر گاهی که به داخل خانه می‌رود، همسرش حسابی او را کتک می‌زند. یک روز چهار پنج نفر جمع شدند و خدمتش آمدند و گفتند: آقا ما داستانی شنیده‌‏ایم از خودتان باید بپرسیم. آیا همسر شما گاهی شما را می‌زند؟! فرمود: بله، عرب است، قدرتمند هم هست، قوی‌البنیه هم هست، گاهی که عصبانی می‌شود، حسابی مرا می‌زند. من هم زورم به او نمی‌رسد. گفتند: او را طلاق بدهید.گفت: نمی‌دهم. گفتند: اجازه بدهید ما زن‏هایمان را بفرستیم ادبش کنند. گفت: این کار را هم اجازه نمی‌دهم. گفتند: چرا؟ گفت: این زن در این خانه برای من از اعظم نعمت‏‌های خداست چون وقتی بیرون می‌آیم و در صحن امیرالمومنین می‌ایستم و تمام صحن، پشت سر من نماز می‌خوانند، مردم در برابر من تعظیم می‌کنند. گاهی در برابر این مقاماتی که خدا به من داده، یک ذرّه هوا مرا برمی‌دارد. همان وقت می‌آیم در خانه کتک می‌خورم، هوایم بیرون می‌رود! این چوب الهی است، این باید باشد. این خانم رحمت الهی برای من هست. نقل شده که بعد فوت این خانم شیخ خیلی گریه میکرد.بهش گفتند چرا گریه میکنی تو که میگفتی دست بزن دارد. شیخ جواب داد :شما نمیدانید من چه رحمت بزرگی را از دست داده ام.
💠 عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: اَلْحَدِيثُ اَلَّذِي يَرْوِيهِ اَلنَّاسُ حَقٌّ؟ أَنَّ رَجُلاً أَتَى اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَشَكَا إِلَيْهِ اَلْحَاجَةَ فَأَمَرَهُ بِالتَّزْوِيجِ فَفَعَلَ. ثُمَّ أَتَاهُ فَشَكَا إِلَيْهِ اَلْحَاجَةَ فَأَمَرَهُ بِالتَّزْوِيجِ حَتَّى أَمَرَهُ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: [نَعَمْ] هُوَ حَقٌّ. ثُمَّ قَالَ: اَلرِّزْقُ مَعَ اَلنِّسَاءِ وَ اَلْعِيَالِ. 💠 إسحاق بن عمار نقل میکند که به امام صادق عليه السّلام عرض کردم: آیا حدیثی که مردم روایت میکنند صحیح است؟ که مردی نزد پیامبر آمد و از نیازمندی(مالی) شکایت کرد و پیامبر او را به ازدواج فرمان داد و او چنین کرد.[پس از مدتی] مجددا نزد پیامبر آمد و از نیازمندی(مالی) شکایت کرد، و پیامبر او را به ازدواج فرمان داد، و تا سه مرتبه او را به ازدواج فرمان داد. امام فرمود: بله، صحیح و حق است. سپس فرمود: همراه با زنان، اهل و عیال و خانواده است. منبع:الكافي،جلد۵صفحه۳۳۰حدیث۴ عوالي اللآلی،جلد۳صفحه۲۸۱حدیث۴ وسائل الشيعه،جلد۱۴صفحه۲۶حدیث۴
 در روایات صحیحه از اهلبیت علیهم السلام در مورد تعابیر بسیار عجیبی به کار رفته که نشانگر آن است که هیچ زنی به ایمان حقیقی نمی رسد مگر آنکه نسبت به شوهر خود غیرت نداشته باشد و برایش فرقی نکند که شوهر او همسر دائم یا موقت دیگری دارد یا نه؟ در برخی روایات پافراتر گذاشته شده و غیرت زنانه را موجب حبط و از بین رفتن عمل معرفی کرده اند. از جمله این روایات، روایات مربوط به قضیه مشهوری است که بین امام ششم حضرت امام صادق علیه السلام و همسرش اُمّ اسماعیل رخ داده است. ما یکی از این روایات را از کتاب شریف تهذیب الأحکام که یکی از مهمترین کتب شیعه که جزو کتب اربعه صحیحه است برایتان نقل میکنیم: «عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فُسْطَاطَهُ وَ هُوَ یُکَلِّمُ امْرَأَةً فَأَبْطَأْتُ عَلَیْهِ فَقَالَ ادْنُهْ هَذِهِ أُمُّ إِسْمَاعِیلَ جَاءَتْ وَ أَنَا أَزْعُمُ أَنَّ هَذَا الْمَکَانَ الَّذِی أَحْبَطَ اللَّهُ فِیهِ حَجَّهَا عَامَ أَوَّلَ کُنْتُ أَرَدْتُ الْإِحْرَامَ فَقُلْتُ ضَعُوا لِیَ الْمَاءَ فِی الْخِبَاءِ فَذَهَبَتِ الْجَارِیَةُ بِالْمَاءِ فَوَضَعَتْهُ فَاسْتَخْفَفْتُهَا فَأَصَبْتُ مِنْهَا فَقُلْتُ اغْسِلِی رَأْسَکِ وَ امْسَحِیهِ مَسْحاً شَدِیداً لَا تَعْلَمُ بِهِ مَوْلَاتُکِ فَإِذَا أَرَدْتِ الْإِحْرَامَ فَاغْسِلِی جَسَدَکِ وَ لَا تَغْسِلِی رَأْسَکِ فَتَسْتَرِیبَ مَوْلَاتُکِ فَدَخَلَتْ فُسْطَاطَ مَوْلَاتِهَا فَذَهَبَتْ تَتَنَاوَلُ شَیْئاً فَمَسَّتْ مَوْلَاتُهَا رَأْسَهَا فَإِذَا لُزُوجَةُ الْمَاءِ فَحَلَقَتْ رَأْسَهَا وَ ضَرَبَتْهَا فَقُلْتُ لَهَا هَذَا الْمَکَانُ الَّذِی أَحْبَطَ اللَّهُ فِیهِ حَجَّکِ.» ترجمه: محمد بن مسلم میگوید: (در مراسم حجّ) به محضر امام صادق علیه‌السلام که در خیمه‌شان بودند، وارد شدم، در حالی که او با زنی صحبت می‌کرد. کمی این و آن پا کردم. امام صادق علیه السلام (که حال مرا دیدند) فرمودند: نزدیک بیا. این (همسرم) ام‌ّاسماعیل است و من یقین دارم که این مکان، مکانی است که خدا حج اول او را تباه کرد. (و این قضیه مربوط است به) آن زمانی که قصد اِحرام (برای حج) داشتم و گفتم که برایم در خیمه‌، آب قرار دهید و کنیز آب را برد و آنجا گذاشت. با آن کنیز خلوت کردم و سپس به او گفتم که سرت را بشوی و خوب خشک کن که اُمّ‌اسماعیل متوجه نشود و زمانی که قصد احرام داشتی، بدنت را بشوی و سرت را نشوی، که خانم به تو شک نکند. (توضیح: در غسل برخلاف وضوء، موالات لازم نیست و می‌توان سر و گردن را شست و شستن بدن را با تاخیر انجام داد)، آن کنیز (پس از شستن سر و خشک کردن آن) داخل خیمه اُمّ‌اسماعیل شد تا چیزی بردارد. در این هنگام اُمّ‌اسماعیل سر او را لمس کرد و تَری آب را احساس کرد و (غیرت زنانه موجب شد) موی سر کنیز را تراشید و او را کتک زد. من (که این صحنه را دیدم) به او گفتم که این مکانی است که خدا در آن حج تو را تباه کرد.» 🌺
اشکال: ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم می‌کردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل امام (ره) وامام خامنه ای به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید وترویج شهوت رانی نکنید 🌺جواب: اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله العظمی شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇 ✍ در کتاب جرعه‌ای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی چنین آمده: 📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل می‌کرد: من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده می‌شد. در زنجان به منزل نایب‌الصدر رفتم. نایب‌الصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد می‌شدند. منزل نایب‌الصدر این‌گونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایب‌الصدر وارد می‌شدند. در آن وقت امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. می‌گفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رساله‌ای نگاشته است. رئیس اداره‌ای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه می‌فرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمی‌توان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد. وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرف‌نظر می‌کنم و حرف او را ابطال می‌کنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده می‌شود: گاهی انسان می‌تواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمی‌تواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء می‌گوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمی‌توانید عدالت بین زن‌ها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد. هشام می‌گوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمده‌ای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم می‌شود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود: مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر می‌توانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمی‌توانید در میل قلبی بین زن‌ها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست. آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد. این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد. ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید...
ازدواج موقت ، نشانه حقانیت و عقلانیت اسلام❤️❤️❤️❤️❤️ حضرت علی علیه السلام: اگر عمر، ازدواج موقت را حرام نمیکرد هیچ کس زنا نمیکرد مگر انسان بدبخت . (تفسیر جامع البیان، طبری، 4/15؛ الدّرّ المنثور، سُیوطی، ج2 /140و141؛ تفسیر کبیر، فخر رازی، 10/50 – هرسه اهل سُنـّت وشافعی مذهب) تذكر 1: اصل در اسلام ،ازدواج دائم است و همه ما وظیفه داریم در كمك و تشویق جوانان به ازدواج اگاهانه و موفق و ساده و بدون تجملات تلاش كنیم. تذكر2: ازدواج موقت برای كسانی است كه امكان ازدواج دایم را ندارند و برای مواقع اضطراری و برای دوری از گناه است و به هیچ وجه نباید جای ازدواج دایم را بگیرد. جملاتی از بزرگان درباره ی ضرورت ترویج ازدواج موقت نظر مراجع بزرگوار تقلید : کسی که به واسطه نداشتن همسر و نداشتن شرایط ازدواج دائم، به گناه می افتد،در صورت امکان ،ازدواج موقت بر او واجب است. علامه طباطبایی (رحمه الله) اسلام برای پاسخ دادن کامل به غریزه ی جنسی و جلوگیری از زنا و بی بند و باری جنسی ازدواج موقت را با شرایط ویژه در میان قوانین خود گنجانده است.» شهید مطهری (رحمه الله): « قطعا اگر قانون ازدواج موقت از مغرب زمین آمده بود کنفرانس ها و سمینار ها در دفاع از آن داده می شد. » آیا غریزه ی جنسی به بهانه ی فارغ التحصیل شدن دست از سر ما بر می دارد. «... دو راه بیشتر باقی نمی ماند یا اینکه جوانان را به حال خود رها کنیم و به روی خود نیاوریم به یک پسر اجازه بدهیم از صد ها دختر کام بگیرد و به یک دختر اجازه دهیم با ده ها پسر رابطه ی نامشروع داشته باشد راه دوم ازدواج موقت و آزاد است.» شهید بهشتی و شهید باهنر : «جوانان بسیاری در اثر فشار غریزه ی جنسی نیروها و استعدادهای ارزنده شان بیهوده از دست می رود...محرومیت جنسی جوانان غالبا بهترین ایام آنها یعنی جوانی را از تلخ ترین دوره های عمرشان کرده» نظر شهید دكترمحمد بهشتی(رحمه الله): هدف ازدواج موقت داشتن روابط جنسی قانونی است. در حقوق اسلامی یك نوع ازدواج موقت و غیردائمی پیشنهاد شده است ، در این نوع ازدواج هدف ، تشكیل خانواده نیست ، بلكه داشتن روابط جنسی قانونی در حدی است كه تعیین می كنند ، به همین جهت باید برای این منظور قراری روشن میان خود داشته باشند و قراردادی شخصی میان آنها بسته می شود. قراردادی كه در آن همه ی ج هات مشخص شده باشد. كتاب شناخت اسلام ص 329 شهید نواب صفوی(رحمه الله): «بهترین راه برای جلوگیری از خطر انحراف جنسی راهی است که اسلام به وسیله ی قانون مقدس ازدواج موقت وضع نموده و آنرا از ازدواج دائم مقدس تر نموده و ثواب هایی که بر آن مترتب نموده چندین برابر پاداش هایی است که بر عقد دائم قرار داده است » « با نصایح بی مغز جلوی حس طبیعی شهوت را نمی توان گرفت » «خواهران و برادران ! اگر از این امر مشروع با تعصب جلوگیری کردید به زنای نا مشروع با تاسف سخت دچار خواهید شد» مرحوم آیة الله فاضل لنکرانی: « گاهی دختر و پسر در شرایطی خاص قرار می گیرند که ازدواج دائم برایشان ممکن نیست مثل دانشجویان پسر ودختری که در بالاترین مراتب شهوت و هیجان جنسی هستند اگر در این هنگام ازدواج موقت مجاز نباشد معمولا به حرام می افتند » ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🍎❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ قابل توجه همه هدف فرهنگ سازی ازدواج موقت است و امر حلال
خانم ها و آقایان مجرد آماده ازدواج دو دسته اند: ۱- افرادی که قبلا ازدواج کرده اند ۲- افرادی که سابقه ازدواج نداشته اند در مورد افرادی که قبلا ازدواج کرده اند، با مراجعه به سایت مرکز ملی آمار و مشاهده نتایج سرشماری سال ۹۵ آمار زیر به دست می آید: - بی همسر در اثر همسر 2,398,987 نفر بی همسر بر اثر 712,782 نفر - بی همسر در اثر همسر 329,03
🍁 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم فرمودند :🌿 ✨« إذا جاءَکمْ مَنْ تَرضُونَ خُلْقَهُ وَ دینَهُ فَزَوَّجُوهُ...إلاّ تَفْعَلُوهُ تَکنْ فِتْنَةٌ فی الأَرْضِ وَ فَسادٌ کبیرٌ »🌱 📌 اگر فردی برای خواستگاری آمد، دینش و اخلاقش مورد پسند بود👍 او را رد نکنید👌 🚫 و اگر این کار را نکنید، زمین پر از فتنه و فساد بزرگ خواهد شد.🥀 🆔💓💓 @ezdevajeaasaan💓💓💓
فضائل صیغه حضرت رسول خدا : 👈هركه متعه 💍كند زن مؤمنه اي را، مثل آن است كه زيارت خانه🕋 خدا كرده باشد. النواصب۱۸۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه بر سر دختران می آید که اینگونه می‌شوند؟ موجودی که مظهر مهر و محبت بود با تبدیل می‌شود به یک گرگ نابکار... پ. ن: برآورد عده ای از کارشناسان میدانی این است که دو الی چهار میلیون نفر از دختران دهه های پنجاه و شصت به تجرد قطعی رسیده یا خواهند رسید... 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_ormavi
المومن کیّس مومن هوشیار و زرنگه 😂🙏👌
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 🔴 *بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانواده در ایران، و بررسی راه های حل آن* 🔺 ⚠️ برای حل این بحران ١٠ سال بیشتر فرصت نیست ... 🔻دیدن این کلیپ به همه شما «خانواده‌دوستان» و حامیان «حق تأهل» برای دختران و زنان مجرد بالای ٣٠ سال توصیه می‌شود. ⭕️ کیفیت 480p با حجم 23MB👆 🔻برای دانلود کیفیت بالاتر (45MB - 720p) و کیفیت و حجم پایین‌تر (15MB - 360p) به این👇لینک آپارات مراجعه کنید 🌐 www.aparat.com/v/LnlUO 🎞 تولید تخصصی 🌐 http://hhosna.ir/تحلیل-بحران-تجرد/ t.me/hhosna_ir eitaa.com/hhosna_ir instagram.com/hhosna.ir 🔸 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
مؤسسه حیات حُسنیٰ اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @HayatHosna https://eitaa.com/hhosna_ir
آمار زنان بیوه 📣📣📣 ۶ میلیون زن بیوه ۳ میلیون زن سرپرست خانوار چرا زنان مطلقه، ازدواج نمی کنند؟ ناهید تاج‌الدین👇 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد زنان مطلقه با توجه به افزایش نرخ طلاق در سال‌های گذشته شاهد جهش‌های آماری بوده‌ایم و تنها در سال ۹۶ شاهد ثبت رکورد طلاق طی پنجاه سال اخیر بودیم و به گواه سازمان ثبت احوال، تعداد ازدواج‌های ثبت ‌شده در سال ۹۶  نسبت به سال۱۳۹۵، حدود ۸ درصد  کاهش داشته است. تاج‌الدین گفت: در مقابل تعداد طلاق‌ها بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران است و این تعداد زنان مطلقه و به تبع آن تعداد زنان سرپرست خانوار را در این زمینه افزایش می‌دهد، نکته حائز اهمیت آنجاست که ۷۱ درصد زنان مطلقه دارای فرزند هستند و بر اساس آمار ۹۰ درصد این زنان ازدواج مجدد نمی‌کنند و مشکلات معیشتی در این گروه از زنان سرپرست خانوار بسیار  شدیدتر از دیگر زنان سرپرست خانوار است . این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد زنان بیوه نیز باید گفت در حال حاضر و به گواه سازمان بهزیستی شش میلیون زن بیوه و یک میلیون مرد جدا شده از همسر در کشور زندگی می‌کنند.   مشاور امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌گوید در حال حاضر بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در سراسر کشور وجود دارد. خبرگزاری خانه ملت تاریخ انتشار » ۱۳۹۸/۰۵/۲۰ ۱۰:۱۸:۰۹ @ezdevajeaasaan
قرائتي- 4 راهكار ازدواج.mp3
3.51M
🌸🌸🌸👌👌👌👌👌 راهكار براي ازدواج 👌👌👌 1- به وقت😘😘😘 2- آسان 😍 3 مجدد 💓💓💓 4- موقت👌😍💚