📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۸۳
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
083.mp3
1.38M
🎧 #تلاوت_صوتی
📄 #صفحه_۸۳
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۲۷ نساء
🍀🌸🍀
آزادى هاى جنسى در ديد اوّل، نوعى لذّت و كامجويى است، ليكن با توجّه به عوارض فردى و اجتماعى آنها، بزرگ ترين سقوط و انحراف است. بى بند وبارى، جسم را ذوب، فكر را مشغول، اموال را تباه و اطمينان را سلب مى كند. ميل به تشكيل خانواده را از بين مى برد، فرزندان نامشروع به جامعه تحويل مى دهد، امراض مقاربتى و روانى به ارمغان مى آورد و در يك كلمه، آزادى جنسى، بزرگ ترين اسارت ها را به دنبال دارد.
♥- محدوديّت ها و قيودى كه در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان و جامعه ى بشرى است.
★- در مسير شهوترانان گام ننهيد و از آنان تقليد نكنيد، كه دشمن شمايند.
☑- هوسبازان بى بند و بار، به چيزى جز غرق شدن شما در شهوات، قانع نمى شوند و مى خواهند شما رفيق راهشان باشيد.
🍀- اخلاق جنسى در اسلام، معتدل و دور از افراط و تفريط است، ولى هوس پرستان راه افراطى را براى شما مى خواهند.
✅- در انتخاب راه دقّت كنيم. در آيه دوبار كلمه «يُريد» به كار رفته است؛ يك اراده از خداى عليم حكيم و يك اراده از هوسبازان بدخواه. به سراغ كدام اراده ها مى رويم.
۲۸ نساء
🌺🍁🌺
در اين سه آيه اخير، گوشه اى از الطاف خداوند در امر ازدواج پى در پى نقل شده است. خداوند احكام را براى شما بيان مى كند، «ليبيّن لكم» راه نشان مى دهد، «يهديكم» لطف خود را به شما برمى گرداند، «يتوب عليكم» و بر شما آسان مى گيرد، «يخفّف عنكم» و اين همه به خاطر آن كه انسان در برابر طوفان غرايز، ناتوان، و قدرت صبر و خوددارى او اندك است.
⚜ اسلام، دين آسانى است و بن بست ندارد.
-
✅ تكاليف دينى، براساس توان وطاقت انسان است.
❌ مشكل تراشى در ازدواج، خلاف خواست خداست.
🍀 پيروى و پايبندى شما در احكام ازدواج، زمينه ى سبكبارى و دورماندن جامعه از آفات و مشقات است.
🌹 انسان در برابر غريزه ى جنسى ضعيف است.
۲۹ نساء
♨️📛♨️
⭕️ ای وای بر حرام خواران 👇
رمز اينكه نهى از قتل، «لاتقتلوا» بدنبال نهى از حرام خورى، «لاتأكلوا» آمده است، شايد آن باشد كه سيستم اقتصادى ناسالم، زمينه ى قيام محرومان عليه زراندوزان و بروزدرگيرى ها و پيدايش قتل و هلاكت جامعه است.
امام صادق عليه السلام به هنگام تلاوت اين آيه فرمود: كسى كه قرض بگيرد و بداند كه نمى تواند بازپرداخت كند، مال باطل خورده است.
امام صادق عليه السلام فرمود: اگر مسلمانى به تنهايى وارد منطقه كفّار شد و كشته شد، خودكشى كرده است
🪐 مالكيّت فردى محترم است و تصرّف در اموال ديگران، جز از راه معاملات صحيح و بر اساس رضايت، حرام است.
🌴 جامعه، داراى روح واحد و سرنوشت مشترك است. اموال ديگران را همچون اموال خودتان محترم بدانيد.
🌒 هر نوع تصرّفى كه بر مبناى «حقّ» نباشد، ممنوع است.
🪴 داد و ستدها بايد با رضايت طرفين باشد، نه با اجبار واكراه
🌏 جان انسان محترم است، لذا خودكشى ويا ديگركشى حرام است.
🌻 احكام و مقرّرات اسلام پرتوى از رحمت خداوند است.
۳۰ نساء
🔥❌🔥
امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس به عمد خودكشى كند، براى هميشه در دوزخ است. آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند
🌹 كارهايى كه از سر ظلم و عدوان از انسان سر نزند، قهر الهى ندارد.
⚜ قصد وانگيزه، نقش اصلى را در كيفر يا پاداش دارد.
۳۱ نساء
☄🔥☄
✍ تقسیم بندی گناهان 👇
از اين آيه استفاده مى شود كه گناهان، دو نوعند:
1⃣ صغيره
2⃣ كبيره.
در آيه ى 49 سوره ى كهف نيز مى خوانيم كه مجرمان در قيامت، با ديدن پرونده ى اعمال خود مى گويند: اين چه نامه ى عملى است كه هيچ گناه كوچك و بزرگى را فروگذار نكرده است. «لا يغادر صغيرةً و لا كبيرةً»
از امام كاظم عليه السلام سؤال شد كه در اين آيه خداوند وعده ى بخشش گناهان کوچک را در صورت دوری کردن از گناهان بزرگ داده است، پس شفاعت براى كجاست؟ امام فرمودند: شفاعت براى اهل كبائر امّت است.
گناه كبيره، طبق روايات، آن است كه خداوند وعده ى آتش به انجام دهنده اش داده است.شايد وعده آتش در آيه قبل براى قتل يا خودكشى و تجاوز به مال مردم اشاره به همين باشد كه نمونه گناهان كبيره اى كه وعده عذاب داده شده، تجاوز به مال و جان مردم است.
تعداد گناهان كبيره در روايات، متعدّد و مختلف است و اين به خاطر آن است كه كبائر نيز درجاتى دارند و به بعضى از گناهان «اكبرالكبائر» گفته شده است.
ـ🌸 كسانى كه اصول فكرى و عملى آنان صحيح است، بايد نسبت به تخلّفات جزئى آنان، گذشت كرد.
🌾 پاداش كسانى كه گناهان بزرگ را ترك مى كنند، آن است كه خداوند از گناهان كوچكشان بگذرد
🔥 تا از گناهان كبيره و صغيره پاك نشويم، به بهشت نخواهيم رفت.
۳۲ نساء
🔵🟣⚫️
۱- ریشه های حرام خوارای
۲- عدالت باید عین تساوی باشد؟ 🔰
آيات قبل، از حرام خوارى نهى فرمود، اين آيه به ريشه ى حرام خوارى اشاره مى كند كه طمع، آرزو و رقابت است.
عدالت، غير از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مريض ها يك نوع دارو بدهد، يا معلّم به همه شاگردان يك نوع نمره بدهد، #تساوى هست، امّا #عدالت نيست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهيم، گرچه موجب تفاوت شود، زيرا تفاوت گذاشتن بر اساس لياقت ها و كمالات حقّ است، امّا تبعيض باطل است. تبعيض آن است كه بدون دليل و براساس هواى نفس يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معيارها يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم. بنابراين بايد آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى يكسان بودن همه چيز و همه كس نابجاست. اعضاى يك بدن و اجزاى يك ماشين از نظر جنس و شكل و كارايى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكيمانه است. اگر خداوند، همه را يكسان نيافريده، طبق حكمت اوست. بنابراين در امورى كه به دست ما نيست، مثل جنسيّت، زيبايى، استعداد، بيان، هوش، عمر و... بايد به تقسيم و تقدير الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكيم مى دانيم، اگر در جايى هم دليل و حكمت چيزى را نفهميديم نبايد #قضاوت_عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن يا توقّع نابجا به خداوند حكيم داشته باشيم و يا بر دارندگان اين نعمت ها حسد ورزيم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئوليّت بيشتر مى شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. اين حقيقت را در #نهج_البلاغه مى خوانيم.
در موارد اختيارى، بايد با كوشش و تلاش و پرهيز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسيد و اجازه ى استثمار و استعمار به ديگران نداد و در مواردى كه بدست ما نيست، بايد تفاوها را دليل رشد و آزمايش و تحرك و تعاون و پيوستگى جامعه دانست، زيرا كه اگر همه مردم داراى امكانات يكسان باشند، صفات انسانى از قبيل سخاوت، شجاعت و ايثار در انسان رشد نمى كند. انسان در لابلاى فراز و نشيب ها خود را نشان مى دهد، حركت مى كند و با ديگران به خاطر نيازش پيوند مى خورد.
امام صادق عليه السلام در پاسخ از آيه فرمودند: كسى به همسر و فرزند ديگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد.
زمانى كه اين آيه نازل شد، اصحاب پيامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چيست؟ پيامبرصلى الله عليه وآله در پاسخ فرمودند: خداوند ارزاق را در ميان مردم از طريق حلال تقسيم كرده وحرام را نيز عرضه كرده است. كسى كه حرام را تحصيل كند، به همان اندازه از #رزق_حلال خود كاسته است وبرحرام مورد محاسبه قرار مى گیرد
🖇 به داده هاى الهى راضى باشيم و حسودانه، آرزوى برتريهاى ديگران را نداشته باشيم.
🔗 در اسلام مسائل اقتصادى واخلاقى بهم آميخته است.
📊 تبعيض ها وبرترى هاى استثمارگرانه و ظالمانه، از حساب برترى هاى خداداد، جداست.
🎏 تفاوت هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبيعت، از نمونه هاى برترى دادن خداوند در آفرينش است
⚖ هر يك از زن و مرد، نسبت به دستاوردهاى خود به طور مساوى مالكند.
🌾 به جاى تمنّاى آنچه ديگران دارند، در پى كسب وتلاش باشيم
🌸 انسان، تنها مالك بخشى از دست رنج خود است. «ممااكتسبوا» بخش ديگر سهم فقرا و حكومت اسلامى است.
✅ هم كار، هم دعا.
🌹 به جاى چشمداشت به داشته هاى ديگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشيد.
👌 به خصلت ها جهت صحيح بدهيم. آرزو در انسان هست، امّا جهت اين آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهيم، نه سلب نعمت از ديگران.
🍀 اگر خداوند، چيزى به كسى داد يا از او گرفت، حكيمانه و آگاهانه است.
۳۳ نساء
🌳🌴🌳
✍جمله ى «عقدت ايمانكم» اشاره به قراردادهاى است كه پيش از اسلام، ميان دو نفر برقرار مى شد و اسلام، با اندكى تغيير، آن را پذيرفت و نامش در كتب فقهى، «ضمان جريره» است. متن قرارداد به اين صورت بوده كه دو نفر پيمان ببندند در زندگى، همديگر را يارى كنند و در پرداخت غرامت ها، كمك هم باشند و از هم ارث برند. (چيزى شبيه قرارداد بيمه در امروز)، كه اگر خسارتى بر يكى وارد شد، هم پيمان او، ديه ى آنرا بپردازد. اسلام اين قرارداد را پذيرفت، ولى ارث بردن از ديگرى را مشروط به آن كرد كه انسان وارثى نداشته باشد.
امام رضاعليه السلام درباره ى معناى «و الذين عقدت ايمانكم» فرمودند: مقصود پيمانى است كه مردم با رهبران الهى و معصوم بسته اند.
🌸🌸 تعيين ميزان ارث، به فرمان خداست.
🌹 خويشان نزديك تر، در ارث بردن اولويّت دارند.
✅ انسان حقّ دارد در شرايطى مالكيّت خود را از طريق پيمان و قرارداد به ديگرى واگذار كند
🍀 تعهّدات انسان در زمان حياتش، پس از مرگ، محترم است.
★ وفاى به پيمان و عهد، واجب است
♥ بدهكاران بايد براى پرداخت بدهى، به سراغ طلبكاران بروند.
هدایت شده از اهل بیت مدیا
نماهنگ روزهای دلواپسی.mp3
5.39M
🔊 #صوتی | تنظیم #استودیویی
📝 روزهای دلواپسی
👤 کربلاییمسعود #پیرایش
▫️ #امام_حسین ؛ ۱۴۰۳
رسانه اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀اهمیت عزای #امام_حسین علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐑وقتی گوسفند باشه بی دلیل و کورکورانه تقلید میکنه.
شلوار پاره می پوشه. روسری برمیداره. با شورت سوار موتور میشه. بدنش رو خالکوبی میکنه و هزار و یک مدل احمقانه دیگه ،
چرا ؟ چون دیگران این کارو کردن پس او هم مثل گوسفند تقلید میکنه !
#کشف_حجاب
#پاتک_در_رسانه
#جهاد_تبیین
#بصیرت_سیاسی
#نشر_حداکثری
@mahe_mehrabani