eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۳۲ نساء 🔵🟣⚫️ ۱- ریشه های حرام خوارای ۲- عدالت باید عین تساوی باشد؟ 🔰 آيات قبل، از حرام خوارى نهى فرمود، اين آيه به ريشه ى حرام خوارى اشاره مى كند كه طمع، آرزو و رقابت است. عدالت، غير از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مريض ها يك نوع دارو بدهد، يا معلّم به همه شاگردان يك نوع نمره بدهد، هست، امّا نيست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهيم، گرچه موجب تفاوت شود، زيرا تفاوت گذاشتن بر اساس لياقت ها و كمالات حقّ است، امّا تبعيض باطل است. تبعيض آن است كه بدون دليل و براساس هواى نفس يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معيارها يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم. بنابراين بايد آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى يكسان بودن همه چيز و همه كس نابجاست. اعضاى يك بدن و اجزاى يك ماشين از نظر جنس و شكل و كارايى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكيمانه است. اگر خداوند، همه را يكسان نيافريده، طبق حكمت اوست. بنابراين در امورى كه به دست ما نيست، مثل جنسيّت، زيبايى، استعداد، بيان، هوش، عمر و... بايد به تقسيم و تقدير الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكيم مى دانيم، اگر در جايى هم دليل و حكمت چيزى را نفهميديم نبايد و جاهلانه همراه با سوءظن يا توقّع نابجا به خداوند حكيم داشته باشيم و يا بر دارندگان اين نعمت ها حسد ورزيم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئوليّت بيشتر مى شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. اين حقيقت را در مى خوانيم. در موارد اختيارى، بايد با كوشش و تلاش و پرهيز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسيد و اجازه ى استثمار و استعمار به ديگران نداد و در مواردى كه بدست ما نيست، بايد تفاوها را دليل رشد و آزمايش و تحرك و تعاون و پيوستگى جامعه دانست، زيرا كه اگر همه مردم داراى امكانات يكسان باشند، صفات انسانى از قبيل سخاوت، شجاعت و ايثار در انسان رشد نمى كند. انسان در لابلاى فراز و نشيب ها خود را نشان مى دهد، حركت مى كند و با ديگران به خاطر نيازش پيوند مى خورد. امام صادق عليه السلام در پاسخ از آيه فرمودند: كسى به همسر و فرزند ديگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد. زمانى كه اين آيه نازل شد، اصحاب پيامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چيست؟ پيامبرصلى الله عليه وآله در پاسخ فرمودند: خداوند ارزاق را در ميان مردم از طريق حلال تقسيم كرده وحرام را نيز عرضه كرده است. كسى كه حرام را تحصيل كند، به همان اندازه از خود كاسته است وبرحرام مورد محاسبه قرار مى گیرد 🖇 به داده هاى الهى راضى باشيم و حسودانه، آرزوى برتريهاى ديگران را نداشته باشيم. 🔗 در اسلام مسائل اقتصادى واخلاقى بهم آميخته است. 📊 تبعيض ها وبرترى هاى استثمارگرانه و ظالمانه، از حساب برترى هاى خداداد، جداست. 🎏 تفاوت هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبيعت، از نمونه هاى برترى دادن خداوند در آفرينش است ⚖ هر يك از زن و مرد، نسبت به دستاوردهاى خود به طور مساوى مالكند. 🌾 به جاى تمنّاى آنچه ديگران دارند، در پى كسب وتلاش باشيم 🌸 انسان، تنها مالك بخشى از دست رنج خود است. «ممااكتسبوا» بخش ديگر سهم فقرا و حكومت اسلامى است. ✅ هم كار، هم دعا. 🌹 به جاى چشمداشت به داشته هاى ديگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشيد. 👌 به خصلت ها جهت صحيح بدهيم. آرزو در انسان هست، امّا جهت اين آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهيم، نه سلب نعمت از ديگران. 🍀 اگر خداوند، چيزى به كسى داد يا از او گرفت، حكيمانه و آگاهانه است.
۳۳ نساء 🌳🌴🌳 ✍جمله ى «عقدت ايمانكم» اشاره به قراردادهاى است كه پيش از اسلام، ميان دو نفر برقرار مى شد و اسلام، با اندكى تغيير، آن را پذيرفت و نامش در كتب فقهى، «ضمان جريره» است. متن قرارداد به اين صورت بوده كه دو نفر پيمان ببندند در زندگى، همديگر را يارى كنند و در پرداخت غرامت ها، كمك هم باشند و از هم ارث برند. (چيزى شبيه قرارداد بيمه در امروز)، كه اگر خسارتى بر يكى وارد شد، هم پيمان او، ديه ى آنرا بپردازد. اسلام اين قرارداد را پذيرفت، ولى ارث بردن از ديگرى را مشروط به آن كرد كه انسان وارثى نداشته باشد. امام رضاعليه السلام درباره ى معناى «و الذين عقدت ايمانكم» فرمودند: مقصود پيمانى است كه مردم با رهبران الهى و معصوم بسته اند. 🌸🌸 تعيين ميزان ارث، به فرمان خداست. 🌹 خويشان نزديك تر، در ارث بردن اولويّت دارند. ✅ انسان حقّ دارد در شرايطى مالكيّت خود را از طريق پيمان و قرارداد به ديگرى واگذار كند 🍀 تعهّدات انسان در زمان حياتش، پس از مرگ، محترم است. ★ وفاى به پيمان و عهد، واجب است ♥ بدهكاران بايد براى پرداخت بدهى، به سراغ طلبكاران بروند.
هدایت شده از اهل بیت مدیا
نماهنگ روزهای دلواپسی.mp3
5.39M
🔊 | تنظیم 📝 روزهای دلواپسی 👤 کربلایی‌مسعود ▫️ ؛ ۱۴۰۳ رسانه اهل‌بیت‌مدیا @AhleBeytMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐑وقتی گوسفند باشه بی دلیل و کورکورانه تقلید میکنه. شلوار پاره می پوشه. روسری برمیداره. با شورت سوار موتور میشه. بدنش رو خالکوبی میکنه و هزار و یک مدل احمقانه دیگه ، چرا ؟ چون دیگران این کارو کردن پس او هم مثل گوسفند تقلید میکنه ! @mahe_mehrabani
🏴 لباس مشکی در ایام فاطمیه 🔷 س ۸۴۶۲: آیا پوشیدن لباس مشکی در دهه فاطمیّه مکروه است یا خیر؟ ✅ج: پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتّب ثواب الهی است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam 🆔 ایدی کانال در ایتا                ⬇️⬇️⬇️                                                           https://eitaa.com/mahmoudkavianyzade 🆔 ایدی کانال در روبیکا            ⬇️⬇️⬇️ https://rubika.ir/joing/FJHCDICI0HYTYOZXNGXVNJPZPMDICDZB
هوا ز بادِ مخالف چو قیرگون گردید عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت نه سیدالشهداء بر جدال طاقت داشت کشید پــا ز رکـاب آن خلاصه ی ایجاد  به رنگ پرتو خورشید، بر زمین افتاد بلندمرتبه شاهی ز صدر ِ زین افتاد اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
🖤🚩🏴 اصلاً حسين جنس غمش فرق مي کند اين راه عشق پيچ و خمش فرق مي کند اينجا گدا هميشه طلبکار مي شود اينجا که آمدي کرمش فرق مي کند شاعر شدم براي سرودن برايشان اين خانواده، محتشمش فرق مي کند “صد مرده زنده مي شود از ذکر يا حسين” عيساي خانواده دمش فرق مي کند از نوع ويژگي دعا زير قبه اش معلوم مي شود حرمش فرق مي کند تنها نه اينکه جنس غمش جنس ماتمش حتي سياهي علمش فرق مي کند با پاي نيزه روي زمين راه ميرود خورشيد کاروان قدمش فرق مي کند من از "حسينُ منّي" پيغمبر خدا فهميده ام حسين همش فرق مي کند
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
084.mp3
1.34M
🎧 📄  🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۳۴ نساء 🎖🎗🎖 ⁉️چرا مردان... 👇👇👇 شرط سرپرستى و مديريّت، لياقت تأمين و اداره زندگى است و به اين جهت، مردان نه تنها در امور خانواده، بلكه در امور اجتماعى، قضاوت و جنگ نيز بر زنان مقدّمند، «بما فضّل اللّه... و بما انفقوا» و به اين خاطر نفرمود: «قوّامون على ازواجهم»، زيرا كه مسئله ى زوجيّت مخصوص زناشويى است و خدا اين برترى را مخصوص خانه قرار نداده است. گرچه برخى زنان، در توان بدنى يا درآمد مالى برترند، ولى در قانون و برنامه، بايد عموم را مراعات كرد، نه افراد نادر را وقتى راههاى مسالمت آميز سود نبخشيد، يا بايد دست از انجام وظيفه كشيد، يا بايد در صورت تأثير نداشتن موعظه و قهر، خشونت به خرج داد. به گفته ى روانشناسان، بعضى افراد، حالت مازوشيسم (آزار طلبى) پيدا مى كنند كه تنبيه مختصر بدنى، برايشان همچون مرهم است. در تنبيهات بدنى هم، اسلام سفارش كرده كه نبايد به مرحله ى كبودى جسم يا زخمى شدن بدن برسد. به علاوه، مرد متخلّف هم گاهى توسط قاضى تنبيه بدنى مى شود. رسول خداصلى الله عليه وآله فرمود: كتك شما نبايد به نحوى باشد كه اثر آن در جسم زن نمودى داشته باشد، يا كتك نشانه خودنمايى و اظهار قدرت مرد باشد كه زهره چشمى بگيرد. امام صادق عليه السلام فرمودند: نشوز زن آن است كه در فراش (همبستر شدن) از شوهر تبعيت نكند و مقصود از «اضربوهنّ»، زدن با چوب مسواك و شبيه آن است، زدنى كه از روى رفق و دوستى باشد. 🍃 حقّ مديريّت مرد، به خاطر ساختار جسمى و روحى اوست 🪴 هزينه زندگى، بر عهده مرد است. 🌵 قانونگذار بايد در وضع قانون، به تفاوت هاى طبيعىِ زن و مرد در آفرينش، توجه داشته باشد. 👌 نشانه شايستگى زن اطاعت و تواضع او نسبت به شوهر است. 🌺 نشانه همسر شايسته، حفظ خود در غياب شوهر است 🍁 اطاعت زن از شوهر و حفظ حقوق وى، مشروط به تأمين زندگى او از سوى مرد است. ⚜ مرد هيچ حقّى در آزار همسر مطيع خود ندارد. ❤️ سه مرحله موعظه، ترك هم خوابى وتنبيه، براى مطيع كردن زن است. پس اگر از راه ديگرى زن مطيع مى شود، مرد حقّ برخورد ندارد. 🌾 تواضع زن، ضعف نيست، ارزش است. 🌸 نشانه ى همسر شايسته، رازدارى، حفظ مال و آبرو و ناموس شوهر در غياب اوست. 🌹 تا موعظه مؤثر باشد، قهر و خشونت ممنوع و تا قهر و جدايى موقت اثر كند، تنبيه بدنى ممنوع است ✅ برخورد خشن و تنبيه، تنها براى انجام وظيفه است، نه انتقام و كينه و بهانه. 🍀 برترى مردان، نبايد سبب غرور شود، چون خدا از همه برتر است
۳۵ نساء ❤️💙💛💜🤍🖤 ❓ویژگی و اهمیت داوران اختلاف خانوادگی اين آيه، براى رفع اختلاف ميان زن و شوهر، و پيشگيرى از وقوع طلاق، يك دادگاه خانوادگى را با امتيازات زير مطرح مى كند: ★ داوران، از هردو فاميل باشند تا سوز، تعهّد وخيرخواهى بيشترى داشته باشند. ★ اين دادگاه، نياز به بودجه ندارد. ★ رسيدگى به اختلاف در اين دادگاه، سريع، بدون تراكم پرونده و مشكلات كارِ ادارى است. ★ اسرار دادگاه به بيگانگان نمى رسد ومسائل اختلافى در ميان خودشان مى ماند. ★ چون داوران از خود فاميلند، مورد اعتماد طرفين مى باشند. براى حل همه مشكلات، انتخاب داور جايز است. امام باقرعليه السلام در پاسخ اعتراضى كه به پذيرش حكميّت در صفّين براى حضرت على عليه السلام بود اين آيه را تلاوت فرمود از امام صادق عليه السلام درباره ى «فابعثوا حَكماً...» سؤال شد، حضرت فرمود: حَكمين نمى توانند به طلاق وجدايى حكم كنند، مگر آنكه از طرفين اجازه داشته باشند. ⚜ علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد. 🍀 قبل از نگرانى از شقاق(جدایی)، در زندگى مردم دخالت نكنيم. «وان خفتم» ❌ طلاق و جدايى، سزاوار ترس و نگرانى است 😃 زن و شوهر، يك روح در دو پيكرند. 🎖 اقدام براى اصلاح ميان زن و شوهر بايد سريع باشد 🍁 جامعه در برابر اختلافات خانواده ها، مسئوليّت دارد. ⚜ بستگان، در رفع اختلاف خانواده ها، مسئوليّت بيشترى دارند. «من اهله» 🍁 زن ومرد در انتخاب داور، دارند. 🌺 در جامعه به افرادى اعتماد كنيم و داورى آنان را بپذيريم. 👏 مشكلات مردم را با كمك خود مردم حل كنيم. ❤️ از آشتى دادن نااميد و مأيوس و نسبت به آن بى تفاوت نباشيم 🌾 اسلام به مسائل شورايى وكدخدامنشى توجّه دارد. 🌸 همه مسائل را به قاضى و دادگاه نكشانيد، خودتان درون گروهى حل كنيد. 🌹 بايد زن و شوهر، داورى داوران انتخاب شده را بپذيرند. ☑ در انتخاب داور بايد به آگاهى، رازدارى واصلاح طلبى آنان توجّه كرد. ♥ هرجا حسن نيّت و بناى اصلاح باشد، توفيق الهى هم سرازير مى شود ✅ به عقل و تدبير خود مغرور نشويد، توفيق را از خداوند بدانيد. 🍀 بايد حسن نيّت داشت، چرا كه خداوند، به انگيزه هاى همه آگاه است.
۳۶ نساء 🌏⭐️🌎 🌺 ارزش و جایگاه همسایه در اسلام اين آيه، از حقّ خدا «واعبدوااللَّه» تا حقّ بردگان «ملكت ايمانكم» را بيان كرده و اين نشانه ى جامعيّت اسلام است. «الجار ذى القربى والجار الجنب»، شامل همسايه ى فاميل و غير فاميل، هم عقيده و غير هم عقيده نيز مى شود. به گفته ى روايات تا چهل خانه از هر طرف، همسايه اند. يعنى در مناطق كوچك، همه همسايه اند. «الصاحب بالجنب»، شامل رفقاى دائمى يا موقّت، رفقاى سفر، يا آنان كه به اميد نفعى سراغ انسان مى آيند، مى شود. «ابن السبيل»، ممكن است در وطن خود متمكن باشد و ما شناختى از او و بستگانش نداشته باشيم، فقط بدانيم كه درمانده ى در سفر و فرزند راه است كه بايد مورد حمايت قرار گيرد. «مختال»، كسى است كه در دنياى خيال، خود را بزرگ مى پندارد و تكبر مى كند. اگر به اسب هم «خيل» مى گويند چون متكبّرانه راه مى رود. احسان به پدر و مادر، شامل محبّت، خدمت، كمك مالى، علمى، عاطفى و مشورت با آنان مى شود. شرط احسان به والدين خوب بودن آنان نيست، ولى اطاعت از والدين در صورتى است كه آنان به امرى بر خلاف رضاى خدا فرمان ندهند. امام صادق عليه السلام فرمودند: پيامبرصلى الله عليه وآله و على عليه السلام پدران اين امّت هستند 🌾 تنها عبادت خدا كافى نيست، دورى از هرگونه شرك و ريا لازم است 🌸 نيكى به پدر و مادر، در كنار بندگى خدا وتوحيد مطرح است. ★ خداپرست واقعى بايد نسبت به بستگان، محرومان و همسايگان خود، متعهّد و مسئول باشد. ♥ همسايگان دور نيز بر انسان حقّ دارند. «الجار الجنب» 🌹 در احسان كردن به اولويّت ها توجّه كنيد. نام والدين قبل از بستگان و نام آنان قبل از يتيمان آمده است. 🍀 بى توجّهى به والدين و بستگان و يتيمان و محرومان جامعه، نشانه ى تكبّر و فخر فروشى است. ✅ احسان، بايد همراه با تواضع باشد.
۳۷ نساء 💎🔮💎 ✍ از بخیل چه میدانید؟ 👇👇 بخل، علاوه بر بخل ورزيدن در اموال و نبخشيدن به ديگران، شامل بخل نسبت به علم، آبرو، قدرت و امكانات نيز مى شود.- امراض روحى انسان، گسترش يافتنى است. افراد بخيل و مريض، دوست دارند ديگران هم بخيل باشند. «يبخلون و يأمرون الناس بالبخل» 👌 بخيل از محبّت خدا محروم است. 🌾 از نشانه هاى تكبّر و فخرفروشى، بخل كردن است. 🌸 اظهار نعمت هاى الهى نوعى شكر، و كتمان آن يك نوع ناسپاسى و كفران است. 🌹 بخيل، براى ترك احسان فقرنمايى مى كند. 🌺 نعمت ها فضل خداست، نه تنها نتيجه ى تلاش وتدبير ما ✅ اگر بدانيم نعمت ها از اوست بخل نمى كنيم. 🍀 بخل، گاهى مى تواند زمينه ساز كفر باشد 🔥 كيفر تكبر در دنيا تحقير در آخرت است.
🏴السّلام علیک یا اباعبدلله حسین ✍یکی از اعضای محترم کانال مجموعه سخنرانی جذاب و تاثیر گذار به نام 🔮کدام حسین؟ کدام کربلا؟ 🔮 را از سخنران و محقق برجسته استاد در اختیار ما قرار داد بنا داریم از امروز یک سخنرانی را با هم گوش داده و عمل کنیم ان شاء الله سوگوار با بصیرت امام معصوم و مظلوممان باشیم🖤
1_12255508240.mp3
47.24M
🏴السّلام علیک یا اباعبدلله حسین ✍جلسه اول از مجموعه سخنرانی جذاب و تاثیر گذار به نام 🔮کدام حسین؟ کدام کربلا؟ 🔮 🎙 سخنران و محقق برجسته استاد •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
085.mp3
1.49M
🎧 📄  🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_12264535859.mp3
60.32M
🏴السّلام علیک یا اباعبدلله حسین ✍جلسه دوم از مجموعه سخنرانی جذاب و تاثیر گذار به نام 🏴کدام حسین؟ کدام کربلا؟ 🏴 🎙 سخنران و محقق برجسته استاد •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۳۸ نساء شيطان، گاهى از دور چيزى را به افراد القا و وسوسه مى كند و گاهى از نزديك همدم آنان مى شود. مؤمنان از وسوسه ها و القائات شيطان مى گريزند، امّا آنگونه كه در آيه ى 36 سوره ى زخرف مى خوانيم: «من يعش عن ذكر الرّحمان نقيّض له شيطاناً فهو له قرين» هركه از ياد خدا رخ برتافت، شيطانى براى او برمى انگيزيم تا يار و همنشين دائمى او باشد. - هم بخل وترك انفاق بد است، هم انفاق ريايى. در آيه ى پيش از بخل نكوهش شد و در اينجا از بخشش هاى رياكارانه. «يبخلون، ينفقون... رئاء الناس» - عامل ريا، عدم ايمان واقعى به خدا و قيامت است. «رئاء الناس و لايؤمنون باللّه و لا باليوم الآخر» - هدف از انفاق، تنها سير كردن گرسنگان نيست، چون اين هدف با رياكارى هم تأمين مى شود. بلكه هدف، رشد معنوى انفاق كننده نيز مى باشد. «ينفقون اموالهم رئاء الناس» - خداوند رياكاران را دوست ندارد. «لايحبّ كلّ مختال... والّذين ينفقون رئاء الناس» - دل كه از خدا تهى شد، جايگاه هميشگى شيطان مى شود.
۳۹ نساء - اظهار تأسف بر حال منحرفان، يكى از راههاى هشدار وتبليغ است. «و ماذا عليهم...» - لازمه ى ايمان به خدا، انفاق به محرومان است. «آمنوا... انفقوا» - انفاق فقط در اموال نيست، بلكه از هرچه كه خداوند داده، (علم، آبرو، مقام...) پسنديده است. «ممّا رزقهم اللّه» - اگر بدانيم كه نعمت ها از خداوند است، روحيّه ى انفاق در ما قوى مى شود. «رزقهم اللَّه» - افراد بخيل، يا رياكار بدانند كه زير نظر خدايند. «كان اللّه بهم عليما»