🇮🇷 #ایران_قوی ☫ 🏆
🔆 ابداع اسپری واکسی پوشاننده زخم و سوختگی حاوی ترشّحات سلّول های بنیادی توسّط آقای دکتر حسین قاسمی مدال طلای فستیوال جهانی ابداعات و اختراعات آمریکا را کسب کرد.
✍ دشمن هر جوری تونست ملّیت ایرانی رو تحقیر کرد، امّا با وجود این همه افتخار تیرش به سنگ خورد.
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
#نشر_مجدد
🔆متن شبهه:
بخشی از دفترچه خاطرات ملک عبدالله پادشاه عربستان...
این ایرانیها مردم عجیبی هستن!
اسلام را 1400 سال پیش به زور شمشیر در حلق نیاکانشان کردیم،امروز آنها ادعا دارند از ما مسلمان ترند،روزی پنج مرتبه به سوی خاک عربستان دولا راست میشوند،به عربی دعا میخوانند،بر روی پرچمشان عربی نوشته شده،نامهای عربی بر روی فرزندانشان میگذارند،اسطورهایشان همه عرب هستن،وقتی ما در جشن و شادی هستیم آنها برای اجداد ما سوگواری میکنند برای دفاع و حمایت از اسطوره های عرب به اسطورهای ایرانی ناسزا میگویند و به هموطنانشان فحش میدهند، بعدش با نام خلیج العرب مشکل دارن و ادعا' میکنن از ما متنفرن!!!!!
از دفتر خاطرات ملک عبداله
پادشاه عربستان
🔆پاسخ شبهه :
انتساب این سخنان به ملک عبدالله کذب است و هدف از این خاطره سازی دروغین، تقابل ایران و اسلام است. که پاسخ ان چنین است:
🍀 1. ایرانیان به زور شمشیر مسلمان نشدند. این بزرگترین توهین به ایرانیان شجاع و نجیب است که بگویند ما با شمشیر دینمان را عوض کردیم. ما برای رهایی از ادیان #خرافی ایران باستان که بدور از عقلانیت بودند و قرنها، مردم را به طبقات و کاست های مختلف تبعیض امیز تقسیم کرده بودند، به اسلام به عنوان دینی اسمانی، دینی عقلانی و تضمین کننده دنیا و اخرتمان ایمان اوردیم. ان هم نه در عرض چند ماه و چند سال. بلکه در عرض چند قرن. (1)
ایرانیان چنان شیفته برابری و عدالت اسلام که در حضرت رسول و #امیرالمومنین تجلی یافته بود، شدند که علی (ع) مظهر جوانمردی و مردانگی در چشم ایرانیان بود و هست. ایرانیان حتی سالها قبل از فتح ایران، از دست ظلم و ستم حکام خود به عراق و حجاز فرار میکردند تا زیر سایه حکومت اسلامی زندگی کنند. 👌
ضمنا ایرانیان اغلب شیعه شدند، چون حقانیت اسلام را نه در سلوک ناعادلانه خلفا که در سیره اهلبیت می دیدند و از همین رو، بیشتر امامزادگان از دست خلفای جور اموی و عباسی، و نیز برای تبلیغ اسلام، به ایران می آمدند. چون محبوب ایرانیان بودند.
🍀 2. اسلام هرگز به ایرانیان تحمیل نشد. اتفاقا خلیفه دوم برای اینکه #جزیه (مالیات اسلامی) بیشتری از ایرانیان بگیرد، تمایل داشت ایرانیان همچنان زرتشتی بمانند. چون اگر مسلمان میشدند دیگر جزیه نمی پرداختند. (2)
🍀 3. #اعراب اسطوره های ما نیستند، بلکه پیامبران و اولیاء الله اسطوره های و الگوهای ما هستند. مردم مسلمان ایران به دلیل حبى که نسبت به پیامبر و اهل بیت(ص) دارند و همچنین معانی زیبای این نامها ، فرزندان خود را بنام این بزرگواران نامگذاری می کنند.
ضمنا چه کسی گفته، اجداد آنها به پیامبر و اهلبیت می رسد؟ بیشترین #سادات جهان در ایران و میان شیعیان وجود دارد. نه میان وهابی ها. این یعنی اینکه اغلب ایرانی ها از نسل ائمه هستند. نه آنها.😌
🍀 4. در این شکی نیست که از #وهابی ها مسلمان تر هستیم. ما حاملان اسلام ناب هستیم و نه آنها که فرقه ای جعلی و افراطی را به اسم اسلام بدعت نهاده اند.
ضمنا این پیام تلاش کرده "اسلام" را با "اعراب" یکسان کند. حال انکه اسلام دینی جهانی است و نه دینی عربی. درجای جای قرآن کریم هم اشاره شده که اگر قران را به زبانی #غیرعربی نازل می کردیم، اعراب چنان سخت سر و جموداندیش هستند که ایمان نمی اوردند. (3)
🍀 5. ضمنا کعبه، قبله گاه همه مسلمین است و عبادت به سوی آن، با هدف حفظ وحدت و به امر خداوند است و درست به همان دلیل نیز زبان رسمی و بین المللی اسلام، عربیست.
تلاش برخی کشورها براى جعل نام خلیج فارس ارتباطى با دین و مذهب ندارد و حرکتی شیطنت آمیز و بنا بر اغراض پلید سیاسی ایشان است .
📝پی نوشتها:
(1) Homa Katouzian, The Persians: Ancient, Mediaeval and Modern Iran, p. 66
و احسن التقاسیم، جلد2، صفحه 640
(2) برای آگاهی بیشتر در این باره رجوع کنید به: عصر زرّین فرهنگ ایران، ریچارد فرای، صفحه 78
(3) ایه 44 فصلت: و اگر این ( کتاب ) را قرآنی غیر عربی می کردیم حتما می گفتند: چرا آیات آن روشن و آشکار بیان نشده؟! آیا سخن عجمی و ملّت عربی ( هیچ تناسب دارد ) ؟! بگو: ( در نزول این کتاب لغت هدف نیست ) این کتاب برای کسانی که ایمان آورده اند سراپا هدایت و شفای ( امراض فردی و اجتماعی ) است ، و کسانی که ایمان نمی آوردند در گوششان نوعی سنگینی است ( که آن را نمی شنوند ) و این کتاب بر آنها کور و نامفهوم است، ( گویی ) آنان از راه دور ندا می شوند.
و 198-199 شعرا: هر گاه ما آن را بر بعضى از عجم (غیر عرب) ها نازل مى کردیم. و او آن را برایشان مى خواند، به آن ایمان نمى آوردند. نشر این پیام صدقه جاریه است.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
⁉️، هدف صهیونیستها از تکرار ادعای ترور شهید رئیسی چیست؟
🔹از روز گذشته و همزمان با اتفاق تروریستی در لبنان که به شهادت و زخمی شدن صدها نفر به دلیل انفجار دستگاههای پیجر انجامیده است، رسانههای وابسته به رژیم صهیونیستی به عملیات روانی گسترده و هماهنگ برای تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی در داخل کشور پرداختند که در یک مورد، اکانت توئیتری وابسته به این رژیم با انتشار تصویری از شهید آیتالله رئیسی و یک دستگاه پیجر (یا ساعت) در کنار وی، این طور القا کرده است که رئیسجمهور سابق کشورمان بوسیله انفجار این دستگاه پیجر ترور شده و به شهادت رسیده است.
🔹هدف این فضاسازی با این دست اخبار کذب، در حقیقت اعتبارزدایی از نهادهای انقلابی و گزارش دقیق ستادکل نیروهای مسلح از بررسی حادثه سقوط هلیکوپتر و همزمان القای ترس ایران از پاسخ به رژیم صهیونیستی، ایجاد حس ناامیدی در جامعه ایرانی و زمینهسازی بروز اختلافات با بکارگیری اکانتهای فارسی زبان پوششی و در نهایت تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی است.
🔹این گزارش دروغ در حالی منتشر شده که طبق ضوابط و پروتکلهای حفاظتی، هر وسیلهای پیش از بکارگیری در این سطح -خصوصاً توسط رئیسجمهور- بطور کامل مورد چک و بررسی فنی دقیق قرار میگیرد و این ادعای صهیونیستها نیز مضحک و دروغ است. / تسنیم
🌐tn.ai/3161114
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از موسسه مصاف
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۱۶۱
🍀 #سوره_اعراف #جزء_۸
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4049344270.mp3
269.9K
🎧 صوت #صفحه_۱۶۱
🍀 #سوره_اعراف #جزء_۸
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۸۲ اعراف
- زشت تر از نافرمانى وگناه، برخورد بى دليل و غير منطقى با ناصحان است. «ما كان جواب قومه الاّ ان قالوا اخرجوهم...»
- در نهى از منكر، بايد آماده ى تبعيد و پذيرش مشكلات بود. «اخرجوهم»
- مجرمان، براى پاكان حقّى در اجتماع قائل نيستند. «اخرجوهم من قريتكم»
- هرگاه در جامعه اى فساد زياد شد، پاكان را منزوى مى كنند و نهى از منكر و پاك بودن، جرم محسوب مى شود. «أخرجوهم... انّهم اُناس يتطهّرون»
- قوم لوط، با آنكه به گناه عادت كرده بودند، امّا حضرت لوط و ياران او را پاك مى دانستند. «انّهم اُناس يتطهّرون»
- مهم تر از پاكى، پاك ماندن و مأيوس كردن نااهلان از اِعمال نفوذ است. «يتطهّرون» (فعل مضارع نشان استمرار است)
۸۳ اعراف
- انسان آزاد است و خودش راه خود را انتخاب مى كند. (همسر پيامبر با آنكه در خانه ى وحى تغذيه مى شود، ممكن است راه كفر را برگزيند، چنانكه همسر فرعون راه توحيد را برگزيد). «الاّ امرأته» بنابراين همه جا تفكّر و اخلاق و تصميم، وابسته به اقتصاد و تحت پوشش بودن اين و آن نيست.
- در اسلام، عامل نجات انسان رابطه ى مكتبى است، نه خويشاوندى. «الاّ امرأته» پس سرنوشت هركس در گرو عمل خود اوست.
- حسابِ بستگانِ رهبران الهى را از حساب خودشان جدا كنيم. «الاّ امرأته»
- در اسلام، زن همانند مرد موجودى مستقلّ است. «الاّ امرأته» و از طرفى نبايد موقعيّت و قداست كسى موجب توجيه خلافكارى هاى بستگان او شود.
۸۴ اعراف
هلاكت قوم لوط، با بارش سنگ هاى آسمانى بر سرشان بود، سنگ هايى از گِل همانند كلوخ چنانكه در سوره ى هود مى فرمايد: «وامطرنا عليهم حجارة من سجّيل منضود مسوّمة عند ربّك» (175)
-----
175) هود، 82 تا 83
- تغيير راه فطرت، (ارضاى جنسى از طريق مردان و همجنس بازى،) تغيير نعمت را به دنبال دارد. به جاى باران، پاره سنگ مى بارد. «وامطرنا عليهم مطراً» در دعاى كميل مى خوانيم: «اللّهم اغفر لى الذّنوب الّتى تغيّر النعم»
- قهر الهى مخصوص آخرت نيست، گاهى نيز در همين دنياست. «امطرنا»
- از تاريخ وسرنوشت ديگران عبرت بگيريم. «فانظر... عاقبة المجرمين»
- قهر خداوند مخصوص يك دسته از مجرمان نيست، همه ى مجرمان به هوش باشند كه سنّت الهى استثنا بردار نيست. «عاقبة المجرمين»
۸۵ اعراف
اين پنجمين داستان پيامبران در اين سوره است. داستان شعيب عليه السلام در سوره هاى متعدّدى از جمله در سوره هود، شعراء نيز بيان شده است.
مَديَن يكى از شهرهاى شام بود كه در جغرافياى امروز، نزديك اردن و نامش معان است، منطقه اى سرسبز، داراى مردمى بت پرست ومرفّه كه در معامله و تجارت كم فروش بودند. حضرت شعيب عليه السلام بر آنان مبعوث شد، امّا آنها به خاطر لجاجت و نافرمانى او هلاك شدند. سپس آن حضرت بر مردم «اَيكه» مبعوث شد، و به ارشاد آنان پرداخت، امّا آنها نيز دستورهاى الهى را نپذيرفتند وسرانجام هلاك شدند. «كذّب اصحاب الايكة المرسلين اذ قال لهم شعيب...» (176)
البتّه احتمال دارد «مَديَن» همان «اَيْكه» باشد، چون اَيكه به منطقه ى پر درخت و بيشه زار و نخلستان مى گويند. يعنى شهر شعيب دو نام داشته است: مَديَن و اَيكه.
انسان بى ايمان همواره گرفتار انحراف و فساد است، امّا در هر زمانى به گونه اى. مثلاً در زمان حضرت لوط، لواط و فساد اخلاقى و در زمان حضرت شعيب، كم فروشى و فساد اقتصادى رواج داشته است.
-----
176) شعراء، 176 تا 189
- رفتار حضرت شعيب نسبت به مردم، دلسوزانه و برادرانه بود و شايد نسبتى با اهل مدين داشت. «اخاهم شعيباً»
- تبليغ و تربيت بايد همراه با عاطفه و محبّت باشد. «قال يا قومِ»
- توحيد و يكتاپرستى، محور دعوت انبياست. «اعبدوا اللّه...»
- معجزه و دليل هاى انبيا، در مسير رشد و تربيت مردم و وابسته به ربوبيّت خداوند است. «بيّنة من ربّكم»
- پس از شرك و انحراف عقيدتى، انحراف هاى اقتصادى مهم ترين مسأله ى قوم حضرت شعيب بوده است. «اعبدوا اللّه... أوفوا الكيل»
- كم فروشى، تقلّب در معامله، كم ارزش جلوه دادن اجناس مردم و ايجاد خلل در اقتصاد، حرام و از مصاديق فساد است. «لا تبخسوا النّاس اشيائهم و لاتفسدوا»
- پيامبران، بر مسائل اقتصادى جامعه نيز نظارت داشته و درصدد سلامت و بهبود زندگى مردم بودند. «لاتبخسوا النّاس اشيائهم» دين و برنامه هاى آن، از زندگى دنيا جدا نيست.
- كم كارى هم مثل كم فروشى است، به جاى «أموالهم» فرمود: «أشيائهم» تا شامل همه چيز بشود.
- ايمان كامل واقتصاد سالم، تأمين كننده سعادت دنيا وآخرت است. «ذلكم خير»
- هشدار و دستورهاى انبيا، سراسر خير است و موجب سعادت انسان مى شود. «ذلكم خير»
- ايمان، ضامن كسب وكار صحيح وعدالت اجتماعى است. «لا تبخسوا النّاس... ان كنتم مؤمنين»
۸۶ اعراف
مراد از نشستن بر سر هر راه، ممكن است نشستن كنار خيابان و كوچه ها براى فتنه گرى باشد، و شايد مراد تلاش در راه فساد از هر راه و با هر شيوه باشد، چنانكه شيطان سوگند خورد براى انحراف انسان در كمين راه حقّ نشسته است كه مراد، نشستن ظاهرى نيست. «لاقعدنّ لهم صراطك المستقيم» (177)
-----
177) اعراف، 16
- دشمنان حقّ، براى جلوگيرى از راه خدا، همه جا در كمين بوده و از هر راه و شيوه اى استفاده مى كنند. «و لاتقعدوا بكلّ صراط»
- ترساندن مردم و ايجاد مزاحمت براى آنان، ممنوع است. «توعدون»
- اگر دشمنان نتوانند مؤمنان را بى دين كنند، مى كوشند تا سيماى دين را تحريف كنند و بدجلوه دهند. «تبغونها عِوَجاً»
- گاهى افزونى جمعيّت (با نظم و برنامه)، مى تواند يك ارزش باشد. «فكثّركم»
- يكى از عوامل تربيت و هدايت مردم، توجّه به نعمت ها و يادآورى سرگذشت پيشينيان است. «واذكروا... و انظروا»
- مطالعه ى تاريخ و عبرت گرفتن از آن، سفارش الهى است. «وانظروا كيف ...»
- در مطالعه ى زندگى مردم، به پايان و سرانجام كارشان بنگريد، نه كاميابى هاى مقطعى آنان. «عاقبة»
- بستن و يا منحرف نمودن راه خدا، نوعى فساد است. «تصدّون... تبغونها عوجا... المفسدين»
۸۷ اعراف
مخالفان حضرت شعيب، با جسارت مى گفتند: پس قهر خدا چه شد؟ مؤمنان و طرفداران آن حضرت هم منتظر امدادهاى الهى بودند. اين آيه در پاسخ هر دو گروه است، تا نه كفّار مغرور شوند و نه مؤمنان دلسرد و مأيوس گردند.
- وظيفه ى پيامبر،ابلاغ دين و دستورات الهى است، «اُرسلتُ» مردم نيز در قبول و ردّ آن آزاد و داراى اختيار مى باشند. «طائفة منكم آمنوا... و طائفة لم يؤمنوا»
- در مكتب انبيا، ايمان به هدف و راه آنان لازم است. «اُرسلتُ» يعنى ايمان به آنچه براى آن آمده ام.
- تاريخ طرفداران حقّ و باطل را با توجّه به پايان و سرانجام كارشان بايد مطالعه كرد. «فاصبروا»
- گرايش گروهى از مردم به كفر، ما را متزلزل نكند كه خداوند حاكم است. «فاصبروا حتّى يحكم اللّه بيننا»
- كسى كه بداند خداوند بهترين و برترين داور است، صبور است و در كيفر و پاداش عجله نمى كند. «فاصبروا... و هو خير الحاكمين» چنانكه باكى از حكم ديگران نيز ندارد.