eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
307 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
الان چایی میچسبه... •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4212524587.mp3
377.5K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۶۵ و ۱۶۶ اعراف 🍀🍀🍀🍀🔥🍀🍀🍀🍀 ✍كلمه ى «بئيس» از «بأس»، به معناى شديد و «عَتوا»، به معناى عصيان و سركشى است. طبق روايات، چون موعظه كنندگان بنى اسرائيل ديدند پندشان در قوم خود بى اثر است، از مردم جدا شدند و همان شب، قهر و عذاب الهى نازل شد و گنهكاران و سكوت كنندگان را در برگرفت. (320) و اين تبديل و تحوّل، از تصرّفات تكوينى الهى است. در آيه 60 سوره مائده آمده كه گروهى به خاطر نافرمانى، به صورت خوك وميمون درآمدند و اينجا فقط ميمون ذكر شده است. ابن عباس مى گويد: هر دو آيه درباره ى يك گروه است. از ظاهر آيه استفاده مى شود كه نه تنها خصلت آنان، بلكه شكل ظاهرى آنان نيز تبديل به ميمون شد. آرى، خدايى كه با يك فرمان، آتش را بر حضرت ابراهيم گلستان مى كند، مى تواند موجودى را به موجود ديگر و انسانى را نيز ميمون كند. البتّه مسخ شدگان توالد و تناسلى نداشتند و به فرموده ى پيامبر صلى الله عليه وآله چندروزى بيشتر زنده نبودند. (321) - نهى از منكر، اگر سبب هدايت ديگران نشود، سبب نجات خود ناهيان مى شود. «أنجينا الّذين ينهون» - نهى از منكر، يك وظيفه دائمى است. «ينهون» - بى تفاوتان، ظالمند. «الّذين ظلموا» (در آيه ى قبل، بنى اسرائيل به سه دسته تقسيم شدند: متجاوزان، واعظان و سكوت كنندگانِ بى تفاوت. در اين آيه سكوت كنندگان هم جزو ظالمانِ هلاك شده به حساب آمده اند، زيرا تنها ناهيان از منكر نجات يافتند، «انجينا الّذين ينهون» پس سكوت، هم ظلم و هم زمينه ى هلاكت است.) - از بزرگ ترين و شديدترين عذاب ها، سقوط از مرحله ى انسانيّت است. «عذاب بئيس، كونوا قردةً خاسئين»
۱۶۸ اعراف 🔥🔥🔥🔥🍀🍀🔥🔥🔥🔥 ✍ ، گاهى به عزّت و قدرت رسيدند، تا شايد شكرگزار شوند و گاهى به سختى ها گرفتار شدند تا حسّ توبه و انابه در آنان زنده شود. البتّه در اين ميان، بعضى صالح و نيكوكار بودند و به حقانيّت اسلام ايمان آوردند و برخى هم در پى دنياپرستى و لجاجت خويش بودند. - انسان، در انتخاب راه و روش آزاد است. «منهم الصالحون و منهم دون ذلك» - حوادث تلخ و شيرين، ابزار آزمايش الهى است. «بلوناهم بالحسنات و السيئات» - تشويق و تنبيه، مهر و قهر، هر دو سازنده و تربيت كننده است. «بالحسنات و السيئات لعلّهم يرجعون»
۱۶۹ اعراف 🍀🍀🍀🍀🔥🍀🍀🍀🍀 ✍«خَلْف»، اغلب به فرزند ناصالح گفته مى شود و «خَلَف» به فرزند صالح. (323) «عَرَض»، به معناى هرگونه سرمايه است، ولى «عَرْض»، تنها پول نقد مى باشد، همچنين به موجود عارضى و كم دوام وناپايدار «عَرَض» مى گويند، لذا چون دنيا ناپايدار است، به آن عرض گفته مى شود. فيض كاشانى مى گويد: مراد از «عَرَض» در آيه، رشوه است. «درس»، به معناى تكرار است و از آنجا كه به هنگام مطالعه و فراگرفتن چيزى از استاد، مطالب تكرار مى شود به آن درس گفته شده و به چيزهايى كه مكرّر استفاده شده و كهنه شده اند نيز مندرس مى گويند. (324) عليه السلام فرمود: سفارش نموده است مردم چيزى را كه نمى دانند نگويند، سپس آن حضرت اين آيه را تلاوت فرمودند: «ألم يؤخذ عليهم ميثاق الكتاب ان لايقولوا على اللّه الا الحقّ» (325) عليه السلام فرمود: «عجب لمن يتفكّر فى مأكوله كيف لا يتفكّر فى معقوله فيجنب بطنه ما يوذيه و يودع صدره ما يرويه»، تعجّب از كسى است كه در غذا و خوراك جسمى خود تفكّر و تأمّل مى كند، امّا در انتخاب غذاى فكرى خود هيچ انديشه اى ندارد و هرچيزى را در دل و عقيده ى خود جاى مى دهد. (326) - دنياگرايى، از آفات دين است. «من بعدهم خلف... يأخذوا عرَض هذا الاَدنى - يهوديان چنان خودخواه بودند كه خيال مى كردند بدون توبه بخشيده مى شوند. «سيغفر لنا» آرى، كسى كه مغفرت را براى خود تضمين شده مى داند، قابل توبيخ است. - اميد بى جا، مثل خوف نابجا مخرّب است. «سيغفرلنا» اميد به رحمت الهى على رغم اصرار برگناه نابجاست. - نشان توبه ى واقعى آن است كه اگر صحنه ى خلاف دوباره پيش آيد، مرتكب آن نشود. «اِن يأتهم عرض مثله يأخذوه» - دانستن تعاليم كتاب آسمانى و مطالعه ى آن به طور مكرّر كافى نيست، عمل لازم است. «ورثو الكتاب... درسوا» - جهان آخرت، جهانى برتر و داراى نعمت هايى جاودانه و پايدار است. «و الدّار الآخرة خير» - دورى از حرام خوارى، نشانه ى تقواست. - هركس دنبال دنيا رفته و آخرت را رها كند، خردمند نيست. «أفلا تعقلون»
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: پيش از آن كه دشمنان با شما بجنگند با دشمنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. ✍خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
دستور قرآن برای بعد از پیروزی: ! قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟ یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ». 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا