eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
54 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
362 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴ نساء 🍀🌸🍀 - آنان كه به وصيّت نامه عمل نمى كنند، يا بدهى متوفّى را نمى پردازند، يا با انكار حقّ يا ندادن سهم بعضى وارثان، سعى در تصاحب اموال مى كنند، براى هميشه در عذاب و قهر الهى اند. - ملاك سعادت وشقاوت، اطاعت يا نافرمانى نسبت به خدا و رسول اوست، نه چيز ديگر. - متجاوزان به حقوق ديگران، در رديف كفّار، گرفتار عذاب جاويدان مى شوند. - قهر خدا، هم عذاب جسمى دارد، هم خوارى روحى.
🌺 تعدد شاهدان 🌺 ✳️ علاوه بر خداوند متعال نه دسته و گروه دیگر هم هستند که آنها نیز شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و در روز قیامت شهادت میدهند. 1.پیامبران 2.ائمه معصومین 3.ملائکه 4.زمین 5.زمان 6.اعضا و جوارح 7.وجدان انسان 8.اعمال انسان 9.قرآن."
🔅 ✍️ از سختی زندگی ناراحت نباش 🔹چرا از سختی زندگی ناراحتی؟! 🔸به یاد داشته باش صدای آب هرگز زیبا نخواهد بود؛ اگر صخره و سنگ در مسیر رود نباشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو اوج احساسات تصمیم نگیرید! ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
080.mp3
1.23M
🎧 📄  🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۵ نساء 🌸🌸🌸 ★احکام زنا★ امام صادق عليه السلام فرمود: مراد از راه ديگر كه خداوند قرار مى دهد، حدود الهى و سنگسار و شلاق است بعضى آيه را شامل مساحقه و همجنس گرايى زنان نيز گرفته و از مجمع البيان روايتى را از پيامبرصلى الله عليه وآله نقل كرده اند كه مؤيّد آن است در روايتى مى خوانيم كه مسئله ى حبس در خانه نسبت به زن زناكار، در جاهليّت نيز بوده و اسلام در آغاز آن را پذيرفته است، ولى بعد از تقويت اسلام مسئله از حبس به اجراى حدّ تبديل شده است. - براى حفظ آبرو و شرف ديگران، اسلام براى اثبات زنا، چهار شاهد مقرّر كرده است، و حتّى اگر سه شاهد گواهى دهند، هر سه شلاّق مى خورند، ولى براى اثبات قتل، دو شاهد كافى است. - شاهد بر زنا، هم بايد مرد باشد و هم مسلمان، تا در اثبات جرم، دقّت لازم صورت گيرد. - گواهى بر زنا واجب نيست. - در قضاوت به علم خود قناعت نكنيم، گواهى لازم است. - كيفر زن زناكار، حبس در «خانه» است، نه زندان هاى عمومى، كه ممكن است فساد بيشتر بياموزد. - حبس زن در خانه، براى آنست كه افراد جامعه را فاسد نكند و از ازدواج محروم بماند و ميدانى براى لذّت پيدا نكند - براى سالم سازى و پاكسازى جامعه، حبس مجرم لازم است. - حبس ابد، كيفر زنان شوهردارى بوده است كه مرتكب زنا شده اند. البتّه اين حكم موقّت بوده تا كيفر تازيانه وسنگسار كردن مطرح شود.
۱۶ نساء 🌹🌾🌹 براى اين آيه در تفاسير، معانى گوناگونى گفته شده است، ولى معناى فوق، از تفسير نمونه گرفته شده است. البتّه معناى ديگرى نيز به ذهن مى رسد و آن اينكه: هرگاه دو مرد تصميم به انجام فاحشه (لواط) بگيرند، ولى فقط كارهاى مقدّماتى را انجام دهند، به نحوى كه اطمينان به انجام آن در آينده است، شما از باب نهى از منكر، آن دو را تنبيه و تعزير وتهديد كنيد. اگر شرمنده شده و دست كشيدند و گذشته را جبران كردند، شما هم از آنان بگذريد، كه خدا توبه پذير و رحيم است. طبق اين معنى كلمه ى «اللّذان» به معناى دو مرد آمده، نه يك مرد ويك زن كه از باب تغليب باشد، و «آذوهما» به معناى آزار و تنبيه است، نه اجراى حدّ. توبه و اصلاح هم به معناىِ صرف نظر واقعى است، نه اينكه قبل از صدور حكم قاضى توبه كنند. «يأتيانها» را هم مى توان به معناى انجام مقدّمات قريب الوقوع فحشا گرفت و اين در عرف رايج است كه كارى را به كسى نسبت دهند كه در آستانه ى انجام آن است. مثل اينكه به شخصى كه افراد را به مهمانى دعوت كرده و مشغول تهيه مقدّمات است، مى گويند فلانى مهمانى مى كند، يا مهمان دارد. (واللّه العالم) توبه ى زناكار و صرف نظر نمودن از اجراى حد درباره او، تا وقتى است كه كار به دادگاه و اقامه ى شهود و صدور حكم نرسيده باشد، وگرنه پس از صدور حكم، توبه مانع اجراى آن نمى شود.
۱۷ نساء 🌹 شرايط قبولى توبه:🌹 الف: گناه، از روى نادانى وبى توجّهى به عواقب گناه باشد، نه از روى كفر و عناد. ب: زود توبه كند، پيش از آنكه گناه او را احاطه كند، يا خصلت او شود، يا قهر و عذاب الهى فرا رسد. امام صادق عليه السلام فرمود: هر گناهى كه انسان مرتكب شود گرچه آگاهانه باشد در حقيقت جاهل است، زيرا خود را در خطر قهر الهى قرار داده است - پذيرفتن توبه ى واقعى، از حقوقى است كه خداوند براى مردم، بر عهده ى خودش قرار داده است. - علمى كه در برابر هوس ها وغرائز پايدار نباشد، جهل است. - تا گناه زياد نشده، توبه آسان است. - خداوند، گناهكاران را به توبه ى فورى تشويق مى كند. - سرعت در توبه، كليد قبولى آن است. - توبه بايد واقعى باشد، اگر تظاهر به توبه كنيم خدا مى داند. - پذيرش عذر گناهكاران بى عناد، مطابق با حكمت است.
۱۸ نساء ⚜🍁⚜ 👌 چند نکته طلایی درباره توبه: - توبه در حال اختيار و آزادى ارزش دارد، نه در حال اضطرار يا مواجهه با خطر. - اصرار بر گناه، توفيق توبه را از انسان مى گيرد. - توبه رانبايد به تأخير انداخت. چون زمان مرگ معلوم نيست و توبه هنگام معاينه ى مرگ، پذيرفته نمى شود - هنگام خطر ومرگ، فطرت خداشناسى انسان آشكار مى شود. - كافر مردن و بد عاقبتى، همه ى اعمال نيك و از جمله توبه را تباه و حبط مى كند.
🔅🔅🔅 ⁉️ ایا همسر فرد متوفی هم به ارث برده می شود؟! بر خلاف سنّت جاهليّت، كه گاهى زن نيز به ارث برده مى شد، ممكن است آيه اشاره به اين باشد كه تنها اموال قابل ارث است و همسرِ متوفّى، ارثِ كسى نيست. او خودش مى تواند بعد از فوت شوهرش، همسر ديگرى انتخاب كند. - اسلام، مدافع حقوق زن است. - باز پس گرفتن مهريه با زور، حرام است. - تنها در صورتى كه زن در معرض بى عفّتى باشد، مرد حقّ سخت گيرى دارد. - با زنان بايد خوش رفتارى كرد. - مرد، سنگ زيرين آسياى زندگى است و بايد با خوشرفتارى، بر سختى ها شكيبا باشد. - بسيارى از خيرات، در لابلاى ناگوارى هاى زندگى است. - حلّ مشكلات خانواده و داشتن حلم و حوصله، براى سعادت فرزندان، بهتر از جدايى و طلاق است. - هميشه خير و شرّ ما همراه با تمايلات ما نيست، چه بسا چيزى را ناخوشايند داريم، ولى خداوند خير زياد در آن قرار داده باشد. زيرا انسان به همه ى مصالح خويش آگاه نيست.