eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
299 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج‌محمود_کریمی_آی_جونم_وای_عمرم_بی‌تابم_برای_دیدارت_.mp3
12.37M
🔊 | 📝 آی جونم وای عمرم بی‌تابم برای دیدارت 👤 حاج‌محمود 🌺 ایام ولادت رسانه اهل‌بیت‌مدیا @AhleBeytMedia
هدایت شده از ضدّ شبهه
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 پاسخ جالب پیرِ زرتشتیان به این سوال که چرا در ایران بیشتر از عربستان امامزاده وجود دارد؟! 👤 دکتر سیدمحمدحسینی 🔸 @ZSHOBHE ➡️ Zil.ink/zshobhe
زن مرواریدی در صدف★استاد عزیزی .mp3
22.32M
🌹سلام اینبار سخنرانی با عنوان «زن مروارید در صدف» را انتخاب کردم سخنرانی بسیار عالی و تاثیر گذاره، در ۵ قسمت، قسمت بندی شده و در اختیار شما قرار می گیره. ★امیدوارم مورد پسند واقع بشه★ 👆جلسه اول •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀 🤲 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
034.mp3
1.3M
📻 📖 قرآن 💡 🎙 با صدای •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📜 ترجمه آیات ۲۱۶ تا ۲۱۹ بقره 🍀آیه ۲۱۶ جهاد بر شما مقرّر شد، در حالى كه براى شما ناخوشايند است و چه بسا چيزى را ناخوش داريد، در حالى كه خير شما در آن است و چه بسا چيزى را دوست داريد، در حالى كه ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) مى داند و شما نمى دانيد. 🍀آیه ۲۱۷ (اى پيامبر!) از تو درباره ى جنگ در ماه حرام سؤال مى كنند، بگو: جنگ در آن ماهها (ذى القعدة، ذى الحجة، محرم و رجب، گناهى) بزرگ است، ولى بازداشتن (مردم) از راه خدا وكفر ورزيدن به او و (بازداشتن مردم از) مسجدالحرام و اخراج ساكنانش از آنجا، (گناهش) نزد خداوند بزرگتر است. (زيرا ايجاد) فتنه، از قتل بالاتر است. (مشركان) پيوسته با شما مى جنگند، تا اگر بتوانند شما را از دينتان برگردانند، و هر كس از شما كه از دينش برگردد و در حال كفر بميرد، اعمال آنان در دنيا و آخرت تباه مى شود و آنان اهل دوزخند و هميشه در آن خواهند بود. 🍀آیه ۲۱۸ همانا كسانى كه ايمان آورده اند و كسانى كه مهاجرت نموده و در راه خدا جهاد كرده اند، آنها به رحمت پروردگار اميداوار هستند و خداوند آمرزنده و مهربان است. 🍀آیه ۲۱۹ از تو درباره شراب و قمار مى پرسند، بگو: در آن دو گناهى بزرگ است و منافعى (مادّى) نيز براى مردم دارند. (ولى) گناه آن دو از سود آنها بزرگ تر است. (همچنين) از تو مى پرسند كه چه انفاق كنند؟ بگو: افزون (بر نياز خود را)، خداوند اينچنين آيات را براى شما روشن مى سازد تا شايد انديشه كنيد
📜 تفسیر آیات ۲۱۶ تا ۲۱۹ بقره ✅ كلمه «كُره» به مشقّتى گفته مى شود كه انسان از درون خود احساس كند، مانند ترس از جنگ. به آسمان ها و زمين گفتيم: يا با رغبت بياييد يا با اكراه، گفتند: ما با رغبت مى آييم. آيه قبل مربوط به مال دادن بود واين آيه مربوط به جان دادن است. اكراه از جنگ، يا به خاطر روحيّه ى رفاه طلبى است ويا به جهت انسان دوستى و رحم به ديگران ويا بخاطر عدم توازن قوا و برترى دشمن است. قرآن مى فرمايد: شما آثار و نتايج جهاد را نمى دانيد و فقط به زيان هاى مادّى و ظاهرى آن توجّه مى كنيد، در حالى كه خداوند از اسرار و آثار امروز وفرداى كارها در ابعاد مختلفش آگاه است. جنگ با همه ى سختى هايى كه دارد، آثار مثبت و فوايدى نيز دارد. از جمله: الف: توان رزمى بالا مى رود. ب: دشمن جسور نمى شود. ج: روح تعهّد و ايثار در افراد جامعه بوجود مى آيد. د: قدرت و عزت اسلام و مسلمين در دنيا مطرح مى شود. ه: امدادهاى غيبى سرازير مى گردد. و: روحيّه ى استمداد از خدا پيدا مى شود. ز: اجر و پاداش الهى بدست مى آيد. ح: روحيّه ى ابداع و اختراع و ابتكار بوجود مى آيد. جهاد در اديان ديگر برخلاف تبليغاتى كه دنيا براى صلح و عليه خشونت دارد، مسئله جهاد در راه دين، در تمام اديان آسمانى بوده و يك ضرورت حتمى است. ✅ مراد از كلمه «فتنة» در آيه، شرك، شكنجه، امتحان وبلوى است. در تفاسير شيعه وسنى آمده است: رسول اكرم صلى الله عليه وآله شخصى را به نام عبداللّه بن جحش به همراه هشت نفر با نامه اى براى كسب اطلاعات از كفّار و مشركين فرستاد،امّا بعد از ملاقات، درگيرى پيش آمد و در اين بين رئيس گروه مقابل كشته شد و دو نفر از آنان به اسارت درآمده و اموالشان مصادره گرديد. اين حادثه در اوّل ماه رجب كه از ماه هاى حرام است واقع شده بود، در حالى كه اين گروه گمان كرده بودند كه آخر جمادى الثانى است، نه اوّل رجب. به هر حال اين قتال اشتباهاً در اوّل رجب صورت گرفت و كفّار اين موضوع را دستاويز قرار داده و شايع كردند كه مسلمانان احترام ماه هاى حرام را نگه نمى دارند. در برابر اين تبليغات دشمنان، قرآن جواب مى دهد كه گرچه جنگ در ماه حرام واقع شده، ولى اين قتال به اشتباه از سوى مسلمانان صورت گرفته است، در حالى كه شما مشركان به عمد مرتكب گناهانى شده ايد كه مجازات آنها به مراتب از قتال در ماه حرام بيشتر است. بنابراين شما با داشتن سابقه ى آن همه جنايت ورسوايى وارتكاب گناهان بزرگ، نبايد اين عمل اشتباه را دستاويز قرار دهيد. حبط عمل مرتد در دنيا، به اين است كه از فوائد اسلام محروم مى شود. زيرا كيفر او، جدايى از همسر مسلمان، محروميّت از ارث، قطع رابطه با مسلمانان، خروج از حمايت اسلام و در نهايت قتل است. و حبط عمل او در آخرت، محو تمام كارهاى خير اوست از سنّت هاى ابراهيمى رايج در ميان عرب قبل از اسلام، احترام گذاشتن به چهار ماه رجب، ذى القعده، ذى الحجّه و محرم بود كه در اين ماهها، به هيچ جنگ و قتالى نمى پرداختند. اسلام نيز اين سنّت را امضا كرد و قتال و درگيرى در اين ماهها را تحريم نمود. ✅ در شأن نزول اين آيه كه در ادامه آيه پيش است، مى خوانيم: مؤمنانى كه هجرت و جهاد كردند، ولى هلال ماه رجب را با ماه جمادى الاخرى اشتباه گرفتند و دست به قتال زدند، ناراحت نباشند. زيرا اشتباهشان مورد عفو است و آنان قصد انجام گناه نداشته اند. اميد بدون عمل، آرزويى بيش نيست. چنانكه در آخرين آيه سوره ى كهف مى خوانيم: هركس اميد به لقاى پروردگار و رسيدن به مقام قرب را دارد، پس بايد عمل خالصانه انجام دهد. براى اميدوار بودن به الطاف الهى، اسلام زمينه هايى را فراهم كرده است: - يأس و نااميدى از گناهان كبيره است. - خداوند مى فرمايد: من نزد گمان بنده ى مؤمن هستم، اگر گمان خوب به من ببرد به او خوبى مى رسانم. - انبيا و فرشتگان، به مؤمنين دعا و براى آنان استغفار مى كنند. ✅ سؤال اوّلِ مردم درباره ى حكم خمر و ميسر است. كلمه «خمر» به معناى پوشش است و لذا به پارچه اى كه زنان سرِ خود را با آن پوشانده و مراعات حجاب مى كنند، «خمار» مى گويند. از آنجا كه شراب، قدرت تشخيص را از عقل گرفته و در واقع آن را مى پوشاند، به آن «خمر» مى گويند. همچنين كلمه ى «مَيسر» از «يسر» به معناى آسان است. گويا در قمار، طرفين مى خواهند مال همديگر را به آسانى بربايند. اين آيه در پاسخ پرسش آنها مى فرمايد: شرابخوارى و قماربازى، گناهان بزرگى هستند، گرچه ممكن است منافعى داشته باشند. چنانكه عده اى از راه كشت انگور يا شراب فروشى و گروه هايى با داير كردن قمارخانه، ثروتى بدست مى آورند. در كتاب هاى علمى وتربيتى، آثار وعوارض منفى شراب و قمار به تفصيل بازگو شده است.
زيان هاى شراب وقمار : - كوتاه شدن عمر. - عوارض منفى در كودكان. مخصوصاً اگر آميزشى در حال مستى صورت گيرد. - گسترش فساد اخلاقى و بالا رفتن آمار جنايات از قبيل: سرقت، ضرب و جرح، جرائم جنسى و افزايش خطرات و حوادث رانندگى. از يكى از دانشمندان نقل شده است كه اگر دولت ها نيمى از شراب فروشى ها را ببندند، ما نيمى از بيمارستان ها و تيمارستان ها را مى بنديم. قمار نيز از جمله عوامل هيجان، بيمارى هاى عصبى، سكته هاى مغزى و قلبى، بالا رفتن ضربان قلب، بى اشتهايى، و رنگ پريدگى و ... است. همچنان كه بررسى كنندگان، سى درصد آمار جنايات را مرتبط با قمار دانسته اند. در ضمن قمار، در شكوفايى اقتصادى نقش تخريبى داشته و نشاط كار مفيد را از بين مى برد. در بعضى از كشورهاى غير اسلامى نيز در سال هايى قمار را ممنوع و غير قانونى اعلام كرده اند. مثلاً انگلستان در سال 1853، شوروى در سال 1854 و آلمان در سال 1873 قمار را ممنوع اعلام كردند. سؤال دوّمِ مردم درباره ى انفاق است كه مى پرسند چه چيزى را انفاق كنند؟ آيه در جواب مى فرمايد: «عفو» را! عفو در لغت علاوه بر گذشت و آمرزش به معناى حدّ وسط، مقدار اضافى، و بهترين قسمت مال آمده است و هر يك از اين معانى نيز با آيه سازگار است و ممكن است مراد از عفو، همه ى اين معانى باشد. يعنى اگر خواستيد انفاق كنيد، هم مراعات اعتدال را نموده و همه ى اموالتان را يكجا انفاق نكنيد تا خود نيازمند نشويد و هم در موقع انفاق، از بهترين اموال خود بدهيد. چنانكه قرآن در جاى ديگر مى فرمايد: به نيكى نمى رسيد مگر از آنچه دوست داريد انفاق كنيد. در تفاسير آمده است كه تحريم شراب به صورت تدريجى بوده است. زيرا اعراب، گرفتار شراب بودند و لذا آيات، به تدريج آنها را آماده پذيرش تحريم نمود.از انگور، هم نوشابه ى مست كننده و هم رزق نيكو بدست مى آيد. يعنى شراب، رزق حسن نيست.ضرر شراب و قمار براى مردم، بيشتر از منفعت آنهاست. به هنگام نماز نبايد مست باشيد. و در خاتمه حرمت دائمى و علنى بيان شد: شراب و قمار... نجس و از اعمال شيطان هستند. - پاداش الهى چندين برابر است. - راه توبه باز است. - گرفتارى هاى مؤمن، كفّاره ى گناهان او محسوب مى شود. - خداوند توبه را قبول كرده و سيّئات را به حسنات مبّدل مى سازدسؤال دوّمِ مردم درباره ى انفاق است كه مى پرسند چه چيزى را انفاق كنند؟ آيه در جواب مى فرمايد: «عفو» را! عفو در لغت علاوه بر گذشت و آمرزش به معناى حدّ وسط، مقدار اضافى، و بهترين قسمت مال آمده است و هر يك از اين معانى نيز با آيه سازگار است و ممكن است مراد از عفو، همه ى اين معانى باشد. يعنى اگر خواستيد انفاق كنيد، هم مراعات اعتدال را نموده و همه ى اموالتان را يكجا انفاق نكنيد تا خود نيازمند نشويد و هم در موقع انفاق، از بهترين اموال خود بدهيد. چنانكه قرآن در جاى ديگر مى فرمايد: به نيكی نمى رسيد مگر از آنچه دوست داريد انفاق كنيد. در تفاسير آمده است كه تحريم شراب به صورت تدريجى بوده است. زيرا اعراب، گرفتار شراب بودند و لذا آيات، به تدريج آنها را آماده پذيرش تحريم نمود. ابتدا اين آيه نازل شد: «تتّخذون منه سكراً و رزقاً حسناً» از انگور، هم نوشابه ى مست كننده و هم رزق نيكو بدست مى آيد. يعنى شراب، رزق حسن نيست. بعد اين آيه نازل شد: «فيهما اِثم كبير و منافع للناس و اِثمهما اكبر» ضرر شراب و قمار براى مردم، بيشتر از منفعت آنهاست. و سپس اين آيه نازل شد: «لاتقربوا الصلوة و انتم سُكارى»به هنگام نماز نبايد مست باشيد. و در خاتمه حرمت دائمى و علنى بيان شد؛ «انّما الخمر و الميسر... رجس من عمل الشيطان» شراب و قمار... نجس و از اعمال شيطان هستند.
🔥 شراب و قمار، هر دو عامل فساد جسم و روح و مايه ى غفلت هستند. لذا در قرآن در كنار هم مطرح شده اند. «الخمر والميسر» 🔥 با تحريم شراب، از عقل و فكر، و با تحريم قمار، از آرامش و سلامتى روحى و اقتصادى پاسدارى شده است. 🔥بدى هاى ديگران را در كنار خوبى هاى آنها ببينيد. آيه از منافع شراب وقمار چشم نمى پوشد وموضوع را به نحوى مطرح مى كند كه قدرت تعقّل و تفكّر در انسان زنده شود. 🔥 در محرّمات گاهى ممكن است منافعى باشد
رزق امروز ما از ایات قرآن شفای عاجل همه مریض ها و آمرزش اموات و سلامتی اعضای گروه
1_7806637854.mp3
36.13M
🌹سلام اینبار سخنرانی با عنوان «زن مروارید در صدف» را انتخاب کردم سخنرانی بسیار عالی و تاثیر گذاره، در ۵ قسمت، قسمت بندی شده و در اختیار شما قرار می گیره. ★امیدوارم مورد پسند واقع بشه★ 👆جلسه دوم •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀 🤲 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi