۲۰ نساء
♥☑♥
★به زن اول ظلم نکنید★
«قِنطار» به معناى مال زياد است كه مانند پل و قنطره وسيله ى بهره بردارى است.
در دوران جاهليّت، بعضى كه مى خواستند همسر ديگرى بگيرند، به همسر اوّل تهمت مى زدند تا او در فشار قرار گيرد و مهر خود را ببخشد تا شوهر طلاقش دهد، سپس شوهر از همان مهرِ برگردانده شده، همسر ديگرى مى گرفت. آيه، اين سنّت جاهلى را نكوهش مى كند.
- ازدواج مجدّد از نظر اسلام مجاز است.
- طلاق، به دست مرد است.
- مهريه زياد، اشكالى ندارد، گرچه سفارش به مهريه كم شده است.
- مالكيّت انسان در چهارچوب قوانين الهى محدوديّت ندارد.
- اسلام، حامى حقوق زن است و ازدواج دوّم را به قيمت ضايع كردن حقّ همسر اوّل منع مى كند.
- زن، حقّ مالكيّت دارد و مهريّه، بى كم وكاست بايد به او تحويل شود.
- اگر شخصى به حقّ، مالك شد، نمى توان مالش را اگرچه زياد باشد از او گرفت.
- يكى از بدترين انواع ظلم، گرفتن مال مردم، همراه با توجيه كردن و تهمت زدن و بردن آبروى آنان است.
۲۱ نساء
🍀🌸🍀
👌 بحث شیرین مهریه👇
- در نهى از منكر بايد از عواطف انسانى هم بهره گرفت. شما كه مدّتها با همسر خود روابط كامل داشته و كامياب شده ايد چرا اكنون مهريه او را به ناحقّ پس مى گيريد
- هنگام ناراحتى هاى زندگى، بايد به ياد لذّت هاى قبل آن بود.
- در بيان امور مربوط به زناشويى، ادب را مراعات كنيم.
- مهريّه حقّى است براى زنان كه در برابر هم خوابى تعيين شده است.
- عقد ازدواج، يك ميثاق محكم است.
- پس گرفتن مهريه پيمان شكنى است.
۲۲ نساء
🌹✅🌹
★حرمت ازدواج با محارم در قرآن ★
از رسوم جاهلى آن بود كه هرگاه شخصى از دنيا مى رفت، فرزندان او با نامادرى خود (همسر پدر) ازدواج مى كردند. يكى از انصار به نام ابوقيس از دنيا رفت. فرزندش به نامادرى خود پيشنهاد ازدواج كرد. آن زن گفت: بايد از پيامبر كسب تكليف كنم. چون پرسيد اين آيه نازل شد وازدواج با «زن پدر» را ممنوع كرد.
- اسلام دين فطرت است. چون انسان طبعاً از ازدواج با مادر و نامادرى متنفّر است، در اسلام حرام شده است
- «زن پدر»ها به منزله ى مادرند. پس به جاى كينه و ناسازگارى، بايد نسبت به فرزندان «مادرى» كنند.
- فرزندان بايد حريم پدر را در ازدواج حفظ كنند.
- فرزندان، به زن پدر، به ديد «مادر» بنگرند
- ازدواج با نامادرى، راه ازدواج با ساير محارم را نيز باز مى كند.
۲۳ نساء
❌🔥❌
🌵با چه کسانی نمی شود ازدواج کرد؟!
در اين آيه گروه هايى از زنان كه به انسان محرمند و ازدواج با آنان حرام است، ذكر شده است. محرميّت و حرمت ازدواج از سه راه حاصل مى شود:
1- ولادت (ارتباط نسبى)
2- ازدواج (ارتباط سببى)
3- شيرخوارى (ارتباط رضاعى)
تحريم ازدواج با محارم در اديان پيشين نيز بوده است
ازدواج با غير محارم، عامل گسترش ارتباط خانواده ها است.
ازدواج همزمان با دو خواهر، معمولاً آنان را به حسادت و رقابت شخصى و جنسى مى كشاند و علاقه هايشان به عداوت مى انجامد. شايد نهى به اين خاطر باشد.
- اختيار حرام و حلال كردن همه چيز (مأكولات، مشروبات، معاملات و منكوحات...) تنها براى خداست.
- شير مادر، همچون تولّد از مادر، يكى از اسباب محرميّت است. در انتخاب دايه دقّت كنيم.
- به دخترانى كه از شوهر قبلىِ زن شما هستند و در خانه شما زندگى مى كنند، به چشم دختر خود نگاه كنيد و مربّى آنان باشيد.
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۸۲
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
082.mp3
1.32M
🎧 #تلاوت_صوتی
📄 #صفحه_۸۲
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۲۴ نساء
🍀🌸🍀
👌هر آنچه درباره ازدواج موقت می خواهید بدانید👇
جمله ى «فمااستمتعتم به منهنّ فاتوهنّ اُجورهنّ» به فرموده اهل بيت عليهم السلام واكثر تفاسير اهل سنّت، مربوط به ازدواج موقّت است كه خليفه دوّم آن را حرام كرد، با آنكه كسى حقّ تحريم حكم خدا را ندارد. واگر حرام نمى شد به گفته روايات،[258] كسى مرتكب زنا نمى شد مگر افراد شقىّ. ازدواج موقّت يك طرح صحيح است و دنيا بخاطر نداشتن آن، زنا را آزاد كرده است. ازدواج موقّت يك ضرورت اجتماع است و در روايات اهل سنّت مى خوانيم، جواز مُتعه به خاطر دورى از همسر و بروز جنگ ها بوده كه الآن نيز همان شرايط موجود است. مُتعه طرحى براى حل اين مشكل اجتماعى و جلوگيرى از فساد است وتا قيامت هم جنبه شرعى دارد.
دستاويز بعضى اين است كه در قرآن موضوع عدّه و ارث و حفظ فروج، نسبت به ازدواج مطرح است و متعه ازدواج نيست. ولى پاسخ ما اين است:
اوّلاً نام ازدواج به متعه هم گفته مى شود، و ثانياً در متعه هم عدّه لازم است وفقط قانون ارث زن از مرد يا بالعكس، در متعه استثنا شده است.
چند پرسش:
❓ آيا ازدواج موقّت نقابى بر چهره ى فحشا نيست؟
پاسخ: خير، زيرا:
الف: در ازدواج موقّت زن فقط در اختيار يك نفر است.
ب: حداقل چهل و پنج روز بايد عدّه نگاه دارد.
ج: مولود مُتعه همچون مولود همسر دائمى است.
❓آيا مردان هوسباز از اين قانون سوء استفاده نمى كنند؟
پاسخ: ممكن است از هر قانون مفيد و ضرورى افرادى سوء استفاده كنند. مگر از انگور شراب نمى سازند؟ مگر زمانى كه بعضى از سفر حج سوء استفاده كردند، بايد منكر سفر حج شد؟
❓ تكليف فرزندان مُتعه چيست؟
پاسخ: در حقوق و ارث و امثال آن، هيچ فرقى با فرزندان همسر دائم ندارند
- براى ازدواج، نبايد سراغ زنان شوهردار رفت.
- حرام بودن ازدواج با محارم و زنان شوهر دار و جمع ميان دوخواهر، از احكام ثابت، قطعى و تغيرناپذير الهى است.
- صرف بودجه در مسير بى عفّتى وفحشا حرام است.
- ازدواج موقّت، شرعى است و مهريه زن بايد پرداخت شود.
- در مهريه، رضايت طرفين شرط است.
- بعد از پايان مدّت در ازدواج موقّت، مى توان مدّت يا مهريه را با رضايت طرفين تمديد و اضافه كرد.
- ازدواج موقّت و احكام و قوانين ازدواج، برخاسته از علم و حكمت خداوند است.
👇👇👇
👆👆👆
در ميان کنیزان زنان برجسته ى بسيارى بوده اند كه صاحب كمالات بوده و به همين جهت برخى اولياى خدا آنان را به همسرى گرفته و از آنان صاحب فرزندانى بزرگ شده اند.
🌺 در اسلام، براى موضوع ازدواج، بن بست نيست
⚜ قانونگذار بايد به نيازهاى طبيعى افراد جامعه از يك سو و فشارهاى اقتصادى آنان از سوى ديگر توجّه داشته باشد.
🍁 ايمان، شرط اساسى در هر ازدواجى است.
🍀 ايمان ظاهرى براى ازدواج كافى است، ما مأمور به باطن نيستيم.
🌹 مهريه را به خود كنيز بدهيد. حقوق اقتصادى و اجتماعى بردگان بايد مراعات شود.
🌸 ميزان مهريه بايد بر اساس عُرف و شئون زن باشد.
🌾 شرطِ بقاى ازدواج، پاكدامنى، دورى از فحشا و روابط نامشروع است
❤️ فراهم آوردن ازدواج هاى سهل و آسان در جامعه، راه جلوگيرى از مفاسد جنسى است
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۸۳
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
083.mp3
1.38M
🎧 #تلاوت_صوتی
📄 #صفحه_۸۳
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۲۷ نساء
🍀🌸🍀
آزادى هاى جنسى در ديد اوّل، نوعى لذّت و كامجويى است، ليكن با توجّه به عوارض فردى و اجتماعى آنها، بزرگ ترين سقوط و انحراف است. بى بند وبارى، جسم را ذوب، فكر را مشغول، اموال را تباه و اطمينان را سلب مى كند. ميل به تشكيل خانواده را از بين مى برد، فرزندان نامشروع به جامعه تحويل مى دهد، امراض مقاربتى و روانى به ارمغان مى آورد و در يك كلمه، آزادى جنسى، بزرگ ترين اسارت ها را به دنبال دارد.
♥- محدوديّت ها و قيودى كه در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان و جامعه ى بشرى است.
★- در مسير شهوترانان گام ننهيد و از آنان تقليد نكنيد، كه دشمن شمايند.
☑- هوسبازان بى بند و بار، به چيزى جز غرق شدن شما در شهوات، قانع نمى شوند و مى خواهند شما رفيق راهشان باشيد.
🍀- اخلاق جنسى در اسلام، معتدل و دور از افراط و تفريط است، ولى هوس پرستان راه افراطى را براى شما مى خواهند.
✅- در انتخاب راه دقّت كنيم. در آيه دوبار كلمه «يُريد» به كار رفته است؛ يك اراده از خداى عليم حكيم و يك اراده از هوسبازان بدخواه. به سراغ كدام اراده ها مى رويم.
۲۸ نساء
🌺🍁🌺
در اين سه آيه اخير، گوشه اى از الطاف خداوند در امر ازدواج پى در پى نقل شده است. خداوند احكام را براى شما بيان مى كند، «ليبيّن لكم» راه نشان مى دهد، «يهديكم» لطف خود را به شما برمى گرداند، «يتوب عليكم» و بر شما آسان مى گيرد، «يخفّف عنكم» و اين همه به خاطر آن كه انسان در برابر طوفان غرايز، ناتوان، و قدرت صبر و خوددارى او اندك است.
⚜ اسلام، دين آسانى است و بن بست ندارد.
-
✅ تكاليف دينى، براساس توان وطاقت انسان است.
❌ مشكل تراشى در ازدواج، خلاف خواست خداست.
🍀 پيروى و پايبندى شما در احكام ازدواج، زمينه ى سبكبارى و دورماندن جامعه از آفات و مشقات است.
🌹 انسان در برابر غريزه ى جنسى ضعيف است.
۲۹ نساء
♨️📛♨️
⭕️ ای وای بر حرام خواران 👇
رمز اينكه نهى از قتل، «لاتقتلوا» بدنبال نهى از حرام خورى، «لاتأكلوا» آمده است، شايد آن باشد كه سيستم اقتصادى ناسالم، زمينه ى قيام محرومان عليه زراندوزان و بروزدرگيرى ها و پيدايش قتل و هلاكت جامعه است.
امام صادق عليه السلام به هنگام تلاوت اين آيه فرمود: كسى كه قرض بگيرد و بداند كه نمى تواند بازپرداخت كند، مال باطل خورده است.
امام صادق عليه السلام فرمود: اگر مسلمانى به تنهايى وارد منطقه كفّار شد و كشته شد، خودكشى كرده است
🪐 مالكيّت فردى محترم است و تصرّف در اموال ديگران، جز از راه معاملات صحيح و بر اساس رضايت، حرام است.
🌴 جامعه، داراى روح واحد و سرنوشت مشترك است. اموال ديگران را همچون اموال خودتان محترم بدانيد.
🌒 هر نوع تصرّفى كه بر مبناى «حقّ» نباشد، ممنوع است.
🪴 داد و ستدها بايد با رضايت طرفين باشد، نه با اجبار واكراه
🌏 جان انسان محترم است، لذا خودكشى ويا ديگركشى حرام است.
🌻 احكام و مقرّرات اسلام پرتوى از رحمت خداوند است.
۳۰ نساء
🔥❌🔥
امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس به عمد خودكشى كند، براى هميشه در دوزخ است. آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند
🌹 كارهايى كه از سر ظلم و عدوان از انسان سر نزند، قهر الهى ندارد.
⚜ قصد وانگيزه، نقش اصلى را در كيفر يا پاداش دارد.
۳۱ نساء
☄🔥☄
✍ تقسیم بندی گناهان 👇
از اين آيه استفاده مى شود كه گناهان، دو نوعند:
1⃣ صغيره
2⃣ كبيره.
در آيه ى 49 سوره ى كهف نيز مى خوانيم كه مجرمان در قيامت، با ديدن پرونده ى اعمال خود مى گويند: اين چه نامه ى عملى است كه هيچ گناه كوچك و بزرگى را فروگذار نكرده است. «لا يغادر صغيرةً و لا كبيرةً»
از امام كاظم عليه السلام سؤال شد كه در اين آيه خداوند وعده ى بخشش گناهان کوچک را در صورت دوری کردن از گناهان بزرگ داده است، پس شفاعت براى كجاست؟ امام فرمودند: شفاعت براى اهل كبائر امّت است.
گناه كبيره، طبق روايات، آن است كه خداوند وعده ى آتش به انجام دهنده اش داده است.شايد وعده آتش در آيه قبل براى قتل يا خودكشى و تجاوز به مال مردم اشاره به همين باشد كه نمونه گناهان كبيره اى كه وعده عذاب داده شده، تجاوز به مال و جان مردم است.
تعداد گناهان كبيره در روايات، متعدّد و مختلف است و اين به خاطر آن است كه كبائر نيز درجاتى دارند و به بعضى از گناهان «اكبرالكبائر» گفته شده است.
ـ🌸 كسانى كه اصول فكرى و عملى آنان صحيح است، بايد نسبت به تخلّفات جزئى آنان، گذشت كرد.
🌾 پاداش كسانى كه گناهان بزرگ را ترك مى كنند، آن است كه خداوند از گناهان كوچكشان بگذرد
🔥 تا از گناهان كبيره و صغيره پاك نشويم، به بهشت نخواهيم رفت.
۳۲ نساء
🔵🟣⚫️
۱- ریشه های حرام خوارای
۲- عدالت باید عین تساوی باشد؟ 🔰
آيات قبل، از حرام خوارى نهى فرمود، اين آيه به ريشه ى حرام خوارى اشاره مى كند كه طمع، آرزو و رقابت است.
عدالت، غير از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مريض ها يك نوع دارو بدهد، يا معلّم به همه شاگردان يك نوع نمره بدهد، #تساوى هست، امّا #عدالت نيست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهيم، گرچه موجب تفاوت شود، زيرا تفاوت گذاشتن بر اساس لياقت ها و كمالات حقّ است، امّا تبعيض باطل است. تبعيض آن است كه بدون دليل و براساس هواى نفس يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معيارها يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم. بنابراين بايد آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى يكسان بودن همه چيز و همه كس نابجاست. اعضاى يك بدن و اجزاى يك ماشين از نظر جنس و شكل و كارايى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكيمانه است. اگر خداوند، همه را يكسان نيافريده، طبق حكمت اوست. بنابراين در امورى كه به دست ما نيست، مثل جنسيّت، زيبايى، استعداد، بيان، هوش، عمر و... بايد به تقسيم و تقدير الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكيم مى دانيم، اگر در جايى هم دليل و حكمت چيزى را نفهميديم نبايد #قضاوت_عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن يا توقّع نابجا به خداوند حكيم داشته باشيم و يا بر دارندگان اين نعمت ها حسد ورزيم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئوليّت بيشتر مى شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. اين حقيقت را در #نهج_البلاغه مى خوانيم.
در موارد اختيارى، بايد با كوشش و تلاش و پرهيز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسيد و اجازه ى استثمار و استعمار به ديگران نداد و در مواردى كه بدست ما نيست، بايد تفاوها را دليل رشد و آزمايش و تحرك و تعاون و پيوستگى جامعه دانست، زيرا كه اگر همه مردم داراى امكانات يكسان باشند، صفات انسانى از قبيل سخاوت، شجاعت و ايثار در انسان رشد نمى كند. انسان در لابلاى فراز و نشيب ها خود را نشان مى دهد، حركت مى كند و با ديگران به خاطر نيازش پيوند مى خورد.
امام صادق عليه السلام در پاسخ از آيه فرمودند: كسى به همسر و فرزند ديگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد.
زمانى كه اين آيه نازل شد، اصحاب پيامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چيست؟ پيامبرصلى الله عليه وآله در پاسخ فرمودند: خداوند ارزاق را در ميان مردم از طريق حلال تقسيم كرده وحرام را نيز عرضه كرده است. كسى كه حرام را تحصيل كند، به همان اندازه از #رزق_حلال خود كاسته است وبرحرام مورد محاسبه قرار مى گیرد
🖇 به داده هاى الهى راضى باشيم و حسودانه، آرزوى برتريهاى ديگران را نداشته باشيم.
🔗 در اسلام مسائل اقتصادى واخلاقى بهم آميخته است.
📊 تبعيض ها وبرترى هاى استثمارگرانه و ظالمانه، از حساب برترى هاى خداداد، جداست.
🎏 تفاوت هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبيعت، از نمونه هاى برترى دادن خداوند در آفرينش است
⚖ هر يك از زن و مرد، نسبت به دستاوردهاى خود به طور مساوى مالكند.
🌾 به جاى تمنّاى آنچه ديگران دارند، در پى كسب وتلاش باشيم
🌸 انسان، تنها مالك بخشى از دست رنج خود است. «ممااكتسبوا» بخش ديگر سهم فقرا و حكومت اسلامى است.
✅ هم كار، هم دعا.
🌹 به جاى چشمداشت به داشته هاى ديگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشيد.
👌 به خصلت ها جهت صحيح بدهيم. آرزو در انسان هست، امّا جهت اين آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهيم، نه سلب نعمت از ديگران.
🍀 اگر خداوند، چيزى به كسى داد يا از او گرفت، حكيمانه و آگاهانه است.
۳۳ نساء
🌳🌴🌳
✍جمله ى «عقدت ايمانكم» اشاره به قراردادهاى است كه پيش از اسلام، ميان دو نفر برقرار مى شد و اسلام، با اندكى تغيير، آن را پذيرفت و نامش در كتب فقهى، «ضمان جريره» است. متن قرارداد به اين صورت بوده كه دو نفر پيمان ببندند در زندگى، همديگر را يارى كنند و در پرداخت غرامت ها، كمك هم باشند و از هم ارث برند. (چيزى شبيه قرارداد بيمه در امروز)، كه اگر خسارتى بر يكى وارد شد، هم پيمان او، ديه ى آنرا بپردازد. اسلام اين قرارداد را پذيرفت، ولى ارث بردن از ديگرى را مشروط به آن كرد كه انسان وارثى نداشته باشد.
امام رضاعليه السلام درباره ى معناى «و الذين عقدت ايمانكم» فرمودند: مقصود پيمانى است كه مردم با رهبران الهى و معصوم بسته اند.
🌸🌸 تعيين ميزان ارث، به فرمان خداست.
🌹 خويشان نزديك تر، در ارث بردن اولويّت دارند.
✅ انسان حقّ دارد در شرايطى مالكيّت خود را از طريق پيمان و قرارداد به ديگرى واگذار كند
🍀 تعهّدات انسان در زمان حياتش، پس از مرگ، محترم است.
★ وفاى به پيمان و عهد، واجب است
♥ بدهكاران بايد براى پرداخت بدهى، به سراغ طلبكاران بروند.
هدایت شده از اهل بیت مدیا
نماهنگ روزهای دلواپسی.mp3
5.39M
🔊 #صوتی | تنظیم #استودیویی
📝 روزهای دلواپسی
👤 کربلاییمسعود #پیرایش
▫️ #امام_حسین ؛ ۱۴۰۳
رسانه اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀اهمیت عزای #امام_حسین علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐑وقتی گوسفند باشه بی دلیل و کورکورانه تقلید میکنه.
شلوار پاره می پوشه. روسری برمیداره. با شورت سوار موتور میشه. بدنش رو خالکوبی میکنه و هزار و یک مدل احمقانه دیگه ،
چرا ؟ چون دیگران این کارو کردن پس او هم مثل گوسفند تقلید میکنه !
#کشف_حجاب
#پاتک_در_رسانه
#جهاد_تبیین
#بصیرت_سیاسی
#نشر_حداکثری
@mahe_mehrabani
🏴 لباس مشکی در ایام فاطمیه
🔷 س ۸۴۶۲: آیا پوشیدن لباس مشکی در دهه فاطمیّه مکروه است یا خیر؟
✅ج: پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتّب ثواب الهی است.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
🆔 ایدی کانال در ایتا ⬇️⬇️⬇️
https://eitaa.com/mahmoudkavianyzade
🆔 ایدی کانال در روبیکا ⬇️⬇️⬇️
https://rubika.ir/joing/FJHCDICI0HYTYOZXNGXVNJPZPMDICDZB
هوا ز بادِ مخالف چو قیرگون گردید
عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید
نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت
نه سیدالشهداء بر جدال طاقت داشت
کشید پــا ز رکـاب آن خلاصه ی ایجاد
به رنگ پرتو خورشید، بر زمین افتاد
بلندمرتبه شاهی ز صدر ِ زین افتاد
اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال مهدی موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
🖤🚩🏴
اصلاً حسين جنس غمش فرق مي کند
اين راه عشق پيچ و خمش فرق مي کند
اينجا گدا هميشه طلبکار مي شود
اينجا که آمدي کرمش فرق مي کند
شاعر شدم براي سرودن برايشان
اين خانواده، محتشمش فرق مي کند
“صد مرده زنده مي شود از ذکر يا حسين”
عيساي خانواده دمش فرق مي کند
از نوع ويژگي دعا زير قبه اش
معلوم مي شود حرمش فرق مي کند
تنها نه اينکه جنس غمش جنس ماتمش
حتي سياهي علمش فرق مي کند
با پاي نيزه روي زمين راه ميرود
خورشيد کاروان قدمش فرق مي کند
من از "حسينُ منّي" پيغمبر خدا
فهميده ام حسين همش فرق مي کند
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۸۴
🍀 #سوره_نساء #جزء_۵
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋