eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
53 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
354 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حاضرشدن دختر ۸ ساله بدون جلوی علیه السلام !! قابل توجه مذهبی صورتی هایی که می گویند تا قبل از بالغ شدن، به کودک چیزی نگویید. همراه با مثال های بسیار درست و دقیق 👌 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐پایان ماه صفر و ورود به ماه شادی ربیع اول را به قرآن دوستان عزیز تبریک عرض می کنم🌹
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3780225673.mp3
956.2K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۳۸ انعام 🧿🧿🧿🐈‍⬛️🔮🔮🐈‍⬛️🧿🧿🧿 برخی از عقاید بت‌پرستان ✍«حِجْر» به معناى منع است و «تحجير» يعنى منطقه اى را سنگ چين كردن و مانع شدن از ورود ديگران براى تصاحب آن. «حِجر اسماعيل» نيز جايى است كه با ديوار سنگى جدا شده است. عقل را هم «حِجر» گويند، چون انسان را از زشتى ها باز مى دارد. «هل فى ذلك قسم لِذى حِجر» (487) در دو آيه ى قبل، عقائد خرافى مشركان درباره ى سهم خدا و بت ها از كشاورزى و چهارپايان مطرح بود. در اين آيه چگونگى مصرف سهم بت ها بيان شده كه احدى حقّ استفاده ندارد، مگر خادمين بت ها و بتكده ها. با توجّه به اين آيه، مشركان چهار انحراف داشتند: 1- ممنوع شمردن بعضى از چهارپايان. 2- ممنوع شمردن بعضى از محصولات كشاورزى. 3- ممنوع كردن سوارى برخى از چهارپايان. 4- نبردن نام خدا به هنگام ذبح حيوانات. ، هدف آفرينش چهار پايان را سوار شدن بر آنها و مصرف از گوشت آنها مى داند: تحريم بهره بردارى از چهارپايان را، از بدعت هاى جاهلى مى شمرد كه در آيه 103 سوره ى مائده نيز بيان شده است. اسلام، آيين جامعى است كه حتّى انحراف در بهره گيرى از حيوانات را هم تحمّل نمى كند. وقتى قرآن، از بى مصرف ماندن حيوان وتحريم سوارشدن بر آن نكوهش مى كند، به طريق اولى از بى مصرف ماندن انسان ها، منابع، سرمايه ها واستعدادها بيشتر نكوهش مى كند. - مبارزه با خرافات، يكى از وظايف اصلى پيامبران است. «افتراء عليه سيجزيهم
۱۴۱ انعام 🧿🧿🧿🐈‍⬛️🔮🔮🐈‍⬛️🧿🧿🧿 فراموش نشدن حق فقرا هنگام چیدن محصول ✍«جَنّات»، باغ هاى پر درخت و زمين هاى پوشيده از زراعت است. «معروش»، درختى است كه نياز به داربست دارد. «اُكُل» به معناى مأكول و خوراكى است. در آيه 99 همين سوره خوانديم: «اُنظروا الى ثمره اذا أثمر» هنگامى كه درخت بار آورد، با دقّت به آن نگاه كنيد. در اين آيه مى خوانيم كه «كلوا من ثمره اذا اثمر»، هنگامى كه بار داد، بخوريد. نتيجه اينكه: خوردن بايد با تأمّل و دقّت باشد، نه غافلانه. عليه السلام پس از تلاوت اين آيه فرمود: شخصى زراعتى داشت كه تمام محصولاتش را صدقه مى داد و خود و عيالش بى چيز مى ماندند. خداوند اين عمل را اسراف خواند. (490) اين آيه، درس را همراه با اجازه مصرف خواركى ها و رسيدگى به طبقات محروم و انفاق به آنان و اعتدال داشتن و زياده روى نكردن در مصرف و انفاق را بيان مى كند. «انشأ، كلوا، آتو، لا تسرفوا» چنانكه در جاى ديگر نيز مى خوانيم: «و الّذين اذا انفقوا لم يسرفوا و لم يقتروا و كان بين ذلك قواماً» (491) عليه السلام ذيل اين آيه فرمودند: حتّى اگر مسلمان يافت نشد، حقِ ّ برداشت را به مشرك فقير بپردازيد (492) در روايتى ديگر فرمود: اين حقِ ّ برداشت، غير از زكات است. (493) امام صادق عليه السلام فرمود: ميوه را در شب برداشت نكنيد و شبانه درو نكنيد تا فقيران نيز بتوانند حاضر شوند و چيزى بگيرند. (494) در سوره «ن والقلم» نيز مى خوانيم كه خداوند باغ كسانى را كه تصميم گرفتند شبانه و به دور از چشم فقرا ميوه ها را بچينند و به آنها ندهند، سوزاند - تنوّع ميوه ها و محصولات كشاورزى، آن هم از يك آب وخاك، نشانه قدرت الهى است. «انشأ... مختلفاً اُكله» - در انفاق نيز ميانه رو باشيم. «و آتوا حقّه يوم حصاده و لاتسرفوا» - شرط مصرف، پرداخت حقّ محرومان است. «كلوا... آتوا حقّه» - هنگام برداشت محصول، به ياد محرومان باشيم. «يوم حصاده» - هنگام رسيدن وبرداشت محصول، آمادگى انسان براى انفاق بيشتر است، پس فرصت را از دست ندهيم. «آتوا حقّه يوم حصاده» - ميوه ى نارس نخوريد وميوه را تازه مصرف كنيد. «كلوا من ثمره اذا اثمر» - اسراف كار، مبغوض خداوند است. «انّه لايحبّ المسرفين»
پرسش: 👈 بسیاری از تاریخ دانان و مستشرقین بر این باورند که سیاست کوروش که هر دینی را در هر جا که فتح میکرد مقدس می‌شمرد، یک سیاست موفق بوده است؛ پس چرا امروزه اجرا نمی‌شود؟! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ اگر کوروش هر دین، اعتقاد، گرایش و اندیشه‌ای را مقدس و محترم می‌شمرد، پس چرا حمله می‌کرد تا سرزمین‌ها را فتح کند؟! ✔️ بی‌تردید کوروش یکی از پادشاهان اولیه و موفق در ایران آن روز بوده است، اما باید توجه نمود که بیشتر تعاریف از کوروش، توسط یهود جعل شده است و هیچ سند تاریخی ندارند و سبب اصلی آن است که اولاً کوروش را یهودی می‌دانند و ثانیاً این دسته از تعریف‌ها و تمجیدهای ساختگی راجع به کوروش را علیه اسلام و مسلمین و به نفع سیاست‌های صهیونیسم بین الملل، یهود و نظامات سلطه جعل کرده‌اند! ✔️ شعار مقدس شمردن تمامی ادیان و احترام به تمامی عقاید، دروغ بسیاری بزرگی است که کفار و مشرکان، برای فریب مؤمنان به ادیان الهی و مقدس و محترم جلوه دادن خود ساخته‌اند! با این شعار القا می‌کنند که شما نه تنها نباید در مقابل ظلم و تجاوز ما ایستادگی کنید و ما را دشمن بشمارید، بلکه باید عقاید ما را نیز مقدس و محترم بدارید! ✔️ چطور ممکن است که در یک جامعه، هم ارزش‌های اخلاقی و هم ضد ارزش‌ها را مقدس و محترم شمرد؟! مگر می‌شود هم عفت عمومی را محترم شمرد و هم رویکرد به فساد، فحشا و همجنس‌بازی را مقدس و محترم شمرد؟! ... بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/history/13432.html @X_shobhe
1013_50626636509164.mp3
30.46M
💞 🔰مدرس: دکتر سعید عزیزی 🔮موضوع: رابطه خوب با همسر و تفاوت جنسیتی ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔 @drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا