eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
305 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
📗🖋📗🖋📗🖋📗🖋📗 کلام امیر : 🔰🔰🔰 آقا امیرالمومنین علیه‌السلام: روزی در حین سخنرانی برای مردم بود. مردی وارد مجلس شد و گفت: وای از ظلمی که به من شده است! امام فرمود: جلو بیا وقتی مرد نزدیک امام آمد حضرت فرمود: ای مرد؛ به اندازه شن‌ها و ریگ‌ها و کرک حیوانات به من ظلم شده است...! اول‌ مظلوم عالم‌ علی‌ علیه‌السلام |مستدرک حاکم،ج۳،ص۱۴۲ 🔰🖋🔰🖋🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3988603308.mp3
1.09M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۴۴ اعراف ✍در اينكه چه كسى مى باشد اقوالى بيان شده است، از جمله: خداوند، اسرافيل، جبرئيل، مأموران جهنّم و مأموران بهشت، امّا در روايات شيعه (117) و برخى احاديث اهل سنّت (مانند روايات حاكم حَسكانى) مى خوانيم كه آن مؤذّن، عليه السلام است، همان گونه كه سوره برائت را كه شامل اعلام برائت از مشركين در دنيا بود در مكّه خواند، قرائت قطعنامه هاى برائت و لعنت الهى نسبت به مشركان، در آخرت نيز از زبان على عليه السلام خواهد بود. (118) همچنان كه به بهشتيان نيز آن حضرت سلام خواهند داد. (119) پيامبر صلى الله عليه وآله پس از جنگ بدر، خطاب به كشته مشركان فرمود: «انّا وجدنا ما وعد ربّنا حقّاً فهل وجدتم ما وعد ربّكم حقّاً»، اصحاب سؤال كردند: چگونه با اجسادى كه مرده اند تكلّم مى كنيد؟ حضرت فرمودند: به خدا سوگند! همه ى آنان كلام مرا بهتر از شما شنيدند. چنانكه حضرت على عليه السلام نيز كشته هاى خوارج را با همين آيه مورد خطاب قرار دادند. (120) ----- 117) تفسير نورالثقلين 118) تفسير نمونه 119) تفسير اثنى عشرى 120) تفسير اثنى عشرى - دادگاه قيامت، با شعار، مرگ بر ستمگران پايان مى يابد. «لعنة اللّه على الظالمين» ----- 121) تفسير الميزان
۴۵ اعراف راه خدا، راه توحيد، تسليم، ايمان، هجرت وجهاد است. ستمگران، با ايجاد شبهه ووسوسه، با تبليغ وتضعيف، با ايجاد بدعت ها وخرافات و نيز مقابله با رهبران حقّ و يأس آفرينى ها و كارشكنى هاى ديگر، مى خواهند راه خدا را ببندند يا در آن تغيير و انحراف به وجود آورند. - هر گونه جلوگيرى از راه خدا وايجاد انحراف در آن، ظلم است، «لعنة اللّه على الظالمين الّذين يصدّون...» و ظلم فرهنگى از بزرگ ترين ظلم هاست. «و من اظلم ممن افترى على اللّه» - دشمن اگر بتواند، آشكارا مى جنگد و به كلى راه حقّ را مى بندد، «يصدّون» و با طرح هاى مختلف راه حقّ را كج جلوه مى دهد و در مسير آن، انحراف ايجاد مى كند. «يبغونها عوجاً» - ستمگران، منع كنندگان از راه حقّ، مخرّبان دين و منكران قيامت، همه اهل جهنّم مى باشند. (اين آيه و آيه قبل)
۴۶ اعراف مراد از «حجاب» در اين آيه، شايد همان ديوارى باشد كه در آيه 13 سوره ى حديد مى خوانيم كه ميان بهشتيان و دوزخيان ديوارى زده مى شود كه سمت بيرونى آن، عذاب و قسمت درونى اش رحمت است. «فضرب بينهم بسور له باب باطنه فيه الرّحمة و ظاهره من قبله العذاب» (122) «اعراف» جمع «عُرف»، به معناى مكان بلند است. اين سوره نيز به خاطر همين آيه اعراف ناميده شده است و در قرآن تنها در همين مورد از اعراف و اهل آن سخن به ميان آمده است. در روايات وتفاسير، نظرات مختلفى درباره ى اهل اعراف به چشم مى خورد. برخى آنان را اولياى خدا دانسته اند كه بر بلندى ميان بهشت و جهنّم قرار مى گيرند و از سيماى مردم، همه ى آنها را مى شناسند، بهشتيان را سلام و تبريك مى گويند و از سرنوشت دوزخيان نگرانند. امّا برخى آنان را افراد ضعيفى معرّفى مى كنند كه گناهان و عباداتى دارند و منتظر لطف خدايند (آنگونه كه از آيه 106 سوره ى توبه استفاده مى شود). شايد بتوان گفت كه صاحب و محور اصلى اعراف، اولياى خدايند و افراد ضعيف، در حاشيه قرار دارند. نيكوكاران به بهشت مى روند ومجرمين به دوزخ، افراد متوسّط وضعيف در اعراف گرفتار و منتظر سرنوشت مى مانند، ولى اولياى خدا كه بر اعراف قرار دارند، به كمك آنان برخاسته و شفاعت مى كنند. اين بيان از جمع نظريات مفسّران و روايات استفاده مى شود. در روايات مى خوانيم كه اصحاب اعراف شهدايى هستند كه نواقصى در پرونده آنان است، (123) يا افرادى هستند كه خوبى ها و بدى هاى آنان يكسان است، اگر خداوند آنان را به دوزخ ببرد به خاطر گناهانشان است و اگر به بهشت ببرد از رحمت اوست. (124) ----- 122) تفسير الميزان 123) تفسير درّالمنثور 124) تفسير نورالثقلين ؛ كافى، ج 2، ص 381
۴۸ اعراف سلمان فارسى مى گويد: بيش از ده مرتبه از رسول خدا صلى الله عليه وآله شنيدم كه فرمود: «يا علىّ انّك و الاوصياء من بعدك اعراف بين الجنّة و النار»، (127) يا على! تو و امامان پس از تو، اصحاب اعراف ميان بهشت و جهنّم هستيد و هركس به شما معرفت داشته وارد بهشت مى شود و هركس منكر ولايت شما باشد، وارد جهنّم مى شود. (128) ----- 127) بحار، ج 8، ص 337 128) تفسير اثنى عشرى - در قيامت علاوه بر عذاب الهى، سرزنش هايى هم از انسان ها نصيب دوزخيان مى شود. «قالوا ما اغنى عنكم...» - مال، قدرت، دوستان و طرفداران، عامل نجات نيستند. «ما أغنى عنكم جمعكم» خود انسان نيز در قيامت به اين حقيقت اعتراف مى كند. «ما أغنى عنّى ماليه» (129) ----- 129) حاقّه، 28 ۴۹ اعراف - فقر و گمنامى مؤمنان در دنيا، نشانه ى محروميّت آنان در قيامت نيست. «أهؤلاء الّذين...» - نسبت به اينكه چه كسانى شايسته ى دريافت رحمت الهى هستند يا نيستند، زود قضاوت نكنيم. «أقسمتم لا ينالهم اللّه برحمة» - در بهشت، حزن و اندوه راهى ندارد. «و لا أنتم تحزنون»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایام ربيع الاول: شادی یا عزا ❌ ⛔️۴ دلیل بر غلط بودن سقط حضرت محسن در ربیع الاول ⛔️ 🚫آیا باید همه ایام را عزاداری کرد⁉️ (توضیح: مرتضی کهرمی ) ▬▬▬▬▬▬▬▬ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
پرسش: 👈 اگر يك پسری 16 ساله از دختری خوشش بيايد اما در نباشد، حكم آن چيست؟ من رابطه با دختر را برای كار های بد و شيطانی نمی‌خواهم. بلکه با يك هدف متعالی و خوب و برای پيشرفت در زندگی می‌خواهم. پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ هر کسی ممکن است از کسی، چیزی یا کاری خوشش بیاید، یا بدش بیاید؛ مهم این است که بداند «چرا خوشش یا بدش آمده است؟!» یعنی باید عقلانیت را بر عواطف، احساسات و هوای نفس غالب گرداند - قلبش را به نور عقل روشن سازد و افسار هوای نفس را نیز به عقل سلیم بسپارد؛ در غیر این صورت، چه بسا خوش‌آمدن، به شکل «محبّت» جلوه کند و یا هوای نفس، عشق قلبی به نظر رسد. ✔️ فرق است بین، محبّت، مودّت و عشق، با خوش‌آمدن، پسندیدن، جذب شدن، رویکرد هوای نفس و ...، که برخی به خطا، تمامی این رویکردها و حالات را «» می‌نامند. ✔️ همیشه [به ویژه در رابطه با دختر و پسر] دقت کنید که اولین نظر و نگاه کجا بوده؟ - از چه چیزی خوشتان آمده است؟! - و سپس به چرایی و اهداف بیندیشید. ✔️ دختران و پسران نوجوان و جوانی که به ارزش‌هایی پایبند می‌باشند و تقیداتی را رعایت می‌کنند، در مواجه با چنین رویداد و حالتی، زود خود را توجیه می‌کنند که «من دنبال هوا و هوس نیستم، بلکه اهداف متعالی و پیشرفت را در نظر دارم!» ... . بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/shortanswer/13455.html @X_shobhe