eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
277 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان💚 🌼عمریست که ✨جنس آه مان هجرانی ست 🌼درد دل ما ✨همان که تو میدانی ست 🌼با یادِ تو ✨جمکران دل ابری شد 🌼هر هفته ✨جمعه های ما بارانی ست الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَـــرَج🌼
🏴 حکم سجده شکر بعد از نماز ‌ 🔷 مستحب است نمازگزار پس از نماز، سجده شکر به جا آورد؛ یعنی به قصد شکر همه نعمت‌ها و نعمت توفیق بر نماز، پیشانی را بر زمین بگذارد و بهتر آن است که سه مرتبه یا بیشتر بگوید: «شُکْراً لِلّه». 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۱۵
🛎🛎👇 توجه توجه 👇🛎🛎 بسم الله الرحمن الرحيم به یاری خدا سوره اعراف به پایان رسید ❓مهمترین ایه های این سوره از نگاه شما کدام است؟ کدام بخش از مطالب مورد پسند شما قرار گرفت؟ به سه نفر از دوستان که جواب سوال را ارسال کنند کتاب هدیه داده خواهد شد 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
1_4266617899.mp3
365K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ شروع سوره مبارکه انفال 🌸 🌸🍃 🌸🍃🌸
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4299203677.mp3
314.6K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱ انفال ⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜ ✍ جمع «نَفل»، به معناى زياده و عطيّه است. چنانكه به زيادتر از نمازهاى واجب، نافله گفته مى شود و عطاى فرزند به حضرت ابراهيم «نافله» به حساب آمده است. «و وهبنا له اسحاق و يعقوب نافلة» (412) در روايات و كتب فقهى، منابع طبيعى و ثروت هاى عمومى، غنائم جنگى، اموال بى صاحب مثل زمينى كه صاحبش آن را رها كرده و اموال مردگان بى وارث، جنگل ها، درّه ها، نيزارها، زمين هاى موات، معادن و... همه از انفال محسوب شده اند. (413) چون قبل از اسلام، نحوه ى توزيع غنائم بر اساس تبعيضات بود، پس از جنگ بدر كه اوّلين جنگ مسلمانان و همراه با غنائم بسيار بود، در اينكه غنائم را چه بايد كرد و به چه كسانى مى رسد و چه كسانى اولويّت دارند، نظرهاى مختلفى وجود داشت. سرانجام با سؤال و درخواست مردم از پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله، آن حضرت شخصاً به تقسيم غنائم پرداخت و بطور عادلانه و يكسان ميان مردم تقسيم كرد تا تبعيضات موهوم دوره ى جاهلى را از ميان برداشته و از مستضعفان حمايت كند، هر چند برخى، از اين برابرى رنجيدند. (414) گرچه آيات اين سوره درباره ى جنگ بدر است و اين آيه نيز بيشتر نظر به غنائم جنگى دارد، ولى اختصاص به آن ندارد. (415) امام صادق عليه السلام فرمود: سهم خداوند از انفال، زير نظر رسول خدا صلى الله عليه وآله مصرف مى شود. (416) ★★★★★★★☆☆☆★★★★★ 👌 افراد 👏در روايات، پاداش اصلاح و آشتى ميان مردم، از يك سال نماز و روزه ى مستحبّى هم بيشتر ذكر شده است. (417) امام صادق عليه السلام به شاگرد خود مفضّل فرمود: اگر ميان دو نفر از طرفداران ما نزاعى پيش آمد، از مال من خرج كن و ميان آنان آشتى بده. (418) در اسلام، تقويت و تحكيم پيوندها و از ميان بردن اسباب تفرقه و نفاق به قدرى اهميّت دارد كه در بعضى مراحل نه تنها اصلاح ذات البين واجب است، بلكه از بيت المال نيز مى توان براى آن استفاده كرد. (419) ----- 412) انبياء، 72 413) تفسير نورالثقلين؛ بحار، ج 93، ص 205 وكافى، ج 1،ص 539 414) تفسير نمونه؛ فروغ ابديّت، ج 1، ص 423 415) تفاسير الميزان و نمونه 416) تفسير نمونه 417) تفسير اطيب البيان 418) كافى، ج 2، ص 209 419) تفسير نمونه - مالكيّت اموال عمومى از خداست، پس بايد در دست مقدّس ترين و محبوب ترين مردم قرار گيرد. «قل الانفال للّه والرسول» - حفظ وحدت واصلاح ميان مردم، بر همگان لازم است. «أصلحوا ذات بينكم» - ايمان تنها در قلب نيست، جلوه ى خارجى و اطاعت عملى هم مى خواهد. «أطيعوا... ان كنتم مؤمنين - ممكن است كسانى در آزمايش جانفشانى و حضور در جبهه قبول شوند، ولى در آزمايش مالى و تقسيم غنائم و انفال مردود گردند. «ان كنتم مؤمنين» - جبهه رفتن به تنهايى نشانه ى ايمان كامل نيست، طمع نداشتن به غنائم، حفظ اخوّت و تسليم در برابر رهبرى هم لازم است.
۲ و ۳ انفال ⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱 خداوند در آيه 2 مى فرمايد: «اذا ذُكِر اللّه وَجلَت قلوبهم»، ياد خداوند دلهاى مؤمنان را مضطرب مى كند، ولى در جاى ديگر مى فرمايد: «ألا بذكر اللّه تَطمئنّ القلوب» (420) ، با ياد خداوند دلها آرام مى گيرد. اين دو آيه با هم منافاتى ندارد، زيرا در يك جا ترس از عظمت خداوند است و در جاى ديگر اطمينان به خداوند است. چنانكه در آيه اى ديگر مى خوانيم: «اللّه نَزّل احسن الحديث كتاباً متشابهاً تَقشَعِرّ منه جلود الّذين يَخشون ربّهم ثمّ تلين جلودهم و قلوبهم الى ذكر اللّه» (421) كسانى كه از خداوند خشيت دارند با خواندن و شنيدن قرآن پوست بدنشان مى لرزد و پس از مدّتى آرام شده و دلهايشان نرم مى شود. آرى، ياد قهر و عقاب الهى دل مؤمن را مى لرزاند و با ياد لطف و مهر الهى، دلش آرام مى گيرد، همچون كودكى كه از والدين خود هم مى ترسد، هم به آنان دلگرم است. «وَجل»، به حالت اضطراب (422) و خوف و ترس انسان گفته مى شود كه گاهى به خاطر درك مسئوليّت ها و احتمال عدم انجام وظايف است و گاهى به خاطر درك عظمت مقام و هيبت الهى است. لذا در قرآن مى خوانيم: «انّما يَخشَى اللّه من عباده العلماء» (423) ، تنها بندگان عالم و آگاه، از خداوند خشيت دارند. (424) ----- 420) رعد، 28 421) زمر، 23 422) التحقيق فى كلمات القرآن 423) فاطر، 28 424) تفسير نمونه - آنكه با شنيدن نداى اذان و آيات الهى بى تفاوت باشد، بايد در كمال ايمان خود شك كند. «انّما المؤمنون اذا ذُكر اللّه وَجِلَت» - ذكر نام خدا از سوى هركس باشد، در مؤمن اثر مى گذارد. «اذا ذُكر اللّه وَجِلَت» - ايمان، با عشق و خشيت درونى همراه است. «المؤمنون... وَجِلت قلوبهم» - ايمان، مراتب ودرجاتى دارد وقابل كاهش وافزايش است. «زادتهم ايماناً» - ترسى كه ريشه در جهل داشته باشد بد است، ولى ترسى كه از معرفت سرچشمه بگيرد پسنديده است. «المؤمنون ... وجلت» - هر آيه ى قرآن، حجّت و دليل و نورى است كه مى تواند بر ايمان بيفزايد. «اذا تليت... زادتهم ايماناً» - مؤمن، ميان بيم و اميد است. «المؤمنون، وجلت قلوبهم، يتوكّلون» - كسى كه تنها خداوند را ربّ خود مى داند، تنها به او توكّل مى كند. «على ربّهم يتوكّلون» - نشانه ى ايمان آن است كه ابتدا دل مؤمن با ياد خدا خشيت پيدا مى كند، «وَجِلَت قلوبُهم»، سپس با تلاوت و يادآورى آيات الهى، بر ايمانش افزوده مى شود، «زادتهم ايماناً» و توكّل بر خدا نموده، «يتوكّلون» نماز را به پا مى دارد، «يقيمون» و به ديگران نيز كمك مى نمايد. «ينفقون» - رفتار انسان، برخاسته از انگيزه ها، ديدگاه ها و اعتقادات اوست. «انّما المؤمنون... يقيمون... ينفقون» - اسلام، انفاق بخشى از مال و دارايى را لازم دانسته است، نه تمام آن را. «ممّا رزقناهم ينفقون» (يكى از معانى «مِن»، تبعيض است) - نماز و انفاق مؤمن مقطعى نيست، بلكه مستمرّ ودائمى است. «يقيمون... ينفقون» - انفاق، بايد از مال حلال و روزى الهى باشد. «ممّا رزقناهم ينفقون» - مؤمن، دارايى خود را بخشش الهى مى داند، نه محصول دسترنج خويش و اين عقيده، گذشت و انفاق را بر او آسان مى كند. «ممّا رزقناهم ينفقون»
۷ انفال ⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱 مقدمات ✍در ماه رمضان سال دوّم هجرى، به پيامبر صلى الله عليه وآله اطلاع دادند كه ابوسفيان در رأس يك كاروان تجارى بسيار مهم در راه رسيدن به مكّه مى باشد. آن حضرت براى تضعيف قدرت كافران و جبران اموالى كه كفّار مكّه از مسلمانان مهاجر مصادره كرده بودند، به همراه 313 نفر آماده ى حمله به آن كاروان تجارى شدند. ابوسفيان سردسته كاروان، پس از باخبر شدن از اين تصميم، كفّار مكّه را خبردار كرد و كاروان را از بيراهه، راهى مكّه نمود. از آنجا كه بسيارى از مشركان مكّه در آن كاروان سهمى داشتند وهمچنين با زور وتهديد آنان، حدود هزار نفر به سرعت بسيج شدند و به همراه بزرگان و سرشناسان مكّه و با ساز و برگ كامل نظامى به فرماندهى ابوجهل، براى دفاع از گروه چهل نفرى تجّار حركت كردند. روز هفدهم ماه رمضان، در بيابانى بين مكّه و مدينه، سه گروه حاضر بودند: مسلمانان، سپاه كفر و كاروان تجارى كفّار. پيامبر پس از اطلاع از حركت سپاه دشمن، با ياران و اصحاب خود مشورت نمود كه آيا به تعقيب كاروان تجارى بپردازند و يا آنكه با سپاه كفر مقابله كنند؟ نظرهاى متعدّدى بيان شد، ولى سرانجام تصميم گرفتند با سپاه كفر مقابله كنند. با آنكه مسلمين ساز و برگ نظامى چندانى نداشتند و به قصد جنگ ودرگيرى مسلحانه بيرون نيامده بودند و تعداد كفّار سه برابر آنان بود، ولى عاقبت با امدادهاى غيبى خداوند، بر دشمن پيروز شدند. در اين جنگ، ابوجهل و هفتاد كافر ديگر كشته شدند كه بيشتر كشته شدگان به دست على عليه السلام بود و هفتاد نفر اسير گشتند، در حالى كه تنها 14 نفر از سپاه اسلام به شهادت رسيدند. (428) ----- 428) تفسير الميزان - پيروزى، تنها با تعداد نفرات و تجهيزات جنگى نيست، عامل عمده، اراده ى خداوند است. «يريد اللّه» آرى، اراده خدا، غالب بر عوامل طبيعى است. - طبع انسان، راحت طلب است. «تَوَدّون أن غير ذات الشوكة تكون لكم» (به خاطر سختى و مشكلات، برنامه هاى اساسى و اصولى را فداى مسائل ساده و غير اصولى نكنيم.) - پيروزى نهايى، با عزّت حقّ و ذلّت باطل خواهد بود. «يريد اللّه ان يحقّ الحقّ... و يقطع دابر الكافرين» - هدف جهاد اسلامى، احقاق حقّ و انهدام باطل است، نه كشورگشايى و اشغال سرزمين. «أن يحقّ الحقّ بكلماته و يقطع دابر الكافرين»
۸ انفال ⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱⚜🌱 ✍اين آيه، به پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله و مسلمانان دلدارى مى دهد كه سرانجام حقّ پيروز و باطل نابود مى شود. بعضى روايات، مصداق روشن اين آيه را زمان ظهور حضرت مهدى عليه السلام دانسته اند، (429) كه با قيام آن حضرت، سلطه ى باطل برطرف شده وحكومت حقّ وعدل بر جهان حاكم مى شود. ----- 429) تفسير نورالثقلين - حقّ، ماندنى وپابرجاست، وباطل، فانى ورفتنى است. «ليحقّ الحقّ ويبطل الباطل» - ترسى از عصبانيّت و ناخوشايندى دشمن كافر و مجرمان نداشته باشيم، خداوند اراده ى خود را محقّق خواهد ساخت. «ولو كره المجرمون»
🛎🛎🛎 توضیحات 🛎🛎🛎 🔑اين سوره هفتاد وپنج آيه دارد و در مدينه نازل شده است. اين سوره به دليل كلمه ى «انفال» كه در آغاز آن آمده و همچنين بيان احكام انفال و ثروت هاى عمومى، به «انفال» نامگذارى شده است. نام ديگر اين سوره، «بدر» است، زيرا بيشتر آياتش پيرامون جنگ بدر است كه اوّلين نبرد مسلمانان با مشركين مى باشد و مسلمانان از امدادهاى الهى و نصرت خدا برخوردار شدند. در اين سوره، در كنار مطرح شدن جنگ بدر، به طور ظريفى ويژگى هاى سپاه حقّ در مقابل سپاه باطل نيز بيان شده است. همچنين درسهايى از تاريخ پيامبر اسلام وچگونگى رفتار آن حضرت با مسلمانان و مسائلى همچون انفال، بيت المال، احكام جهاد، غنائم، اسيران و خمس و چگونگى تقسيم آن، ماجراى هجرت و ليلةالمبيت، صفات مؤمنان واقعى، جلوگيرى از اختلاف و تفرقه و... بيان شده است.
📚مجموعه آثار انتشارات کتاب جمکران با موضوع 1️⃣ اگر می‌خواهید از آینده و خبردار شوید! 2️⃣ اگر می‌خواهید فرزندتون با آشنا شوند! 3️⃣ اگر می‌خواهید از بیشتر بخونید! 4️⃣ اگر می‌خواهید با یه رمان جذاب وحشی‌گری رو بیشتر بشناسید! این آثار رو از دست ندید 👌🏻 برای تهیه این کتاب‌ها با تخفیف ویژه کلیک کنید👇 🔗https://ketabejamkaran.ir/ ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ چهارمین مرحله چهارم پویش «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و لبنان آغاز به کار کرد 🔷 در پی تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطین در نوار غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم بیگناه این منطقه و تخریب جدی زیر ساخت‌های شهری، منازل مسکونی و از بین رفتن معیشت مردم غزه در یک سال اخیر و همچنین تخریب منازل ، ساختمان‌های مردم در جنوب لبنان ، شهادت جمع زیادی از مردم بیگناه و خسارت‌های گسترده به آنها ، در لبیک به ندای رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، چهارمین مرحله‌ی پویش مردمی «ایران همدل» به‌منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی هموطنان عزیز برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان آغاز به کار کرد. 🔷 هم وطنان عزیز می‌توانند با واریز مبلغ کمک خود به شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۸۲۰۰۰۰۰۰۰۷
و شماره شبای
۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶
در این پویش ملّی، مشارکت کنند. در این مرحله نیز همانند سه دوره‌ی قبل، همه کمک‌های مردمی واریزی به حساب پویش، توسط جمعیت هلال احمر و گروه‌های مردمی فعّال در این حوزه‌ برای رفع نیازهای ضروری و حیاتی مردم مظلوم فلسطین و لبنان هزینه می‌شود. 🆔 @resale_ahkam
بخشی از خمس یا کل آن به مردم لبنان و حزب الله دفتر مراجع تقلید⬆️ 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام اقــــــــــای مهربانم ای امید دلهای شکسته، ای مونس دل‌های مبتلا در سایه ی قدت آسوده ایم ای قبله گاه دل‌های ما ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔴 🔻 چگونه میتوانیم وضعیت حجاب را به نقطه مطلوب برسانیم؟ 🔻 چگونه میتوانیم با پدیده ناهنجار بدحجابی و بی حجابی مقابله کنیم؟ 🔻 آیا امر به معروف در این شرایط کارساز هست؟ 🔻 آیا با شیوه های بگیر و ببندی میتوانیم مقوله حجاب را به سر منزل مقصود برسانیم؟ ✅ چه باید کرد؟؟؟!!!!!!!!! •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi