💠حدیث روز💠
از امام رضا سلام الله علیه نقل شده که فرمودند:
تَصَدَّقْ بِالشَّيءِ و إن قَلَّ، فإنَّ كُلَّ شَيءٍ يُرادُ بِهِ اللّه ُ و إن قلَّ ـ بَعدَ أن تَصدُقُ النِّيَّةُ فيهِ ـ عَظيمٌ
*صدقه دهيد هر چند اندك باشد؛ زيرا هر چيزى كه براى خدا باشد گرچه اندك ، اگر با نيّت درست و خالص صورت گيرد، بزرگ است*
وسائل الشیعة ، ج 1 ، ص 87
🌸🌷
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 #عکس_نوشت | لایه های خیلی پنهان روح آدمیزاد این است که وقتی خودش فاقد یک چیز مطلوبی است نمی خواهد دیگران داشته باشند منشأ حسد این است. در قرآن به یک مطلب تصریح شده «ودوا لو تکفرون کما کفروا فتکونون سواء» دوست دارند شما هم کافر شوید تا مثل آنها یکسان باشید.
۱۳۸۸/۰۸/۱۹
📱 @mesbahyazdi_ir
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه کم حالتون خوب شه: دو تا بچهٔ مبتلا به سرطان در بیمارستان ارومیه که قبلا سرود سلام فرمانده رو خونده بودن و فیلمش پخش شده بود، تقاضا کردن ابوذر روحی رو ببینن. اونم پاشده رفته پیششون.
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 حجاب شهود
🔹 انسان بخواهد خدا را ببیند باید #همیشه_چشم باشد؛ تا از خودش خبری هست خبری نیست! این بیان نورانی را مرحوم صدوق نقل کرد که حضرت فرمود: «احْتَجَبَ بِغَیرِ حِجَابٍ مَحْجُوبٍ وَ اسْتَتَرَ بِغَیرِ سِتْرٍ مَسْتُور»؛ بین خدا و خلق هیچ حجابی نیست مگر خود خلق.
🔹 در #حجاب معمولاً سه ضلع مطرح است می گوییم بین این شخص و آن شخص، این آقا حاجب است؛ در حجاب حتماً سه ضلع مطرح است: یک محجوب؛ یک محجوب عنه و یک حاجب؛ ولی در رابطه با ذات اقدس اقدس الهی، خود این شخص حاجب است؛ تا خودش هست خدا را نمی بیند: «لَیسَ بَینَهُ وَ بَینَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَیرُ خلقه»، بعد آن بزرگوار گفت: «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز».
وقتی که خلق خودش را می بیند پس محجوب است، وقتی محجوب است، نمی تواند خدا را ببیند. نفس مادامی که غیر خدا را می بیند که نمی تواند خدا را ببیند، تا خودش را می بیند که خدا را نمی بیند؛ «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» می شود #عرفان_عملی.
🔹 حضرت به ابوبصیر کور می گوید «الله» را الآن می بینی؛ این أبو بصیر نه باید امام را ببیند نه باید خودش را ببیند نه باید چیز دیگر را ببیند تا «الله» را ببیند. خدا مرحوم #بوعلی را غریق رحمت کند! او در نمط نهم اشارات اینها را خوب تبیین کرده است؛ می گوید: «من آثر العرفان للعرفان فقد قال بالثانی»؛ حتی اگر کسی شهود را ببیند عارف نیست نه فقط شاهد را!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار جمعی از اعضای شورای علمی همایش عرفان اهل بیتی با حضرت استاد
تاریخ: 1398/11/13
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠حدیث روز💠
از امام رضا سلام الله علیه نقل شده که فرمودند:
: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَ بِثَلاَثَةٍ مَقْرُونٍ بِهَا ثَلاَثَةٌ أُخْرَى أَمَرَ بِالصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ فَمَنْ صَلَّى وَ لَمْ يُزَكِّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهُ صَلاَتُهُ وَ أَمَرَ بِالشُّكْرِ لَهُ وَ لِلْوَالِدَيْنِ فَمَنْ لَمْ يَشْكُرْ وَالِدَيْهِ لَمْ يَشْكُرِ اَللَّهَ وَ أَمَرَ بِاتِّقَاءِ اَللَّهِ وَ صِلَةِ اَلرَّحِمِ فَمَنْ لَمْ يَصِلْ رَحِمَهُ لَمْ يَتَّقِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ
عیون اخبار الرضا ، ج 1 ص 258
*خداى عز و جل سه چيز را همراه سه چيز ديگر امر نموده است به نماز در کنار زكاة دستور داده،كسى كه نماز بخواند و زكاة ندهد نمازش قبول نيست به شكرگزارى خود در کنار شكرگزارى پدر و مادر دستور داده و كسى كه از پدر و مادر تشکر نکرده شكر خدا را نكرده، به تقوای الهی در کنار صله رحم دستور داده و هر کس به ارحام خود رسیدگی نکند رعایت تقوای الهی را نکرده است*
-
🌹🌹
هدایت شده از قرآن و حدیث المصطفی
📣"یازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن" توسط "شورای عالی قرآن"
🔹ثبت نام: تا 15 تیرماه برای طلاب المصطفی تمدید شد.
🔸کسب اطلاعات بیشتر:
yun.ir/j919kd
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
@Quran_MIU
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 کمالِ عبادت
🔹 در بخش پایانی سوره مباركه «ذاریات» فرمود: ﴿ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیعْبُدُونِ﴾ و عبادت را وجود مبارك پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مشخص كرده است؛ فرمود شما باید به #مقام_احسان برسید. از حضرت سؤال كردند #احسان یعنی چه؟ فرمود احسان دو امری اند كه به نحو «مانعة الخلوّ» هستند و امکان اجتماع هم دارند: «الْإِحْسَانُ أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ یرَاكَ».
🔹 عبادت یا برای #مشاهده حق است یا برای رسیدن به مقام #مراقبت؛ یا انسان باید طرزی عبادت كند كه معبود خود را ببیند یا اگر به آن مقام نرسید بیابد كه معبودِ او, او را می بیند كه دومی می شود «مراقبه», اوّلی می شود «مشاهده» و خوشا به حال كسی كه بین هر دو جمع كرده است! این معنای عبادت است. پس عبادتی كه در بخش پایانی سوره «ذاریات» آمده است به این است كه انسان ـ ان شاء الله ـ به مقام احسان برسد و آن این است كه «احدی الحُسنیین» نصیب او شود؛ یا #مشاهده یا #مراقبه.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه ص جلسه 3
تاریخ: 1393/03/16
🆔 @a_javadiamoli_esra