هدایت شده از حسینیه امام خمینی
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیامبر اعظم (ص) مردمی بود
🔻گزیدهای از سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دلداده سردار سلیمانی...
🔻گزیدهای از شعرخوانی حاج مهدی سلحشور در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۰/۷/۱۳
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
🏴🏴🏴🏴🏴
*بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ الرحیم
از امام رضا (علیه السلام) فرمود: *كسى كه متذكر مصيبت ما گردد و گريان شود و ديگران را هم گريان كند چشم وى در آن روزى كه همه چشمها گريانند گريان نخواهد بود. اگر كسى در مجلسى بنشيند كه امر دين ما خاندان در آن زنده و تقويت شود قلب او در آن روزى كه عموم قلبها مىميرند نخواهد مرد* .
📞✉️📹🖤📢🔊
به اطلاع عزیزان آقایان وخانم ها می رساند که اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا می خواهد *مراسم شهادت امام رئوف، سلطان طوس، حضرت امام رضا (علیه آلاف التحیة والسلام)* برگزار کند با رعایت پروتکل های بهداشتی 👈😷
📆 تاريخ: *روز پنجشنبه 30 صفر، 1443 مساوی ١٥-مهر، ١٤٠٠*
🥅 مكان: *مجتمع شرف الدين، ورزشگاه روزباز (کنار نگهبان اول)*
⏰ساعت: *بعد از نماز مغرب وعشاء.*
🚌 حركت سرویس ها از مجتمعات ومدارس: ساعت ( *17h30*) می باشد
🔎ملاحظه👂🏾:
امکان تغییر ساعت حرکت سرویس وجود دارد با هماهنگی نماینده اتحادیه طلاب آفریقا در مجتمع یا مدرسه خود.
✉️ *اتحادیه اسلامی، قسم أمور فرهنگی.*
*د.أ.صلاتي*
*09361480668*
💠حدیث روز💠
امام مجتبی علیه السلام میفرمایند:
هَلاکُ الْمَرْءِ في ثَلاثٍ: اَلْکِبْرُ، وَالْحِرْصُ، وَالْحَسَدُ؛ فَالْکِبْرُ هَلاکُ الدّينِ، وَبِهِ لُعِنَ إبْليسُ. وَالْحِرْصُ عَدُوّ النَّفْسِ، وَبِهِ خَرَجَ آدَمُ مِنَ الْجَنَّةِ. وَالْحَسَدُ رائِدُ السُّوءِ، وَمِنْهُ قَتَلَ قابيلُ هابيلَ .
*نابودي انسان در سه چيز است: تکبّر، حرص، حسد. زیرا تکبّر سبب نابودي دين انسان مي شود و ابلیس به واسطه همین خصلت از رحمت حق دور گردید وحرص دشمن جان انسان است، همان طوري که حضرت آدم عليه السلام به همین دلیل از بهشت رانده شد و حسادت راهنمای به سوی بدی و نابکاری است و بر اثر همین حسادت بود که قابيل برادر خود هابيل را به قتل رساند*
اعیان الشیعه ج۱ص۵۵۷
🗓 #حدیث_روز
حضرت #امام_رضا علیهالسلام:
منْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اَللَّهُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ
هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد
الکافي ج2 ص200
☑️ @dars_akhlaq
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 ایمان محض
▪️ از عیون اخبار الرضا (سلام الله علیه) رسیده است كه وقتی مأمون (عَلَیه مِنَ الرَّحْمن مَا یسْتَحِق) از امام هشتم (سلام الله علیه) مسئلت كرد كه #ایمان_محض را تشریح كند و مقابل آن را هم بیان كند، فرمود یكی از چیزهایی كه در محض اسلام و شریعت الهی دخیل است، این است: «وَ الْبَرَاءَةُ مِمَّنْ نَفَی الْأَخْیارَ وَ شَرَّدَهُمْ وَ آوَی الطُّرَدَاءَ اللُّعَنَاءَ وَ جَعَلَ الْأَمْوَالَ دُولَةً بَینَ الْأَغْنِیاء»، آن كه اباذر و امثال اباذر را تبعید كرد, آن كه تبعید شده های پیامبر را به مدینه برگرداند، انسان باید از آنها تبرّی كند، «وَ اسْتَعْمَلَ السُّفَهَاءَ مِثْلَ مُعَاوِیة»، پس در #فرهنگ_قرآن كسی مثل معاویه بود، واقعاً #سفیه است، چون ﴿وَ مَن یرْغَبُ عَن مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَن سَفِهَ نَفْسَهُ﴾،[1] در نوع این روایت هم ملاحظه می فرمایید كه سخن از شخص نیست، حضرت نمی فرماید معاویه! سخن از مثلِ معاویه است نه خود معاویه.
▫️ در بیان نورانی سیدالشهدا (سلام الله علیه) سخن از مثل یزید است نه یزید، فرمود: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِید»[2] در هر عصری, در هر عصری زمام مردم را كسی كه مانند یزید است، بگیرد: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ»، این چون حكم, #حكم_جهانی است از همان اول سخن از قانون كلّی است، نفرمود به اینکه چون یزید زمامدار شد: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ» می فرماید. حالا اینكه اختصاص ندارد، حالا ممكن است بعد از او كسی مثل او باشد.
▪️ در این بیان امام هشتم (سلام الله علیه) هم سخن از شخصِ معاویه نیست، سخن از مثل معاویه است. فرمود: كسی كه مثل معاویه را روی كار می آورد، معاویه #سفیه است، با اینكه معاویه داعیه هوش سیاسی بود؛ یعنی چهل سال او با همه سیاست مداران داخلی و خارجی زد و بند كرد، بیست سال به عنوان والی و نماینده، بیست سال هم به عنوان خلیفه رسمی، چنین كسی امام هشتم او را سفیه می داند، چون در بحث های قبل هم ملاحظه فرمودید، اگر «الْعَقْلُ قَالَ مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَان»،[3] عكس نقیضش این است كه «ما لم یعبد به الرحمٰن فلیس بعقل»، اگر كسی در دل خود نیرویی دارد كه با او نتواند #بهشت كسب بكند، این #سفیه است. عقل آن است كه انسان بتواند با آن خدا را عبادت كند و بهشت كسب كند، اگر چیزی با او نشد انسان بهشت كسب كند و عبادت كند، عاقل نیست. می شود سفیه؛ لذا حضرت از همان اول سخن از مثل معاویه و عمرعاص و اینها را به میان می آورد نه شخص اینها؛ حالا اینها در آن عصر بودند، مشابه اینها در عصرهای دیگر [است] كه فرمود: «وَ جَعَلَ الْأَمْوَالَ دُولَةً بَینَ الْأَغْنِیاء»، همان كاری كه در صدر اسلام عده ای كردند: «وَ اسْتَعْمَلَ السُّفَهَاءَ مِثْلَ مُعَاوِیةَ وَ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ لَعِینَی رَسُولِ اللَّه (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم)» اینها را رسول الله لعن كرده، «وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَشْیاعِهِمْ وَ الَّذِینَ حَارَبُوا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِین (عَلَیهِ السَّلام) وَ قَتَلُوا الْأَنْصَارَ وَ الْمُهَاجِرِینَ وَ أَهْلَ الْفَضْلِ وَ الصَّلَاحِ مِنَ السَّابِقِینَ».[4]
[1]. سوره بقره، آیه130.
[2]. مثیر الأحزان، ص25؛ اللهوف علی قتلی الطفوف(ترجمه فهری)، ص24.
[3]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص11.
[4]. عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج2، ص126.
#فرهنگ_قرآن
#حکم_جهانی
#سفاهت
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه حشر جلسه 8
🆔 @a_javadiamoli_esra