eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
گروه تربیت فرهنگی اجتماعی المصطفی برگزار می‌کند وبینار بصیرتی با موضوع «علل و عوامل سیاسی پیدایش فرقه ها» گروه تربیت فرهنگی اجتماعی جامعةالمصطفی، با همکاری اداره کل توسعه منابع انسانی، وبینار بصیرتی با موضوع «علل و عوامل سیاسی پیدایش فرقه ها» را با حضور استاد رسول غفارپور، پژوهشگر فرق و مذاهب، برگزار می نماید. http://news.miu.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=23&pageid=27636&newsview=123136 کانال روابط عمومی/ مرکز خبر المصطفی| عضو شوید| http://eitaa.com/newsmiu
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاعیه روابط عمومی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در پاسخ به نامه موسسات تاریخی درباره عذرخواهی مرحوم آذری قمی از رهبر انقلاب 🔻 در پی انتشار نامه پوزش خواهی مرحوم آیت‌الله آذری قمی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌ها و طرح برخی ادعاها و تردیدها در صحت و تاریخ آن، برخی از پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی و تعدادی از مراکز و مؤسسات فعال در حوزه مطالعات تاریخی، طی نامه‌ای با اشاره به اهمیت موضوع و مباحث پیش آمده، از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی درخواست روشنگری و رفع ابهام کردند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاعیه روابط عمومی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در پاسخ به نامه موسسات تاریخی درباره عذرخواهی مرحوم آذری قمی از رهبر انقلاب 🔻 در پی انتشار نامه پوزش خواهی مرحوم آیت‌الله آذری قمی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌ها و طرح برخی ادعاها و تردیدها در صحت و تاریخ آن، برخی از پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی و تعدادی از مراکز و مؤسسات فعال در حوزه مطالعات تاریخی، طی نامه‌ای با اشاره به اهمیت موضوع و مباحث پیش آمده، از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی درخواست روشنگری و رفع ابهام کردند. 🔹 این دفتر در پاسخ به این درخواست اعلام می‌کند مرحوم آیت‌الله آذری قمی مکاتبات متعددی با رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی داشته که از جمله‌ی آنها دو نامه مشتمل بر عذرخواهی از معظم‌له است. 👈🏻 نامه اول در ۱۳۷۵/۳/۱۲ برابر با ۱۴ محرم ۱۴۱۷ نگارش شده که در صفحه ۱۶۶ کتاب «روشن‌بینی امام خمینی رحمة‌الله‌علیه» تألیف آیت‌الله ری‌شهری دامت‌برکاته درج شده و اخیراً توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف منتشر شده‌ است. 👈🏻 مرحوم آیت‌الله آذری قمی در نامه‌ی دیگری در تاریخ ۱۳۷۶/۲/۱ با اشاره به نامه‌ی اول، به همین مضمون تصریح کرده و در بخشی از آن نوشته است: «در نامه‌ای که توسط آقای مسعودی تقدیم شد جهت را سؤال کرده بودید ایشان نمی‌دانستند. در اوائل مسئله مرجعیت من فکر میکردم که شما هم به دنبال مقام هستید. با توسل به حضرت عباس سلام‌الله علیه مشکلم فوراً حل شد و شنیدم که فرزندان خود را به آقای بهجت ارجاع داده‌اید. در هر صورت من سخت احساس مظلومیت و محرومیت از خدمت به نظام می‌نمایم و از شما توقع دارم که آنرا رفع نمائید و اگر با آن سوء ظن به شما جسارت شده مرا ببخشید.» 🔺 این دفتر برای رفع هرگونه ابهام و به منظور بهره‌برداری همه‌ی علاقمندان بخصوص پژوهشگران حوزه تاریخ انقلاب اسلامی، تصویر آنها را منتشر می‌کند. https://khl.ink/f/49113
💠 سرّ اجابت 🔹 مرحوم شیخ مفید (رضوان الله تعالی علیه) در کتاب شریف أمالی از معصوم (سلام الله علیه) نقل کرد دعایی است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چیزی می ‌خواهد و لاغیر! 🔹 اگر کسی چشمش هم به داروی خودش باشد به رهنمود طبیب باشد به دستگاه تغذیه و تجزیه و مانند آن باشد و خدا را هم یکی از این علل و اسباب بداند چنین دعایی موحّدانه نیست یا بی‌ اثر است یا کم‌ اثر؛ ولی اگر کسی بگوید خدایا همه اینها فیض تو هستند، همه اینها را تو تدبیر می ‌کنی همه اینها دست اندرکاران تو هستند ﴿وَ ما یعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاَّ هُوَ﴾ من از تو می‌ خواهم که تو مسبّب اسباب هستی؛ فرمودند این دعا یقیناً مستجاب است؛ ممکن نیست رد بشود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/11/03 🆔 @a_javadiamoli_esra
روز بزرگداشت فقیه، محدث و عالم بزرگوار محمد بن‌ محمد بن نُعمان مشهور به شیخ مفید(ره) گرامی باد.
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ببینید|| دیدگاه مرحوم آیت‌الله نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔹روایتی کمتر شنیده شده از نواده دختری مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری @rasanewsagency @rozaneebefarda
🌀پسرم مصطفی، مرا نشناخت! ✅خاطره ای از رهبر معظم انقلاب: يك روز پسرم مصطفى را كه دوساله بود، به زندان آوردند. يكى از سربازان دوان‌دوان آمد و گفت: پسرِ شما را آورده‌اند. به درِ زندان نگاه انداختم، ديدم يكى از افسران مصطفى را بغل گرفته و به‌سوى من مى‌آيد. مصطفى را گرفتم و بوسيدم. كودك، به علّت اينكه مدّتى طولانى از او دور بودم، مرا نشناخت؛ لذا با چهره‌اى گرفته و اخم‌كرده و حيرت‌زده به من مينگريست! سپس زد زير گريه. بشدّت ميگريست. نتوانستم او را آرام كنم. لذا او را دوباره به افسر دادم تا به همسرم و بقيه _ كه اجازه‌ى ديدار با من را نداشتند _ بازگرداند. اين امر به‌قدرى مرا متأثّر ساخت كه تا چند روز بعد نيز همچنان دل‌آزرده بودم. •┈┈••✾••┈┈• ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ کانال رسمی گروه تربیت فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی @chelcherag98
✳️ بیست و هفتمین #جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔴 رشته های بخش شفاهی: 👈 طلاب - کارکنان و استادان 🔻ارسال فایل ضبط شده در رشته های اذان، ابتهال، دعاخوانی و همخوانی تا15آذر: 🎙برادران: @quran_miu1 🎙خواهران: @quran_miu2 🆔 @Quran_MIU
💠 ابهّت عالمان ربانی 🔹 وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) به ما فرمود که علم صحیح «العِلمُ میراثی ومیراثُ الأَنبِیاءِ قَبلی» و نشانه ارث هم این است که «العالِمُ إذا أرادَ بِعِلمِهِ وَجهَ اللّه ِ تَعالى هابَهُ كُلُّ شَیءٍ» اگر یک علم را برای رضای خدا یاد گرفت همه چیز از او حریم می ‌گیرند و هراس دارند، همه چیز! 🔹 اگر عالمی غرضش از علم این بود که مسائل دنیایی خود را تأمین کند، این را هم یک حرفه بداند، یک کسب بداند، همان طوری که دیگر صاحبان پیشه و حرفه شغلی دارند این هم فقه‌ پیشه باشد یا اصول ‌پیشه باشد یا تبلیغ ‌پیشه باشد کار او خود باشد او نه تنها مثل افراد عادی نیست، بلکه از افراد دیگر هم نازل ‌تر از هر چیزی می ‌ترسد! 🔹 اینکه چیزی نمی ‌توانست (رضوان الله علیه) را و همچنین علمایی که در این حدّ بودند را مرعوب بکند، مرحوم را، مرحوم را، سایر علمای بنام را چیزی نمی‌توانست مرعوب بکند، برای اینکه اینها مرعوب می‌ کردند «العالِمُ إذا أرادَ بِعِلمِهِ وَجهَ اللّه ِ تَعالى هابَهُ كُلُّ شَیءٍ»؛ هیچ چیز اینها را نمی ‌ترساند. 📚 درس اخلاق ـ مدرسه سعادت تاریخ: 1381/01/29 🆔 @a_javadiamoli_esra