هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 سرّ اجابت
🔹 مرحوم شیخ مفید (رضوان الله تعالی علیه) در کتاب شریف أمالی از معصوم (سلام الله علیه) نقل کرد دعایی #مستجاب است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چیزی می خواهد و لاغیر!
🔹 اگر کسی چشمش هم به داروی خودش باشد به رهنمود طبیب باشد به دستگاه تغذیه و تجزیه و مانند آن باشد و خدا را هم یکی از این علل و اسباب بداند چنین دعایی موحّدانه نیست یا بی اثر است یا کم اثر؛ ولی اگر کسی بگوید خدایا همه اینها فیض تو هستند، همه اینها را تو تدبیر می کنی همه اینها دست اندرکاران تو هستند ﴿وَ ما یعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاَّ هُوَ﴾ من از تو می خواهم که تو مسبّب اسباب هستی؛ فرمودند این دعا یقیناً مستجاب است؛ #دعای_موحد ممکن نیست رد بشود.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1398/11/03
🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از اداره کل فرهنگی المصطفی
روز بزرگداشت فقیه، محدث و عالم بزرگوار محمد بن محمد بن نُعمان مشهور به شیخ مفید(ره) گرامی باد.
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ببینید|| دیدگاه مرحوم آیتالله #شیخمرتضیحائری نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔹روایتی کمتر شنیده شده از نواده دختری مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری
@rasanewsagency
@rozaneebefarda
🌀پسرم مصطفی، مرا نشناخت!
✅خاطره ای از رهبر معظم انقلاب:
يك روز پسرم مصطفى را كه دوساله بود، به زندان آوردند. يكى از سربازان دواندوان آمد و گفت: پسرِ شما را آوردهاند. به درِ زندان نگاه انداختم، ديدم يكى از افسران مصطفى را بغل گرفته و بهسوى من مىآيد. مصطفى را گرفتم و بوسيدم. كودك، به علّت اينكه مدّتى طولانى از او دور بودم، مرا نشناخت؛ لذا با چهرهاى گرفته و اخمكرده و حيرتزده به من مينگريست! سپس زد زير گريه. بشدّت ميگريست. نتوانستم او را آرام كنم. لذا او را دوباره به افسر دادم تا به همسرم و بقيه _ كه اجازهى ديدار با من را نداشتند _ بازگرداند. اين امر بهقدرى مرا متأثّر ساخت كه تا چند روز بعد نيز همچنان دلآزرده بودم.
•┈┈••✾••┈┈•
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
کانال رسمی گروه تربیت فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی
@chelcherag98
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 ابهّت عالمان ربانی
🔹 وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) به ما فرمود که علم صحیح «العِلمُ میراثی ومیراثُ الأَنبِیاءِ قَبلی» و نشانه ارث هم این است که «العالِمُ إذا أرادَ بِعِلمِهِ وَجهَ اللّه ِ تَعالى هابَهُ كُلُّ شَیءٍ» اگر یک #عالم_دینی علم را برای رضای خدا یاد گرفت همه چیز از او حریم می گیرند و هراس دارند، همه چیز!
🔹 اگر عالمی غرضش از علم این بود که مسائل دنیایی خود را تأمین کند، این را هم یک حرفه بداند، یک کسب بداند، همان طوری که دیگر صاحبان پیشه و حرفه شغلی دارند این هم فقه پیشه باشد یا اصول پیشه باشد یا تبلیغ پیشه باشد کار او #تأمین_رزق خود باشد او نه تنها مثل افراد عادی نیست، بلکه از افراد دیگر هم نازل تر از هر چیزی می ترسد!
🔹 اینکه چیزی نمی توانست #امام_راحل (رضوان الله علیه) را و همچنین علمایی که در این حدّ بودند را مرعوب بکند، مرحوم #سید_حسن_مدرس را، مرحوم #حاج_فضل_الله_نوری را، سایر علمای بنام را چیزی نمیتوانست مرعوب بکند، برای اینکه اینها مرعوب می کردند «العالِمُ إذا أرادَ بِعِلمِهِ وَجهَ اللّه ِ تَعالى هابَهُ كُلُّ شَیءٍ»؛ هیچ چیز اینها را نمی ترساند.
#سالروز_شهادت_آیت_الله_مدرس
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق ـ مدرسه سعادت
تاریخ: 1381/01/29
🆔 @a_javadiamoli_esra
🔺 تلنگر
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
كارت بانكيم رو به فروشنده دادم و باخيال راحت منتظر شدم تا كارت بكشه ،
ولى در كمال تعجب ، دستگاه پيام داد :
"موجودى كافى نميباشد ! "
امكان نداشت ، خودم ميدونستم كه اقلا سه برابر مبلغى كه خريد كردم در كارتم پول دارم،
با بيحوصلگى از فروشنده خواستم كه دوباره كارت بكشه و اين بار پيام آمد:
"رمز نامعتبر است"
🔺اين بار فروشنده با بيحوصلگى گفت: آقا لطفا نقداً پرداخت كنيد، پول نقد همراهتون هست؟....فكر كنم
🔺خدايا ما در كارت اعمالمان كارهاى بسيارى داريم كه به اميد آنها هستيم مثلا عبادتهايى كه كرديم ،
دستگيرى ها و انفاق هايى كه انجام داديم و ..
نكند در روز حساب و كتاب بگويند موجودى كافى نيست ،
وما متعجبانه بگوييم :
مگر ميشود ؟؟؟؟
🔺 اين همه اعمالى كه فكر ميكرديم نيك هستند و انجام داديم چى شد؟؟؟؟
و بگويند اعمالتان را در كنار چيزهايى قرار داديد كه كلاً سوخت و از بين رفت ...
كنار بخل .....
كنار حسد .....
كنار ريا ....
كنار بى اعتمادى به خدا...
كنار دنيا دوستى و .....
نكند از ما بپرسند نقد با خودت چه آورده اى ؟؟؟؟
و ما كيسه مان تهى باشد ، دستمان خالى ..
*نکنه ماهم.....*
MakaremAkhlaq-04_14000907-20211128.mp3
13.19M
استاد #مؤیدی
شرح دعای «مکارم الأخلاق»
جلسه چهارم | 7 آذرماه 1400
27 دقیقه | 12.6 مگابایت
ـــــــــــــــــــــــــ
فهرست زمانی مطالب؛
00:44 حقیقت مراتب آفرینش
04:18 ایمان فطری، ابتداییترین مرتبه
06:31 نور ایمان فطری و ریزاتفاقات خاموشکننده آن
08:15 تلاش برای مراقبت از نور ایمان فطری
10:42 ایمانمداری در بیان امام صادق علیهالسلام
12:25 ریشههای پنهان منفعتطلبی
13:55 حنیفیت (حنیف بودن)، ایمانمداری والا
17:04 کیفیت زندگی مؤمنان و غیرمؤمنان
19:59 تلاش برای استحکام و پایداری ایمان
21:59 صداقت در ایمانمداری، مرتبه والاتر
ـــــــــــــــــــــــــ
♦️ «توحید تشیّع» را دنبال کنید؛
ایتا | تلگرام | سروش | اینستگرام | توییتر
#مکارم_الاخلاق
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰رهبرانقلاب: خصوصیت مدرس چه بود؟ #مدرس خصوصیت عمدهاش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد.۱۳۷۸/۱۱/۲۶
📸تصویری از رهبرانقلاب در کنار مزار شهید مدرس
⏳ @Khamenei_ir
هدایت شده از تربیت مسجدی
🔰شهادت عالم نستوه و مجاهد آیتالله «سید حسن مدرس» به دستور «رضاخان» (1316 ش)
🔅امام رضواناللَّهعلیه بارها اسم «مدرّس» را میآوردند. مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟
🔸از مدرّس عالِمتر هم داشتیم. مدرّس خصوصیت عمدهاش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد.
▪️همان وقتیکه علیالظاهر فضا را ضد او آنچنان متشنّج کرده بودند که علیهش شعار میدادند، او ایستاد و حرف خودش را زد. این خصوصیت یک نماینده خوب در مجلس است.
(امام خامنهای، 26/11/1378)