eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌺حدیث روز🌺💠 امام رضا علیه السلام میفرمایند: إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ زُفَّتْ أَرْبَعَةُ أَیَّامٍ إِلَى اللَّهِ کَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَى خِدْرِهَا قِیلَ مَا هَذِهِ الْأَیَّامُ قَالَ یَوْمُ الْأَضْحَى وَ یَوْمُ الْفِطْرِ وَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ وَ إِنَّ یَوْمَ الْغَدِیرِ بَیْنَ الْأَضْحَى وَ الْفِطْرِ وَ الْجُمُعَةِ کَالْقَمَرِ بَیْنَ الْکَوَاکِبِ *هنگامى که روزقیامت برپا شود،چهارروز را زینت می‎دهند همانطورکه عروس را برای حجله آرایش می‎کنند، گفته شد:این چهارروز کدام ایام هستند؟روزعیدقربان،روزعیدفطر،روزجمعه و روزعیدغدیر، اما روز غدیر در بین قربان و فطر و روز جمعه مانند ماه در بین ستارگان است* إقبال‎الأعمال (ط - القدیمة)، ج1،ص 464 🌷🌸
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | قربانی شگفتی‌ساز در تاریخ 🔻 رهبر انقلاب: نوبت میرسد به روز عید قربان، این قربانی شگفت‌انگیز و شگفتی‌ساز در تاریخ که بی‌نظیر است. مأمور میشود که نوجوان خودش را به دست خودش به قتل برساند -امر الهی است، آزمایش الهی است- آن هم فرزندی که سالهای متمادی از وجود او محروم بوده و در پیری اَلحَمدُ لِلَّهِ الَّذی وَهَبَ لی عَلَى الکِبَرِ إِسماعیلَ وَإِسحاق؛خدای متعال این بچّه را به حضرت ابراهیم داده بود و خب پیدا است چقدر انسان به فرزندِ اواخر عمر و دوران پیری دلبسته است. 🔺️ به این فرزند که حالا «فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْیَ» -یک جوانی و یا نوجوانی شده- گفت میخواهم تو را به قتل برسانم، این دستور خدا است. آن جوان هم گفت: یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُنی‌ إِنْ شاءَ اللَهُ مِنَ الصَّابِرین. ببینید اینها حوادث عجیب تاریخ دین، تاریخ دین‌داری، تاریخ ایمان، تاریخ اسلام است. ۱۳۹۹/۵/۱۰ 🌷 📲 Instagram.com/Khamenei_Maaref
💠 سنّت قربانی 🔸 روز عید «قربان» كه دارد و نماز عید «قربان» ـ ان‌ شاء الله ـ امیدواریم فراموشمان نشود! در هر محلّه ‌ای در هر كوی و برزنی بالأخره چند نفر هستند كه ممكن است تمكّن داشته و قربانی بكنند، این را فراموش نكنید! بگذارید این سنّت رایج باشد! 🔸 بگذارید یك مختصر در كلّ این كوچه‌ ها حركت باشد، طَبَق دستشان باشد، بشقاب دستشان باشد، سینی دستشان باشد، ظرف دستشان باشد، این گوشت قربانی را بین همسایه ‌ها تقسیم بكنند; فقر شرط نیست و این كار هم آدم را فقیر نمی ‌كند. بگذارید این شهرها معطّر بشود به كه ما هم دین پدرمان یعنی ابراهیم خلیل را كنیم: ﴿مِّلَّةَ أَبِیكُمْ إِبْرَاهِیمَ﴾ كه در پایان سوره مباركه «حج» است; این ﴿مِّلَّةَ﴾ منصوب به اغراست یعنی «خذوا ملّة أبیكم» دینِ پدرتان را بگیرید! 🔸 این مسئله قربانی، آن هم جریان نماز عید «قربان» كه هرگز فراموشمان نشود! اگر ـ ان ‌شاء الله ـ توانستیم در مراكز عمومی [اگر] نشد، عذری داشتیم، در مراكز و مساجد محل; بالأخره بگذارید ، سنّت پیغمبر، سنّت قرآن و سنّت علی و اولاد علی (علیهم آلاف التحیة و الثناء) روشن [و اجرا] بشود. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1388/09/06 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
بسم الله الرّحمن الرّحیم بیانیه و دعوتنامه قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوزده دی بمناسبت هفته عفاف و حجاب : وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ( آل عمران ۱۰۴) باید ازمیان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند. بیست ویکم تیرماه، روز «عفاف وحجاب»، روز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی است. این میراث ارزشمند معنوی، از پسِ اعصار و قرون، با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به عصر و زمان ما رسیده است و پاسداشت آن یک وظیفه‌ی انسانی و اسلامی است که همّت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد. حجاب اسلامی جزء ضروریات دین مبین اسلام و از مؤکدات آیات و روایات معصومین علیهم‌السلام می‌باشد و این فریضه‌ی الهی موجب حفظ عزّت وکرامت زنان و مردان و تشخّص و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی ایشان می‌شود. در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در قتل عام فرهنگی قصد دارند این عزّت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینتِ بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه‌ی اصلی به دوشِ خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند. یک روز برادران و خواهرانِ انقلابی و مؤمن ما در مسجد گوهرشاد با نثارِ خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه‌ی رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، بصیرت و معرفتِ دینی و تفکّر ناب اسلامی سلاحِ مبارزه و صیانت از عفّت و پاکی زنان و مردانِ ماست. نتیجه‌ی سهل‌انگاری و مسامحه در امرِ دین و بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدّمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند. قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوزده دی بنا بر احساس تکلیف و ادای وظیفه از کلیه اقشار دغدغه‌مند و حامی ارزش‌های انسانی و اسلامی، دعوت بعمل می‌آورد تا با حضور با شکوه خود در تجمع ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ در خیابان آستانه ، در روز عفاف و حجاب، حمایت خود را از این فریضه‌ی الهی اعلام نمایند و با حضورِ گسترده در این اجتماع عظیم، نقشه‌ی شومِ شیاطینِ مستکبر را نقش بر آب نمایند. والسلام علی من التبع الهدی قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوزده دی استان قم https://eitaa.com/joinchat/870318239Ccbfbd1d549
💠 آزمون نعمت ها 🔸 انسان تا نفس می‌ كشد نباید آنچه را كه دارد نشانه كرامت بداند، همه اینها ابتلاست. شما می ‌بینید در هیچ جای قرآن از نعمت های بهشت به عنوان ، بلیه و مانند آن یاد نمی ‌شود. «بلاء»، «بلاء مبین» یعنی . 🔸 در دعاهای عیدین یعنی و عید فطر عرض می کنیم: «وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَىٰ مَا أَبْلانا»؛ «أبلانا» یعنی «أنعمنا» یعنی «أعطانا و أحسن إلینا»؛ «إبلاء» همان اِنعام است. «بلاء» نعمت است منتها «بلاء» را «بلاء» گفته‌ اند برای اینكه در آن آزمونی مطرح است. چون بار آزمونی در مفهوم كلمه «بلاء» تعبیه شده است، نعمت های دنیا همش بلیه است، بلاست؛ یا بلای حَسَن است یا بلای سیئ، بالأخره آزمون است؛ اما در هیچ جای قرآن از نعمت های بهشتی به عنوان «ابلاء»، «بلاء» و مانند اینها تعبیر نشده است، چون آنجا جای امتحان نیست آنها پاداش محض است. آنجا كسی را امتحان نمی ‌كنند، هر كه را خواستند امتحان بكنند در دنیا امتحان كردند، معلوم شد كه اینها چه كاره ‌اند. 🔸 بنابراین هر نعمتی كه خدای سبحان به انسان داد، انسان تا نفس می ‌كشد است و هرگز كسی خیال نكند خدا او را تكریم كرده است، این‌طور نیست، خدا او را آزمود و امتحان كرده است و می ‌داند كه این شخص چه كاره است. 📚 سوره مبارکه توبه جلسه 47 🆔 @a_javadiamoli_esra
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم جالب زیر خاکی و دیده نشده از برنامه درسهایی از قرآن در سال 1361 حجت الاسلام قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث روز💠 از امام رضا سلام الله علیه نقل شده که در خصوص فضیلت عید سعید غدیر فرمودند: مَنْ زارِ فيهِ مُؤْمِنا أَدْخَلَ اللّه ُ قَبْرَهُ سَبْعيِنَ نُورا وَ وَسَّعَ فى قَبْرِهِ وَ يَزُورُ قَبْرَهُ كُلَّ يَوْمٍ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ وَيُبَشِّرُونَهُ بِالْجَنَّةِ. *هر کس در روز عید سعید غدير مؤمنى را ديدار كند، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى كند و قبرش را توسعه مى دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زيارت مى كنند و او را به بهشت بشارت مى دهند* اقبال الاعمال ص 778 🌸🌺
💠 مرید محبوب 🔹 یك انسان خودخواه هرگز توفیق را ندارد؛ بعد از اینكه از خودخواهی در آمد كه یك نفی پُر بركت است، بعد كارهای اثباتی می‌ ماند. در دعای نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) آمده است كه خدایا! من تمام شئون خودم را «عَقَلْتُهَا بِعِقَالِ مشیئتك».‏ 🔹 در فلسفه، كار اندیشوران عقل است و عقل آن است كه در بخش اندیشه، زانوی جموح و چموش خیال و وَهم را «عِقال» می ‌كند؛ این «اعْقِلْهَا وَ تَوَكَّل»‏ همان است. حكیم به فكر عِقال كردن زانوی است امّا در دعای «صباح» وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) دارد كه همه شئون خودم را با عِقال مشیت تو معقول كنم؛ یعنی وهم من بشود عقل، خیال من بشود عقل، شهوت من بشود عقل، غضب من بشود عقل! اگر آن عقل در همه امور حاكمیت پیدا كرد، وهمِ او هم وهم معقول یعنی بجا می شود _ نه وهم یعنی عقل _ خیالِ او هم خیال معقول یعنی بجا می شود؛ شهوت او هم شهوت معقول یعنی بجا می شود و غضب او هم غضب معقول یعنی بجا می شود. اگر كسی است باید خود را در اختیار آن محرِّك بگذارد كه هر جا او می ‌خواهد ببرد؛ اگر شئون ما به ، عِقال شده است، دیگر بدون اراده او حركت نمی‌ كنیم. 📚 سلوک الهی فصل سوم جلسه 2 تاریخ: 1394/03/25 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra