eitaa logo
پیگیری سیاستهای کلی نظام
509 دنبال‌کننده
259 عکس
6 ویدیو
0 فایل
امام خامنه‌ای(حفظه‌الله):نگذارید مطالبه‌ی شما و اعتراض شما؛ اعتراض به نظام اسلامی تلقّی بشود؛دشمن منتظر این است. مطالبه‌گری را حتماً با ارائه راه حلهای خوب و قابل قبول همراه کنید آیدی برای ارتباط بامدیر: @bavelayat_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۸۴» 💐انسان مطلوبِ انقلاب اسلامی، 💐نظام اسلامی، 💐دولت اسلامی، 💐جامعه‌ی اسلامی 💐و تمدن نوین اسلامی، 💐بر این باور است که : 💐واقعاً فتح‌الفتوح، یعنی ساختن انسان صالح‼️ ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار فرماندهان و جمعی از پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی فرمودند : ⬅️قسمت بیست وپنجم : ❤️تمام پیامبران و عباداللَّه الصّالحین، همّشان این بوده که انسان صالح را در این زمین به وجود بیاورند، 💐حفظ کنند، 💐رشد بدهند و تکثیر نمایند. 💐هدف اسلام هم این است. ❤️این‌که شما دیدید، امام (رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: 💐فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، ساختن جوانانی از این قبیل است، یک حرف نبود که همین‌طور بر قلم امام جاری شده باشد. 💐این، یک مبنای اسلامی و الهی بسیار مستحکم دارد. 💐واقعاً فتح‌الفتوح، یعنی ساختن انسان صالح. 💥این بدبختیهایی که شما میبینید روی زمین را فراگرفته است ❤️ و در زیارتها و آثار مربوط به ولىّ‌عصر(ارواحنالتراب‌مقدمه‌الفداء) آمده است: ✅«کما ملئت ظلما و جورا»؛ زمین در تمام دوره‌های تاریخ، پُر از ظلم و جور شده است و میشود و آن بزرگوار می‌آید، 💐همه‌ی زمین را از قسط و عدل پُر میکند، 💥این ظلم و جور روی زمین، بر اثر چیست؟ 💥بر اثر نبود یا کمبود انسان صالح، بر اثر سروری و خدایگانی انسانهای ناصالح «۱۳۶۹/۱۰/۱۰». ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۱۹ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۸۵» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت بیست وششم: ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را بهنگام پیگیری کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له در تاریخ «۱۳۶۸/۰۹/۲۱»در دیدار رئیس و اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى فرمودند : ❌از کارهای مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرش به فرهنگ عمومی و پیدا کردن و شناختن بیماریهای فرهنگىِ امروز کشور ما و یافتن علاج این بیماریها با دید متخصصانه و البته دردمندانه و انقلابی و توصیه‌ی آنها به دستگاههای گوناگون است.... ❌در حقیقت، بخش عمده و بدنه‌ی فوتی تر و فوری تر، همین بخش مربوط به فرهنگ کلاسی و آموزشی و تخصصی و انسان‌سازی - به معنای تربیت آدمهای کارآمد و نیروی انسانی است. ❌تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، از دبستانها و حتّی تا حدودی ماقبل دبستانها شروع میشود و به دانشگاهها و مراکز تحقیق و مراکز عالی میرسد. شما آقایان[در شورای عالی انقلاب فرهنگی]، تأمین و اداره و بهسازی این قضیه را متکفل هستید۱۳۶۸/۰۹/۲۱ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۰ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۸۶» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت بیست وهفتم : ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر _ فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست های کلی خانواده و جمعیت را؛ بهنگام پیگیری و به وظیفه عمل کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له در تاریخ «۱۳۶۸/۰۹/۲۱»در دیدار رئیس و اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى فرمودند : ✅برای یک کشور، نیروی انسانی همه چیز است. ✅ما اگر نیروی انسانی نداشته باشیم، هیچ چیزی نداریم‼️ ✅در نگرش به عرصه‌ی فرهنگی کشور، ما باید به تربیت نیروی انسانی توجه کنیم. ✅تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، از دبستانها و حتّی تا حدودی ماقبل دبستانها شروع میشود و به دانشگاهها و مراکز تحقیق و مراکز عالی میرسد. 💥ما از همه طرف، با دشمنی و خصومت دشمنان اساسی و فرهنگیمان در عالم مواجه هستیم که نگذارند در زمینه‌ی کار مَدرسی و تربیت نیروی انسانی، به مقاصد خودمان برسیم‼️. ❌مجددا" در همان سال؛ در تاریخ «۱۳۶۸/۱۲/۰۲»در دیدار جمعى از روحانیّون فرمودند : 🌸فضلا و مدرّسین و اساتید و علماى بزرگ، جهت حوزه‌ها را در جهت ساختن انسانهایى و علمائى منطبق با معیارهاى اسلامى قرار بدهند و عناصر : 🌹پولادین، 🌹هوشیار، 🌹خسته‌نشو، 🌹مؤمن 🌹و نسخه‌هاى کامل امام بزرگوارمان را در حوزه‌ها به وجود بیاورند؛ 💐اسلام احتیاج دارد. ✅گرچه یک‌چنان شخصیّتى میتواند ملّتى را نجات بدهد، ✅امّا ملّتهاى مسلمان و جهان و حرکت انقلاب خودمان، ✅و آینده‌ی تاریخ خودمان [هم] احتیاج زیادى به این‌جور عناصر دارد. ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۰ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۸۷» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت بیست و هشتم : ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر _ فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست های کلی خانواده و جمعیت را؛ بهنگام پیگیری و به وظیفه عمل کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له درتولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، فرموده اند : ✅اساتید عالیقدر و دلسوز، باید فضای انقلابی را برای تربیت نیروهای مستعد مغتنم بشمارند۱۳۶۹/۰۳/۱۰ ✅انقلاب ما آمد، تا انسان صالح تربیت کند۱۳۶۹/۱۰/۱۰ ✅برای یک انقلاب، انسان‌سازی از همه چیز مهمتر است. اگر انقلاب، انسان‌سازی نکند، هیچ کاری نکرده است «۱۳۶۹/۱۰/۱۰». ✅دنیا بدون انسان صالح، یک پدیده‌ی بیجان و کور و تاریک است. آن چیزی که به عالم خاکی جان میبخشد، ارزش میدهد، نور میدهد و معنا و مضمون به وجود میآورد، انسان است «۱۳۶۹/۱۰/۱۰». ✅دانشگاهها نیروی متخصص ورزیده تربیت کنند، تا این غبار استضعافی را که دشمن بر چهره‌ی بسیاری از مناطق کشور ما نشانده است، برطرف کند ۱۳۷۰/۰۳/۲۸ ✅در دانشگاه، هدف دانشجوست؛ یعنی استاد و تحقیق و آزمایشگاه و همه‌ی اینها، برای دانشجوست. آن تحقیقی که در محیط دانشگاه انجام میگیرد، برای این است که این نیروی انسانی رشد کند و صلاحیت کاری را که برعهده‌ی یک نیروی انسانی عالم و کارآمد است، پیدا نماید، تا بتواند آن کار را انجام دهد. اصلاً فلسفه‌ی دانشگاه این است۱۳۷۰/۰۹/۲۰ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۰ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۸۸» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت بیست و نهم : ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر _ فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست های کلی خانواده و جمعیت را؛ بهنگام پیگیری و به وظیفه عمل کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له درتولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، فرموده اند : ✅اصلاح دانشگاه، یک امر اساسی است.نیروی انسانی در هر کشوری، اساس پیشرفت است «۱۳۷۰/۰۶/۱۳». ✅اساس انقلاب اسلامی هم بر انسان‌سازی است؛ و انسان‌سازی در مرتبه‌ی اول، تعمیر دل و آباد کردن جان است «۱۳۷۰/۱۰/۱۹». ✅حوزه‌ی علمیه، یک دستگاه تولیدی و یک کارخانه‌ی عظیم انسانی است؛ باید دایم تولید کند؛ باید کتاب تولید کند؛ آدم و عالم تولید کند؛ متدین تولید کند۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ✅طلبه‌سازی و آدم‌سازی و پرورش عنصر صالح برای کارهای گوناگون، دشوار است؛ در سطح جامعه از این هم سخت‌تر است۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ✅باید آدم ساخت؛ البته آدم‌سازی مشکل است «۱۳۷۰/۱۱/۳۰». ✅حقیقتا انسان سازی، تربیت انسانهای صالح، ایجاد آدمهای اسوه که انسان بتواند به آنها افتخار کند از هر فتحی بالاتر و از هر بُردی با ارزشتر است.۱۳۷۲/۰۴/۲۹ ✅هر یک‌ از مسئولان‌ و مدیران‌ جامعه‌ که‌ موفق‌ به‌ تربیت‌ صحیح‌ مجموعه‌ای‌ انسانی‌ شود یک‌ حرکت‌ جهادی‌ را علیه‌ دشمنان‌ انسانیت‌ به‌ انجام‌ رسانده‌ است۱۳۷۳/۰۱/۰۳ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۱ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۸۹» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت «۳۰» : ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر _ فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست های کلی خانواده و جمعیت را؛ بهنگام پیگیری و به وظیفه عمل کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له درتولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، فرموده اند : ✅ارتقای کیفیّت نیروهای انسانی از لحاظ ایمان، در درجه‌ی اوّلِ اهمیت است «.۱۳۷۴/۰۱/۳۰». ✅یک کشور اگر می‌خواهد به معنای واقعی بازسازی کند، باید بیشترین تکیه و بیشترین نگاه و توجّهش، به انسان و نیروی انسانی باشد «۱۳۷۵/۱۲/۲۰». ✅ما می‌خواهیم برای آینده انقلاب، نیروهای کارآمد و مفید به حال اسلام و انسانیت را تربیت کنیم «۱۳۷۷/۰۹/۰۹» . ✅مسؤولیت شاعران در انسان سازی و پرورش ملکات انسانی از هر چیز بالاتر است «۱۳۷۹/۰۵/۰۳» ✅برای ایجاد یک تمدّن اسلامی - مانند هر تمدّن دیگر - دو عنصر اساسی لازم است: یکی تولید فکر، یکی پرورش انسان «۱۳۷۹/۰۷/۱۴» ✅ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسانی است. شما معلمان این ثروت را از حالت بالقوّه به بالفعل در میآورید؛ ببینید چقدر این کار حائز اهمیت است۱۳۸۱/۰۴/۲۶ ✅فاصله میان ماده خام نیروی انسانی که همان کودک می باشد با محصول عالی آن که باید یک انسان اندیشمند، فرزانه و عارف باشد، بسیار زیاد، و نقش آموزش و پرورش در این مسیر فوق العاده مهم است۱۳۸۳/۰۴/۲۹ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۱ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۰» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت «۳۱» : ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر _ فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست های کلی خانواده و جمعیت را؛ بهنگام پیگیری و به وظیفه عمل کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له درتولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، فرموده اند : ✅تعلیم و تزکیه با یکدیگر است؛ این دو را از هم جدا نکنید.۱۳۸۳/۰۷/۰۵ ✅هدف تبلیغ انسان سازی است۱۳۸۴/۱۱/۰۵ ✅مسئله تعلیم و تربیت، مسئله ی زندگی بخشیدن و ولادت بخشیدن به یک مخاطب و یک انسان است «۱۳۸۷/۰۲/۱۲». ✅دانشگاه نیروی انسانی را تربیت میکند که مهمترین سرمایه‌ی کشور نیروی انسانی است۱۳۸۷/۰۹/۲۴ ✅اساس کار این است که نیروی انسانی ما خود را و توانائی‌های خود را قدر بداند و آنها را بشناسد؛ آنچه را که خداوند متعال از استعداد و نیرو در وجود او به ودیعت گذاشته، به عرصه‌ی عمل وارد کند و از عظمت و بزرگی کارها نهراسد «۱۳۸۸/۱۱/۳۰». ✅روحانیت و حوزه علمیه در شبکه عظیم فرهنگی و تربیتی وظیفه ای مهم و حساس دارند وباید نیروهایی را تربیت کنند که توانایی تأثیرگذاری و جهت دهی صحیح فرهنگی در آموزش و پرورش را داشته باشند «۱۳۸۹/۰۸/۰۱». ✅شما معلمین میتوانید به معنای حقیقی کلمه، انسان طراز اسلام را به وجود بیاورید؛ میتوانید نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی را به وجود بیاورید؛ این نقش معلم است «۱۳۹۰/۰۲/۱۴». ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۱ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۱» 💐تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، ⬅️قسمت «۳۲» : ❌اگر در طول چند سال گذشته، توصیه ها _ تدابیر _ فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست های کلی نظام با محوریت خانواده را؛ بهنگام پیگیری و به وظیفه عمل کرده بودیم؛ امروز قطعا"؛ در حوزه فرهنگ و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، موفق تر و شاهد وضع متفاوتی بودیم . ❤️معظم له درتولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره‌ی انقلاب، فرموده اند : ✅هدف ترکیب و ساخت جدید برای آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانىِ طراز جمهوری اسلامی است«۱۳۹۰/۰۲/۱۴» ✅با ثروت نیروی انسانی که امروز خوشبختانه کشور ما از آن برخوردار است، خواهیم توانست از تمام گردنه های دشوار عبور کنیم«۱۳۹۱/۰۷/۱۲» ✅اسلام میخواهد؛ میخواهد انسان بسازد«۱۳۹۱/۰۷/۲۳» ✅اگر در یک کشوری نیروی انسانیِ کار نباشد، ضعیف و غیر ماهر باشد، یا فکر او و ذهن او دستخوش جریانات سیاسی گوناگون باشد، آن کشور فلج خواهد شد«۱۳۹۲/۰۲/۰۷» ✅بافت انسان و قالب و تراش یک انسان مطلوبِ اسلام چیزى است که با تربیت حاصل میشود«۱۳۹۳/۰۲/۱۷» ✅اگر ما معلّم خوب داشته باشیم، حتّی در یک نظامی مثل نظام مکتب‌خانه، خواهد توانست مردان بزرگ تربیت بکند؛ کمااینکه می‌بینید [تربیت‌] کردند. معلّم خوب میتواند مردان بزرگ، انسانهای بزرگ، شخصیّت‌های برجسته را خلق کند، به‌وجود بیاورد«۱۳۹۴/۰۲/۱۶» ✅تولید یک نسلی با این خصوصیّات : ⬅️دانا باشد، ⬅️باایمان باشد، ⬅️دارای اعتمادبه‌نفس باشد، ⬅️دارای امید باشد، ⬅️دارای نشاط باشد، ⬅️دارای سلامت جسمی و روحی باشد، ⬅️روشن‌بین باشد، ⬅️بااراده باشد، ⬅️کم‌هزینه و پرفایده باشد۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۲ @mran_ir http://mran.ir وبگاه
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۲» 💐تربیت نسل, اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی : ⬅️قسمت «۳۳» : ⛔️رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان علمی جوان فرمودند : راه [رسیدن به اهداف ایران] تربیت نسلی است ...... 🌸شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام، خودباور، غیور؛ ⬅️چنین نسلی لازم داریم«۱۳۹۵/۰۷/۲۸».. نظریه : ❌تحقق اهداف فوق در بستر چرخه سیاست های کلی «10گانه» [خانواده تا خانواده] و متأثر از : 💐مابقی سیاست ها ی کلی ابلاغی معظم له امکان پذیر می باشد‼️ 💐وقتی که می خواهیم چنین نسلی را تربیت کنیم باید از خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه[سیاست کلی خانواده] شروع کنیم، 💐سپس به فکر سلامت جسم او باشیم[ سیاست های کلی سلامت], 💐بعد از آن به سلامت فکری وروحی وتعلیم وتربیت وی بپردازیم؛ 💐 ابتدا[سیاست های کلی تحول در نظام آموزش وپرورش] 💐و سپس [سیاست های کلی علم و فناوری]یعنی دانشگاهی در طراز جمهوری اسلامی مهیا نماییم 💐و بعد از آن او را در برابر آسیب های اجتماعی مقاوم کنیم[سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر]، 💐با اتمام دوره های آموزشی؛ ایشان را در اداره ی کشور سهیم می کنیم[ سیاست های کلی اشتغال]، 💐بعد شرایط ازدواج را برای وی آماده می کنیم و در رأس آن سرپناه[ سیاست های کلی مسکن]؛ 💐سپس زندگی کردن را به او یاد می دهیم [سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف]؛ 💐سپس شرایطی را فراهم می کنیم که با دستمزد وحقوق و مزایای یک نوبت کاری، هم بتواند زندگی کندو هم با استفاده از باقیمانده ی وقت خویش منزلت اجتماعی خود را ارتقاء بخشد[ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی]؛ 💐اکنون شرایط برای مأموریت بعدی مهیا ست : ❌[اجرای سیاست های کلی جمعیت ] فرزند آوری؛ ❌بنا بر این ، دو باره به ابتدای چرخه باز می گردیم [ اجرای سیاست های کلی خانواده] . 💐لازم به یاد آوری است که : 💐نقش اساسی وکلیدی و تأثیرگذاری سیاست های کلی دیگر در این چرخه را؛ نباید نادیده گرفت‼️ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۲ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۳» 💐تربیت نسل, انقلابی, هویت انقلابی ⬅️قسمت «۳۴» : ❤️رهبر معظم انقلاب در دیدار علمی جوان فرمودند : ⬅️چنین نسلی لازم داریم: 💐 بایستی ایمان، سواد، ، شجاعت و خودباوری، انگیزه‌ی کافی و توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، 💐چشم را به اهداف دور متوجّه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین: 🌸«اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک»؛ 💐زندگی و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف 💐 و با حرکت کند؛ 💐در یک کلمه یعنی یک موجود انقلابی؛ 💐معنای انقلابی این است.۱۳۹۵/۰۷/۲۸ نظریه : ❌تحقق اهداف فوق در بستر چرخه سیاستهای کلی « ده گانه»[خانواده تا خانواده] و متأثر از : 💐مابقی ی کلی ابلاغی معظم له امکان پذیر می باشد‼️ 💐وقتی که می خواهیم چنین نسلی را تربیت کنیم باید از خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه[سیاست های کلی خانواده] شروع کنیم، 💐سپس به فکر سلامت جسم او باشیم[ سیاست های کلی سلامت], 💐بعد از آن به سلامت فکری وروحی وتعلیم وتربیت وی بپردازیم؛ 💐 ابتدا[سیاست های کلی تحول در نظام آموزش وپرورش] 💐و سپس [سیاست های کلی علم و فناوری]یعنی دانشگاهی در طراز جمهوری اسلامی داشته باشیم‼️ 💐و بعد از آن؛ او را در برابر بزرگترین آسیب اجتماعی مقاوم کنیم[سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر]، 💐با اتمام دوره های آموزشی و تحصیلات تکمیلی؛ ایشان را در اداره ی کشور سهیم کنیم[ سیاست های کلی اشتغال]، 💐بعد؛ شرایط ازدواج آسان را برای وی آماده کنیم و در رأس آن تأمین سرپناه ارزان و مطمئن[ سیاست های کلی مسکن]؛ 💐فراهم نمودن زندگی کم هزینه؛ دوری از تجملات و کسب آرامش روانی؛ مرحله ی بعدی است [سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف]؛ 💐سپس باید شرایطی فراهم گردد که : با یک نوبت کاری و با دستمزد وحقوق و مزایای کافی؛ هم زندگی آبرومندانه ای داشته باشد و هم با استفاده از باقیمانده ی وقت خویش منزلت اجتماعی خود را ارتقاء بخشد[ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی]؛ 💐اکنون شرایط برای مأموریت بعدی مهیا می گردد: 💐و آن فرزند آوری است[ سیاست های کلی جمعیت ]؛ ❌مجددا" به ابتدای چرخه باز می گردیم [ سیاست های کلی خانواده] واین روند همچنان ادامه پیدا میکند و هر بار قوی تر از بار اول [ به دلیل اجرایی شدن سیاست های کلی نظام] تا رسیدن به هدف نهایی‼️ 💐لازم به یاد آوری است که : 💐نقش اساسی وکلیدی و تأثیرگذاری سایر سیاست های کلی نظام در این چرخه را؛ نباید نادیده گرفت‼️ ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۲ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۴» ⚠️یادمان باشد که : ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ همان موضوع مهمی را که در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم (۱۴۰۰/۶/۶) مطرح فرموده بودند؛ مجددا" در تاریخ «۱۴۰۱/۰۹/۱۵» یادآور شدند و آن اینکه : ❌ساختار فرهنگی کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ⬅️ قسمت اول : ❤️معظم له فرمودند : ❌...... اوّلاً‌ : ❌مراد، «ساختار فرهنگیِ کشور» است، ❌ یعنی : ❌جامعه؛ نه ساختار فرهنگی دولت‼️ ❌ اینکه ساختارهای فرهنگی دولت، یعنی مثلاً‌ ادارات و نسبتشان چه جوری باشد، این مورد بحث نیست. ❌یعنی : ❌ذهنیّت جامعه، ❌فرهنگ جامعه، ❌ یعنی : ❌...... آن نرم‌افزاری که در جامعه دارد کار میکند و : ❌دست افراد، ❌زبان افراد، ❌مغز افراد،‌ ❌امکانات افراد‌، ❌ثروت افراد ، ❌بر اساس این نرم‌افزار دارد به کار می‌افتد، ❌باید درست بشود، ❌باید ساختار انقلابی‌اش تجدید بشود. ❌حالا چرا میگوییم «ساختار انقلابی»؟ ❌ برای خاطر اینکه انقلاب در این کار واقعاً معجزه انجام داد. ❌ این انقلابِ امام بزرگوار ما و ملّت، معجزه‌گر بود. ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۳ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۵» ⚠️دراطلاعیه ی قبلی آمده است که : ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ فرموده اند : ⬅️ساختار فرهنگی کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ⬅️........آن نرم‌افزاری که در جامعه دارد کار میکند.....باید درست شود. ⬅️باید ساختار انقلابی‌اش تجدید بشود. ❤️معظم له می فرمایند : 🌹حالا چرا میگوییم «ساختار انقلابی»؟ ⬅️ برای خاطر اینکه انقلاب در این کار واقعاً معجزه گر بود. ❌قسمت دوم : 💐انقلاب اسلامی ایران مثل همه‌ی انقلابها، بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ ✅ یعنی طبیعت انقلاب، تهاجم به بنیانهای پیشین است؛ ✅طبیعت هر انقلابی این است. ✅ انقلاب می‌آید برای اینکه : ⛔️بنیانهای اقتصادی غلط، ⛔️بنیانهای فرهنگی غلط، ⛔️بنیانهای سیاسی غلط را تغییر بدهد و دگرگون بکند. ✅انقلاب آمد این بنیانها را تغییر داد؛ ✅ همیشه همین ‌جور بوده، ✅ در صدر اسلام هم همین اتّفاق افتاد..... ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۳ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۶» ❌در «۲» اطلاعیه ی قبلی آمده است که : ⬅️ساختار فرهنگی کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ⬅️........آن نرم‌افزاری که در جامعه دارد کار میکند.....باید درست شود. ⬅️باید ساختار انقلابی‌اش تجدید بشود. ❌چرا که : ⬅️ انقلاب اسلامی ایران مثل همه‌ی انقلابها، بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ ⛔️بنیانهای اقتصادی غلط را، ⛔️بنیانهای فرهنگی غلط را، ⛔️بنیانهای سیاسی غلط را ⬅️قسمت سوم : ❤️رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرموده اند : ❌خب؛ ⁉️حالا مراد ما از بنیانهای فرهنگی غلط چیست؟!! ❌مراد، گزاره‌های غلطی است که بر اذهان مردم حاکم است. ❌ذهن مردم بتدریج و تحت عوامل مختلف، ❌تحت تأثیر گزاره‌های غلطی قرار میگیرد. ❌حالا مثلاً در انقلاب ما یکی از گزاره‌های غلط که میشود مثال زد، ⛔️مسئله‌ی «نمیتوانیم» بود‼️ ❌یعنی واقعاً بر ذهنیّت جامعه‌ی ما، جوانان ما، «نمیتوانیم» حاکم بود. ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۳ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۷» 💐 انقلاب اسلامی ایران مثل همه‌ی انقلابها، بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ ❌به عنوان مثال: ✅ یکی از گزاره‌های غلط ، مسئله‌ی «نمیتوانیم» بود. 💥 یعنی واقعاً بر ذهنیّت جامعه‌ی ما، جوانان ما، «نمیتوانیم» حاکم بود. ❌قسمت چهارم : ❤️رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرموده اند : 💥...... این یک گزاره‌ی فرهنگی رایج بود: 💥«نمیتوانیم»؛ که این خودکم‌بینی ملّی، عدم اعتماد به نفس ملّی بود. 💥یا مثلاً شیفتگی نسبت به غرب: 💥هر چیز غربی از نظرشان شیرین بود؛ 💥افتخارِ به کار بردن لغات فرنگی : 💥هر لغت فرنگی را به کار میبردند، افتخار میکردند 💥و از این قبیل صدها مورد میشود [مثال زد]؛ ❌یعنی گزاره‌های کلیدی، چیزهایی که واقعاً در زندگی بشر تأثیر میگذارد، اینها وجود داشت؛ چه در زمینه‌های اجتماعی که مثال زدم، چه در زمینه‌های شخصی، در زمینه‌های زندگی شخصی، ⬅️آن فرهنگهای غلطی که رایج بود در ذهن ماها، که حالا مثالهای فراوانی دارد که وقت را من نمیگیرم؛ 💐انقلاب آمد اینها را، این بنیانها را، بعضی را متزلزل کرد، بعضی را بکلّی از بین برد، جایگزین کرد؛ ⬅️«نمیتوانیم» را «میتوانیم» کرد؛ ⬅️شیفتگی نسبت به غرب را‌، تبدیل کرد به اعتراض نسبت به غرب و انتقاد نسبت به غرب؛ ⬅️در مسائل شخصی، خودشیفتگی و خودپسندی و میل به شهرت و مانند اینها را تبدیل کرد به ایثار، ازخودگذشتگی، عدم اصرار بر آوردن نام خود. ⬅️و این چیزها .... یک چیزهای خیلی مهمّی است؛ 💐 انقلاب این کارها را انجام داد؛ 💐و این تغییر فرهنگی به معنای واقعی کلمه اتّفاق افتاد ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۴ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۸» ⬅️ ایران؛ بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ ✅بنیانهای غلط را، ✅بنیانهای غلط را، ✅بنیانهای غلط را ⬅️امّا؛ اکنون ساختار کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ❌ چرا که : ⬅️آن که در جامعه دارد کار میکند، ❌باید درست شود‼️ ❌باید ساختار تجدید بشود‼️ ❌قسمت پنجم : ❤️رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرموده اند : 🌹...... انقلاب یک روحیه‌ی دارد که خصلت انقلاب است، 💥بنیانهای را، 💥بنیانهای گذشته را ویران میکند و به جایش میکند، 💐بنیانهای جدیدی می‌آورد.... 🌹ما به کمک پایه‌های فکری انقلاب و به کمک روحیه‌ی انقلابی ــ که بحمدالله امروز هستند و کم هم نیستند و زیادند و تحت تأثیر تفکّرات انقلابی‌اند ــ میتوانیم آن روحیه را تجدید کنیم؛ ⬅️آن را دوباره به وجود بیاوریم؛ 💐آن حرکت عظیم را بار دیگر در کشور به وجود بیاوریم از . ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۴ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۸» ⬅️ ایران؛ بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ ✅بنیانهای غلط را، ✅بنیانهای غلط را، ✅بنیانهای غلط را ⬅️امّا؛ اکنون ساختار کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ❌ چرا که : ⬅️آن که در جامعه دارد کار میکند، ❌باید درست شود‼️ ❌باید ساختار تجدید بشود‼️ ❌قسمت پنجم : ❤️رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرموده اند : 🌹...... انقلاب یک روحیه‌ی دارد که خصلت انقلاب است، 💥بنیانهای را، 💥بنیانهای گذشته را ویران میکند و به جایش میکند، 💐بنیانهای جدیدی می‌آورد.... 🌹ما به کمک پایه‌های فکری انقلاب و به کمک روحیه‌ی انقلابی ــ که بحمدالله امروز هستند و کم هم نیستند و زیادند و تحت تأثیر تفکّرات انقلابی‌اند ــ میتوانیم آن روحیه را تجدید کنیم؛ ⬅️آن را دوباره به وجود بیاوریم؛ 💐آن حرکت عظیم را بار دیگر در کشور به وجود بیاوریم از . ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۴ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۱۹۹» 💐 انقلاب اسلامی ایران؛ پیشین را تغییر داد؛ ⚠️امّا؛ اکنون ساختار کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ❌ چرا که : ⚠️آن که در جامعه دارد کار میکند، ❌باید درست شود‼️ ❌باید ساختار انقلابی‌اش تجدید بشود‼️ 🌹ما به کمک پایه‌های فکری انقلاب و به کمک روحیه‌ی انقلابی ــ که بحمدالله امروز هستند و کم هم نیستند و زیادند و تحت تأثیر تفکّرات انقلابی‌اند ــ میتوانیم آن روحیه را تجدید کنیم؛ ❌آن را دوباره به وجود بیاوریم؛ ⬅️قسمت ششم : ❤️رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرموده اند : 🌹اگر ما بتوانیم را به معنای واقعی کلمه ـ..... انجام بدهیم، میتوانیم گزاره‌های غلط را از فضای جامعه برطرف کنیم؛ نتیجه‌ی حتمی‌اش، زدودن گزاره‌های غلط از فضای ذهنیّت جامعه و رواج گزاره‌های درست است. ⚠️حالا مثلاً فرض کنید که اگر چنانچه همین گزاره‌ی «نمیتوانیم» ــ که گفتیم انقلاب آمد و اساس این گزاره را به هم زد و از بین برد ــ علاج نشود، امروز باز در یک بخشهایی، با یک عناوین دیگری، با یک مقدّمات دیگری، این «نمیتوانیم»ها میشود که باید علاج بشود. ⚠️ حالا با آن مقدّمات گاهی میگویند نمیگذارند؛ ⚠️مثلاً جوان است، دارد، میتواند کار کند امّا میگوید «نمیگذارند کار کنم»، ⚠️یا میگوید مدیریّت جامعه ضعیف است، ⚠️یا میگوید است. ⚠️بالاخره با مقدّمات گوناگونی به این نتیجه میرسد که آقا نمیشود کار کرد؛ ⚠️نتیجه‌ی این «نمیشود کار کرد» چیست؟ ⚠️یأس است دیگر؛ و این به معنای واقعی کلمه، یک است مثل آفاتی که به گیاهان و به درختان و مانند اینها میخورد و خشک میکند و درخت را از رشد و از طراوت می‌اندازد. ❌بنابراین این مثلاً باید از بین برود. ❌ادامه دارد...... 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۴ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۰» 💐 انقلاب اسلامی ایران؛ بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ ⚠️امّا؛ اکنون ساختار فرهنگی کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد‼️ ❌آن جهاد و از خود گذشتگی دوران انقلاب و متعاقب آن؛ در دوران دفاع مقدس را ؛ این بار به نحو دیگری، باید در عرصه ی فرهنگ به وجود بیاوریم‼️ ⬅️قسمت آخر : ❤️رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرموده اند : ✅در یک دوره‌ای، حدود یکی دو دهه‌ی پیش، یک حرکت وسیع و عمیقی در زمینه‌ی پیشرفت علم در کشور اتّفاق افتاد؛ ❌آن هم باز به ‌خاطر همین بود که یک گزاره‌ی درستِ صحیحِ عبور از مرزهای دانش مطرح شد و همه‌گیر شد و پذیرفته شد، دنبال‌گیری شد،‌ تعقیب شد و نتیجه این شد که ما از لحاظ علمی واقعاً یک حرکت بزرگی در کشور انجام دادیم؛ یعنی واقعاً جهش علمی در کشور به وجود آمد ❌به دنبال آن، در بخشهای مختلف جهش فنّاوری به وجود آمد؛ این، اتّفاق افتاد؛ این واقعیّتی است که وجود دارد. ❌الان آن طور که انسان احساس میکند، با گزارشهایی که میرسد، این حرکت ضعیف شده. این خیلی خطرناک است! دنیا که متوقّف نمیشود،‌ رقبا که متوقّف نمیشوند؛ دائم در حال حرکت و پیشرفتند. ❌ما اگر چنانچه توقّف کنیم، قطعاً عقب می‌افتیم و عقب‌افتادگی علمی به معنای زیر دست قرار گرفتن است. ❌اگر بخواهید کشور زیر دست قرار نگیرد، ما باید از لحاظ علمی دستِ بالا را در بخشهای مختلف دانش در کشور داشته باشیم؛ و این احتیاج دارد به حرکت مجدّد؛ واقعاً‌ روی این مسئله فکر کنید۱۴۰۱/۰۹/۱۵ 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۵ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۱» ✅ساختار فرهنگی کشور یک انقلابی لازم دارد‼️ ❌یکی از رهبر معظم انقلاب؛ از ابتدای تشکیل دولت مردمی جناب آقای رئیسی تا کنون؛ همین موضوع مهم بوده است که بخشی از آن در «هفت قسمت» طی اطلاعیه های ۱۱۹۴ الی ۱۲۰۰ اطلاع رسانی گردید. ❤️معظم له؛ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ در دیدار خانواده‌های شاهچراغ در این رابطه فرمودند : ⬅️ این قضیّه را هم نباید بگذارند فراموش بشود‼️ ❌البتّه فراموش نمیشود، امّا بایستی : ✅دستگاه‌های ما، ✅دستگاه‌های ما، ✅عناصر ما، 🚩این قضیّه را مثل قضیّه‌ی عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، کنند، آیندگان بفهمند. ❌ما در این زمینه‌ها داریم‼️ ❌ما در قضیّه‌ی رسانه و و ترسیم واقعیّات کوتاهی داریم‼️ ❌خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمیدانند، قضایای را نمیدانند. در همین شیراز، روز ماه رمضان، دم افطار، منافقین وارد خانه‌ی آن دکترِ شریفِ بزرگوار میشوند و [او را] به رگبار میبندند(در این حادثه چهار نفر از اعضای خانواده‌ی ایشان شهید و سه تن بشدّت مجروح شدند)،...... ❌نسل جوان ما متأسّفانه خیلی از اینها را نمیداند؛ ما در این زمینه‌ها داریم؛ باید عناصر هنری ما [کار کنند]. حالا شما جوانها که اینجا هستید، هر کدامتان که در کار هنر، در کار رسانه، در کار تبلیغ، در کار نگارش دستی دارید، یادتان باشد که اینها جزو وظایف حتمی ما است. 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۵ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۲» ⚠️ساختار فرهنگی کشور یک بازسازی انقلابی لازم دارد؛ به ویژه در حوزه ی زن وخانواده‼️ ❌به عنوان مثال : ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در دیدار اقشار مختلف بانوان فرمودند : ❌یکی از واجبات عملی در جامعه‌ی ما این است که ما از [پیروی] نگاه غربی‌ها به مسئله‌ی جنسیّت بشدّت اجتناب کنیم. ❤️یا فرمودند : ❌......اگر چنانچه این ضوابط رعایت شد، موجب این است که خانواده سالم بشود؛ خانواده که سالم بشود، اجتماع سالم میشود. خانواده سلّول تشکیل‌دهنده‌ی اجتماع است؛ خانواده‌ها که سالم شدند، اجتماع سالم میشود. ❤️یا فرمودند: ✅.....خدمت جمهوری اسلامی به زنان است؛ این نباید فراموش بشود. ببینید، به نظرم هیچ کدام از شماها دوره‌ی پیش از انقلاب را ندیده‌اید‼️ ❤️یا فرمودند : ✅.......یکی مسئله‌ی حجاب است. ✅ حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ ✅شریعت است؛ ✅ضرورت شرعی است؛ ✅یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ ✅این را همه باید بدانند. ✅این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ ✅یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی؛ نه........ 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۶ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۳» ✅نوع مواجهه‌ی کشور و افراد مؤثّر کشور با ، با حوادث : 👈فرض کنید ما دچار ، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش می‌آید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش می‌آید. نوع مواجهه‌ی با این حوادث خیلی مهم است که چه‌ جور با این حوادث مواجه بشویم، ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه؛ به «۱۱دو گانه» اشاره فرموه اند؛ یعنی نوع مواجهه از دیدگاه معظم له به چند صورت میتواند تصویر بشود: 🔸️1 _ مواجهه‌ی فعّال یا مواجهه‌ی انفعالی. 🔸️2 _ مواجهه‌ی ابتکاری یا مواجهه‌ی عکس‌العملی. 🔸️3 _ مواجهه‌ی مأیوسانه یا مواجهه ی امیدوارانه. 🔸️4 _ مواجهه ی ترس یا مواجهه ی دلیری. 🔸️5 _ مواجهه ی حزم( دوراندیشی) و تدبیر یا مواجهه ی سهل‌اندیشی و سهل‌انگاری . 🔸️6 _ مواجهه ی تهدید یا مواجهه ی فرصت. 🔸️7 _ مواجهه ی شناخت واقعیّتهای میدان یا مواجهه ی نشناختن واقعیّتهای میدان. 🔸️8 _ مواجهه ی رها کردن احساسات یا مواجهه ی کنترل احساسات. 🔸️9 _ مواجهه ی رعایت ضوابط و حدود شرعی یا مواجهه ی عدم رعایت اینها. 🔸️10_ مواجه ی بهره‌گیری از تجربه‌ها یا مواجهه ی دو بار از یک سوراخ گزیده شدن. 🔸️11_ مواجهه ی من شما را مقصّر بدانم یا مواجهه ی شما من را مقصّر بدانید[دائم به خودمان بپریم، مدام به خودمان انتقاد کنیم، درون خودمان]. ⬅️ادامه دارد..... ❌تشریح هر کدام در اطلاعیه های بعدی. 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۶ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۴» ✅نوع مواجهه‌ی کشور و افراد مؤثّر کشور با ، با حوادث : 👈فرض کنید ما دچار ، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش می‌آید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش می‌آید. نوع مواجهه‌ی با این حوادث خیلی مهم است که چه‌ جور با این حوادث مواجه بشویم، ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه؛ به «۱۱دو گانه» اشاره فرموه اند؛ یعنی نوع مواجهه از دیدگاه معظم له به چند صورت میتواند تصویر بشود: 🔸1 _ مواجهه‌ی فعّال یا مواجهه‌ی انفعالی. 🔸2 _ مواجهه‌ی ابتکاری یا مواجهه‌ی عکس‌العملی. 🔸3 _ مواجهه‌ی مأیوسانه یا مواجهه ی امیدوارانه. 🔸4 _ مواجهه ی ترس یا مواجهه ی دلیری. 🔸5 _ مواجهه ی حزم( دوراندیشی) و تدبیر یا مواجهه ی سهل‌اندیشی و سهل‌انگاری . 🔸6 _ مواجهه ی تهدید یا مواجهه ی فرصت. 🔸7 _ مواجهه ی شناخت واقعیّتهای میدان یا مواجهه ی نشناختن واقعیّتهای میدان. 🔸8 _ مواجهه ی رها کردن احساسات یا مواجهه ی کنترل احساسات. 🔸9 _ مواجهه ی رعایت ضوابط و حدود شرعی یا مواجهه ی عدم رعایت اینها. 🔸10_ مواجه ی بهره‌گیری از تجربه‌ها یا مواجهه ی دو بار از یک سوراخ گزیده شدن. 🔸11_ مواجهه ی من شما را مقصّر بدانم یا مواجهه ی شما من را مقصّر بدانید[دائم به خودمان بپریم، مدام به خودمان انتقاد کنیم، درون خودمان]. ⬅️قسمت اول؛ مواجهه‌ی فعّال یا مواجهه‌ی انفعالی : ❌ گاهی مواجهه‌ی ما با این حوادث، مواجهه‌ی فعّال است، گاهی مواجهه‌ی انفعالی و مواجهه‌ی منفعل. فعّال یعنی اینکه وقتی با یک حادثه‌ای روبه‌رو میشویم، نگاه کنیم ببینیم ما در قبال این حادثه -برای دفع آن، برای رفع آن، برای تضعیف آن، یک جاهایی برای تقویت آن- چه‌ کار باید بکنیم؛ فکر کنیم و فعّال وارد میدان بشویم؛ این مواجهه‌ی فعّال. مواجهه‌ی انفعالی این است که وقتی یک حادثه‌ی تلخی، سختی، مشکلی پیش می‌آید، بنا کنیم آه و ناله کردن، دائم به زبان آوردن، دائماً گفتن، مدام تکرار کردن؛ بدون اینکه یک تحرّکی در مقابل آن داشته باشیم. پس دو جور مواجهه داریم: مواجهه‌ی فعّال، مواجهه‌ی انفعالی. ⬅️ تشریح موارد دیگر در اطلاعیه های بعدی 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۶ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۵» ✅نوع مواجهه‌ی کشور و افراد مؤثّر کشور با ، با حوادث : 👈فرض کنید ما دچار ، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش می‌آید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش می‌آید. نوع مواجهه‌ی با این حوادث خیلی مهم است که چه‌ جور با این حوادث مواجه بشویم، ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه؛ به «۱۱دو گانه» اشاره فرموه اند؛ یعنی نوع مواجهه از دیدگاه معظم له به چند صورت میتواند تصویر بشود: 🔸1 _ مواجهه‌ی فعّال یا مواجهه‌ی انفعالی. 🔸2 _ مواجهه‌ی ابتکاری یا مواجهه‌ی عکس‌العملی. 🔸3 _ مواجهه‌ی مأیوسانه یا مواجهه ی امیدوارانه. 🔸4 _ مواجهه ی ترس یا مواجهه ی دلیری. 🔸5 _ مواجهه ی حزم( دوراندیشی) و تدبیر یا مواجهه ی سهل‌اندیشی و سهل‌انگاری . 🔸6 _ مواجهه ی تهدید یا مواجهه ی فرصت. 🔸7 _ مواجهه ی شناخت واقعیّتهای میدان یا مواجهه ی نشناختن واقعیّتهای میدان. 🔸8 _ مواجهه ی رها کردن احساسات یا مواجهه ی کنترل احساسات. 🔸9 _ مواجهه ی رعایت ضوابط و حدود شرعی یا مواجهه ی عدم رعایت اینها. 🔸10_ مواجه ی بهره‌گیری از تجربه‌ها یا مواجهه ی دو بار از یک سوراخ گزیده شدن. 🔸11_ مواجهه ی من شما را مقصّر بدانم یا مواجهه ی شما من را مقصّر بدانید[دائم به خودمان بپریم، مدام به خودمان انتقاد کنیم، درون خودمان]. ⬅️قسمت دوم؛ مواجهه‌ی ابتکاری یا مواجهه‌ی عکس‌العملی : ❌از نگاه دیگر: مواجهه‌ی عکس‌العملی این است که فرضاً وقتی در مقابل یک دشمن قرار گرفتیم، و دشمن ما را به یک میدان مواجهه‌ای میکشانَد، ما هم برویم در همان میدان، و طبق برنامه‌ریزی او -که یک حرکتی انجام میدهد- مثل خود او یک حرکتی انجام بدهیم؛ این مواجهه‌ی انفعالی است، این مواجهه‌ی عکس‌العملی است؛ یعنی در واقع حرکت ما تابعی از نوع حرکت او است. مواجهه‌ی ابتکاری این است که نه، فرضاً دشمن از یک ناحیه‌ای به ما حمله میکند، ما از ناحیه‌ی دیگری به او حمله کنیم، ما به شکل دیگری ابتکار عمل را به دست بگیریم و نوعی برخورد کنیم که مثلاً ضربه بزنیم. این دو جور مواجهه است. ⬅️ تشریح موارد دیگر در اطلاعیه های بعدی 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۷ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۶» ✅نوع مواجهه‌ی کشور و افراد مؤثّر کشور با ، با حوادث : 👈فرض کنید ما دچار ، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش می‌آید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش می‌آید. نوع مواجهه‌ی با این حوادث خیلی مهم است که چه‌ جور با این حوادث مواجه بشویم، ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه؛ به «۱۱دو گانه» اشاره فرموه اند؛ یعنی نوع مواجهه از دیدگاه معظم له به چند صورت میتواند تصویر بشود: 🔸۱- مواجهه‌ی فعّال یا مواجهه‌ی انفعالی. 🔸۲- مواجهه‌ی ابتکاری یا مواجهه‌ی عکس‌العملی. 🔸۳- مواجهه‌ی مأیوسانه یا مواجهه ی امیدوارانه. 🔸۴- مواجهه ی ترس یا مواجهه ی دلیری. 🔸۵- مواجهه ی حزم( دوراندیشی) و تدبیر یا مواجهه ی سهل‌اندیشی و سهل‌انگاری . 🔸۶- مواجهه ی تهدید یا مواجهه ی فرصت. 🔸۷- مواجهه ی شناخت واقعیّتهای میدان یا مواجهه ی نشناختن واقعیّتهای میدان. 🔸۸- مواجهه ی رها کردن احساسات یا مواجهه ی کنترل احساسات. 🔸۹- مواجهه ی رعایت ضوابط و حدود شرعی یا مواجهه ی عدم رعایت اینها. 🔸۱۰- مواجه ی بهره‌گیری از تجربه‌ها یا مواجهه ی دو بار از یک سوراخ گزیده شدن. 🔸۱۱- مواجهه ی من شما را مقصّر بدانم یا مواجهه ی شما من را مقصّر بدانید[دائم به خودمان بپریم، مدام به خودمان انتقاد کنیم، درون خودمان]. ⬅️قسمت سوم؛ مواجهه‌ی یامواجهه‌ی امیدوارانه : ❌ گاهی انسان با یک حادثه‌ای که مواجه میشود،توجّه به توانایی‌های دشمن یا حرکت دشمن موجب میشود که انسان مأیوس بشود؛ حالا ممکن است وارد میدان هم بشود امّا مأیوسانه وارد میشود؛ این یک جور مواجهه است. یک جور مواجهه این است که نه، انسان امیدوارانه وارد میدان بشود؛ اینها با هم فرق میکنند. 👈اگر وارد میدان شدیم، ادامه‌ی کار یک جور خواهد بود، اگر امیدوارانه وارد شدیم، ادامه‌ی کار جور دیگری خواهد بود؛ این هم یک دوگانه‌ی دیگر. ⬅️ تشریح موارد دیگر در اطلاعیه های بعدی 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۷ @mran_ir http://mran.ir
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝اطلاعیه ی « شماره ی۱۲۰۷» ✅نوع مواجهه‌ی کشور و افراد مؤثّر کشور با ، با حوادث : 👈فرض کنید ما دچار ، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش می‌آید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش می‌آید. نوع مواجهه‌ی با این حوادث خیلی مهم است که چه‌ جور با این حوادث مواجه بشویم، ❤️رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه؛ به «۱۱دو گانه» اشاره فرموه اند؛ یعنی نوع مواجهه از دیدگاه معظم له به چند صورت میتواند تصویر بشود: 🔸۱- مواجهه‌ی فعّال یا مواجهه‌ی انفعالی. 🔸۲- مواجهه‌ی ابتکاری یا مواجهه‌ی عکس‌العملی. 🔸۳-مواجهه‌ی مأیوسانه یا مواجهه ی امیدوارانه. 🔸۴- مواجهه ی ترس یا مواجهه ی دلیری. 🔸۵- مواجهه ی حزم( دوراندیشی) و تدبیر یا مواجهه ی سهل‌اندیشی و سهل‌انگاری . 🔸۶- مواجهه ی تهدید یا مواجهه ی فرصت. 🔸۷-مواجهه ی شناخت واقعیّتهای میدان یا مواجهه ی نشناختن واقعیّتهای میدان. 🔸۸-مواجهه ی رها کردن احساسات یا مواجهه ی کنترل احساسات. 🔸۹- مواجهه ی رعایت ضوابط و حدود شرعی یا مواجهه ی عدم رعایت اینها. 🔸۱۰- مواجه ی بهره‌گیری از تجربه‌ها یا مواجهه ی دو بار از یک سوراخ گزیده شدن. 🔸۱۱- مواجهه ی من شما را مقصّر بدانم یا مواجهه ی شما من را مقصّر بدانید[دائم به خودمان بپریم، مدام به خودمان انتقاد کنیم، درون خودمان]. ⬅️قسمت چهارم؛ مواجهه ی ترس یا مواجهه ی دلیری : ❌یک وقت انسان وارد میدان میشود امّا میترسد؛ از دشمن، از حادثه، از ورود در غمرات(تنگناها) میترسد، با ترس وارد میشود؛ این یک جور عکس‌العمل و واکنش و حضور در مقابل دشمن است، ✅ یک وقت با وارد میشود. در روایات دارد «خُضِ الغَمَراتِ لِلحَقّ‌»[در هر جا که باشد، برای خدا به هر دشواری تن در ده]وارد میدان میشود با دلیری، با ؛ این هم یک جور دیگر برخورد. 👈ببینید، ما نگاه کنیم به دنیا؛ کشورهایی که ما با آنها آشنا هستیم، مسائلشان را میدانیم؛ هر دو جور حرکتها را ما در کارهای اینها می‌بینیم. 👈فرض بفرمایید مثلاً یک جاهایی وارد میشوند [در مقابل] فشار آمریکا روی بعضی از کشورها؛ یک جا با وارد میشوند، با دلیری وارد میشوند، یک جا با ترس وارد میشوند؛ هر کدام یک جور است؛ آن کسی هم که با ترس وارد میشود، ممکن است یک حرکتی بکند امّا نوع آن حرکت با نوع حرکت آن کسی که ، با شجاعت وارد میشود تفاوت دارد. ⬅️ تشریح موارد دیگر در اطلاعیه های بعدی 🌸مجمع مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۰/۲۷ @mran_ir http://mran.ir