#سلامتی
✅ آیا خوردن #صبحانه مهم است؟
👈 وعده صبحانه بسیار مهم است و چهار چوب بدن را محکم و قوی می کند و انرژی کافی برای فعالیت های روزانه را تامین می کند
👈 متاسفانه صبحانه ایرانی ها ضعیف شده و باید صبحانه را سنگین و مقوی میل کرد
👈 در وعده صبحانه از ارده و شیره انگور، کره و عسل و گاها کله پاچه و ... استفاده کنید
👈 جوامعی که از غذاهای مقوی برای صبحانه استفاده می کنند بسیار سالم و با نشاط هستن
🌿 @DrSalamatX 🌿
#حکیمانه
#توجه_به_روزى_دهنده🔻
🔹از داناى پیرى شنیدم در نصیحت به یکى از مریدان خود چنین مىگفت: «اى پسر به همان اندازه که دل انسان به رزق و روزى تعلق دارد، اگر به روزىدهنده تعلق داشت، مقام او از مقام فرشتگان بالاتر مىرفت.»
🍃فراموشت نکرد ایزد در آن حال
که بودى نطفه مدفوق و مدهوش
🍃روانت داد و طبع و عقل و ادراک
جمال و نطق و راءى و فکرت و هوش
🍃ده انگشت مرتب کرد بر کف
دو بازویت مرکب ساخت بر دوش
🍃کنون پندارى از ناچیز همت
که خواهد کردنت روزى فراموش؟
📕حکایتهاى گلستان سعدى به قلم روان،
حکایت ١۵٨
@tarbiatemanavi
🔻#حدیث_نور🔻
☑️ #امیرالمؤمنین علیهالسلام:
◽️ إنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لَمْ تَزَلْ مَظْلُومَةً مِنْ حَقِّهَا مَمْنُوعَةً، وَ عَنْ مِيرَاثِهَا مَدْفُوعَةً، لَمْ تُحْفَظْ فِيهَا وَصِيَّةُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ لاَ رُعِيَ فِيهَا حَقُّهُ، وَ لاَ حَقُّ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ كَفَى بِاللَّهِ حَاكِماً وَ مِنَ اَلظَّالِمِينَ مُنْتَقِماً.
🏴 #فـاطـمه دختر پيامـبر خـدا صلیاللهعلیهوآله همواره #مظلـوم بود و از حق خود و ارث پدر محـروم گرديد و درباره او به توصيه رسـول خدا صلیاللهعلیهوآله عمل نشد و حق پيـامبـر و خداى بزرگ نسبت به فاطـمه مراعات نشد و خدا به عنوان داور و انتقام گيرنده از ستمگران كافى است.
📓امالى شيخ طوسى، ص١۵۵، ح٢۵٨
تربیت معنوی
شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد.
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
☀️۵۵) از امامصادق (علیه السلام) نقلشده که رسولخدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
«غیبت در [نابود کردن] دین یک مسلمان، از بیماری خوره در درون او زودتر کارگر میشود».
☀️و فرمودند: «نشستن مسلمان در مسجد به انتظار نماز، عبادت است تا [زمانیکه] حدَثی از او سر نزند».
سوال شد: «ای رسولخدا (صلی الله علیه و آله)! حدَث چیست»؟
فرمودند: «غیبتکردن».
📚الكافي، ج2، ص357
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: الْغِيبَةُ أَسْرَعُ فِي دِينِ الرَّجُلِ الْمُسْلِمِ مِنَ الْأَكِلَةِ فِي جَوْفِهِ.
قَالَ: وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: الْجُلُوسُ فِي الْمَسْجِدِ انْتِظَارَ الصَّلَاةِ عِبَادَةٌ مَا لَمْ يُحْدِثْ.
قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ: وَ مَا يُحْدِثُ؟
قَالَ: الِاغْتِيَابَ.
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
🔴 محمود صادقی نماینده اصلاحطلب سابق مجلس شورا در توییتی نظر علمای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را درباره ممنوعیت تحصیل دختران افغانستان توسط طالبان خواسته بود.
🔹فارغ از اینکه کنش رسانهای و عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران سالهاست بسیار ضعیف شده است و نیاز است بصورت مدام درباره مسائل اصلی کشورمان، جامعه اسلامی و جهان اسلام مواضع جدی داشته باشند و عرصه سیاست و فرهنگ و اقتصاد را رها نکنند، اما در پاسخ به توئیت کنایهورزانه محمود صادقی نوشتم:
🔸نظر علما و فقهای شیعه را طی این چند دهه انقلاب اسلامی ایران ببین که بیش از ۵۰ درصد صندلیهای دانشگاهها را دختران و زنان جامعه تشکیل دادهاند.
🔹ما هزار و اندی سال است سر شهادت یک خانم بزرگ و الگو، حضرت صدیقه طاهره سلامالله علیها با این جماعت اختلاف و درگیری داریم مسلمان. دعواهای اساسی داریم که حالا به دلایل و مصالح کلی مسلمین و دشمنان مشترک، آن دعواها را عمومی باز نمیکنیم و البته فراموش هم نمیکنیم و مسائل تاریخی و علمی بجای خود باقی است.
🔸یک بخش از دعوای تاریخی ما با اهل سنت سر حضور فعالانه حضرت فاطمه سلام الله علیها در عرصه سیاست است. حالا اقدامات جاهلانه طالبان را به علمای ما کنایه میزنی آدم ناحسابی؟!
✅ #داود_مدرسی_یان:
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
🔴 پیام رسان های داخلی از خارج کشور مورد حمله سایبری قرار می گیرن و وزارت ارتباطات با تکیه بر توان داخلی، آن را دفع می کنه.
🔹فرق میکنه کی وزیر باشه❗️
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🤔آیا میشود بدون راهاندازی کامل #شبکه_ملی_اطلاعات با شرکتهایی نظیر اینستاگرام قراردادی خوب، محکم و سودمند بست؟
❌ جواب واضح است: خیر
⁉️ چرا خیر؟
💪چون زمانی میشود در مذاکره دست برتر را داشت و بیشترین سود را برد، که قدرت داشته باشید و طرف مقابل بداند هیچ نیازی به او ندارید و در این حالت است که سعی میکند تحت قالب مذاکره به شما نزدیک شود و منافع خود را با قرارداد تضمین کند!
🤦♂اما امروز ما نه در زیرساخت سختافزاری [مثل سرور و دیتاسنتر] ، نه در زیرساخت نرمافزاری [مثل سیستمعامل] و نه در بخش ابزار [مثل تلفن همراه داخلی] استقلال داریم و فقط اندکی در بُعد خدمات [مثل پیامرسانها] و محتوا پیشرفت کردهایم؛ لذا حاکمیت و قوّتی در فضای مجازی ما دیده نمیشود که انتظار یک قرارداد سودآور و الزامآور با متا را داشته باشیم!!!
⚠️ در ضمن به همین دلایلی که گفته شد، اینستا خیلی راحت میتواند در شرایط خاص که دشمن نیاز به #جنگ_شناختی شدید رسانهای دارد، قرارداد خود با جمهوری اسلامی را یکطرفه نقض کند و مثل همین روزها، دوباره به جولانگاه منافقین و آشوبگران تبدیل گردد و بر ضد منافع ایران عمل کند!!!
😏از این پیمانشکنیها کم ندیدهایم!!!
میلاد خورسندی ✍
🆔 @mikh_media
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ جلوی رهبر انقلاب حرف از اعدام زدند
🔹واکنش رهبر حکیم را بینید! این دیکتاتوری است یا قانونمداری و تشرع؟!
🔺کانال حمید رسایی در ایتا را دنبال کنید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🏴🔥🏴🔥🏴🔥🏴
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح:
هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره میپرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها #بسوزانند. این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام میدهد.
۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای ۲۷۰) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»:
ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب میبینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است»
۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»:
ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر #هیزم طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش میزنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد.
ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳):
عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و #گریه او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه میشود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را میزنیم...
[حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف»]
۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه.
عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش میکشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر .
۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او میگوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش میگوید:
ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو میکرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمیکردم و آن را به حال خود واگذار میکردم.
۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل میکند:
من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو میکنم که ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش خانه فاطمه را نمیگشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند.
🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻 حضرت آیت الله وفسی
بینات
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
📚🔥📚🔥📚🔥📚
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۷. نظّام از علمای بزرگ کلام (اصول عقاید) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱):
احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام مینویسد:
از جمله از عقاید نظّام آن بود که میگفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد میزد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه میگوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها»
عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را #محسن نهاده بودند #سقط کرد.
۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه:
«ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...»
هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد...
۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او میگوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.
وی نقل میکند که در محضر او این خبر خوانده شد: «ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد.
۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت میکند:
زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنهای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا میبینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد میزند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمیدهد، کمک میخواهد اما کسی به فریادش نمیرسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق میشود و در حالی بر من وارد میشود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا میگویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی.
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻 حضرت آیت الله وفسی
بینات
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
📌 برخی هر سال در ایام فاطمیه، هجوم به خانه #حضرت_زهرا سلام الله علیها و شهادت ایشان را انکار میکنند! و ادعای خود را به اظهارات علامه فضل الله (یکی از علمای لبنان) گره میزنند! برخی هم این کار را قربه الی الله به اسم اینکه اختلاف #شیعه و #سنی تمام شود، انجام میدهند!!...
1️⃣ انکار این مسئله که حتما با پاسخهای قاطع شیعیان مواجه است، خود با هدف شعله ور کردن اختلافات صورت میگیرد پس با انکار مسئله بر اختلاف دامن میزنید نه اینکه اختلاف را حل کنید.
2️⃣ خود #علامه_فضل_الله بعدها سخنان خود را "تقطیع" شده و صرفا یک "طرح بحث" خواند، او در کتاب “الزهراء القدوه” می گوید: «اینجانب مانند برخی از علما از جمله آیت الله سیدمحمدحسین کاشف الغطاء، موضوع آتش زدن خانه، شکستن پهلو و استخوان سینه حضرت، سقط جنین و سیلی زدن و کتک زدن آن حضرت را نفی نمی کنم زیرا هیچ دلیلی برای نفی آن ندارم.!»
و حالا این عزیزان، یتشبث به آن حشیش؟!
3️⃣ شیعه و سنی، در هجوم خلفا به خانه وحی، به خانه حضرت زهرا(س) متفق اند. تعدادي از علماي اهل سنت ؛ از جمله ذهبي، طبري، ابن قتيبه دينوري، ابن عساكر، پشیمانی خلیفه اول از هجوم به خانه حضرت زهرا را نقل کرده اند:
«عبد الرحمن بن عوف در بيماري ابوبكر بر او وارد شد و بر وي سلام كرد ، پس از گفتگويي ، ابوبكر به او چنين گفت :أما إني لا آسي علي شيء إلا علي ثلاث فعلتهن ، وثلاث لم أفعلهن ، وثلاث وددت أني سألت رسول الله صلي الله عليه وسلم عنهن : وددت أني لم أكن كشفت بيت فاطمة وأن أغلق علي الحرب . من به چيزي تأسف نمي خورم ، مگر بر سه چيز كه انجام دادم و سه چيزي كه انجام ندادم و سه چيزي كه كاش از رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) مي پرسيدم : دوست داشتم خانهء فاطمه را هتك حرمت نمي كردم هر چند براي جنگ بسته شده شود ... .»
(تاريخ الإسلام ، ج3 ، ص118 و تاريخ الطبري، ج 2، ص 619، ج 3 ص 430 ط دار المعارف بمصر و الامامة والسياسة - ابن قتيبة الدينوري ، تحقيق الزيني - ج 1 - ص 24 و تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 30 - ص 422 و شرح نهج البلاغة - ابن أبي الحديد - ج 2 - ص 46 - 47 و المعجم الكبير - الطبراني - ج 1 - ص 62 و مجمع الزوائد - الهيثمي - ج 5 - ص 202 - 203 و مروج الذهب ، مسعودي شافعي ، ج1 ، ص290 و ميزان الاعتدال - الذهبي - ج 3 - ص 109 و لسان الميزان - ابن حجر - ج 4 - ص 189 و كنز العمال ، المتقي الهندي ، ج 5 ، ص631 و ... .)
📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️
eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
هدایت شده از علیرضا پناهیان
#توییت | حادثۀ غمبار فاطمیه نتیجۀ آسیب نظام عالی انسانیای بود که رسول خدا(ص) برقرار کرده بود و نهایت عزتمندی را به افراد داده بود. برخی که عددی نبودند سوء استفاده کردند و به اولیاء خدا ظلم کردند. این آسیب را مردم باید جلویش را میگرفتند. ولی مردم احساس ضرورت برای آن همه عزتمندی نمیکردند.
🕌 مسجد بازار -۳دی۱۴۰۱
@Panahian_ir