eitaa logo
⚑🇮🇷🇵🇸بلاغ مبین(محمدرضامزده ای)
259 دنبال‌کننده
27.1هزار عکس
17.6هزار ویدیو
110 فایل
اینجا برای تبلیغ دین مبین و دفاع از انقلاب خمینی کبیر که مقدمه ظهوراست، می باشد. سلام بر خامنه ای عزیز و بر شهداوسرداردلها وشهید رئیسی وسیدمقاومت و همه محبین اهل بیت علیهم السلام وپدرعزیزم خادم الحسین حاج غلامرضامزده ای صلوات @mohammadrezamazdei
مشاهده در ایتا
دانلود
. 3️⃣ «یا أَیهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ» انسانها با همه تکثرشان از حیث خلقت و آفرینش ریشه یکسانی دارند: همه از یک مرد و یک زن هستند؛ اما در مقام جعل، تکثری پیدا می‌کنند از دو حیث شعوب و قبایل، یعنی هم در ابعاد گسترده‌تری همچون نژاد و ملیت، و هم در ابعاد خُردتری همچون خانواده و خاندان؛ مثلا وقتی به مقایسه خود با همدیگر می‌پردازیم ابتدا توجه‌مان به این جلب می‌شود که مثلا من از نژاد و ملیت فارس هستم و دیگری ترک یا هندی یا ژرمن یا ...؛ بعد داخل همین نژادها و ملیتها که می‌شویم توجه‌مان به این جلب می‌شود ک من از فلان خاندان و خانواده هستم، اما دیگری از خاندان و خانواده دیگر. آن وحدتی که بین ما برقرار است، وحدتی در متن آفرینش است (با تعبیر «خلقناکم» از آن یاد کرد)- هرچند که در همین مرحله یک تفاوتی در متن خلقت بین ما هست: تفاوت بین مذکر و مونث، که این هم امری عینی است- ؛ ولی آن کثرت، کثرتی ناشی از جعل است، نه کثرتی در متن اولیه آفرینش. 📝نکته تخصصی از مهمترین سوالات حوزه «انسان‌شناسی» غربی (Anthropology) این است که چرا انسان‌ها با اینکه به لحاظ زیست‌شناسی نوع واحدی محسوب می‌شوند، چنین زیست‌های کاملا متکثری دارند؟! ریشه این سوال در آن نگاه داروینی‌ای است که پشتوانه انسان‌شناسی مدرن قرار گرفته، که: انسان موجودی است صرفا در امتداد تکاملی حیوانات؛ و نه چیزی بیش از آن. (قبلا بارها درباره تفکر داروینی در انسان‌شناسی اشاراتی شد و بیان شد این مقدار از تئوری داروین که ریشه انسان را به تک‌سلولی‌ها و احتمالا از آن به خاک برمی‌گرداند، لزوما مشکلی ندارد. آنچه مشکل دارد این است که این سابقه را تنها سابقه وجود آدمی می‌داند. در حالی که انسان یک سابقه دیگری هم دارد: خداوند متعال علاوه بر اینکه انسان را از خاک آفرید، از روح خود در او دمید، و فرشتگان را هم به سجده کردن بر او واداشت؛ مثلا، ر.ک: جلسه۲۲۵، تدبر۲ https://yekaye.ir/al-baqarah-02-35/). درست است که در حیواناتی که زندگی اجتماعی دارند تنوعی در زندگی مشاهده می‌شود، اما هرجا تنوعی باشد حتما به لحاظ بیولوژیکی تفاوتی در کار است؛ یعنی درست است که علاوه بر تفاوت بین زندگی اجتماعیِ مثلا زنبور با مورچه، یا میمون با شیر، تفاوت‌هایی بین خود اینها هم برقرار است، مثلا زنبورهای مختلف، انواعی از زندگی اجتماعی دارند که با هم تفاوتهایی دارند؛ اما هر زنبوری که زندگی متفاوتی دارد حتما به لحاظ بیولوژیکی (یعنی در متن خلقتش) نیز متفاوت است؛ اما انسانها با اینکه به لحاظ بیولوژیکی یکسانند اما زندگی‌های کاملا متفاوتی دارند. جالب‌تر اینکه حتی اگر بتوانیم - با اندک تسامحی - از نژاد بینِ مثلا زنبورها سخن بگوییم، این نژاد یک تفاوت بیولوژیکی را رقم زده، که اگر تفاوتی را بین زنبورهای دو نژاد برقرار می‌کند، این تفاوت قطعی است؛ یعنی اگر تفاوتی بین زندگی دو نژاد از زنبورهای مشاهده می‌شود، اما بر تمام زنبورهای یک نژاد واحد الگوی زندگی یکسانی حکمفرماست؛ در حالی که در انسانها، هم با نژاد واحد، تفاوت در زندگی مشاهده می‌شود، و هم با نژادهای متفاوت، وحدت در زندگی مشاهده می‌گردد. 🤔همه اینها نشان می‌دهد که این تفاوتی که در انسانها هست صرفا یک امر بیولوژیکی (ناشی از تفاوت در آفرینش و خلقت) نیست؛ بلکه خداوند امر دیگری (جعل و اعتبار) را هم در زندگی انسان وارد کرده است. در حقیقت، چون زندگی انسانها با اعتبار و جعل گره خورده است این جعل در نظام زندگی انسانی منجر به کثراتی در میان انسانها می‌شود که جنس این کثرات (شعوب و قبائل) ‌با جنس کثراتی که در یک گونه واحد زیست‌شناختی وجود دارد نیز متفاوت است. 💢پس آنچه عرصه حیات انسانی، دو حیثیت درهم‌تنیده دارد: ▪️حیثیت تکوینی در متن آفرینش (که از این جهت با سایر موجودات مشابه است)، و ▪️حیثیت اعتباری در نظام جعل (که خاص انسان است)؛ که در هریک از اینها، دو عرصه مورد توجه است: ▪️در اولی (متن آفرینش): ▫️یکی وحدت نوعی است که مستقیم بدان اشاره شد (خاستگاه مشترک آفرینش همه انسانها)؛ و ▫️دیگری کثرت صنفیِ ناشی از مذکر و مونث بودن در متن آفرینش، که غیر مستقیم مورد توجه قرار گرفت (هم خود خاستگاه، یعنی دو جنس با هم متفاوتند، و هم همه ما که از آن خاستگاه آمده‌ایم در دو جنس زن و مرد قرار می‌گیریم)؛ و ▪️در حیثیت دوم (نظام جعل و اعتبارات): ▫️یکی تکثر گسترده‌ی مربوط به شعوب (نژادها و ملیتها و ...)، و ▫️دیگری تکثر جزیی‌تر درون شعوب، یعنی تکثر قبائل (خاندان‌ها و خانواده‌ها). @yekaye 👇ادامه مطلب👈 https://eitaa.com/yekaye/10284
حسین شریعتمداری: کسانی که کشف می کنند اندک هستند؛ با اینها تسامح نکنید/ برخی شان عقده خودنمایی دارند/ مماشات قابل توجیه نیست مدیر مسئول مؤسسه کیهان: 🔹مسئولان نباید با تسامح در قبال هنجار شکنی کشف حجاب، حق مسلم توده های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم را به پای جماعتی اندک و کم شمار و قانون شکن قربانی کنند! 🔹مماشات با کشف حجاب برخی از خانم‌ها، جفا در حق خود آنها نیز هست. این عده اگرچه در مقایسه با توده‌های عظیم و چند ده ملیونی مردم مسلمان و باورمند کشورمان، بسیار اندک و کم شمارند ولی به عنوان اعضای جامعه اسلامی نباید و نمی‌توان نسبت به مخمصه ویرانگری که گرفتار آن شده‌اند بی‌تفاوت بود. 🔹بر پایه برخی از بررسی های میدانی و داده های آماری می‌توان این جماعت قانون شکن را در سه گروه تعریف کرد. گروه اول کسانی هستند که دنباله امنیتی دارند و کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند! شناسائی عوامل پشت صحنه این گروه بر عهده مراکز اطلاعاتی و امنیتی است و نباید در برخورد پشیمان کننده با این عده که تعدادشان انگشت شمار نیز هست کمترین تسامحی صورت پذیرد. 🔹گروه دوم را برخی از افراد کج فهم با هویت‌های دم دستی و آلوده به عقده خودنمائی تشکیل می‌دهند. هنرپیشگانی که کشف حجاب کرده و تصاویر بدون حجاب خود را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارند، در این گروه جای دارند. 🔹گروه سوم خانم ها و دخترانی هستند که واقعیت آموزه‌ الهی حجاب را آن‌گونه که واقعاً هست نمی‌دانند و از حجاب تصور و برداشتی غیر‌واقعی دارند. روشنگری و تبیین ماجرا برای این طیف ضروری است و نباید آنان را غریبه و جدا از خود تصور کرد. @madare0120
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از بس که روزه را به غلط روضه خوانده ام هی فکر میکنم رمضان هم محرم است... ، شب زیارتی ارباب... @madare0120
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ باز هم ضرب و شتم آمرین به معروف و ناهیان از منکر توسط ارذل و اوباش 😔😢 لا یوم کیومک یا ابا عبدالله😭😭 اینبار در یکی از شهرهای استان اصفهان (ورزنه) عده ای معلوم الحال، آمرین بمعروف را جلوی چشم ناموسشان زیر مشت و لگد گرفتند و.... 👤 آنتی صهیون: ما لعن و نفرین تمام این ضرب و شتم‌ها را نثار مسئولین خائن به اسلام در جمهوری اسلامی می کنیم که ترس و همراهی‌شان با جنبش فواحش باعث رقم خوردن این صحنه های دردآور است @madare0120
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️با نام "خدیجه" هر لَبی وا بشود خشنود دل حضرت زهرا بشود درباره او رسول اکرم فرمود: هیهات که چون "خدیجه" پیدا بشود... امّ سلمه گوید: فَلَمَّا ذَکَرْنَا خَدِیجَةَ بَکَی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وَ قٰالَ 🔹روزی به مناسبتی نام خدیجه کبری علیهاالسلام را در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله بردیم، آن حضرت گریان شد و فرمود: خَدِیجَةُ؟! وَ أَیْنَ مِثْلُ خَدِیجَةَ؟ صَدَّقَتْنِی حِینَ کَذَّبَنِی النَّاسُ وَ وَازَرَتْنِی عَلَی دِینِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِی عَلَیْهِ بِمَالِهَا 🔹«خدیجه!؟ دیگر کجا مثل خدیجه پیدا می‌شود!؟ خدیجه در آن زمان که مردم مرا تکذیب می‌کردند، مرا تصدیق کرد و ثروت خود را در راه پیشرفت دین خدا بذل کرد. خدا به من دستور داد خدیجه را بشارت دهم که در بهشت صاحب قصری از زمرد خواهد شد که هیچ رنج و زحمتی در آن نیست. 📚بحارالانوار، ج ۴٣، ص ١٣١. @maghaatel
♦️خدای‌متعال، هر روز چندین مرتبه به وجودِ ذی‌جود حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها مباهات می‌کند... آنگاه که پیامبر اکرم صلی‌الله‌‌علیه‌و‌آله مأموریت یافت که برای انجام یک برنامه عبادی، چهل شبانه روز به دور از همسر باوفایش به نیایش بپردازد، برای حضرت خدیجه علیهاالسَّلام پیام فرستاد که: « ای خدیجه! گمان نکنی که دوری گزیدن من از تو به خاطر بیزاری و تنفر است، بلکه پروردگارم مرا به این [ برنامه عبادی ] فرمان داده تا امرش را اجرا نمایم. فَلَا تَظُنِّی یَا خَدِیجَةُ إِلَّا خَیْراً فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیُبَاهِی بِکِ کِرَامَ مَلَائِکَتِهِ کُلَّ یَوْمٍ مِرَاراً 🔹 ای خدیجه! گمانی جز خیر نداشته باش که خدای‌متعال هر روز چندین مرتبه به وجود شایسته تو بر فرشتگان گرانمایه‌اش مباهات می‌کند و می‌بالد.» 📚بحارالأنوار، ج۱۶، ص ۷۸ ✍خدایت انتخابت کرد تا ای مادر هستی برای چشمه‌ی کوثر، بهشتی در زمین باشی خدا هرشب برایت می‌فرستد تهنیت‌هایی که در تنهایی‌ات هم‌صحبت روح‌الامین باشی علی تنها علی باید امیرالمؤمنین باشد و تنها تو سزاواری که ام‌ُّالمؤمنین باشی... @maghaatel
وصیّت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: یا رسول الله! کسی دخترم را سیلی نزند... نَقل کرده‌اند: چون بیماری حضرت خدیجه علیهاالسلام شدت یافت، فرمود: یا رسول الله! چند وصیت دارم: أوَلًّا فَإنّي قاصِرَةٌ فِي حَقّكَ فَأعفِنِي يٰا رَسُولَ الله ▪️اول اینکه من در حق شما کوتاهی کردم، پس مرا عفو نما؛ ای رسول خدا. پیامبر اکرم صلی‌الله‌‌علیه‌و‌آله فرمود: هرگز از تو کوتاهی ندیدم و نهایت تلاش خود را به کار بردی، در خانه‌ام بسیار خسته شدی و اموالت را در راه خدا صرف کردی. سپس حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها عرضه داشت: أُوصِيكَ بِهٰذهِ وَ أَشارَتْ اِلٰى فَاطمةَ فإنَّها غَريبةٌ مِن بَعدي ▪️وصیت دوم من این است که مواظب این دختر باشید و به حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و فرمود: چون او بعد از من یتیم و غریب خواهد شد. فَلَا يُؤذِيها أحَدٌ مِن نِساءِ قُرَيش، وَ لَا يَلطِمَنَّ خَّدَها وَ لا يَصِحنَ فِي وَجهِها وَ لَا يَرَينَها مَكرُوهاً ▪️پس مبادا کسی از زنان قریش به او آزار برساند... ▪️مبادا کسی به صورتش سیلی بزند... ▪️مبادا کسی بر سر او فریاد بکشد... ▪️مبادا کسی با او برخورد غیر ملایم و زننده‌ای داشته باشد... 📚شجرۀ طوبی،حائری مازندرانی،ج۲ ص۲۳۵ 📚الوقائع والحوادث، ملبوبی،ج۱ ص۱۳۲ ✍نگاهت از غمی جانکاه می گفت ز صدها داغ با هر آه می گفت میان کوچه خالی بود جایَت که زهرای تو «وا اُمّاه» می گفت... @maghaatel
◾️کفنی را ز خدا و کفنی را ز رسول بوریا ماند، برای پسر فاطمه‌ات... ... اما وصیت سوم را حیا می‌کنم برایتان بگویم، آن را به دخترم فاطمه سلام‌الله‌علیها می‌گویم تا برایتان بازگو کند؛ سپس فاطمه زهرا علیهاالسلام را فراخواند و به وی فرمود: نور چشمم! به پدرت رسول الله بگو، مادرم می‌گوید: أنَا خائِفةٌ مِنَ القبرِ أُريدُ مِنكَ رِدائكَ الّذي تَلبسُهُ حينَ نُزولِ الَوحيِ تُكفِّنُني فيه ▪️من از قبر در هراسم؛ از شما می‌خواهم مرا درلباسی که هنگام نزول وحی به تن داشتید، کفن کنید. 🔻سپس حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از اتاق بیرون آمد و مطلب را به پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود؛ رسول خدا آن عبای را برای خدیجه فرستاد و او بسیار خوشحال شد، هنگام وفات حضرت خدیجه، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله غسل و کفن وی را به عهده گرفت، ناگهان جبرئیل در حالی که کفن از بهشت همراه داشت، نازل شد و فرمود: یا رسول الله! خداوند به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: يٰا محمّد إنَّ كفنَ خديجَة وَ هوَ مِن اَكفانِ الجَنّةِ أهدَى اللهُ إلَيها ▪️ای محمد! کفن خدیجه سلام‌الله‌علیها از کفن‌های بهشتی است که خدای متعال آن را به او هدیه داده است؛ پس رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله جنازه مطهّره حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها را ابتداءاً در عبای خود و بعد، در آن کفنی که جبرئیل هدیه آورده بود، کفن نمود. 📚 شجره طوبی،حائری، ج۲ ص۲۳۵ ✍ آه... یا أمّ المؤمنین! یا حضرت خدیجه! چه بگوییم!؟ و چگونه گریه کنیم؟! بر آن پیکر مطهّری که مقاتل نوشته‌اند: ... وقتی که امام سجاد "علیه‌السلام" نگاهشان به جراحات بسیار و قطعه قطعه بودنِ اعضاء مقدس سیدالشهداء عَلَيْهِ السَّلَام افتاد، رو به طائفه بنی اسد کردند و فرمودند: حصیری بیاورید تا بدن پدرم را در آن بگذارم... دو دست(از عالم غیب) پیدا شد و آن بدن را گرفت - و آن دو دست رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود - و آن اعضاء قطعه قطعه شده را بر روی آن بوریا جمع کرد؛ حتی انگشت مبارک آن حضرت را که بَجدَل ملعون قطع کرده بود، دفن نمودند. 🔻 و این "بوریا" ماند و ماند تا زمان متوکل ملعون که دستور نبش قبر مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام را به ابراهیم دیزج ملعون داد؛ که خود آن ملعون گوید: وقتی که با غلامان خود، قبر حسین "علیه‌السلام" را شکافتم، فَوَجَدْتُ بَارِيَةً جَدِيدَةً وَ عَلَيْهَا بَدَنُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ وَجَدْتُ مِنْهُ رَائِحَةَ الْمِسْكِ ▪️یک حصیرِ تَر و تازه را در آن قبر یافتم که بدن حسین بن علی "علیهماالسلام" در آن پیچیده شده بود و بوی مُشک از آن به مشام می‌رسید... زیراندازِ خانه‌های دهات کفنِ شاهِ بی کفن شده‌بود... 📚الامالی، شیخ طوسی ص۳۲۴ 📚کبریت الاحمر، بیرجندی ص۴۹۳ 📚سحاب رحمت ص ۶۵۳ @maghaatel
▪️دهم رمضان، وفات حضرت زینب سلام الله علیها یادداشت وارده ✒️ابراهیم عزیزی 🔹درباره سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها اختلاف است و نظر قطعی در این باب نمی‌توان داد. کتاب ریاحین الشریعه،ج3، ص33 و الوقایع و الحوادث ،ج1،ص113 دهم رمضان‌المبارک را روز وفات ایشان دانسته‌اند و تنها منبع ذکر شده برای شهادت حضرت زینب کبری علیهاالسلام در پانزدهم ماه رجب کتاب «أخبار الزینبیات» است که توسط مصـریان در قرن چهاردهم هجری قمری به انگیزه اثبات وجود مرقد حضرت زینب کبری علیهاالسلام در مصر انتشار یافته و آن کتاب را به «عبیدلی» نسبت می‌دهند. لکن بعید نیست که مصریان این کتاب را جعل و نشر داده‌اند، چنانچه توسط تحقیقی که در«دارالحدیث» انجام شده، این کتاب مردود شناخته شده است. این تحقیق تحت عنوان «بررسی اعتبار کتاب اخبارالزینبیات» بقلم سید حسن فاطمی صورت گرفت و در فصلنامه «کتاب‌های اسلامی» در تابستان1384، شماره21 به چاپ رسید. 🔹بنابراین قول بهتر این است که شـهادت حضـرت زینب کبری علیهاالسلام در دهم ماه مبارک رمضان واقع شده و چه نیکوست مؤمنان دهم ماه مبارک رمضان را با مستنداتی که نقل نمودیم روز رحلت حضرت زینب علیهاالسلام قرار دهند و در این روز اقامه مجالس سوگواری و ماتم برای آن حضرت کنند و روز 13،14و15 رجب را به محافل و مجالس فضائل و مناقب پدر بزرگوارش حضـرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام اختصاص دهند. 🔻🔻🔻 @mobahesat