هدایت شده از فرید ابراهیمی
در برخی منابع برای امام عصر(عج) لقب خاصی ذکر شده با عنوان: " خُنَّس".
اما این لقب از کجا گرفته شده؟ از آیه ۱۵ سوره تکویر که میگه: فَلا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ.
حالا این خُنَّس یعنی چی؟ یعنی آن ستاره ای که می رود اما برمیگردد.
کی بشه برگردی ستاره مشرقی دلها؟!
@faridebrahimi62
هدایت شده از بهسمت آرامش 🌱✨
🌸آیت الله فاطمی نیا در نصیحتی فرمودند:
🔹از یکی از بزرگان علما که با آ شیخ حسنعلی نخودکی محشور بود، پرسیدم ایشان چگونه به این مقام نزد خدا رسیدند؟
🔸آن ولی خدا جواب داد: "ایشان هرچه بدست می آورد نگه می داشت." ولی ما انوار را ضایع می کنیم. شب بلند می شود نماز شب می خواند، صبح می نشیند غیبت می کند؛ نور نماز شب رفت..با یک حرف تلخ این نورها از بین می رود.
هدایت شده از نداء الاسلام
اشاره قرآن به
"سال 2022 تاریخ نابودی اسرائیل"
طبق تحقیقات آقای حجت الاسلام سید عبدالله حسینی در مرکز اسلامی ژوهانسبورگ با استفاده از علم اعداد و جفر در مورد سوره اسراء و آیه «فاذا جاء وعده الاخره» (ترجمه= هنگامی که وعده اخر بیاید) عدد 1444 بدست آورند که احتمال دادن سال قمری باشد که به سال میلادی 2022 و به سال شمسی 1401 می شود!
💢جالب تر اینکه از اول قرآن تا سوره اسراء 2022 آیه است! البته سوره حمد حساب نمی شود زیرا کلید قرآن است زیرا فاتحه نامیده اند یعنی بازکننده نه آغاز کننده!!!
💢تازه آیه «فاذا جاء وعده الآخره جئنا بکم لفیفا» به حروف ابجد 1444 می شود! که سال قمری را نشان میدهد!
💢از آیه 21 سوره مائده که دخول بنی اسرائیل را بیان کرده تا آیه 104 اسراء که خروج و پراکندگی بنی اسرائیل را بیان کرده 1443 آیه است که این سال قمری به میلادی، اوایل سال 2022 می شود!
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 رهبر انقلاب: «درستکرداری حضرت محمد (ص) بود که جناب خدیجه را شیفتهی او کرد»۷۹/۲/۲۳
📽 انتشار ویدئو | به مناسبت دهم ربیع؛ سالروز ازدواج حضرت محمد و حضرت خدیجه سلامالله علیهما
➕ بیان ویژگیهای اخلاقی پیامبر در کار تجارت
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
➖ سنگینترین عمل در روز قیامت
🔻امام صادق علیه السلام:
أثقَلُ ما یوضَعُ فی المیزانِ یَومَ القیامَةِ الصَّلاةُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ اهل بَیتِهِ
🔹سنگینترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده میشود #صلوات بر محمد و اهل بیت اوست.
📚 بحارالأنوار (ط – بيروت)، ج ۹۱، ص ۴۹
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: «فَلَیْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ» (کافی/8/353)
☢ مردم زندگیشان درست نمیشود مگر اینکه مسئولان درست بشوند.
«وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِیَّةِ» و مسئولان درست نمیشوند مگر اینکه مردم آنها را درستشان کنند!
🔷حضرت در ادامه میفرماید: «فَإِذَا أَدَّتْ الرَّعِیَّةُ إِلَى الْوَالِی حَقَّهُ وَ أَدَّى الْوَالِی إِلَیْهَا حَقَّهَا عَزَّ الْحَقُّ بَیْنَهُمْ» وقتی که رعیت حق والی را رعایت کرد و والی هم آدم درستی بود و حق رعیت را داد، حق بین مردم و مسئولین عزیز میشود
هدایت شده از بصیر عماریون (مُلک سلیمانی)
✨🔹🔷🔶✳️💠✳️🔶🔷🔹✨
آیا می دانید..؟!!👇
✅از امام صادق(علیه السلام) سؤال شد :
《هَلْ وُلِدَ الْقَائِمُ(علیه السلام)؟
فَقَالَ:لَا وَ لَوْ أَدْرَكْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَيَّامَ حَيَاتِي!》
آیا قائم(ع) به دنیا آمده است؟
حضرت(ع) فرمود:
نه! اگر او را درک میکردم تمام عمر خود را صرف خدمتش میکردم.
📚منبع:
الغیبة نعمانی، ص٢۴۵
@Tarikhislam
هدایت شده از بصیر عماریون (مُلک سلیمانی)
✍پاسخ :
عده ای گفته اند : چون در هیچ روایتی ولو ضعیفة السند، دستور به برپایی چنین مراسمی در نهم ربیع داده نشده است، پس انجام این عمل بدعت است!!
علاوه براین شما این جشن را چرا برای آغاز امامت امامان دیگر هم نمی گیرید؟
وانگهی آغاز امامت ایشان نهم ربیع الاول نیست، بلکه هشتم آن ماه است! پس چرا نهم را جشن می گیرید؟
در پاسخ عرض می شود :
1⃣بدعت یعنی کسی غصب مقام شارع کند و گفتار یا رفتاری را به دین خدا نسبت دهد که در دین نیامده است.
پس اگر امری موافق کلام شارع بود، دیگر بدعت نیست.
و موافقت با سخن شارع بر دو نوع است :
🔸۱)به طور خاص دلیل معتبری بر شرعی بودن آن عمل دلالت کند، مثل گریه ی بر مصائب حضرت سیدالشهداء(علیه السلام)
🔸۲)دلیلی معتبر به صورت عام این عمل را هم شامل شود، مثل زنجیر زدن که تحت عنوان عام جزع داخل است.
واضح است هیچ یک از دو مورد فوق بدعت نیست، بله در مورد دوم نباید انجام خصوص این عمل رابه شارع منتسب کنیم، یعنی نباید بگوییم شارع به طور خاص زنجیر زنی را توصیه فرموده است.
حقیر در مباحث فقه الشعائر از دسته ی اول تعبیر به شعائر منصوصه به نص خاص کرده ام، و نام بخش دوم را شعائر منصوصه به نص عام گذاشته ام.
حال عرض ما این است که؛
برقراری مراسم جشن در موالید معصومین(علیهم السلام) به دلیل خاص در کدام روایت معتبر آمده است؟! اگر نیامده که قطعا نیامده است، چرا آنها را بدعت نمی دانیم؟
پاسخ این است که چون مصداق احیاء و زنده نگاه داشتن نام و یاد ائمه(علیهم السلام) است و چون مصداق شادمان بودن در شادمانی آنهاست، و از آنجا که هر دو عنوان در روایات آمده است، و از آنجا که این مراسم مصداق عرفی آن دو عنوان عام هست، پس قطعا بدعت نیست.
حال برقراری مراسم جشن به نام امام زمان(ارواحنافداه) در نیمه شعبان چه تفاوت ماهوی با نهم ربیع دارد که یکی را مصداق شعائر می دانید و دیگری را بدعت می شمرید؟!
مگر نه این است که بدعت نبودن مراسم نیمه ی شعبان از این روست که مصداق عرفی «احیاء امر امامت» و «یفرحون لفرحنا» می باشد، حال چرا مراسم جشن و شادی در آغاز امامت امام عصر(عجل الله فرجه) بدعت شد؟!
با اینکه قطعا مصداق عرفی هر دو عنوان یاد شده است.
حقیقت این است که با توجه به بیان فوق ،جشن و شادمانی در آغازین روزهای امامت آن حضرت، از مصادیق بارز شعائر دینی منصوصه به نص عام است و بدعت شمردن آن قطعا و یقینا ناروا و ناصحیح است.
به این عزیزانی که این گونه مطالب را بیان و یا پخش می کنند عرض می کنم :
مگر نه این است که الان شیوه های عزاداری تفاوتهایی صوری با گذشته پیدا کرده است، در عین حال اگر این اعمال به عنوان اولی مباح باشند و نه حرام، همه ی فقها آنها را به عنوان ثانوی(= شعائر) مستحب می شمرند، ومی گویند : اگر چه خصوص این عمل دلیل خاصی ندارد، اما چون مصداق آن عناوین کلی است، پس انجام آن بلامانع است.
آیا عرف، روز آغاز رهبری رهبر محبوب خود را روز شادی نمی داند؟!
آیا با این جشنها مردم به یاد امام غائب از نظرشان نمی افتند؟!
2⃣آیا نباید در عصر طولانی غیبت که در روایات از سختی و دشواریش بسیار سخن به میان آمده است، و چه بسا دلهای مردم از نام و یاد او غافل بماند، و فراموش کنند که امامی دارند که در عین غیبت ناظر گفتار و رفتار آنهاست، روز شروع امامت او را به آنها متذکر شد؟!
آیا قیاس این زمان با زمانهای دیگر صحیح است؟! به راستی جای شگفتی دارد یک استاد حوزه بگوید : چون برای امامان دیگر مراسم آغاز امامت نمی گیریم، پس برای آغاز امامت امام عصر هم نباید جشن گرفت!!
3⃣درست است شروع امامت از روز هشتم است، ولی معلوم است که آن روز را به حرمت شهادت امام حسن عسکری(سلام الله علیه) جشن نمی گیرند، آیا اگر با فاصله ی کمی آن هم به حرمت امام عسکری(ع) این جشن صورت گرفت بدعت است؟!
شما چرا به برقراری مراسم میلاد امام عصر تا چند روز بعد از آن که در همه جا مرسوم است و خودتان هم به حق مؤید و مروج آن هستید، چنین اشکال سستی را مطرح نمی کنید؟!
عجیبتر اینکه گوینده ی محترم نه تنها مردم شادمان در آغاز امامت امامشان را متهم به بدعت می کند، بلکه انجام این عمل را موجب ناخشنودی قلب مقدس حضرت صدیقه(سلام الله علیها) و غضب آن حضرت(ع) می شمرد!!
📚منبع :
کانال تلگرامی (حسینیه) استاد عندلیب همدانی
@hosseinieih
@andalibhamedani
@AsnadolMasaeb
@tarikhislam
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
🔴 پوستر بسیار معنادار سایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای...
نفس های های آخر دشمن است ...
پیروزی نهایی نزدیک است ....
آمریکا تمام شدنی است ، به همین زودیها ...
#پایان_شیطان
#نفس_اخر_دشمن
"اندکی صبر سحر نزدیک است"
🇮🇷 @gharar_a