eitaa logo
⚑🇮🇷🇵🇸بلاغ مبین(محمدرضامزده ای)
260 دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
18هزار ویدیو
110 فایل
اینجا برای تبلیغ دین مبین و دفاع از انقلاب خمینی کبیر که مقدمه ظهوراست، می باشد. سلام بر خامنه ای عزیز و بر شهداوسرداردلها وشهید رئیسی وسیدمقاومت و همه محبین اهل بیت علیهم السلام وپدرعزیزم خادم الحسین حاج غلامرضامزده ای صلوات @mohammadrezamazdei
مشاهده در ایتا
دانلود
| یگانه راه علاج 📌 پروفسور هانْرى كُرْبَنْ‌ استاد و صاحب كرسى، شيعه‌شناس فرانسوى در تحت عنوان: بشارت مذهب تشيُّع براى بشريت چيست‌؟ يادداشت‌هائى براى مذاكره دربارۀ تشيّع در مقابل جهان امروز دارد كه بسيار لطيف و جالب است، و در آن اثبات مى‌كند كه: 🔰 امام زمان كه مسند و مستند شيعه مى‌باشد همچون اعتقاد مسيحيان به روح خدا كه ضامن و نگهدارندۀ مذهب مسيحيّت صحيح بوده است، نگهدارندۀ قوام هستى بشر مى‌باشد كه نه تنها يگانه راه علاج براى جميع سنّی‌هاى جهان بلكه يگانه راه علاج براى جميع فرق عالم جز استناد به او نمى‌باشد. 🔰 و ظاهراً و باطناً مردم گيتى براى خلاصى و رهائى خود بايد صدور اين كيش را به مذهب خويش بپذيرند. 📚 کتاب شریف «امام شناسی» ج۱۸، ص٢۴۳ 🆔 Nooremojarrad_com
🔰 کسی که شیطان را درس می‌دهد، کیست؟! مرحوم مقدس اردبیلی نقل می‌کند: 🔸 این خبر مشهور است که روزی شیطان به خدمت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله آمد و عرضه داشت: یا رسول اللّه! من اگر توبه کنم آیا توبه من قبول می‌شود؟ حضرت فرمود: به شرط آنکه بروی در پیش قبر آدم علیه‌السّلام سجده کنی و به زیارت قبر او مشرّف شوی! 🔹 شیطان عزم جزم کرد که به زیارت قبر آدم علیه‌السّلام رود و به این قصد از خدمت آن حضرت مرخص شده بیرون آمد؛ پس «دومی» را در راه دید و آنچه گذشته بود از برای او نقل کرد. 🔥 دومی گفت: وای بر تو، ای شیطان! به امر خدا آدم را به آن حُسن و جمال و کمال سجده نکردی امروز راضی می‌شوی به حکم رسول او، که بر خاک آدم سجده کنی؟ عجب است از غیرت و حمیّت تو؟!پس شیطان پشیمان شده به راهی که دومی امرش نمود، روانه شد. 🔸 و شاعری در این باب گفته است: 📋 اِنْ کانَ ابلیسُ اَغوَی الناسَ کُلَّهم / فَأنتَ یا ... اَغوَیتَ شیطانًا 🔻اگر که ابلیس تمام مردم را گمراه می‌کند؛ ای دومی! تو همان کسی که حتی همان شیطان را از راه، بیراه می‌کنی! 📚حدیقة الشیعه، ص۳۱۰ @Maghaatel
صلوات بر چهارده معصوم.pdf
457.4K
📜 «صلواتی از امام حسن عسکری علیه السلام نقل شده که مشتمل بر چهارده صلوات بر حجج طاهره و بر هر یک از معصومین علیهم السلام است که مرحوم مقدس قمی هم آن را در مفاتیح بعد از زیارت جامعه نقل کرده‌اند. مداومت بر این صلوات‌ها خیلی برکت دارد. همین قدر اشاره می‌کنم که بزرگان به مداومت بر این صلوات توصیه کرده‌اند. اگر کسی بتواند هر روز یک بار با توجه بخواند ذکر جامعی است. نکته‌اش این است که برای هر معصومی یک صلوات مستقلی ذکر شده و در آن صلوات به شئون آن معصوم اشاره شده، اگر کسی بخواهد مداومت بکند خیلی ذکر جامعی است.» ☑️ @mirbaqeri_ir
آیا تبریک گفتن امامت، کاری جدید است که شیعیان انجام می دهند و سابقه نداشته است؟ 🔸 برای جواب این سؤال، بیایید به همراه شیخ صدوق(ره) به ۱۱۸۵ سال قبل برویم. 🔸 یعنی آن زمانی که ابو الأدیان [خادم و یکی از یاران نزدیک امام حسن عسکری ع ]، در حکایتی نسبتا طولانی جریان شهادت حضرت (ع)، نماز خواندن حضرت حجت(عج) بر جنازه ایشان و دروغگویی ها و اذیت و آزارهای جعفر کذاب را شرح می دهد. 🔸 آنچه برای ما جالب، قابل تأمل و برای پاسخ به سؤال، راهگشا است، قسمت هایی از این حکایت است که ابو الأدیان صراحتا صحبت از تبریک گفتن شیعیان هم می کند. 🔸 به عنوان نمونه در قسمتی از صحبت هایش می گوید: «...وارد سامرّاء شدم و در آن حال صداى ناله و فریاد و شیون از خانه آن حضرت(امام‌ حسن) شنيدم و ایشان را در محل غسل دیدم. و در آن حال، جعفر بن علی(جعفر کذاب) برادر حضرت را دیدم که بر در خانه امام ایستاده است و {برخی از}شيعيان را در اطراف او ديدم كه وى را {در مرگ برادر} تسليت و {بر امامتش} تبريك مى گفتند. با خود گفتم: اگر اين امام است كه امامت تباه خواهد بود، زيرا او را می شناختم که شراب مى نوشد و در قصر قِمار مى كند و تار مى زند. جلو رفتم و {مثل دیگران} تبريک و تسليت گفتم...» 🔸 در قسمتی دیگر می گوید: «...ما نشسته بوديم كه گروهى از اهل قم آمدند و از حسن بن على(ع) سؤال كردند و فهميدند كه او در گذشته است. گفتند: به چه كسى تسليت بگویيم؟ مردم به جعفر بن على(جعفر کذاب) اشاره كردند، آن ها بر او سلام كردند و به او تبريک و تسليت گفتند و گفتند: همراه ما نامه‌ها و اموالى است، بگو نامه‌ها از كيست؟ و اموال چه قدر است؟ جعفر(کذاب) ... گفت: آيا از ما علم غيب مى خواهيد؟ ... » (کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، باب43، ح25، ص475) پ.ن: از این نقل می فهمیم که ظاهرا اصل تبریک گفتن در بین شیعیان وجود داشته است و کار جدیدی نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 🌼🌺 🇮🇷@mrmazdei🇵🇸 @mohammadrezamazdei
نظر برخی علمای شیعه نسبت به ۹ربیع الاول و وقایع آن (ما در این گفتار صرفا نظر علما را بیان نموده و از اظهار نظر در آن خودداری می نماییم) ۱-شيخ محمد حسن نجفي رضوان الله علیه (صاحب جواهر): ایشان ضمن بیان استحباب غسل روز نهم وبیان نظرات درباب قتل خلیفه، می گوید: می گویم: ولی معروف الآن بین شیعه فقط همان روز نهم ربیع است. ۲-علامه محمد باقر مجلسی رضوان الله علیه: در میان شیعیان این چنین مشهور است که عمر بن خطاب در روز 9 ربیع الاول به قتل رسیده است. آنچه از کتب معتبره بدست می آید و در میان عوام شیعه نیز مشهور است این است که روز قتل عمر در روز 9 ربیع الاول می باشد و این مطلب نیز بین گروهی از محدثان سابق شیعه مشهور می باشد. از سخنان سید بن طاوس اینگونه ظاهر است که روایتی دیگر با همین مضمون از قول امام صادق علیه السلام را شیخ صدوق روایت کرده است . و از کلام فرزند ارجمند ایشان نیز ظاهر است که گروهی از روایات وجود دارد که نشان می دهند روز به قتل رسیدن عمر بن خطاب در این روز – 9 ربیع الاول – بوده است . پس استبعاد ابن ادریس و دیگران – که رحمت خدا بر ایشان باد – صحیح نمی باشد . زیرا اعتبار این دسته از روایات با شهرتی که در میان علمای خلف و سلف شیعه دارند بخاطر گفته های مورخان اهل تسنن زیر سوال نمی رود . و چه بسا اهل تسنن تاریخ این روز را تغییر داده اند تا امر بر شیعیان مشتبه شده و این روز را بعنوان عید و روز شادی نگیرند. ۳-سيد هاشم بحراني‌ رضوان الله علیه: سلیم (راوی حدیث) می گوید: عبدالله را در آن مجلس دیدم در حالی که اشک در دیدگانش حلقه زده و گریه, او را دچار تنگی نفس کرده بود. سپس پدرش بعد از ساعتی نالی ای زد ودر آخر شب نهم ربیع اول سال23هجری مرد.وگفته میشود در بیست وشش ذی الحجه در سال مذکور،وقول اول صحیح تر است.سن او در آن روز،73سال بود. ۴-شيخ آقا بزرگ تهرانى‌ رضوان الله علیه: روز وفات عمر: آن روز نهم ربیع الاول می باشد و ۲۴ ذی الحجه نیست. ۵-ميرزا حبيب الله هاشمى خويى رضوان الله علیه: ایشان ضمن بیان اقوال علما درباره ی قتل خلیفه دوم، در انتها می گوید: من می گویم: قطعا دانستم که مشهور بین جمهور شیعه، قطعا همان در ماه ربیع بوده است و ادعای اجماع بر اتفاق در ذی الحجه ممنوع است. بر آن (نهم ربیع) دلالت می کند آنچه که در انوار از کتاب محمد بن جریر طبری که گفت: مقتل ثانی در روز نهم ربیع الاول است. ۶-شيخ حسين نوري طبرسي [محدّث نوري] رضوان الله علیه: ایشان پس از نقل روایت مشهور احمد بن اسحاق قمی از امام حسن عسکری علیه السلام درمورد روز نهم ربیع الاول می نویسد: شیخ مفید در کتاب مسارالشیعة می گوید: روز نهم ماه ربیع الاول، روز عید بزرگی است و برای این موضوع در جای دیگری توضیح داده شده است، روزی است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در آن روز عید گرفتند، و امر کردند که مردم در این روز عید بگیرند، و در این روز طعامِ ترید (آبگوشت) درست کنند. ۷-رضی الدین علی بن سید بن طاووس ( فرزند سید بن طاووس رضوان الله علیهما): فرزند بزرگوار سید بن طاووس پس از نقل روایتی طولانی در پنج صفحه به نقل از امام حسن عسکری علیه السلام از حذیفه یمان رضوان الله علیه از امیر المومنین علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله در تاریخ قتل عمر بن خطاب و فضائل و اسامی این روز و شادی و جشن در آن در تایید این روایت می گوید: این حدیث را از خط علی بن محمد بن علی رحمت الله علیه نوشتم و در کتب دیگر تتبع کردم، روایات دیگری که موافق این روایت باشد، یافتم و به این روایت اعتماد نمودم، و سزاوار است شیعیان این روز را تعظیم نمایند و در این روز اظهار سرور و شادی کنند. ۸- سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله علیه: پس هنگامی که به اقوال مورخین رجوع میکنیم، می یابیم که معظم مورخین اهل سنت اسرار دارند بر اینکه عمر قطعا در بیست وشش ذی الحجه سال بیست وسه هجری.....یا مانند آن......بلکه ادعای اجماع بر آن کرده اند.....وگفته شده: در روز نهم ربیع الاول کشته شده است.این قول متداول ومعروف از زمان ابن إدریس متوفی قرن ششم بوده است. ۹-شيخ عباس قمی رضوان الله علیه: ۱۰-آیت الله بهجت رضوان الله علیه: ۱۱-آیت الله صافی گلپایکانی رضوان الله علیه: ۱۲- آیت الله سید محمد صادق روحانی رضوان الله علیه: کانال کتابخانه شیعه 🌼🌺 🇮🇷@mrmazdei🇵🇸 @mohammadrezamazdei
📌 ۲۵ شهریور و فتنه مهسا امینی 📌مرگ یه زن بهانه بود تا !!! در جلسه ای عمرو بن عاص به گفت: آرزو داشتم كه تو در جنگ کشته می شدی! عائشه گفت: اى بى‏ پدر! براى چه اینگونه سخن می گویی؟! ابن عاص گفت: چون تو بخاطر هدف خودت كشته شده و به میرفتى!!! و من تو را بزرگترين دلیل برای رسوائى و سرزنش عليه (ع) قرار می‏دادم!!! 📚طبرسی، الاحتجاج، ج1، ص165؛ 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج6، ص322. ‏تاریخ تکرار می شود. یه روز و یه روز بهانه برای تخریب بود. 👇👇 @https://eitaa.com/joinchat/2898853888C687ad732fa
❌ چرا اصلاحطلبان و غرب پرستان به شرارت های اخیر اروپا و آمریکا علیه کشورمان اعتراضی ندارند؟ 🔸دیدید اینجا کسی اعتراض کند؟ 🔹حالا فرض کنید نگهبان وزارت خارجه روسیه گفته بود ایران ایر شرکت خوبی نیست چه قشقرقی داشتیم. اصلا به ١٨٠٠ تحریم آمریکا دیدید اعتراض ‌شود؟
فضیلت عید نهم ربیع الاول و اسامی این روز از پیامبر اکرم-صلّی الله علیه و آله و سلم- روایت شده که به امام حسن و امام حسین-علیهما السّلام- فرمود: گوارا باد بر شما برکت این روز[نهم ربیع الأوّل= عید بقر]،.... خداوند به من وحی فرمود که: ای محمّد همانا من امروز را برای تو و اهل بیتت و هر آن کس از مؤمنین و شیعیان که ایشان را پیروی نماید، روز عید قرار دادم، و خویش را به عزّت و جلال و بلندی مرتبتم سوگند دادم که... هر سال در چنین روزی هزاران نفر از شیعیان و محبّین و دوستان شما را از آتش رها کنم، و سعی ایشان را پاداش دهم و گناهشان را ببخشایم و اعمالشان را بپذیرم. و امام هادی -علیه السّلام- فرمودند: حرمت کدام روز برای اهل بیت بیشتر از نهم ربیع الأوّل است!؟ مؤذن جامی، محمدهادی موذن جامی در وبلاگ خود نوشت: مرحوم محدث قمی اعلی الله مقامه در مفاتیح الجنان نوشته : روز نهم روز عید بزرگ و روز عید بقر است و از برای آن شرح بزرگی است که در جای خود ذکر شده و روایتی نقل شده که هر که در این روز چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده خواهد شد ....و این روز، روز برطرف شدن غمها است و روز بسیار شریفی است.... این روز ، روز اول امامت حضرت ضاحب الزمان ارواح العالمین فداه و سبب مزید شرافتش خواهد بود. ******* حذیفه می گوید در این روز خدمت امیرالمؤمنین علی علیه السلام رسیدم ، فرمود : ای حذیفه آیا در خاطر داری آن روزی را که آمدی به نزد سید من رسول خدا صلی الله علیه و آله و من و دو سبط او حسن و حسین علیهما السلام نزد او نشسته بودیم و با او غذا می‌خوردیم پس تو را دلالت کرد بر فضیلت این روز؟ گفتم: بلی ای برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله . حضرت فرمودند: به خدا سوگند که این روزی است که حق‌تعالی در آن دیده‌ی آل رسول را روشن گردانید و من برای این روز هفتاد و دو نام می‌دانم. حذیفه عرض کرد: یا امیرالمؤمنین می‌خواهم که این نام‌ها را از شما بشنوم. حضرت فرمودند: این روز، روز استراحت است که مؤمنان از شرّ آن منافق امان یافتند. ۱. روز زایل شدن کرب و غم است. و روزغدیر ثانی است. ۲. روز تخفیف گماهان شیعیان است. ۳. روز اختیار نیکویی است برای مؤمنان. ۴. روز برداشتن غم از شیعیان است. ۵. روز در هم شکستن بنای کفر و عداوت است. ۶. روز عافیت است. ۷. روز برکت است. ۸. روز طلب خون‌های مؤمنان است. ۹. روز عید بزرگ است. ۱۰. روز مستجاب شدن دعاست. ۱۱. روز موقف اعظم است. ۱۲. روز وفای به عهد است. ۱۳. روز شرط است. ۱۴. روز کندن جامه سیاه است. ۱۵. روز ندامت ظالمان است. ۱۶. روز شکسته شدن شوکت مخالفان است. ۱۷. روز نفی هموم است. ۱۸. روز فتح است. ۱۹. روز عرض اعمال کافر است. ۲۰. روز قدرت خداست. ۲۱. روز عفو از گناهان شیعیان است. ۲۲. روز فرح ایشان است. ۲۳. روز توبه است. ۲۴. روز انابت به سوی حق‌تعالی است. ۲۵. روز زکات بزرگ است. ۲۶. روز فطر دوم است. ۲۷. روز اندوه یاغیان است. ۲۸. روز گِرِه خوردن آب دهان در گلوی مخالفن است. ۲۹. روز خشنودی مؤمنان است. ۳۰. روز عید اهل بیت است. ۳۱. روز ظفر یافتن بنی‌اسرائیل است بر فرعون. ۳۲. روز مقبول شدن اعمال شیعیان است. ۳۳. روز پیش فرستادن تصدقات است. ۳۴. روز زیادتی مثوبات است. ۳۵. روز قتل منافق است. ۳۶. روز وقت معلوم است. ۳۷. روز سرور اهل بیت است. ۳۸. روز شهود است. ۳۹. روز قهر بر دشمن است. ۴۰. روز خراب شدن بنیاد ضلالت است. ۴۱. روزی است که ظالم انگشت ندامت به دندان می‌گزد. ۴۲. روز تنبیه است. ۴۳. روز شرم است. ۴۴. روز خنک شدن دلهای مؤمنان است. ۴۵. روز برطرف شدن پادشاهی منافقان است. ۴۶. روز توفیق اهل ایمان است. ۴۷. روز رهایی مؤمنان است از شر کافران. ۴۸. روز مظاهره است. ۴۹. روز مفاخره است. ۵۰. روز قبول اعمال است. ۵۱. روز تبجیل و تعظیم است. ۵۲. روز نحله و عطاست. ۵۳. روز شکر حق‌تعالی است. ۵۴. روز یاری مظلومان است. ۵۵. روز زیارت کردن مؤمنان است. ۵۶. روز محبت کردن به ایشان است. ۵۷. روز رسیدن به رحمت‌های الهی است. ۵۸. روز پاک گردانیدن اعمال است. ۵۹. روز فاش کردن رازهاست. ۶۰. روز برطرف کردن بدعتهاست. ۶۱. روز ترک گناهان کبیره است. ۶۲. روز ندا کردن به حق است. ۶۳. روز عبادت است. ۶۴. روز موعظه و نصیحت است. ۶۵. روز انقیاد پیشوایان دین است. حذیفه گوید: سپس از خدمت امیرالمؤمنین علیه‌السلام برخاستم و گفتم اگر درنیابم از افعال خیر و آنچه امید ثواب از آن دارم مگر محبت این روز و دانستن فضیلت این روز هر آینه منتهای آرزوی من خواهد بود. برسانی. پس به خانه‌های خود برگشتیم و این روز را عید گرفتیم. منبع: زادالمعاد علامه مجلسی، باب ۸، صفحه ۳۲۵ و زوائدالفوائد، از ابن طاوس باب ربیع‌الاول - و بحار جلد ۳۱ صفحه ۱۲۰. @ghasemnemati_ir