🌿 سلسله نشستهای #تجربیات پژوهشی استادان و صاحبنظران
🌿 حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی #دیاری بیدگلی (استادتمام گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم)
🌿یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۰، ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲
🌿 لینک:
https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
🌿 برگزارکننده: معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
#آموزش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 روش #گرنددتئوری (نظریه دادهبنیاد) چیست؟
🌿 این روش پژوهش زمانی به کار میرود که برای توضیح تئوریک یک رویداد، نظریهای وجود ندارد یا نظریات موجود، جوابگو نیستند
🌿این روش بر اساس رهیافت نظاممند استراوس و کوربین، سه مرحله اصلی دارد:
☘️کدگذاری #باز:
تمام دادهها بر اساس تحلیل محتوای کیفی، کدگذاری میشوند و در نهایت به چند مقوله کلان میرسیم
☘️کدگذاری #محوری:
یکی از مقولهها که حالت مرکزی داشته باشد؛ یعنی سایر مقولهها را بتوان به آن ربط داد، به عنوان مقوله محوری انتخاب میشود
سپس سایر مقولههای کلان باقیمانده، ذیل ۵ بعد تنظیم میشوند:
▫️شرایط علی (علتهای موثر بر مقوله محوری)
▫️راهبردها (نتایج برآمده از مقوله محوری)
▫️پیامدها (نتایج حاصل از راهبردها)
▫️شرایط مداخلهگر (شرایط زمینهای عمومی موثر بر راهبردها)
▫️زمینهها (شرایط زمینهای اختصاصی موثر بر راهبردها)
☘️کدگذاری #گزینشی (انتخابی):
در این مرحله پژوهشگر میتواند نوعی خط داستان بنویسد که مقولات را به هم مرتبط سازد
◽️منبع: کرسول، پویش کیفی
#روش_تحقیق_کیفی
#پیشرفته
#اختصاصی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
خاتمه خط مشی-داده بنیاد-دانایی فرد.pdf
515K
🌿 نمونه عملی برای یادگیری روش گرنددتئوری
🌿 مقاله «فهم خاتمه خطمشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد» (دکتر داناییفرد و همکاران)
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 نمونه کدگذاری در گرنددتئوری
🌿منبع: مقاله الگوی گرندد تئوری در مقاله فهم خاتمه خط مشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
.
🌿 چگونگی نگارش پیشینه تحقیق
🌿 یکی از الگوهای نگارش پیشینه تحقیق این است که ابتدا پیشینههای #داخلی و سپس خارجی و در هر یک بر اساس #جدید به قدیم نوشته میشود
🌿 شکل فوق نمونهای از این نوع نگارش پیشینه است
#آموزش
#اختصاصی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 مقایسه پنج روش تحقیق کیفی
▫️منبع: پویش کیفی، کرسول، ص ۱۰۵
#آموزش
#پیشرفته
#اختصاصی_رویش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
رویش - راهنمای نگارش پایان نامه.pdf
2.04M
🌿 فایل راهنمای نگارش پایاننامه
🌿 تدوین: وزارت علوم
🌿 در این فایل ویژگیهای ظاهری پایاننامه بیان شده است
منبع:
https://rah.irandoc.ac.ir/
#اختصاصی_رویش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 #فراخوان_پژوهشگر در پژوهشگاه مطالعات اسلامی (ویژه طلاب خواهر)
▫️پژوهشکده علوم و معارف اسلامی
▫️پژوهشکده فقه و مبانی حقوق
▫️پژوهشکده فلسفه و کلام
🌿 زمان ثبت نام: ۳۱ تیر ۱۴۰۳
🌿 لینک ثبت نام
http://forms.jz.ac.ir/f_295/
🌿 اطلاعات بیشتر: پوستر و سایت
https://jz.ac.ir/post/14409
@enoensani
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 #گروه #رویش پژوهش
◽️ جایی برای تبادل نظر و گفتگو پیرامون پژوهش
🌿 لینک گروه:
https://eitaa.com/joinchat/4150329476C9fda7054ec
🌱 رویش؛ همراه لحظههای خوب پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐www.mroyesh.ir
🌿 به "عشق حاج قاسم" رای میدهیم
🌱 رویش؛ همراه لحظههای خوب
🍃@mroyesh_ir
🌐www.mroyesh.ir
Chango-Nai_Mohammad-Esfahani.mp3
15.2M
مویه کُنان
این تنِ گل که پیرُهن ندارد...
محمد اصفهانی
#استقبال_محرم
#اباعبدالله
@hamim1377
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐www.mroyesh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 پرمخاطبترین مقالات رشته من کدام است؟
🌿 پرمخاطبترین مقالات #انگلیسی رشته خود را میتوانید در این سایت مشاهده کنید:
https://network.bepress.com/
#آموزش
#هوش_مصنوعی
منبع
🌱 مدرسه مجازی رویش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 کارگاه آموزش #تحلیل_محتوای_کیفی
🌿 مدرس: دکتر داوود صفا (عضو هیئت علمی جامعة المصطفی)
🌿 چهارشنبه ۲۰ تیر ساعت ۹ صبح
🌿 لینک ثبتنام:
live.mou.ir/research
🌱 مدرسه مجازی رویش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 #فراخوان_مقاله کنفرانس بینالمللی #وحدت اسلامی
🌿 محورهای مقالات:
▫️مقاومت مردم مظلوم فلسطين وحدتبخش امت اسلامی
▫️جنگ و صلح عادلانه
▫️اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم
▫️آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تنشها و منازعات
▫️همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنشها و منازعات
▫️احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمتشکنی و توهین
🌿 همراه با ارائه گواهی و اهدای جوایز به مقالات برتر
🌿 حجم مقالات: حداقل ۸ صفحه و حداکثر ۲۰ صفحه ۳۰۰ کلمهای
🌿 مهلت ارسال چکیده: ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳
🌿مهلت ارسال مقاله: ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳
🌿 ارتباط در ایتا و تلگرام:
@taqrib_Conference_38
www.iuc.taqrib.ir
@taqribstudies
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir