🌿 اولین توصیه من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است؛ مواظب باشید؛ یعنی مواظب خودتان باشید، مواظب دلتان باشید، مواظب باشید دچار انفعال نشوید، دچار #ناامیدی نشوید.
رهبر انقلاب ۱۴۰۱/۲/۶
🌱 مدرسه مجازی #رویش؛ مرجع پژوهش
🍃 mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 #فراخوان_پژوهشگر
🌿 معاونت پژوهش موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی جهت تکمیل کادر پژوهشی و تشکیل گروه های علمی در حوزه مطالعات مذاهب اسلامی ایران، اقدام به جذب پژوهشگر می نماید
🌿 شناسه ارتباطی جهت ارسال رزومه (لطفا رزومه را در یک فایل word یا pdf با جزییات دقیق ارسال فرمایید):
@Rahhagh1
@kalamcenter
🌱 مدرسه مجازی #رویش؛ مرجع پژوهش
🍃 mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 پوشش زنده دوره آموزشی:
🌿 سه گام گرندد تئوری:
کدگذاری باز، کدگذاری محوری، کدگذاری گزینشی (انتخابی)
🌿 گام اول یعنی کدگذاری باز خود شامل سه مرحله است:
▫️مرحله اول کدگذاری بر اساس افراد است: استخراج مفاهیم
▫️مرحله دوم کدگذاری بر اساس سوالات مصاحبه است (تمام پاسخ ها به سوال اول): استخراج زیرمقوله
▫️مرحله سوم کدگذاری بر اساس سوالات فرعی تحقیق یا اجزای مدل پارادایمی است: استخراج مقوله
🌿 بنابراین کدگذاری باز شبیه تحلیل مضمون خود سه مرحله است
🌱 مدرسه مجازی #رویش؛ مرجع پژوهش
🍃 mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 روش #گرنددتئوری (نظریه دادهبنیاد) چیست؟
🌿 این روش پژوهش زمانی به کار میرود که برای توضیح تئوریک یک رویداد، نظریهای وجود ندارد یا نظریات موجود، جوابگو نیستند
🌿این روش بر اساس رهیافت نظاممند استراوس و کوربین، سه مرحله اصلی دارد:
☘️کدگذاری #باز:
تمام دادهها بر اساس تحلیل محتوای کیفی، کدگذاری میشوند و در نهایت به چند مقوله کلان میرسیم
☘️کدگذاری #محوری:
یکی از مقولهها که حالت مرکزی داشته باشد؛ یعنی سایر مقولهها را بتوان به آن ربط داد، به عنوان مقوله محوری انتخاب میشود
سپس سایر مقولههای کلان باقیمانده، ذیل ۵ بعد تنظیم میشوند:
▫️شرایط علی (علتهای موثر بر مقوله محوری)
▫️راهبردها (نتایج برآمده از مقوله محوری)
▫️پیامدها (نتایج حاصل از راهبردها)
▫️شرایط مداخلهگر (شرایط زمینهای عمومی موثر بر راهبردها)
▫️زمینهها (شرایط زمینهای اختصاصی موثر بر راهبردها)
☘️کدگذاری #گزینشی (انتخابی):
در این مرحله پژوهشگر میتواند نوعی خط داستان بنویسد که مقولات را به هم مرتبط سازد
◽️منبع: کرسول، پویش کیفی
#روش_تحقیق_کیفی
#پیشرفته
#اختصاصی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
خاتمه خط مشی-داده بنیاد-دانایی فرد.pdf
515K
🌿 نمونه عملی برای یادگیری روش گرنددتئوری
🌿 مقاله «فهم خاتمه خطمشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد» (دکتر داناییفرد و همکاران)
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 نمونه کدگذاری محوری در گرنددتئوری
🌿منبع: مقاله الگوی گرندد تئوری در مقاله فهم خاتمه خط مشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 مقایسه پنج روش تحقیق کیفی
▫️منبع: پویش کیفی، کرسول، ص ۱۰۵
#آموزش
#پیشرفته
#اختصاصی_رویش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
واکاوی طلاق زودهنگام.pdf
3.38M
🌿 نمونه عملی برای یادگیری روش گرنددتئوری
🌿 مقاله «واکاوی طلاق زودهنگام در بین زوجین جوان شهر قم؛ مطالعهای کیفی مبتنی بر گراندد تئوری» (دکتر داوود صفا)
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 کتاب؛ ضروری زندگی
🌿 کتاب، مقوله بسیار مهمی است. من البته به کارهای هنری و تصویری، تلویزیون یا سینما یا از این قبیل مقولات، خیلی اعتقاد دارم؛ اما کتاب، نقش و #جایگاه_مخصوصی دارد. جای کتاب را هیچ چیز پر نمیکند و باید کتاب را ترویج کرد
🌿 مردم #باید به کتابخوانی عادت کنند و #باید کتاب وارد زندگی آنان شود. در مصاحبهای که چندی پیش، تلویزیون با بعضی از جوانها کرده بود، پرسیده بودند: «آیا شما کتاب میخوانید؟» متأسفانه اغلب جوابها منفی بود. برخی کتاب را اصلاً جزء #ضروریات_زندگی نمیدانند
رهبر انقلاب، ۱۳۷۲/۲/۲۱
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 هفته پژوهش (۲۳-۲۹ آذر) مبارک
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش، همراه لحظههای خوب پژوهش
🍃mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir