eitaa logo
مدرسه مجازی رویش پژوهش
3.4هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
71 ویدیو
63 فایل
🌱 به امید دیدار روی‌ش(عج) 🌿 آموزش #پژوهش: تضمینی، کاربردی، فشرده، با هزینه مناسب 🌐 سایت: www.mroyesh.ir 🌿 گروه: https://eitaa.com/joinchat/4150329476C9fda7054ec 🌿 کارشناسان رویش: @mroyesh ۰۹۹۰۶۱۶۶۶۷۸ 🌿 تبادل و تبلیغ: @Heydar_Karar313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿 اولین توصیه‌ من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است؛ مواظب باشید؛ یعنی مواظب خودتان باشید، مواظب دلتان باشید، مواظب باشید دچار انفعال نشوید، دچار نشوید. رهبر انقلاب ۱۴۰۱/۲/۶ 🌱 مدرسه مجازی ؛ مرجع پژوهش 🍃 mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 بزرگوارانی که هنگام ثبت نام در دوره آموزش روش گرندد تئوری، گزینه «همراه با فیلم» را هم انتخاب کرده بودند، می توانند از هم اکنون برای دریافت فیلم جلسه اول به کارشناسان رویش پیام ارسال نمایند
🌿 🌿 معاونت پژوهش موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی جهت تکمیل کادر پژوهشی و تشکیل گروه های علمی در حوزه مطالعات مذاهب اسلامی ایران، اقدام به جذب پژوهشگر می نماید 🌿 شناسه ارتباطی جهت ارسال رزومه (لطفا رزومه را در یک فایل word یا pdf با جزییات دقیق ارسال فرمایید): @Rahhagh1 @kalamcenter 🌱 مدرسه مجازی ؛ مرجع پژوهش 🍃 mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 دقایقی دیگر شروع دوره آموزشی
🌿 پوشش زنده دوره آموزشی: 🌿 سه گام گرندد تئوری: کدگذاری باز، کدگذاری محوری، کدگذاری گزینشی (انتخابی) 🌿 گام اول یعنی کدگذاری باز خود شامل سه مرحله است: ▫️مرحله اول کدگذاری بر اساس افراد است: استخراج مفاهیم ▫️مرحله دوم کدگذاری بر اساس سوالات مصاحبه است (تمام پاسخ ها به سوال اول): استخراج زیرمقوله ▫️مرحله سوم کدگذاری بر اساس سوالات فرعی تحقیق یا اجزای مدل پارادایمی است: استخراج مقوله 🌿 بنابراین کدگذاری باز شبیه تحلیل مضمون خود سه مرحله است 🌱 مدرسه مجازی ؛ مرجع پژوهش 🍃 mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 روش‌ (نظریه داده‌بنیاد) چیست؟ 🌿 این روش پژوهش زمانی به کار می‌رود که برای توضیح تئوریک یک رویداد، نظریه‌ای وجود ندارد یا نظریات موجود، جوابگو نیستند 🌿این روش بر اساس رهیافت نظام‌مند استراوس و کوربین، سه مرحله اصلی دارد: ☘️کدگذاری : تمام داده‌ها بر اساس تحلیل محتوای کیفی، کدگذاری می‌شوند و در نهایت به چند مقوله کلان می‌رسیم ☘️کدگذاری : یکی از مقوله‌ها که حالت مرکزی داشته باشد؛ یعنی سایر مقوله‌ها را بتوان به آن ربط داد، به عنوان مقوله محوری انتخاب می‌شود سپس سایر مقوله‌های کلان باقی‌مانده، ذیل ۵ بعد تنظیم می‌شوند: ▫️شرایط علی (علت‌های موثر بر مقوله محوری) ▫️راهبردها (نتایج برآمده از مقوله محوری) ▫️پیامدها (نتایج حاصل از راهبردها) ▫️شرایط مداخله‌گر (شرایط زمینه‌ای عمومی موثر بر راهبردها) ▫️زمینه‌ها (شرایط زمینه‌ای اختصاصی موثر بر راهبردها) ☘️کدگذاری (انتخابی): در این مرحله پژوهشگر می‌تواند نوعی خط داستان بنویسد که مقولات را به هم مرتبط سازد ◽️منبع: کرسول، پویش کیفی 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش 🍃@mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
خاتمه خط مشی-داده بنیاد-دانایی فرد.pdf
515K
🌿 نمونه عملی برای یادگیری روش گرنددتئوری 🌿 مقاله «فهم خاتمه خط‌مشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریه‌پردازی داده‌بنیاد» (دکتر دانایی‌فرد و همکاران) 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش 🍃@mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 نمونه کدگذاری محوری در گرنددتئوری 🌿منبع: مقاله الگوی گرندد تئوری در مقاله فهم خاتمه خط مشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریه‌پردازی داده‌بنیاد 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش 🍃 |@mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 مقایسه پنج روش تحقیق کیفی ▫️منبع: پویش کیفی، کرسول، ص ۱۰۵ 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش 🍃 |@mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
واکاوی طلاق زودهنگام.pdf
3.38M
🌿 نمونه عملی برای یادگیری روش گرنددتئوری 🌿 مقاله «واکاوی طلاق زودهنگام در بین زوجین جوان شهر قم؛ مطالعه‌ای کیفی مبتنی بر گراندد تئوری» (دکتر داوود صفا) 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش 🍃@mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 کتاب؛ ضروری زندگی 🌿 کتاب، مقوله‌ بسیار مهمی است. من البته به کارهای هنری و تصویری، تلویزیون یا سینما یا از این قبیل مقولات، خیلی اعتقاد دارم؛ اما کتاب، نقش و دارد. جای کتاب را هیچ چیز پر نمی‌کند و باید کتاب را ترویج کرد 🌿 مردم به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی آنان شود. در مصاحبه‌ای که چندی پیش، تلویزیون با بعضی از جوان‌ها کرده بود، پرسیده بودند: «آیا شما کتاب می‌خوانید؟» متأسفانه اغلب جواب‌ها منفی بود. برخی کتاب را اصلاً جزء نمی‌دانند رهبر انقلاب، ۱۳۷۲/۲/۲۱ 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش 🍃mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir
🌿 هفته پژوهش (۲۳-۲۹ آذر) مبارک‌ 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش، همراه لحظه‌های خوب پژوهش 🍃mroyesh_ir 🌐 www.mroyesh.ir