دوستان محترم
انشاءالله فردا همگی در تشییع پیکر این شهید والامقام شرکت میکنیم.
و به پاسداشت این شهید بزرگوار ملبسین حتما ملبس تشریف بیارن.
فردا از جلوی درب مدرسه حرکت خواهیم کرد
╭┅┅┅┅❀🍃🌼
https://eitaa.com/joinchat/3623682127Ce40df26d75
╰┅┅┅┅❀🍃🌼
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
#فرهنگی
#مدرسهعلمیهسعادت
🔰 چهارشنبه شب، مراسم بزرگداشت و پنجشنبه، تشییع شهید حجت الاسلام و المسلمین اصلانی
💠بیشتر بخوانیم 👇
https://hozehkh.com/OneEntry?id=42955
سلام علیکم
اگر کسی از دوستان در ادامه مسیر طلبه بزرگوار شهید محمد اصلانی تصمیم بر تلبس دارد ، به حقیر اعلام کند تا مقدمات و تمهیدات لازم برای تلبس در حرم به هنگام وداع با پیکر شهید فراهم شود.
@anfd110
هدایت شده از سه دقیقه های تامل
مرگ و شهادت
در برخی آیات گرفتن جان انسان را به خداوند نسبت می دهد، ( ٱللَّهُ يَتَوَفَّى ٱلۡأَنفُسَ حِينَ مَوۡتِهَا . سوره زمر آیه ۴۲)
در برخی آیات دیگر به ملک الموت عزرائیل ( قُلۡ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ ٱلۡمَوۡتِ ٱلَّذِي وُكِّلَ بِكُمۡ. سوره سجده آیه ۱۱ )
و در برخی آیات فرشتگان را مامور این کار می داند. (إِذَا جَآءَ أَحَدَكُمُ ٱلۡمَوۡتُ تَوَفَّتۡهُ رُسُلُنَا . سوره انعام آیه ۶۱)
این تعابیر متفاوت یا به این جهت است که مراتب انسان ها در کمال متفاوت است و رتبه بندی در درجات موجب می شود که عالی رتبه ها، مستقیم به دست خداوند و سایر انسانها به دست رتبه های مختلف فرشتگان قبض روح شوند، و یا به این جهت هست که قبض روح در سلسه مراتب بیان شده است، یعنی آمر که خداست و مامورین که فرشتگان هستند، در قبض روح و جان موثِّرند، که خداوند مبدا حقیقی است، و فرشتگان زیر مجموعه و فرمانبُردارند.
تعبیر به فوت یک شخص ، درست نیست، فوت یعنی از بین رفتن، و باور صحیح بر این است که آدمی با مرگ، از دنیا به عالم دیگری منتقل می شود و تعبیر وفات صحیح است که به معنای انتقال است.
دین مقدس اسلام بر یاد مرگ تاکید بسیار دارد و یاد مرگ را افیون نمی داند و توجه به مرگ را مایه افسردگی نمی بیند.
بلکه یاد مرگ نیروی محرّک و عامل حیات و پویایی است و آدمی را بر این اندیشه دعوت می کند که باید برای سفر ابدی مهیّا شد.
مرحوم علامه طباطبایی (ره) این مساله را به شاگردانشان توجه می دانند که ما ابد در پیش داریم.
امیرالمومنین یاد مرگ را در قالب مثال سفری اینچنین یاد می فرمودند که آه از کمی توشه و طولانی بودن سفر.
چه نیکوست که این جان و حیات که نعمت و امانت الهی است، در راه خدا تقدیم شود، به همین جهت پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) فرمودند ، بالاتر از شهادت خیر و نیکی دیگری وجود ندارد و خوشا به حال آنکه با ریخته شدن قطره خونش در راه خدا، به حیاتی دست پیدا می کند که در محضر پروردگارش از رزق و روزی بهره مند هستند
(وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ آل عمران ۱۶۹ )
خدایا عاقبتمان را ختم به شهادت کن.
#یادداشتقرآنی
ابوالفضل فروتن
۱۸ فروردین ۱۴۰۱
سه دقیقه تامل
https://eitaa.com/joinchat/1254490239Cf6ee62ae04
هدایت شده از سه دقیقه های تامل
#نکات_تفسیری
#یادداشت_قرآنی
#تدبر_در_آیات
لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ.
سوره ص، آیه ۲۶
عذابی شدید به جهت فراموشی روز حساب، از آن ایشان است.
مساله ترک گناه به باور معاد و ایمان به آخرت، گِرِه خورده است.
اینکه آدمی بداند در برابر این گناه مسئول است، و باید جواب گو باشد و اینکه هر گناهی سمّ است.
غالب ارتکاب گناهان، روی فراموشی معاد است.
اگر معادی هست، پس مقصدی هست و اگر مقصدی هست، پس راه و مسیری هست (صراط مستقیم) و اگر راهی هست، راهنمایی هست (امام معصوم علیه السلام) و خداوند از طریق وجود مقصد، ضرورت دین را اثبات می کند .
(أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدًى، آیا آدمی میپندارد که او را بدون تکلیف و ثواب و عقاب، رها شده و غرضی در خلقتش نیست، سوره قیامت، آیه ۳۶)
لذا صراط و دین و هادی و صحیفه آسمانی (معجزه و قرآن) ضرورت پیدا می کند.
انسان درخت خشکیده نیست، و این مرغ باغ ملکوت، بعد از مرگ، مقصدی دارد، و قیامت قطعا ، ضرورت دارد و ثابت است .
حال در این مسیر، مدّعیان زیادی برای دعوت و هدایت هست و بدین جهت، باید معجزه باشد و ممکن است تفاوت سحر و معجزه نیاز به شاخصی برای شناسایی باشد، که عقل در اینجا نقش بسزایی برای تشخیص پیدا می کند.
پس باور قیامت و روز حساب، بدین درجه از اهمیت است که باورها و تمامی شاخصه های دینی را تحت الشعاع قرار می دهد.
از همین باب است که بر اساس فرمایش مرحوم علامه طباطبایی(ره) حدود ۲ هزار آیه قرآن با مساله قیامت مرتبط است (یعنی یک سوم آیات قرآن)
سه دقیقه تامل
https://eitaa.com/joinchat/1254490239Cf6ee62ae04
سلام علیکم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اطلاع طلاب محترم سطح 2و3 می رساند امتحانات تجدیدی میان سال تحصیلی از تاریخ 27 فروردین تا 30 فروردین طبق جدول پیوست برگزار می گردد .
قابل توجه طلاب محترم مدرسه علمیه سعادت
ایام پُر برکت
سلام علیکم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
به استحضار می رساند؛ بمنظور بهره مندی بیشتر از لیالی قدر ، دروس سطح ۱، ۲ و ۳ از پنجشنبه ۱۴۰۱/۱/۳۱ تا دوشنبه ۱۴۰۱/۲/۵ تعطیل می باشد.
دوستان شهرستانی دوشنبه بعدازظهر در مدرسه حضور داشته باشند