هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⭕️
🔻🔺
گفتگو از جغرافیای سیاسی را از روایت دقیق و خوش ساخت #دکتر_ایمان_فانی شروع کنیم.
فانی یک گزارش از #روایت_ژئوپولتیک جدید که رقابت عظیم بین راه های ابریشم و راه های دریایی است تولید کرده و با بیانی بسیار شیوا و ایرانی، سعی کرده است روایتی از جایگاه ایران در این جنگ عظیم و بزرگ جدید ارائه بدهد که برخلاف جریان روشنفکری مرسوم ایران، به روایتی امیدبخش و آینده دار رسیده است و ایده ای متمایز از ایده ای است که خوانندگان کتابهای فرانکوپن و تیم مارشال و... ارائه می دهند.
⚠️ اگر می خواهید پست های بعدی که می گذارم و پادکست های گفتگویی که دست آخر خواهم گذاشت را بفهمید، این روایت خوش ساخت آغازین را حتما گوش بدهید.
⚠️ فایلها را به همین ترتیبی که در این پست دسته بندی کردم از بالا به پایین گوش بدهید.
#رویای_ژئوپولتیک_ایران_آینده
#روزهای_حاصلخیز_انتخابات_1402
#راه_های_ابریشم
#جنگ_کریدور_ها
🆔 @social_theory
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استفن والت: نظریه رئالیسم چیست؟
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر شهید #غبریس
همه خونهایی که ریخته شد و خواهد ریخت به اندازه یک لحظه جهاد سید حسن نصرالله نیست.
ای فرمانده تا تسلیم پرچم پیروزی به دست صاحب الزمان عج کنارت هستیم
#فرهنگمقاومت
#امت_مقاومت
#نظممقاومت
#نظم_عادلانه_مهدوی
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدرها کمتر حرف میزنند اما اگر حرفی بزنند حرف احساسی نیست. کاملا براش عقلانیت و منطق دارند.
پدر شهید #غبریس
شکرا لک یا الله
علی هذه النعمه
واسی حسینا بقطع الراس
واسی عباسا بقطع الیدین
واسی علی الاکبر مقطع الاوصال
😭😭😭
#فرهنگمقاومت
#امت_مقاومت
#نظممقاومت
#نظم_عادلانه_مهدوی
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
حمید دباشی, استاد دانشگاه کلمبیا, در مقاله ای که بتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: *"از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته"*، مینویسد:
-- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را بمدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار غیر قابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش به عمد بخشهای پرجمعیت تر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا در واقع هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان، در عرض بیست و چهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه میکردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و در عین حال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
سناریوی تخیلی ذکر شده، حتی برای یک روز هم توسط نظم موجود جهانی قابلتحمل نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ایالاتمتحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان بیپناه جهان، درست مانند فلسطینیان، به حساب نمیآییم و بهرسمیت شناخته نمیشویم. این تنها یک واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است.
هیچیک از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در درون جهان فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود.
از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع میکنیم و با امانوئل لویناس و اسلاوی ژیژک ادامه میدهیم، ما موجودات عجیب الخلقه، اشیا بی جان و سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار دهها هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان اروپاییش، لحظهای درنگ و تأمل در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد نمیکند.
شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجستهی اروپایی یورگن هابرماس و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند.
پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد هابرماس که در حال حاضر 94 ساله است، بهعنوان یک انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما دربارهی او بهعنوان یک دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟
دنیا درباره یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین هایدگر، پرسشهای مشابهی را بخاطر وابستگیهای مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن هابرماس و عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم.
اگر هابرماس ذرهای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی هم تبار خودش، بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس برجسته ایرانی، در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من خلاف او است. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیان کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-european-philosophy-ethically-bankrupt-exposed
@amniatemeli
از گرسنگی مرد!
کودکی بر دوش چند نوجوان
آنقدر بی وزن که بروی مقوا و دو تکه چوب
چه چیز از این حسرت بار تر و غم آلودتر؟
امید اما یک قدم عقبتر ایستاده است
اهلا #رمضان
همتها، خونها و ارادههای بسیاری خرج و هزینه غزه شد و میشود! اما هنوز نتوانستهایم رنجشان را کم کنیم و اوضاع هروز وخیمتر از دیروز میشود؛ دنیای کثیف بر رذالتش میافزاید و گویا مرگ فلسطینیان دیگر شوق شهادت هم در ما نمیافروزد! شاید کِرخت و بی حس شدهایم، نمی دانم! تعداد شهدا از ۳۰ هزار نفر گذشته است اما دیگر مثل روزهای اول چشمم اشک آلود نیست. واقعیت آنکه دیگر هر فیلمی را هم باز نمیکنم حس کردم به نوعی افسردگی دچار شدهام. خود را به فراموشی زدهام اما مگر میشود؟ هر کاری هم کنی دیگر نمیتوانی مرگ از گرسنگی را تصور کنی! چه باید کرد چه باید گفت؟
شاید ناامیدی از همه اسباب در گشایش بر غزه خود فرجی باشد! چشممان و قلبمان را فقط به قدرت لایزال الهی متوجه کنیم و ناتوانی و عجز خود را فریاد کنیم، ناتوانی و عجز را سلاح مقاومت قرار دهیم و آن را واسطه تفضل الهی و گشایش.
این حرفها نقد نیست بلکه توجه به نقطه کانونی و الهیاتی مقاومت یعنی توجه به سرچشمه قدرت یعنی حضرت ربوبی است.
یا ربّ شهر رمضان یا اله العالمین یا رحمن الدنیا و الآخره و رحیمهما، ارحمنا و ترحم علی عجزنا بحق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام.
#نظممقاومت
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریلز
▪️خدایا ما چگونه تحمل کنیم این مصیبت را...
#غزه
#روحالله
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
@EMAM_COM
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابوعبیده:
درود بر ارواح شهدای ما که ننگ یک ملت بی پناه را با خون خود شستند. درود بر قهرمانان مجروح ما که دردشان گواه قهرمانی یک قوم بزرگ است و درود بر اسیران ما و خانواده هایی که در اثر تجاوزات وحشیانه آواره شدند (اما ایستاده اند)؛ درود بر مبارزان ملت ما در همه صحنه ها، لبنان، یمن، عراق و هر جبهه ای که کنار ما می جنگد.
#نظممقاومت
#۱۵۴روزمقاومت
#غزه #مقاومتامت
۱۸اسفند۱۴۰۲
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج قاسم
در روز تودیع
از فرماندهی
سپاه کرمان
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از أخٌفيالله. #إنا_على_العهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عندربهم یرزقوناند...