eitaa logo
نظم مقاومت | م.ص‌.صاد
639 دنبال‌کننده
534 عکس
641 ویدیو
37 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
3.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این تصویر ضرب و‌ شتم یک زن دانشجوی دانشگاه امریکاست که به نسل کشی کودکان غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی معترض است ! این تصویر دمکراسی آزادی و بیان حق و‌ حقوق زنان در امریکاست. https://t.co/lKuQMKBAK1
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 Siavash Ardalan (@BBCArdalan): فرق اعتراضات دانشجوئی دیشب در کالیفرنیا با دو هفته اخیر در امریکا این بود که اینبار بجای پلیس، این دانشجویان طرفدار اسرائیل بودند که به تحصن دانشجویان حامی فلسطینیان هجوم بردند و با اونها درگیر شدند. در این ویدئو صدای فحشهای فارسی از جمع گروه حامیان اسرائیل شنیده میشه. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔗 Jack Ross (@m0thercity): Here are some of the people trying to storm the encampment ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📲 @twittervid_bot
14.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅این دانشجوی آمریکایی درباره ایران می‌گه: قلب، ریه و رگ‌های دنیای ما ایران بوده و هست! ببینید چطور داره از صدور انقلاب اسلامی به سراسر دنیا و نقش ما در نظم نوین جهانی حرف می‌زنه. هرچقدر ما در روایت ایران و انقلاب اسلامی کم‌کاریم، خدا بندگان دیگه ش رو در سراسر دنیا مأموریت روایت انقلاب اسلامی کرده.🤦‍♂️ 🆔️ @rajaaei_ir
رئیس جمهور ترکیه: نخست‌وزیر اسرائیل بی‌رحم است و ترکیه دادوستدهایش با اسرائیل را که میزان آن 9.5 میلیارد دلار بود، متوقف کرده است. ➖هر چند خبر خوبی است و حماس هم از آن استقبال کرده است اما یک نکته: حدود ۷ ماه از جنایت رژیم اشغالگر و نخست وزیر وحشی آن می‌گذرد و قرائن بر نزدیکی آتش بس دلالت می‌کند (احتمالا). شرط مجدد برقراری تجارت هم رسیدن کامل کمک‌های بشر دوستانه است! آیا ما با یک نمایش روبرو هستیم؟ https://eitaa.com/mssadeghi_ir
16.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طلوع فطرت در غرب غروب پنج‌شنبه با دوستان منزل یکی از علمای شهرری بودیم. بعد از نماز با چشمانی اشک‌بار فرمودند: این جوانانی که در آمریکا و غرب چنین فعالیت‌هایی میکنند حال خوشی دارند‌. حال انقطاع! از درس و دانشگاه و فرصت‌های اجتماعی و سیاسی دست شسته‌اند. با خطر و زندان و محرومیت مواجه‌اند اما فطرت‌شان بیدار شده و هزینه می‌دهند. نکته این بیان تضاد و تناقضی با رفتار و سبک زندگی یا برخی رفتارهای برخی از آنها که احتمالا از نظر اسلام حرام است ندارد. بیداری و توجه امری فراتر و پیشینی است. https://eitaa.com/mssadeghi_ir
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان مهم و راهبردی سردار ارشد سپاه در تلویزیون چین 🔸️سردار دکتر احمد محمدی زاده از جمله سرداران سپاه است که هم در عرصه علمی و هم اجرایی و زیرساختی ، خدمات شایانی را به جمهوری اسلامی و محور مقاومت عرضه کرده است‌. 🔸️این سردار با تجربه سپاه از بنیان گذاران نیروی دریایی سپاه و جنگ نامتقارن آن در دریاهاست که یار همیشگی دریادار علی اکبر احمدیان ( دبیر شورای عالی امنیت ملی و از چهره های راهبردی کشور) به شمار می رود. 🔸️محمدی زاده در تشکیل نیروی دریایی نوین سوریه و حزب الله لبنان نقشی پررنگ بازی کرد و اثرات فعالیت های او در افزایش توان محور مقاومت در آبراه های مهم منطقه غیرقابل انکار است. 📌سخنان اخیر سردار محمدی زاده در خصوص تسلط محور مقاومت بر خلیج فارس ، تنگه باب المندب و دریای سرخ و مدیترانه در تلویزیون های خارجی از جمله چین بازتاب برجسته ای داشته است. @taghaviniaa
1ـ مقاومت در اسلام: نظریه و الگو اصغر افتخاری / انتشارات اندیشه‌سازان نور دکتر اصغر افتخاری نویسنده کتاب «مقاومت در اسلام: نظریه و الگو» در این کتاب با استناد به کلام امیرالمؤمنین مقاومت و استقامت را رمز نجات و هدایت جوامع می‌داند. به نظر نویسنده مقاومت یک مفهوم عام است که در بستر تاریخ از سوی مکاتب و مذاهب مختلف به‌کار گرفته شده است. اساساً هرکجا که قدرتی وجود داشته، مقاومتی هم در مقابل آن به اشکال گوناگون شکل گرفته است. نظریه و الگوی مقاومت در اسلام دارای مؤلفه‌ها، شاخصه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای مخصوص به خود است که با تکیه به نص صریح قرآن و احادیث می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد، دکتر افتخاری در این کتاب با اتکا به مفاهیم قرآنی و دینی 9 راهبرد مقاومت را طراحی و از درون آن 125 سیاست مقاومت، 12الگو و 63 نظریه را استخراج کرده است. کتاب «مقاومت در اسلام» دارای هشت فصل است، فصل اول کتاب به مقدمه و مبانی بحث می‌پردازد؛ پس از طرح مقدمه و مبانی در فصل دوم چهارچوب تحلیل مقاومت تعیین می‌شود. کالبدشکافی معنایی مقاومت موضوعی است که در فصل سوم پیگیری شده است. نویسنده کتاب در فصل چهارم انواع نظریه‌های مقاومت را احصاء می‌کند. عنوان فصل پنجم کتاب بنیان مرصوص؛ ساخت اجتماعی مقاومت است و فصل ششم کتاب نیز به راهبردها و سیاست‌های مقاومت اشاره دارد. الگوهای مقاومت فصل هفتم کتاب و جریان‌های فکری مقاومت در جهان اسلام موضوع فصل هشتم کتاب است. این کتاب در 653 صفحه توسط انتشارات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسیده است. https://eitaa.com/mssadeghi_ir
2ـ جهاد مقاومت در برابر استکبار و ارائه الگوهای تاریخی رضا ادبی ‌فیروزجایی، علی محمدی ضیاء/ انتشارات زمزم هدایت استکبارستیزی و مقابله با ظالمان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در طول حیات خود بوده است. با نگاهی به بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی می‌توانیم شاهد این مدعا را بیابیم که ظلم در هر شکل و حالتی مورد تأیید اسلام و انقلاب نبوده و نیست. اما زمانی که به تاریخ و اتفاقات رخ‌داده نظر می‌افکنیم با انواع رویارویی‌های ظالم و مظلوم مواجه می‌شویم. در یک سمت این رویارویی‌ها همواره مظلومی قرار دارد که ظالمان و مستکبران برای پیشبرد مقاصد و امیال خود آن‌ها را مورد ظلم و ستم قرار داده‌اند و مظلومان نیز توان رویارویی با آنان را نداشته‌اند مگر در زمان‌هایی که به مقاومت در برابر ظالمان روی آورده باشند. «جهاد مقاومت در برابر استکبار و ارائه الگوهای تاریخی» به قلم رضا ادبی فیروزجایی و علی محمدی ضیاء کتابی 264 صفحه‌ای است که نویسندگان با تکیه ‌بر پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه آن را نگاشته‌اند هر چند که هیچ‌گاه خود را از مراجعه به متون دست‌اول بی‌نیاز ندیده‌اند و در کنار این پژوهش‌ها به متون دست‌اول نیز مراجعه کرده‌اند. این کتاب دارای پنج فصل است. فصل اول، به مفاهیم و کلیات اختصاص یافته است. ویژگی مستکبران موضوعی است که فصل دوم به آن تعلق دارد. فصل سوم کتاب به امت‌های استکبارستیز و ویژگی‌های آنان اشاره می‌کند. رفتار مستکبران در برابر جوامع استقامت‌کننده موضوعی است که نویسندگان در فصل چهارم به آن پرداخته‌اند. شیوه‌های مقاومت در برابر مستکبران نیز موضوعی است که در فصل پنجم به بحث گذاشته شده است. https://eitaa.com/mssadeghi_ir
3ـ تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان سلطه حسین اکبری / انتشارات دانشگاه امام حسین (علیه السلام) گفتمان مقاومت در حیطۀ قدرت سخت و قدرت نرم دستاوردهای درخوری در مقایسه با نظام سلطه در این سال‌ها داشته است. در دنیای امروز گفتمان‌های مختلف موجود برای رفع مشکلات بشر ادعاهای متنوعی را طرح می‌کنند. گفتمان مقاومت نیز مانند سایر گفتمان‌ها سعی می‌کند نظریات مدنظر خود را اشاعه دهد. در گفتمان مقاومت که مبتنی بر نظرات امام خمینی (رحمه‌الله) است، هرکجا مستضعفی باشد باید از آن دفاع و هرکجا مستکبری باشد باید با آن مقابله کرد؛ این شعار اصلی مقاومت است. با نگاهی کلی به روابط بین‌الملل متوجه می‌شویم جریان غالب در جهان برخلاف شعار اصلی مقاومت حرکت می‌کند. در این جهان کشورها اگر از قدرت برخوردار باشند از حقوق بین‌المللی برخوردار هستند و اگر قدرتی نداشته باشند، حقوقی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. شاهدی بر این موضوع کشور فلسطین است که چون قدرت ندارند حقوق متعلق به کشور فلسطین به آنان تعلق نمی‌گیرد. به نظر حسین اکبری نویسنده کتاب «تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان سلطه»، گفتمان مقاومت به‌عنوان یک نظریه رهایی‌بخش در قالب پارادایم برخورد با سلطه‌جویی مبتنی بر قدرت فراروایت انقلاب اسلامی از متن اسلام ناب با هدف غرب‌زدگی زدایی از نظام بین‌الملل قابل نظریه‌پردازی است. در نظر او گفتمان مقاومت که در تقابل با دو گفتمان غالب لیبرالیسم و کمونیسم حادث شده است که اینک در تقابل پادگفتمان خود یعنی گفتمان لیبرالیسم قرار دارد. نویسنده کتاب سعی می‌کند در چهار جلد به مفاهیم و مبانی مقاومت و نظام سلطه، ظرفیت‌ها و مصادیق مقاومت و تقابل اندیشه مقاومت با افراط‌گرایی و تکفیر بپردازد. https://eitaa.com/mssadeghi_ir
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعد از اینکه مقاومت بیانیه‌ش رو منتشر کرد مردم جمع شدند ودارن برای مقاومت ومقاومان شعار میدن. حط السف قبال السیف احنا رجال محمد ضیف . ترجمه:شمشیر روبروی شمشير دیگر بگذار ما مردان محمد ضیف هستیم. *محمد ضیف فرمانده کل قوای مقاومت در فلسطین است . 🇵🇸👨‍🎓اخبار غزه از زبان دانشجوی فلسطینی ساکن ایران @monem_ps 🇵🇸
؛‌ محصولی ضد معنا از مجلس، در عصر معنا و روایت! : روز شنبه به‌عنوان روز تعطیل تعیین شد متن گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری منتشر شد. بر اساس متن نهایی لایحه، تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت‌رسانی از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، مراکز بهزیستی، بانک‌ها و اماکن ورزشی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته از روز یک‌شنبه تا پنج‌شنبه تنظیم کنند. این مصوبه برای اجرایی‌شدن به تصویب در صحن علنی مجلس و سپس تأیید شورای نگهبان نیاز دارد./رکنا : چرا در مجلس انقلابی داریم ضربه فنی فرهنگی میشویم؟ چرا پروژه فرهنگی پیشران اقتصاد و سیاست ما نیست؟ چرا سیاست گذاری ما در عقب اقتصاد میدود و طفیلی است؟ آن هم در این مجلس و در این دولت با یک بدنه فرهیخته و با سواد انقلابی! سه ضلع لازم بود تا تصمیم درست که در تراز انقلاب اسلامی گرفته شود با چشم انداز تمدن اسلامی! دولت. مجلس. بدنه کارشناس هر سه ضلع ظاهرا درست هستند. اما چرا جواب نمیدهد و به ضد فرآیند و اضلاع بدل شده است؟ و معنا و روایت انقلاب اسلامی با تمنای تمدن، مذبوح تجارت وهمی است؟ برای ساخت فرهنگ و نظمی جدید نباید در معنا و روایت جهانی هضم شد بلکه باید ساخت و همراه کرد. در سخت‌ترین امور بیشترین هزینه را داده‌ایم و میدهیم اما چرا در امر فرهنگی و نرم وا داده ایم! چگونه میتوان را به پیشران تحولات و پیشرفت بدل ساخت؟ م.ص.صاد|۲۰ اردیبهشت۱۴۰۳ https://eitaa.com/mssadeghi_ir
✨ مقاومت طوفانی جنبشی است که انسان و جهان را آزاد می کند.✨ 📌مصاحبه فیلسوف مقاومه طه عبدالرحمن با الجزیره نت 1️⃣ 🔰 عملیات "طوفان الاقصی" را در زمینه فلسطینی و انسانی چگونه می بینید؟ 🔹اولین چیزی که در مورد «طوفان الاقصی» در سیاق فلسطینی آن نظر فیلسوف را جلب می کند، خود این نام است. چرا مقاومت فلسطین در غزه نام عملیات خود را «طوفان» برگزید و چیز دیگری را انتخاب نکرد؟ شکی نیست که حدیث «فرقه منصوره» که دل مردانش به آن آغشته بود در این نامگذاری تأثیر داشته است. "طوفان" فقط می تواند کار این "طائفه" باشد که توسط آنها عینیت یافته است. در مورد علت این نام، معروف است که «طوفان» به معنای « جارو کردنی که چیزی از خود باقی نمی گذارد» است. بیایید از حقیقت آن چیزی که این مقاومت در صدد تخریب کامل آن برآمده است تا چیزی از آن باقی نماند؟ بپرسیم. این نمی تواند صرفاً اشغال باشد و یا حتی ظلم محض، بلکه در واقع « شر مطلق» است. 🔸مردم قبلاً "شر مطلق" را به عنوان یک مفهوم بعید تصور می کردند و باور نمی کردند که می توان به آن دست یافت، اما امروز آن را به عنوان یک واقعیت زنده می بینند. آنها « نماز» را در خانه‌های خدا بمباران کردند، «معصومیت» را در کودکی نابود کردند، «تندرستی» را از بیمارستان‌ها بیرون راندند، «پناه» را در پناهگاه‌ها به وحشت انداختند، و چیزهای مشابه. لذا مردم با چشمان خود مرگ همه ارزشهای نیکو را دیدند که انسان برای آنها آفریده شده است. " شر مطلق" چیزی نیست جز منظره مرگ که بر همه ارزش ها می آید. مقاومت فلسطین در غزه اولین کسی بود که حقیقت این شیطان را کشف کرد، از این رو به مقابله با آن با نیرویی که شر آن را دفع می کرد و حتی آن را از اصلش ریشه کن می کرد، شتافت. بنابراین، این مقاومت شایسته نام "مقاومت طوفانی" است که ویژگی آن را از سایر اشکال مقاومت متمایز است . 🔹 افزون بر آن باید پرسید: چرا مقاومت «طوفان» را به «الاقصی» و نه به چیزهای دیگر اضافه کرد ، شکی نیست که جایگاه «الاقصی» این اضافه را ایجاب می‌کند، اما مقام «الاقصی» وجوه متعددی دارد که با توجه به زمینه ها و شرایط می توان آنها را اخذ نمود. الاقصی در زمینه ذکر جهت در نماز، «قبله» اول مسلمانان است، در حالی که در ظرف خاص که مملو از مقاومت طوفانی است و اساساً «مسری»( سفرگاه) است، زیرا «اسراء» به عنوان یک اصطلاح، مستلزم غلبه بر جسمانیت بدن است، درست مانند «معراج»؛ این بدان معناست که روح «اسیر» از همه محدودیت‌ها رهایی می‌یابد به فضای بی‌پایان ملکوت می رود، بنابراین، «مسری» در نسبت با این مقاومت «محل دستیابی به آزادی نهایی» را نشان دهد گرچه اقصی نام تاریخی این مکان است اما نامش در حقیقت «المسری» است، اگر مقاومت عملیات خود را «طوفان الاقصی» نمی‌نامید، به دلیل تضمن معنای آزادی، نام «طوفان المسری» را به خود می‌گرفت. شاهد آن هم این است که «آزادی» همه اسرا در زندان های دشمن را اولین هدف «طوفان» قرار داد و حتی آن را شرط اول در هر مذاکره با آن قرار داد ! 🔸از این رو، روشن می شود که زمینه فلسطینی طوفان الاقصی حداقل از دو جنبه به روی زمینه های انسانی گشایش ایجاد می کند: یکی از آن‌ها این است که این طوفان سهمی از طوفان نوح علیه‌السلام دارد که «حذف شر از زمین» است، تا انسان به برکت آن برای دریافت ارزش‌های جدید آماده شود. دوم اینکه «الاقصی» سهمی از اسراء محمد صلی الله علیه و آله و سلم دارد که «رهایی از قیود ماده» است. «الاقصی» یا بهتر بگوییم «المسری» نشانه ی دال بر عمومی سازی ارزش‌های جدید به همه بشریت است، به گونه‌ای که با هیچ اعتبار مادی محدود نمی‌شوند. 🔹از آنجا که مشخص شد طوفان به جهت زوال شر مطلق بودن، راهی است که به رهایی آرمانی منتهی می شود، لازم می آید که «مقاومت طوفانی» یک جنبش رهایی بخش بشریت به طور عام یا یک جنبش رهایی بخش برای کل جهان باشد، حتی اگر در ظاهر یک جنبش آزادیبخش برای یک قوم خاص یا یک جنبش آزادیبخش برای یک سرزمین خاص به نظر برسد، زیرا انسان مقاوم طوفانی، انسان در مبارزه با شر مطلق است. 🔸موید آن التفات گسترده به مسئله آن است، این توجه، به دلیل برخورد جهانی با روایت فلسطینی از وقایع نیست همانطور که در میان اکثریت سیاستمداران گسترده بود، بلکه ناشی از این واقعیت است که این مقاومت با قدرت، انسان را در هر کجا که بود به فطرت اولش بازگردانده است، یعنی او را به ارزش‌های اصیلی که روح اش با آن آمیخته، برگردانده است. سرعت این التفات به مسئله آن و مشارکت گسترده جوانان در آن به خوبی دلیل آن را نشان می‌دهد زیرا که جوانان از هر کس دیگری به فطرت نزدیکتر اند و احیای فطرتشان آسان است. ادامه دارد... 🖊ترجمه علی اصغر اسلامی تنها https://www.aljazeera.net/culture/2023/12/16/ @hamshenasi