فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبریک به همه؛ نظام بُرد
انتخابات ۱۴۰۳ و دلالتهای آن بر پیروزی نظام در ۴ محور
۱. در انتخابات تقلب نمیشود و کسانی که قبلا ادعای تقلب داشتند امروز رای میدهند و دعوت به رای میکنند. نظام سیاسی سالم و مورد اعتماد است و صرفا به دلیل جرزنی یکی از جناحهای سیاسی متهم به تقلب شده بود. نظام سلامت خود را برای بار چندم توسط همان گروه اثبات کرد.
۲. نظام هیچ جناحی را حذف نکرده است بلکه آنها با رفتار و کارنامه خود دچار اقبال یا ادبار میشوند. امروز همه سران اصلاحطلبی وسط میدان رای جمع کنی هستند.
۳. مشارکت پایین اگرچه برای نظام و دولت برآمده از آن ضعف محسوب میشود اما اصلاحطلبانی که نظام و دولت قبل را به دلیل آراء پایین نامشروع یا نامقبول میدانستند امروز به دنبال دولتی با آراء و لو پایین هستند. دیگر این حربه نیز کارآیی ندارد.
۴. عدم رای درصد معتنابهی از مردمی که قبلا رای میدادند به دو دسته کلی ارجاع دارد
- نخست آنانکه ذیل تیر تهاجم براندازی و قهر و تحریم دیگر توان شرکت ندارند و نمی توانند از تصمیم خود بازگردند. (این مسئله عقلا و شرعا بر دوش میدان داران تحریم است)
- دوم بی اعتنایان به انتخابات؛ عدم رای این دسته نیز بازگشت به ضعف دولتها در کارآمدی و برآورده کردن نیازهای جامعه دارد. اینجا بازسازی اعتماد و توان اداره مسائل کشور توسط دولت چاره کار است.
اینجا نیز نظام سیاسی نشان داده است که نسبت و ارتباط آن با مردم قطع نیست و آنها بی اعتنایی از سر ناراحتی و گلایه دارند نه ضدیت و معاندت!
۱۶ تیر۱۴۰۳
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
🔻در ستایش شمایل سیاسی سعید جلیلی
#سجاد_صفار_هرندی
من «جلیلیچی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعفها و محدودیتهای او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. از سعید جلیلی که به نحو کمنظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلتها و زیباییهای انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست.
اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. پیشتر نوشتم که مهمترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراثدار او از این جهت بیشک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگیپنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن میخواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن میبندد، قیمتی است. اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمیدهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر میآورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است.
جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. میدانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلتهای بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، سادهزیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکتهسنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمیتواند دشمن بدارد.
همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگیهای شخصی جلیلی نیست. در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکانهای آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرتهای جهانی) به حفرههای بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز میگردد. بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم: اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد، اینکه ایدهای در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد، اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمیانگیزد، جملگی به کاستیهای اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن باز میگردد. اگر این خللها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود (که البته چندان هم نشده بود) به معنای حل و فصل آنها نبود. و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستیهاست. با مشاجره ملالآور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمیشود.
شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور میکنم روند وقایع ماهها و سالهای پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست. در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر میشود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
هدایت شده از کربلایی علی کرمی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
" آشفتم کربلا ........ "
🎙کربلایی علی کرمی
▪️هیئت محترم رضاجان علیه السلام
#محرم
#امام_حسین
#علی_کرمی
🆔 @k_alikarami
هدایت شده از جهان نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این ویدئو خیلی کپشن نمیخواد؛ ولی انگار روضه تصویری خیلی سنگینتر از روضه شنیداری است
🔹بازنشر ویدیویی از یک پدر که روایت عاشورا را برای دو کودک ناشنوایش شرح میدهد و کودکانی که برای روضه اشک میریزند.
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از حسینیه معلی
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سرود آه غزه
🔻 اجرای پرجمعیتترین سرود با موضوع غزه توسط دختران لاهیجانی در حسینیه معلی
حسینیه معلی
@moallatv3