هدایت شده از جهان نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این ویدئو خیلی کپشن نمیخواد؛ ولی انگار روضه تصویری خیلی سنگینتر از روضه شنیداری است
🔹بازنشر ویدیویی از یک پدر که روایت عاشورا را برای دو کودک ناشنوایش شرح میدهد و کودکانی که برای روضه اشک میریزند.
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از حسینیه معلی
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سرود آه غزه
🔻 اجرای پرجمعیتترین سرود با موضوع غزه توسط دختران لاهیجانی در حسینیه معلی
حسینیه معلی
@moallatv3
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
خلیل الحیه، معاون رئیس حماس در غزه:
🔥ای نتانیاهو! خون و شخصیت محمد ضیف و برادرانش گرانبهاتر و بهتر از خون هیچ کودک فلسطینی نیست اما تو شکست خوردی و رسوا شدی.
@Thirdintifada
هدایت شده از علیرضا پناهیان
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌در اوجیم! باور میکنید؟!
🔹حتی بیشتر از دوران شهید رئیسی!
🔹معنای مشارکت ۵۰درصدی و رأی ۱۴میلیونی نفر دوم انتخابات چیست؟
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه"
در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
@Panahian_ir
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 مقتل خوانی علامه #عسکری (ره) تاسوعای حسینی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏠 #پنجره | نیروی مقاومت بُوَد دست علمدار
🎤 امشب؛ مداحی حاج محمود کریمی در شب تاسوعا در حسینیه امام خمینی.
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
هدایت شده از اصرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«غزه کربلای امام حسین است. ما کربلای جدید هستیم. کربلا دوباره برگشته».
اینها سخنان یکی از اهالی غزه است.
قسمت قابل توجهش را میدانید کجاست ؟
اینکه میگوید در زندان امام حسین را خوانده و با او در زندان اشک ریخته.
حسین همبند این مردمِ در زندانست.
همین مردمی که کربلا امروز به وجود آنهاست که بازگشته.
درد ماجرا کجاست ؟
اینکه فهمیدیم میشد کربلا بازگشته باشد اما آب از آب زندگیمان تکان نخورد.
اینکه بعد از غزه دیگر جرات نکنیم حتی با خودمان بگوییم چرا فقط آن ۷۲ نفر و باقی مردم کجا بودند؟
آن روز باقی مردم شاید همانجایی بودند که ما امروز هستیم. همین جایی که کربلا بازگردد اما همه چیز در سکوت اینگونه پیش رود که انگار هیچ گاه کسی به نام حسین نه آمده و نه رفته.
در این سکوتی که همه خبرها را و بزرگی حوادث را در شگفت انگیزها دنبال میکنند زینب از خدایِ سکوت میگوید:
« آیا برای شما شگفت آور است که آسمان بر این ماجرا خون ببارد؟ همانا شکنجه و عذاب جهان آخرت ننگین تر خواهد بود، و کسی شما را یاری نکند».
آسمان خون نمیبارد،
آب از آب زندگیمان تکان نمیخورد،
ما بیامام میشویم، به امام و وعدهگاه نمیرسیم درحالیکه خداوند هرگز سکوتش را در این شگفت انگیزها نمیشکند.
#غزه #فلسطین #شخص #عراق #خبر
@Esrar3
10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید #خضرعدنان از چیزی گرانبهاتر از بازار میگوید!
کرامت!
عزت!
عناصر سازنده #انسانمقاوم و #جامعهمقاوم
#نظممقاومت
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
24.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹️رهبر انقلاب: مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است. مجلس نباید در قبال این قضیه آرام بماند. ۱۴۰۳/۴/۳۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
نظم مقاومت|م.ص.صاد
السلام عليكم واعظم الله أجركم
اعتذر عن إعادة الإرسال لأن صديقا أبلغني أن النص المرسل قبل الظهر كان مقطوعا عن تتمته
وهذا هو تاما:
حمل بنات النبي (ص) على الأقتاب بدون وطاء ولا حجاب بعد ظهر 11 محرّم.
الأقتاب جمع قتب وهو مقعد من خشب يشد بأربطة جلدية على ظهر الجمل، والوطاء هو جلد أو قماش محشو يجعل على خشبتي القتب موضع جلوس الراكب حتى لا يتأذى من طول القعود على الخشب، والأقتاب العارية هي التي بلا وطاء، والحجاب هنا هو ما يحجب الشمس عن الراكب السائر.
في أقل الروايات أن مسير السبايا والأسرى كان عشرة أيام مع الزجر الشديد للإبل وما يعنيه ذلك من معاناة.
نقل السيد أبو القاسم الديباجي في كتابه زينب الكبرى (ع) بطلة الحرية:
بعد زوال يوم الحادي عشر من المحرم أمر ابن سعد أن تحمل النساء على الأقتاب بلا وطاء وحجاب ، فقدمت النياق إلى حرم رسول الله (ص) وقد أحاط القوم بهن وثم قالوا لهن تعالين واركبن فقد أمر ابن ســعد بالرحيل ، فلما نظـرت زينب (ع) إلى ذلك التفتت إلى ابن سعد وقالت : " سَوَّدَ الله وَجْهَكَ يا ابنَ سَعد في الدُنيا والآخِرة ، تَأمُرُ هؤلاء القَوم بأن يُركِبونا ونحن وَدائــعُ رَســولِ الله (ص) !! فَقُلْ لَهُم يَتَبَاعَدونَ عَنَّا ، يُرْكِبُ بعضُنـا بعضاً " .
وروى العَبْدليُّ " يحيى النسّابةُ الأعرجيُّ المتوفَّى 277 هـ" في كتابِه "أخبارُ الزينباتِّ" ص 21:
إنّ زينب الكُبرى بعدَ رجوعِها من أسْرِ بني أُميّة إلى المدينةِ أخذتْ تؤلِّبُ الناسَ على يزيدَ بنِ معاويةَ ، فخافَ عمرو بنُ سعيدِ الأشدَق انتقاضَ الأمرِ ، فكتبَ إلى يزيدَ بالحالِ ، فأتاه كتابُ يزيدَ يأمرُه بأنْ يفرَقَ بينَها وبينَ الناسِ ، فأمرَ الوالي بإخراجِها منَ المدينةِ إلى حيثُ شاءتْ ، فأبتِ الخروجَ منَ المدينةِ وقالتْ :
"قد علِمَ اللهُ ما صارَ إلينا ، قُتِل خيرُنا ، وسقْنا كما تُساقُ الأنعامُ ، وحُملْنا على الأقتابِ ، فواللهِ لا أخرُجُ وإنْ أهرقتْ دماؤنا".
الصور قتب بلا وطاء.
شعر:
حتى حُمِلْنَ على الأقتاب عاريةً ترنوا هناك لها شزراً أَعاديِها
يا سائق الظعن بالأسرى تُعَنِّفها سَيْراً ترفّق بها بالله حاديها
آه لقلبك يا سيدتي يا زينب عليكِ مني السلام
#الشيخ_علي_خازم، الثلاثاء، 11 محرم، 1444 - 9 آب 2022 .
https://eitaa.com/mssadeghi_ir