eitaa logo
نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
334 دنبال‌کننده
434 عکس
578 ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
12.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اکرم العجوری کابوس اسقاطیل که چندسال پیش در دمشق هدف ترور اسقاطیل قرارگرفت و البته پسرش شهید شد امشب در برنامه ماخفي اعظم فاش کرد که در عملیات ترورش طرف سومی به اسقاطیل کمک کرده خبرنگار الجزیره العجوری رو فرد مهم تشکیل دهنده کتیبه جنین معرفی میکنه
هدایت شده از اطراف|م.ص.صاد
نامه خواندنی نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی یک ماه قبل از استعفا نامه نخست وزیر به اکثریت خاموش در سالگرد ۷۵ سالگی *** در طول تاریخ، یهودیان دو بار در این سرزمین صاحب یک کشور مستقل و یکپارچه بودند . اولین بار به مدت ۸۰ سال یک حکومت یهودی وجود داشت و سپس به دلیل درگیری های داخلی تجزیه شد. بار دوم، حکومت یهودیان حدود ۷۷ سال وجود داشت و سپس به دلیل درگیری های داخلی، حاکمیت آن توسط رومیان از بین رفت. اسرائیل سومین دوره حکومت یهودیان است. اکنون این کشور در ۷۵ سالگی خود قرار دارد. همه ما در برابر این آزمون قرار داریم که آیا به عنوان یک کشور مستقل و متحد موفق خواهیم شد از دهه هشتاد عبور کنیم، یا به دلیل درگیری های داخلی دوباره شکست خواهیم خورد؟ از آنجایی که مردم تمایل دارند مسائل را سریع فراموش کنند، من وضعیت یک سال پیش اسرائیل را به شما یادآوری می کنم. اسرائیل چهار انتخابات متوالی را پشت سر گذاشته بود. شهروندان اسرائیل از کمپین های مبارزاتی وحشیانه بی پایان ناراحت، عصبانی و خسته شده بودند. بودجه دولتی وجود نداشت. ادارات دولتی فلج و سردرگم بودند. صدها هزار بیمار کرونا به دلیل سیاست تعطیلی و مرخصی موقت دولت سابق خانه نشین شده بودند. و در این هنگام موج کرونای دلتا در شرف ورود به دنیای ما بود. اقتصاد اسرائیل به دلیل انتخابات بی پایان و به دلیل ترس از تعطیلی های مخرب تر، در رشد منفی و در یک وضعیت عدم اطمینان هولناکی قرار داشت. اسرائیل کنترل مخارج خود را از دست داد و به رکورد کسری ۱۰.۱ درصدی رسیده بود. حماس نتانیاهو را تهدید کرد که مراسم رژه پرچم ها را در مسیر معمول برگزار نکند، نتانیاهو نیز در مقابل تهدید تعظیم کرد و مسیر مراسم را تغییر داد. در مقابل، حماس و جهاد اسلامی گستاخانه و جسورانه به سمت اورشلیم، پایتخت اسرائیل، موشک شلیک کردند. آنها بوی ضعف و دو قطبی شدن داخلی را حس کردند. ساکنان اورشلیم صدای آژیر خطر را می شنیدند و در پیاده‌روها پناه میگرفتند. جلسه عمومی کنست به حالت تعلیق درآمد و اعضای کنست به سرعت به اتاق های امنیتی منتقل شدند. ساکنان جنوب به پناهگاه هایی بازگشتند که در دهه گذشته به آن عادت کرده بودند. در لود و عکا، شورشیان عرب شهروندان اسرائیلی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، مشاغل و کنیسه ها را سوزاندند و کنترل دولت از بین رفت. شهرهای درگیر برای روزها در واقعیتی مشابه وضعیت پیش از بوجود آمدن کشور و قانون زندگی می کردند. صحنه های۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱، شبیه وقایع ۱۹۲۹ (قیام فلسطینی ها بر علیه صهیونیست ها) بود. هیچ قانون و عدالتی وجود نداشت. روزهای وحشتناکی بود. دولت اسرائیل از صبح تا غروب مشغول دعواهای داخلی بود که به فلج کامل کشور انجامید. درگیری های داخلی در اسرائیل به اوج خود رسید و دولت اسرائیل کنترل خود را از دست داده بود. پ.ن: نامه مفصل و ادامه دار است. @atraf_man
و از منظر شهید صدر ره ۱) مصلحت اسلامی در سیاست خارجی دولت اسلامی مصلحت اسلامی عبارت است از بهترین وضعیت ممکن برای اسلام به عنوان آیینی جهانی و مبنای حکومت. بهترین وضعیت برای مسلمانان به عنوان یک امت، هم وضع دینی و هم اوضاع مادی را در برمیگیرد. بنابراین، هر چیزی که به ایجاد یک وضعیت آرمانی، برای اسلام و مسلمانان کمک کند، مصلحت اسلامی است. شایان توجه است که مصلحت اسلامی که به معنای بهترین وضعیت برای اسلام و مسلمانان است، ممکن است در هر کشوری و هر شرایطی متفاوت باشد. ممکن است تبلیغ مخفیانه دین در یک کشور کفر، بهترین وضعیت برای اسلام باشد. گاهی نیز ممکن است تاخیر انداختن اجرای اسلام و در اختیار گرفتن قدرت، برای اسلام به عنوان یک دین، بهترین وضعیت باشد. گاهی نیز ممکن است، قرارداد نبستن توسط حکومت اسلامی با کشوری دیگر، بهترین وضعیت برای اسلام به عنوان مبنای حکومت باشد؛ به این جهت که ممکن است آن معاهده باعث نفوذ کشور دیگر در دستگاه حاکم بر کشور اسلامی شود که این امر خطر بزرگی را برای مبنای اسلامی آن کشور ایجاد می¬کند. گاهی نیز ممکن است امضای قرارداد اقتصادی خاصی با کشور یا کشورهایی از جهت اقتصادی بهترین وضعیت برای مسلمانان باشد که در این صورت عقد آن قرارداد مصلحتی اسلامی است. به طور کلی حکومت باید مصلحت اسلامی را بررسی کرده و در روابط خارجی خود رعایت کند؛ زیرا حکومت نسبت به سرپرستی اسلام و مسلمانان مسئول است. شهید صدر ـ بارقه ها (ص 284 تا 287) به نقل از (الثقافه الدعوه الاسلامیه ج1، ص 130 ـ 152؛ ج4 ص 44 ـ 51) اصولی که شهید صدر هنگام تاسیس حزب الدعوه الاسلامیه به رشته نگارش درآورد. @atraf_man @mssadeghi_ir
هدایت شده از صابرین نیــوز
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پاسخ شیخ اوخان محمد اوف از رهبران حسینیون آذربایجان به تهدید ترور از سوی رژیم علیف !! 🔻 در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی الهام علی‌اف به دفعات مسئولان مقاومت اسلامی آذربایجان را تهدید به ترور کرده است که جواب کوبنده ای از سمت حسینیون دریافت کرد. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
#جبهه_مقاومت: گسترش میدان و چالش های پیش رو؛ "گره ژئوپلتیکی آذربایجان و یمن" در نگاه ابتدایی فاصل
آینده روابط ایران و قبلا در این پست( https://eitaa.com/mssadeghi_ir/17) در اوایل تابستان به مسئله افزایش تنش بین ایران و باکو اشاره و از احتمال جنگ سخن گفتم. بنظر میرسد که قطعات پازل در حال تکمیل است و آنها که در حال برنامه ریزی و مدیریت حوادث هستند با سرعت بیشتری بسمت جنگ حرکت می کنند. شاید امروز وضعیت روسیه و فشاری که به اروپا و ناتو وارد میکند بیش از پیش به موجه و معتبر سازی جنگ کمک میرساند و این پروژه را نزدیک‌تر میکند. البته نباید از این مسئله غفلت کرد که رژیم باکو حمایت کامل ترکیه را خواهد داشت و این جنگ دو جانبه نخواهد بود. همچنین بنظر میرسد به دلیل عقلانیت ایران و فشارها و نیازهای هر دو طرف جنگ، ما با جنگ طولانی مواجه نخواهیم بود و اگر این اتفاق رخ دهد ما با موجی از تلاش‌ها برای صلح از درون نیز مواجه خواهیم شد که جنگ را بسرعت پایان دهد. این منطق و موقعیت در مناطق اشغالی نیز در حال پدیدار شدن است. هروز به جنگ نزدیک تر میشویم. شرایط نامساعد داخلی رژیم و چالش دهه ۸۰ آنها را بسمت رفتارهای رادیکال و انتحاری سوق خواهد داد و این مسئله علی القاعده به جنگ تمام عیار در منجر خواهد شد. آنچه برای نگارنده اهمیت دارد: اولا آماده سازی ذهنی نخبگان و عموم جامعه نسبت به دو مسئله محتمل پیش روست که ان شاالله با موفقیت ایران اسلامی همراه خواهد شد. دوم آماده سازی اقتصادی برای این دو جنگ و تبعات آن.(ذخیره سازی انرژی و امنیت غذایی) سوم آمادگی روحی و فنی مجاهدان و رزمندگان جهت فتح های پیش رو. چهارم آماده سازی محور مقاومت جهت جنگ گسترده. ۱۳.۱۱.۱۴۰۱ - م.ص.صادقی @mssadeghi_ir
💠 توسعه مقاومت و جهاد مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی (ره) استاد حسينى: اگر «توسعه مقاومت» را ببينيد مى ‏گوئيد: كه حتماً اين جنگ هشت ساله چيزى را در دنيا ايجاد كرد كه آن¬را اصلاً اول انقلاب نداشتید. شاه که رفته بود، براى نظام اسلامى اینگونه حساب باز نمى‏ كردند، لذا پشت سر هم پيش‏بينى كودتا مى‏كردند، ولى الان پيش‏بينى كودتا نمى‏كنند، چرا؟ سوال: در این صورت بايد تهاجمات بيش از حد و اندازه داشته باشيم، هميشه استراتژى ما تهاجم باشد؛ در حد متصور، تهاجم فراگير داشته باشيم! استاد حسينى: چرا مى‏گوئيد: «تهاجم»؟ چرا نمى ‏گوئيد: «جهاد»؟ اين يك سؤال مهمى است كه كسانى كه مى‏ گويند كه اسلام دين رأفت و دموكراسى و لطف است و اصلاً كارى به جنگ و كشتن و... ندارد مگر «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُم» و امثال آن را نمى ‏بينند؟ آيا اين دعوتى كه خداوند می فرماید: من جان و مال شما را مى‏ خرم و شما با من معامله مى ‏كنيد و اين تجارت، تجارت «تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ» است و...، اينها فقط مخصوص زمان ابتداى اسلام و زمان حضرت ولى عصر(عج) مى‏باشد؟ آيا اين وسط به قول شما زنگ تعطيل است؟! سوال: طرف ديگر آن هم هست؛ بنابر فرمايش شما مى‏بايست هر چه بيشتر جهاد را هم كيفيتاً و هم كميتاً شدت بدهيم؟ استاد حسينى: احسنت! سوال: معناى آن اين خواهد بود كه به جاى عراق با شوروى و امريكا بجنگيم؟! استاد حسينى: اتفاقاً خيلى خوب است كه شرايط زمان و مكان خود را محاسبه كنيد و از پايگاه عراق با امريكا بجنگيد. چرا؟ چون گاهى شما مثل آلمان به دنيا اعلان جنگ مى‏دهيد، گاهى اينطور نيست، گاهى جنگ را به اين صورت اعلان می کنید که من با اين متجاوز مى‏جنگم، تا آخر هم مى‏گوئيد: من با اين متجاوز مى‏جنگم، ولی واقعاً صحبت جنگ با اين نيست. مى‏دانيد كه ناو آمريكا در خليج فارس آمده است و شما با عراق مى‏جنگيد. البته به نظرم مى‏آيد كه اگر اين ترديدها [در شلیک به ناو آمریکا] نبود قضايا به نحو ديگرى مى‏شد. ريشه اين ترديدها هم اين است كه «فقه حكومتى» و «كلام حكومتى»، به عبارت ديگر «ادراكات حكومتى» نداریم. ادراكات در حد «توسعه قدرت دين» و «توسعه جريان تعبد» در حوزه ‏ها هنوز نضج نگرفته است. لذا در زمان جنگ از اينجا يك دسته ترديدهاى منطقى و فنى به شهرستان مى‏رسيد، نماينده بعضى از آقايان، اين ترديدها را به صورت انتقادهاى تخريب كننده اذهان و به ترديد كشاننده جامعه نشر مى‏دادند كه اين امور علت توقف جامعه مى‏شد! آقای ميرباقرى: در نقطه مقابل، هيچگاه كفار از اين ترديدها نمى‏ كنند كه اگر ما جنگيديم شايد بدتر شد! آنها دنيا را گرفتند و هيچگاه از اين فكرها نمى‏كنند كه شايد هم اگر ما مقاومت كنيم، مسلمين سخت‏تر مى ‏شوند! ولكن به ما كه مى‏ رسد از اين ترديدها پيدا مى ‏شود! 📚📚جلسه هفتم مبادی اصول فقه احکام حکومتی 🏠@feghhevelaee
هدایت شده از نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
حركة_المقاومة_العربية_الإسلامية.pdf
1.99M
بعد سقوط غرناطه عبدالواحد طه. بین الملل و مقاومت|م.ص.صادقی @mssadeghi_ir
الحداثة والمقاومة_36455_Foulabook.com_.pdf
1.72M
طه عبدالرحمن معهد المعارف الحکمیه ۲۰۰۷ - بیروت بین الملل و مقاومت|م.ص‌.صادقی @mssadeghi_ir
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1398111738.mp3
38.06M
رویکرد تمدنی در تحلیل سیاست خارجی دکتر رسول نوروزی @Habibollah_Babai
چگونه مقاومت را روایت کنیم؟ ۱. مقاومت و ارتجاع یکی از وجوه مقاومت به معنای ایستادگی در برابر ارتجاع و عقب‌گرد است، عقب‌گرد به سوی مستعمره شدن، به سوی عدم استقلال و عدم آزادی در مقیاس کلان حکومت است. دولت های قدرتمند و نظم بین المللی غربی در حال پیشروی با ابزارهایی است که جعل کرده است. ابزارهای نظامی - امنیتی، ابزارهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی - حقوقی. حکومت اسلامی که از سال ۵۷ یک نه بزرگ به نظم بین المللی گفت و اجازه نداد نظم تک قطبی آمریکایی در ایران امتداد داشته باشد، مقاومت ایده‌ای است به جهت مانعیت از عقب‌گرد و تسلط بیگانه بر مقدرات کلان کشور و ایده‌ای است به جهت اقتضاسازی و پیشبرد اهداف متعالی حکومت اسلامی که همان آزادسازی ملت‌ها از نظم غربی است. ادامه دارد ... @mssadeghi_ir
چگونه مقاومت را روایت کنیم؟ ۲. مقاومت و پیشرفت نسبت مقاومت و نظریه پیشرفت چیست؟ ایده مقاومت برای پیشرفت نگاه به ظرفیت های درونی یک ملت و عدم وابستگی و تذلل در برابر بیگانه است ایده مقاومت برای پیشرفت، تکریم ملت ها و تقویت دیگر آنها و عدم برده سازی و وابسته سازی است. پیشرفت غربی که با خساست اولا سطح دانش و علم را منتقل نمی کند و صرفا با فروش کالا ملتها را گروگان خود میگیرد و آنها را وابسته میداند. هم به دلیل ثروت اندوزی و تکنیز و هم به جهت فروانسان دیدن غیر و در حاشیه انگاری آنها ادامه دارد ... @mssadeghi_ir