هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
38.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️10 دقیقه از زندگی اسماعیل هنیه و مهم ترین موضع گیری های او از نگاه الجزیره
@Thirdintifada
چرا انتخاب #یحیی_سنوار عقلانی و مهم است؟
چون آن کسی که باید در میدان تحمل و فرماندهی کند خود اوست.
اوست که تاب آوری و نیازها و مقدورات را میداند.
بهترین انتخاب در برابر بدترین دشمنان
#حماس
#محورمقاومت
#نظممقاومت
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
نظم مقاومت|م.ص.صاد
#پس_از_۳۰۰_روز بخش اول این گزاره زیاد تکرار میشود که "هدف رژیم صهیونیستی کشاندن پای ایران به جن
#پس_از_۳۰۰_روز
بخش دوم
جبهه مقاومت در مسیر پیش روی خود چه گزینههایی دارد؟
بنظر میرسد جبهه مقاومت در مسیر پیش روی خود تنها یک گزینه دارد و آن عبارت است از تنگ و سختتر کردن شرایط رژیم!
رژیم با کشتار ۴۰ هزار فلسطینی در غزه و ترور رهبران مقاومت خصوصا اسماعیل هنیه در تهران به وضوح از اراده و منظر خود پرده برداشت.
رژیم به هیچ وجه به دنبال راهکار سیاسی نیست و تنها به دنبال خرید زمان برای مسائل داخلی خود است.
از این روی هر گونه تصویر از نقطهای آرام و آتش بس، سرابی اسرائیلی است.
جبهه مقاومت با تنگ تر کردن قدم به قدم راه تنفس رژیم و تخریب و تضعیف توان آن میتواند ساعت صفر عملیات را به بهترین ساعات بدل سازد.
آنچه که امروز در کارنامه جبهه مقاومت جایش خالی است، به درک واصل شدن فرماندهان ارشد رژیم و تضعیف روحیه آنهاست. رژیم سعی بیشماری برای تقویت روحیه مردم خود کرده است اما میتوان با کشتن #گالانت و #هالیوی و مانند آنها ترس و ناامنی را به جامعه آنها بازگرداند و ماشین رژیم را بر سر پرتگاه معلق نگاه داشت.
ضربات چند بعدی و حملات ترکیبی رژیم را در آستانه فروپاشی قرار میدهد. بنظر نگارنده در صورتی که فروپاشی رژیم بیش از پیش برای حامیاناش روشن شود از رژیم فاصله خواهند گرفت و کمتر نقش ایفا خواهند کرد.
ما تا ورود به سرزمینهای فلسطین و جنگ در مناطق اشغالی فقط دو قدم دیگر داریم. ورود مرحله به مرحله موجب آن خواهد شد که تمرکز اصلی جنگ در سرزمینهای اشغالی بماند و دیگر مناطق از جنگ اصلی دور بمانند.
راهی تا پشت دروازههای بیت المقدس نمانده و این روزها و شبها هستند که حجاب واقع شدهاند.
این چند سال تنها جهادی است که همیشه آرزویش را داشتیم.
#هنیه
#سیدفوادشکر
#فواد_المقاومه
#انتقام
#نظممقاومت
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
نظم مقاومت|م.ص.صاد
#پس_از_۳۰۰_روز بخش دوم جبهه مقاومت در مسیر پیش روی خود چه گزینههایی دارد؟ بنظر میرسد جبهه مقاومت
#پس_از_۳۰۰_روز
بخش سوم
#گذر_از_بازدارندگی
مناسبات سیاسی - نظامی - امنیتی ایران و رژیم صهیونیستی
مناسبات یا به تعبیر بهتر روابط خصمانه ایران و رژیم، از همکاری پیش از انقلاب به روابط خصمانه تغییر وضعیت - ماهیت داد، هر دو واحد سیاسی به دلیل فاصله جغرافیایی تقریبی ۲هزار کیلومتری امکان نابودسازی از نزدیک یکدیگر را نداشتند و مخاصمات در کشورهای ثالث یا اقدامات امنیتی یا گروههای متحد پیگیری میشد.
این وضعیت در چارچوب مفهوم بازدارندگی از هر دو طرف فهم و برنامه ریزی میشد به این معنا که هر دو واحد سیاسی به دنبال عدم تفوق دیگری بر خود بودند. ضربه شصتهایی که هر کدام بر دیگری وارد میساخت نمایانگر این معنا بود که امکان تهدید وجودی از طرف دیگر برای هر یک وجود نخواهد داشت.
ایران اساسا رژیم را به تنهایی واجد توان تهدید وجودی نمیدانست مگر در اتحاد با آمریکا و ناتو. اما رژیم خطر همیشگی ایران را برای جلب پشتیبانی همکارانش گوشزد میکرد.
این وضعیت در دو مرحله با شیفت و تحول مواجه شد؛ نخست آنجا که رهبری به صراحت از نابودی رژیم در ۲۵ سال آینده سخن گفت و از برنامه محور مقاومت رونمایی کرد.
در این هنگام مسئله بازدارندگی صرفا مرحلهای پیش از جنگ بود که هر دو واحد سعی میکردند دست برتر را در آن داشته باشند و غرض از آن مصون ماندن سرزمین از جنگ همه جانبه بود.
اما اینک و پس از ۷اکتبر - طوفان الاقصی مسئله از بازدارندگی گذشته است و ما وارد جنگ شدهایم، یا به تعبیر دیگر جنگ کوچک یا جنگ پیشا جنگ!
بنظر نگارنده در مرحله جنگ اساسا بازدارندگی دیگر مسئله نیست بلکه بازدارندگی محصول و ثمرهایست برای پیروز جنگ!
وضعیت ما بین ایران و رژیم امروزه فارغ از بازدارندگی است و "بازدارندگی" صرفا ادبیاتی است برای کاهشی کردن ضربات و تهاجم دشمن.
در وضعیت جنگی ما متوجه هستیم که برای نابودی طرف تخاصم قدم برمیداریم و او میفهمد که برای بقاء بایستی هر کاری بکند، هر کاری!
اینجا دقیقا مرحله خروج از مسئله بازدارندگی است. از این روی بنظرم مباحثات امروزه میان کنشگران رسانهای و تحلیلگران پیرامون بازدارندگی مسئلهای منقضی و گذر شده است. مسئلهی امروز مسئله جنگ از فاصله دور است. اینکه چگونه هر واحد بتواند جنگ در این فاصله را بهتر و موثرتر مدیریت کند تا در قدم آخر پیروزی از آن او باشد.
روابط خصمانه امنیتی - نظامی - سیاسی ایران و رژیم به جنگ رودرو و یک قدمی جنگ تمام عیار رسیده است. منظور از جنگ تمام عیار جنگ ۸ ساله نیست. امکان دارد یک جنگ تمام عیار در چند ماه به نتیجه برسد.
امروز هدف ما احیای بازدارندگی و ضربه نخوردن نیست، امروز هدف و غرض اصلی پیروزی در جنگی است که شروع شده و در جنگ تحمل ضربات و هزینه دادن امری طبیعی است هر چند که باید در دفع آن کوشید!
م.ص.صاد|۲۰ مرداد ۱۴۰۳
#نظممقاومت
#بازدارندگی
#انتقام
#فواد_المقاومه
#هنیه
#قاتلواائمهالکفر
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
#طلبگی_بهشت_روی_زمینه
۷ صفر بعد از روضه منزل استاد ادیبی، برای بار سوم با حضرت استاد #نظری_منفرد روبرو شدم. انسان وارستهای که منبر و زندگیاش همه درس است و پاکی. خداوند حفظش کند.
توی کوچه دنبالشان آمدم و گفتم به شما مدیونم و قصه سال ۸۵ را یادآوری کردم؛ با بغض و اشک فرمودند: طلبگی بهشت روی زمینه!
بار دوم حدود ۱۰ سال پیش بعد از گذر خان کمی جلوتر از مسجد مرحوم آیت الله بهجت دیدمشان. با حاج آقا جاودان از زیارت برمیگشتیم، بعد از نماز ظهر و زیر آفتاب با یکی دو کیسه گوجه و خیار جلوتر از ما قدم زنان و تنها میرفتند.
سریع قصه اولین دیدار با استاد نظری منفرد را برای حاج آقا جاودان گفتم. فرمودند: سریع برو دستشان را ببوس و بگو طلبه شدی.
رفتم و اولین دیدارمان را یادآوری کردم. در حالیکه دانههای عرق از روی پیشانی بلندشان سرازیر میشد فرمودند: طلبگی بهشت روی زمینه!
سال ۸۵، دیدار اول؛ آمده بودند تبلیغ در یکی از حسینیههای کشورهای جنوب خلیج فارس. من که با پدرم در حال مباحثه پیرامون طلبه شدن بودیم، بعد از منبر خدمتشان رسیدیم. خادم دو چای استکان کمر باریک آورده بود. جلوی استاد نظری منفرد و پدرم گذاشت و من جلوی ایشان ساکت نشسته بودم.
پدرم ماجرا را را گفت، گفتند که طلبگی چه سختیهایی دارد و چه روحانیونی در این مسیر لغزیدهاند و این مسیر پر چالش است و ساده نیست و ... حاج آقا سر بلند کردند و به من نگاه کردند، چایشان را مقابل من گذاشتند و فرمودند: مبارک باشه! طلبگی بهشت روی زمینه
م.ص.صاد| ۲۲مرداد۱۴۰۳
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
امام صادق علیهالسلام
أَنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِه
ِفَمَا یَقَعُ فَیْئُهُ عَلَى شَیْءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ،
فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ،
أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَب.
وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ شَیْئاً،
فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْب
🚩 زائرِ حسین(ع) وقتى به قصد زیارت از خانهاش خارج میشود، سایهاش بر چیزى نمیافتد، مگر اینکه آن چیز برایش دعا میکند و هنگامى که آفتاب بر او بتابد، گناهانش را از بین میبرد، همانطور که آتش هیزم را از بین میبرد.
کامل الزیارات، صفحه ۲۷۹
#اربعینیات
#سیدالشهدا_علیهالسلام
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از LIBANIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر، در یک سه راهی شلوغ که همیشه ترافیک هم رخ میدهد یک موتورسیکلت را با پهپاد هدف قرار داد.
سه سال اقلا روزی دو بار از سه راهی عباسیه به صور رد میشدم و باید گفت ترور هرکسی در این نقطه، یعنی تعمد به قتل انسانهای بیگناه.
در این جنایت ده نفر مجروح شده و به تعدادی از خودروهای مردم آسیب رسید.
توجه داشته باشید اینجا نزدیک مناطق درگیری مرزی نیست.
آنها آزادند هرجای کره زمین کسی را بکشند اما بقیه اجازه ندارند پاسخ دهند وگرنه با آمریکا طرف هستند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
نظم مقاومت|م.ص.صاد
ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر، در یک سه راهی شلوغ که همیشه ترافیک هم رخ میدهد یک موتورسیکلت را
فَمَنِ اعتَدي عَلَيكُم فَاعتَدُوا عَلَيهِ بِمِثلِ مَا اعتَدي عَلَيكُم
وسط شهرهای اشغالی رژیم را باید زد!
ساختمان ها و ماشین و مغازه ها
بايد توجّه داشت كه آنچه در كلام شمارى از خطبا شهرت يافته كه «اهل بيت عليهم السلام ، همه كشتى نجات اند ؛ امّا كشتى حسين عليه السلام ، وسيع تر و پُر سرعت تر است» ، مأثور از اهل بيت عليهم السلام نيست . گفتنى است كه پس از جستجوى فراوان در ريشه يابى اين سخن ، مشخّص شد كه اين مطلب ، تحليلى از مرحوم شيخ جعفر شوشترى رحمه الله (م 1335 ق) در باره ظرفيت فرهنگى تاريخ عاشورا و شخصيت ابا عبداللّه الحسين عليه السلام در جهت هدايت و نجات انسان هاست . كلام ايشان در كتاب الخصائص الحسينية ، چنين است : «فرأيت في الحسين عليه السلام خصوصية فى الوسيلة إلى اللّه اتّصف بسببها بانّه بالخصوص، باب من أبواب الجنة و سفينة للنجاة و مصباح للهدى، فالنبى و الأئمة عليهم السلام كلّهم أبواب الجنان ؛ لكنّ باب الحسين أوسع ، و كلّهم سفن النجاة؛ لكنّ سفينة الحسين مجراها فى اللجج الغامرة أسرع و مرساها على السواحل المنجية أيسر ، و كلّهم مصابيح الهدى؛ لكنّ الاستضاءة بنور الحسين أكثر و أوسع ، و كلّهم كهوف حصينة؛ لكنّ منهاج كهف الحسين أسمح و أسهل . در حسين عليه السلام براى وسيله تقرّب به خدا بودن، ويژگى اى ديدم كه او ، به سبب آن ويژگى است كه اين گونه توصيف شده است : درى از درهاى بهشت ، كشتى نجات و چراغ هدايت !پيامبر صلى الله عليه و آله و ائمّه عليهم السلام همگى درهاى بهشت اند ؛ امّا درِ حسين عليه السلام گشوده تر است . همگى كشتى نجات اند ؛ امّا كشتى حسين عليه السلام در ميان امواج توفان هاى شديد، پُرشتاب تر، و پهلو گرفتنش در ساحل هاى نجات، آسان تر است . همگى ، چراغ هدايت اند ؛ امّا پرتو گرفتن از نور حسين عليه السلام ، بيشتر و وسيع تر است . همگى ، پناهگاه هاى مستحكم اند؛ امّا راه رسيدن به پناهگاه حسين عليه السلام ، هموارتر و آسان تر است» (الخصائص الحسينية : ص 14) .
دانشنامه امام حسين عليه السلام بر پايه قرآن، حديث و تاریخ/ محمدی ریشهری/جلد : 1 صفحه : 16
#اربعینیات
https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چرا عقب نشینی در مقابل جنگ روانی دشمن در عرصه های مختلف ،خشم و غضب الهی را بدنبال دارد؟منظور از عقب نشینی تاکتیکی و غیر تاکتیکی چیست؟ رهبر انقلاب به آیه ۱۶ سوره اَنفال استناد می کنند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
مقاومت گستره آن. فخره و علوی.pdf
950.7K
نگاهي به گستره مقاومت و حدود عقب نشینی از منظر فقه سیاسی
محمدرسول فخره و سیداحسان رفیعی علوی
نظریه مقاومت و استکبارستیزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به آرمانهای نظام جدید به عنوان یکی از شعارات اساسی برجسته شد. از همین رو سخنان بسیار و اظهارنظرهای ضدونقیضی در این باره، از سوی گرایشهای مختلف سیاسی و اجتماعی مطرح شد. در این نوشتار با بهره گیری از مبنای «فقه النظریه» که در راستای دستیابی به زیربناهای نظامات فقهی به استنباط میپردازد، حدود و ثغور مقاومت و عقب نشینی مورد بررسی قرار گرفته است. به همین جهت و در راستای رسیدن به زیربنا و نظریه فقه مقاومت، آیات 15 و 16سوره انفال به مثابه مبنای حکم کلی فرار از جنگ بررسی شده است. در این مقاله، ابتدا مدلول آیات مذکور در تفاسیر شیعه و اهل سنت بررسی و سپس قول به نسخ این آیات رد میشود. آیات معارض بررسی و سپس حدود مقاومت در این آیات تعیین میشود و با ادله عقلی نقدهایی بر روایات اهل سنت ذیل آیات مذکور طرح میشود. با استناد به تراث فقهی و فتاوی فقها و همچنین آیه 45 سوره انفال، یک حکم فقهی کلی استخراج و در ادامه به مثابه یک قاعده فقهی اصطیادی، امکان سنجی میشود. از آنجاکه امروزه مقاومت امری است فراتر از مرزهای ایران و حتی فراتر از مذهب شیعه، در پژوهش حاضر سعی شده است بیشترین تمرکز روی ادله قرآنی باشد تا از حیث حجیت ادله، منحصر به یک مذهب نبوده و کاری در تراز امت اسلامی باشد.
#نظممقاومت
#فقه_النظریه
#فقه_مقاومت
https://eitaa.com/mssadeghi_ir