🌀چرا اهالی معنویت «شب قدر» را پاس میدارند؟!
🔻اهمیت «شب قدر»، به اندازۀ «عاقبتبخیری» ما است، چراکه در شب قدر، مقدرات آیندۀ ما تعیین میگردد. اگرچه این آینده، آیندۀ یک سال بعد ما است، ولی ممکن است در این آینده حوادثی رخ بدهد که دیگر ما از عاقبتبخیری فاصله پیدا کنیم، یا قطعاً عاقبتبخیر بشویم. سال آیندۀ ما یعنی همۀ عمر آیندۀ ما. نه تنها در شب قدر، پروردگار عالم، آیندۀ ما را رقم میزند، بلکه چون بر اساس گذشتۀ ما، مقدرات ما تعیین میشود، شب قدر، جمعبندی از گذشتۀ ما هم هست. تکلیف گذشته و آیندۀ ما در شب قدر روشن می شود.
🌺 @talim_tarbiatt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌حتما ببینید.
⭕️ خانه تروریست های جهان کجاست؟
🔻چیزی که غرب به آن اعتراف کرد ...
#سید_علیرضا_آل_داوود
#گروه_تربیتی
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen
#تأملات_فرهنگی
🔰تاملی بر سخنان #رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان:(۲)
💠مچ گیری در جهت ثبت تاریخی نه مچ گیری در جهت انتقام
🇮🇷ما چون از اینکه جامعه باید به حرکت عمومی واداشته شود، غافل شده ایم از این رو در این روزها کارمان این است که فقط مچ گیری کنیم و نشان دهیم که رئیس جمهور روحانی، خلاف حرف های گذشته اش عمل می کند و دروغ گفته و می گوید. چون این از سر انتقام است و به دنبال ثبت و بصیرت و رشد تاریخی نیستیم از این رو غفلت از حرکت عمومی داشته ایم و به دنبال تحقق حرکت عمومی مردمی که در حال حاضر از فضای ناعادلانۀ اقتصادی رنج می برند نیستیم و رنج آنها را جهت نمی دهیم.
🇮🇷اگر حرکت عمومی مردمی مدّ نظر برای ما بود، این یکی از مولفه ها بود نه همۀ مولفه ها و تنها کار ما ولی متأسفانه تنها کار شده است و تبیین لسانی و نوشتاری و اجرایی انقلابی را واگذاشته ایم و کوبیدن کسی که زمانی قول داده و عمل نکرده را از سر انتقام پی گرفته ایم که هر چند لازم است از جهت رشد تاریخی ولی ناکافی برای شکل گیری حرکت عمومی می باشد.
🇮🇷این یکی از اضطراب هایی که در فعالیت های فرهنگی نصیب ما شده است.
ادامه دارد ... .
#استاد_مهدی_منصوری
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen
⚫️ دعای روز بیست و سوم ماه رمضان
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen
سلسله مباحث #انس_با_دعا (۴)
💠درمانگاه ادعیه؛ داروهای پرهیزی
💠پرهیز از طغیان (با انس با ادعیه انسان اهل طغیان نمی شود)
💠مشکلات داخلی و خارجیِ انسان جاهل، از آنجا ناشی می شود که او خود را نشناخته و از هویت واقعی خویش، بی خبر است. به همین جهت از بیرون، دچار استکبار می شود. یعنی به دلیل جهل علمی و جهالت عملی ، خود را از آنچه که هست بیشتر می بیند و به ورطۀ طغیان می افتد.
انسان، در کلاس درمانی ادعیه، خود را از ورطۀ استکبار نجات می بخشد. اهل ایمان با ادعیه به بندگی خود اقرار می کند و با توجه به بندگی خود، نجات برای خود را رقم می زند؛ بنابراین کسی که که «انا ربکم الاعلی» می گوید و فرعون صفت، پروردگاری جز خود را برای مردم خویش به رسمیت نمی شناسد که « ما علمت لکم من اله غیری » ( قصص / 38 ) خود را نشناخته و به بندگی خویش نسبت به « رب العالمین » پی نبرده است.
💠ادعیه دقیقا در برابر چنین چیزی می ایستد و با اقرار با بندگی کار را پیش می برد. « الهی انا عبدک و ابن عبدک قائم بین یدیک » ( مناجات شعبانیه )
💠انسان با ادعیه، با ادبیات خاصی که از زبان معصوم در ارتباط با خدا مطرح می شود، می تواند خود را از ذلت در برابر غیر برهاند و در محدوۀ ذلت الهی قرار دهد و از آن حوزه پا به فراتر نگذارد تا به طغیان در برابر الهی تبدیل نشود.
ادامه دارد... .
#استاد_مهدی_منصوری
#گروه_تربیتی
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen
💠جلسه چهارم گروه علمی "مطالعات کودک"
🗓زمان: نهم خرداد ماه ساعت ۱۵
💠جلسه پنجم و ششم گروه علمی "مطالعات کودک"
🗓زمان:دهم و یازدهم خرداد ساعت ۱۶
🕌مکان اصفهان مسجد ساروتقی
👈در این جلسات جزوه تحول علوم انسانی و ۱۰۰ صفحه از کتاب مباحثه می شود.
#گروه_علمی_مطالعات_کودک
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen
💠نشست علمی با موضوع *مدیریت موثر مدرسه*
باحضور استاد منصوری
🗓زمان: دهم تا چهاردهم خرداد ساعت ۱۴ تا ۱۶
🕌مکان: اصفهان مسجد ساروتقی
📋برنامه ها:
_اصول کلی تربیتی بدای مدیریت مدرسه
_روش های کلی بدای مدیریت مدرسه
#گروه_مربیان
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen
سلسله مباحث #انس_با_دعا (۵)
💠انسان با دعا هنرمند می شود.
💠انسان با دعا هنرمند میشود و هنری ۹خاص برای زندگی کردن می یابد. انسان با ادعیه هنر عبور از گناه و معصیت می یابد و تمرین می کند که دیگر گناه نکند. در ابتداء با اینکه گناه و معصیتی مرتکب شده است ولی خود را خارج و منکر ربوبیت الهی نمی داند و بلکه اصلا نوع رفتار مهربانانه ربوبی حق را علّت شکل گیری چنین رفتاری در انسان می داند و انسان با دعا از گناه و معصیتی که کرده است پُل می زند و تحکیم و تشدید و تثبیت ارتباط ربوبی می کند که این هنری جانانه در جهت هنرمند کردن انسان مومن در شکل گیری حالات او در نسبت به خدای متعال است.
💠انسانی که اهل اُنس با دعا است، به خدا چنین عرضه می دارد: « الهی لَم اعصک حین عصیتک و انا بربویتک جاحد و لا بامرک مستخف و لا لعقوبتک متعرض و لا لوعیدک متهاون لکن خطیئه عرضت و سولت لی نفسی و غلبنی هوای»
«می گوید خدا معصیت نکردم از سر اینکه ربوبیت ات را منکر باشم و نه اینکه با معصیت بخواهم فرمانت را سبک بشمارم و نه اینکه معصیت می کنم تا به عذابت اعتراض داشته باشم و نه اینکه تهدیداتت را سست می دانم بلکه همه اینها را قبول دارم ولی فقط هوی و هوس است که به صحنه می آید و من را به معصیت می کشاند.»
💠این ادبیات باعث می شود که انسان خود را در سایۀ حق ببیند و طغیان نکند. ببینید چه کلاس تمرینی فراهم کرده اند تا انسان بتواند با بیان حالات خود، ماندن در فضای دینی را مستمرا تجربه نماید.
💠حتی در قسمتی از دعای ابوحمزه می گوید خدایا چون که « خیر الساترین » و « اکرم الاکرمین » و « ستار العیوب » و « غفار الذنوب » هستی، اجازه معصیت پیدا کرده ام که اگر غیر از این بود معصیت نمی کردم؛ در سایۀ لطف و کرمت اهل معصیت شده ام. « فلو اطلع الیوم علی ذنبی غیرک ما فعلته ... . لا لانک اهون الناظرین و اخف المطلعین بل لانک یا رب خیر الساترین و احکم الحاکمین و اکرم الاکرمین ستار العیوب غفار الذنوب علام الغیوب تستر الذنب بکرمک و توخر العقوبه بحلمک » ( دعای ابوحمزه ثمالی )
ادامه دارد... .
#استاد_مهدی_منصوری
#گروه_تربیتی
🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃
🆔 @mtabeen