به مناسبت 19 شهریور سالروز رحلت آیت الله سید محمود طالقانی صاحب تفسیر پرتوی از قرآن.pdf
207.1K
به مناسبت سالروز رحلت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی نویسنده تفسیر پرتوی از قرآن/ محمد سلطانی https://eitaa.com/mtamhid
به مناسبت 19 شهریور سالروز رحلت آیت الله سید محمود طالقانی صاحب تفسیر پرتوی از قرآن.docx
31.5K
به مناسبت سالروز رحلت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی نویسنده تفسیر پرتوی از قرآن/ محمد سلطانی https://eitaa.com/mtamhid
گروه نشست های تخصصی قرآنی موسسه تمهید
https://eitaa.com/joinchat/285737025C2b011c5f64
اطلاع رسانی نشستهای تخصصی قرآنی
کمک به پرورش قوه پژوهشگری قرآنی (عمومی و تخصصی)
بهره بردن از نکات ناب قرآنی منتخب در طول هفته
زیرمجموعه گروه علمی تفسیر تنزیلی موسسه تمهید
موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
موسسه قرآنی تمهید برگزار می کند: #دوره_تخصصی_مقاله_نویسی به #ترتیب_نزول #سرفصل_ها: ـ مباحث نظری سب
جهت ثبت نام دوره تربیت پژوهشگر به آیدی
@ansaralquran2
پیام دهید.
خلاصه سوابق ثبت نام کنندگان دوره مقاله نویسی تنزیلی 1400.docx
29.3K
عزیزانی که قصد شرکت در دوره را دارند، لطفا فایل پیوست را پرنمایند. با توجه به استقبال عزیزان، ومحدود بودن ظرفیت ثبت نام، گزینش صورت می گیرد.
#کرسی_علمی_ترویجی
🔰 از سوی معاونت پژوهش مرکز تخصصی الزهرا (سلام الله علیها) قروه، کردستان با همکاری مدرسه عالی حضرت آمنه (سلام الله علیها) قم؛
♻️ کرسی علمی_ترویجی با موضوع: «منطق چیدمان اسماء و صفات قرآن در سور مکی با رویکرد تنزیلی» برگزار میشود
🔻ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر زینب بهجت پور (دبیر علمی گروه قرآن مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران)
🔺 استاد ناقد: جناب حجت الاسلام دکتر فاضل حسامی (استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه)
🔸 دبیر علمی: سرکار خانم سمیه حدادی (دانش آموخته سطح سه، رشته تفسیر و علون قرآن، مرکز تخصصی الزهرا سلام الله)
🗓 زمان: سه شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۳، ساعت ۱۰ تا ۱۲
💠 همراه با صدور گواهی برای شرکت کنندگان
🌐 حضور در جلسه از طریق لینک زیر:
https://croom.ir/b/jaa-c18-jit-6mx
🌸🌸🌸🌸
موسسه تمهید
مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی
ایتا: @mtamhid
ادمین: @mtamhid1
تلفن موسسه: 02532920244
🏴 شهادت سه ساله کربلا حضرت رقیه سلاماللهعلیها تسلیت باد
📢 روابط عمومی موسسه تمهید
https://eitaa.com/mtamhid 🆔 :ایتا
موسسه قرآنی تمهید برگزار می کند:
#دوره_تخصصی_مقاله_نویسی به #ترتیب_نزول
#سرفصل_ها:
ـ مباحث نظری سبک تنزیلی
ـ استانداردهای مقاله نویسی
ـ قواعد تفسیر موضوعی تنزیلی
ـ گستره موضوعات مقالات تنزیلی
ـ نظام مسائل پژوهش های تنزیلی
#مزایا:
ـ جواز حضور در کلاس خارج تفسیر استاد بهجتپور
ـ جواز شرکت در دوره های تکمیلی (دوره تخصصی پایان نامه نویسی و دوره تخصصی تفسیر نگاری)
ـ اعطاء گواهی پایان دوره
ـمشاوره تخصصی مقاله نویسی تنزیلی
ـحمایت از چاپ مقالات تنزیلی
شروع و طول #دوره: 17 مهر/ 32 ساعت
#زمان ثبت نام: 15 شهریور الی 15 مهر 1400
#شرایط شرکت کنندگان:
مدرک سطح سه مرتبط با مباحث قرآن و معادل دانشگاهی آن ( اولویت با طلاب سطح چهار و معادل آن است.)
نحوه #ثبتـنام:
ـ شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 12 تماس با شماره 02532920244
ـ ارسال پیام در ایتا از طریق آیدی @ansaralquran2
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
موسسه قرآنی تمهید
مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی
ایتا: @mtamhid
سایت مباحث علمی: hamgambavahy.ir
آدرس: قم، زنبیل آباد،خ اباالفضل،خ دانش ک 6 پ 29
تلفن : 02532920244
31.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام معظم رهبری :
درس خواندن را دست کم نگیرید .
#مقاله
نقش فهم تنزیلی در کشف مراد از متعلقات آیات
نمونه: سوره اعراف و مراد از آمنوا و اتقوا
ج 2 همگام
(وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى ءَامَنُواْ وَ اتَّقَوْاْ) منظور، مردم قریه هایی است که بر اثر انکار و سرکشی به هلاکت رسیدند. اشاره «اهل القری» دلیل بر این است که ایمان و تقوای جمعیتها و نه یک فرد و دو فرد است که موجب باز شدن درهای برکات الهی است. علت آن هم این است که کفر و فسق جمعیت، با وجود ایمان و تقوای جمعیت باز هم کار خودش را کرده و اثرش را-که بسته شدن برکات الهی است- میگذارد. 🌸🌸🌸 منظور از «ءامنوا» ایمان به پیامبران و تصدیق آنها و منظور از «اتقوا» پرهیز از انکار آیات الهی و نقش پروردگار متعال در تحولات زندگی است.🌸🌸🌸
نمونه دیگر در ادامه همان متن و در همان آیه:
(وَ لَكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُون) این عبارت دلالت دارد بر اینکه عذابی که بر جمعیتها نازل میشده، در حقیقت اثر خود اعمال مردم و به عنوان مجازات آنان بوده است. 🌺🌺🌺متعلق «کذّبوا»، تکذیب پیامبران و زیرپا گذاشتن برنامههای اصلاحی آنان است.🌺🌺🌺🌺
این موارد در تفسیر همگام با وحی فراوان است و در مقایسه ای تطبیقی با دیگر مفسران که غرض تنزیلی سوره را کشف نکرده و بدون توجه به جایگاه سوره در سیر نزول، به تحلیل سوره پرداخته اند، دقت نظر مولف در کشف دقیقتر مراد جدی خدای متعال را می توان کشف نمود.
ــــــــــــــــــــــــــ
موسسه تمهید
مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی
ایتا: @mtamhid
ادمین: @mtamhid1
تلفن موسسه: 02532920244
سلسله نشست های تجربیات پژوهشی (نشست8) دکتر فتح الله نجارزادگان-Segment 1.mp3
8.91M
صوت کامل هشتمین نشست از سلسله نشستهای تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران با ارائه استاد نجارزادگان
موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
موسسه قرآنی تمهید برگزار می کند: #دوره_تخصصی_مقاله_نویسی به #ترتیب_نزول #سرفصل_ها: ـ مباحث نظری سب
ثبت نام کماکان ادامه دارد
علاقه مندان به این دوره که دارای شرایط هستند، به آیدی @ansaralquran2 پیام دهند
33.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لذت ببرید
التماس دعا
حالتون عوض شد، ما را هم فراموش نکنید
#موضوع_مقاله
#تفسیر ترتیبی
چرایی ذکر برخی مراحل تطور بنی اسراییل در سوره اعراف:
يكي از مراحل تطوّر بنياسرائيل كه به نجات آنان از قبطيان و دستگاه شاهانه مصر مربوط بود، در آیات 102 تا 137 سوره اعراف بیان شده است.
بني اسرائيل با رهبري حضرت موسي و مشاركت هارون، مردم را از چنگ قبطيان نجات دادند و با آسايش خيال از مصر بيرون آمدند تا به نقطهاي كه براي آنان تعيين شده بود، رفته و در آنجا اقامت جويند.
پس از آنكه فرزندان اسرائيل از رود پرآب نيل گذشتند، اين قوم با مسائل جديدي روبرو شدند و اقداماتي كردند كه ناشی از کم رنگ شدن یا غفلت از مساله ولایت الهی بود و در سرنوشت آنان تأثيرات منفي داشت.
خداي متعال، كه سورهی اعراف را براي پند و هشدار تازه مؤمنان مکه بر محور رعایت ولایت الله در برابر پیروی از غیر خدا نازل فرمود، مسائل مربوط به نوايمانهاي مكي و تحولات آيندهی آنان را در قالب وقايع قوم بنياسرائيل متذكر ميشوند تا از آنها عبرت بگیرند و از تكرار اين حوادث، در گروه مسلمانان پرهیز شود.
مناسب است با این نگاه آیات حداقل 138 تا 154 سوره اعراف به خصوص بحث گوساله سامری ملاحظه شود و با وضع مومنین صدر نزول در سوره 39 نزول در مکه و پیش بینی که خدای متعال از عدم تذکر قوم نسبت به ولایت پذیری در زمانی که هنوز مومنین مخفی بودند، تطبیق شود و دستاوردها برای انقلابها و گروه های شکل گرفته بعدی موجب درس و عبرت گردد.
https://eitaa.com/mtamhid
موسسه تمهید؛ موسسه تخصصی تفسیر تنزیلی
#نکته_مهم
#تذکر
انسان در زمين است، آيات الهي آمده تا او را از زنجيرهايي كه بر دست و پاي او زده شده، آزاد كند و بال پرواز او را به آسمان معنويت باز كند، اما كسي كه از اين كليدهاي آزادي بهره نبرد، راضي میشود تا زميني بماند.
پس اخلاد و باقي ماندن در زمين، انتخاب بد خود انسان است كه اثر آيات الهي را خنثی می کند.
آيات الهي آمده است تا انسان را تابع خدا كند و از اسارت خواهشهاي نفس جانداري كه سقف كوتاهش از آبادی دنيا و به دست آوردن لذتهاي دنيوي فراتر نميرود، آزاد كند.
كسي كه با اختيار بد خود، از تمسک به آيات تعالي بخشی مثل تورات (یا قرآن) بگریزد، ميدان را به دست ميلهاي سيري ناپذير خود داده است.
بنابراين با وجودی که آیات الاهی را در اختيار دارد، رفعت پيدا نميكند، بلكه به غرائز و ميلها، مجال سلطنت بر خود می دهد.
به نظر داستان بلعم باعورا در آیات 175 و 176 سوره اعراف، باید برای همه ما درس عبرت باشد.
با هم این آیات را بخوانیم و امروز روی آن تامل کنیم.
وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِى ءَاتَيْنَاهُ ءَايَاتِنَا فَانسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطَنُ فَكاَنَ مِنَ الْغَاوِينَ(175)
وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بهَِا وَ لَكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلىَ الْأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَوَئهُ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِن تحَْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَترُْكْهُ يَلْهَث ذَّالِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بَِايَاتِنَا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ(176)
آیات و نشانه ها برای این است که انسان هدف را گم نکند،
این فرد بعد از مدتی همراهی با آیات، پوست اندازی کرد و خود را ازحصار امن آیات و نشانه های الهی بیرون کشید. همین امر موجب شد تا شیطان او را دنبال کند، به اشتباه در محاسبه انداخته، گرفتار گم گشتگی هدف و محاسبه غلط شد و سراب را به جای آب قرار داد.
پس مراقب خودمان و تصمیم هایمان باشیم و توجه داشته باشیم که اگر از آیات الهی غافل شویم، خطر پذیرش ولایت شیطان در هر مرحله از رشد و جهنمی شدن انتظارمان را می کشد.
الهام گرفته از قلم استاد بهجتپور در تفسیر همگام با وحی ج 2
✍️ محمد سلطانی
https://eitaa.com/mtamhid
ravesh kashf mohandesi farhangi keshvar (1).pdf
571.4K
رزق مطالعه ی امروز، نظریه استاد بهجتپور در روش کشف مهندسی فرهنگی کشور که یک دهه توسط شورای عالی انقلاب اسلامی دیده نشده است و امید که با اقدامات دولت جدید و رویکرد جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بازخوانی و دیده شود. این نظریه خوانش جدیدی به رشته های قرآنی و حدیثی و علوم انسانی خواهد داد و نقش آفرینی منابع دینی را در کنار علوم انسانی قوت خواهد داد. https://eitaa.com/mtamhid
باسمه تعالی
پیش دفاعیه رساله
مقطع تحصیلی: دکتری
رشته تحصیلی: تفسیر تطبیقی
موضوع:
الگوی تحول در جامعه بر مبنای سیر نزول قرآن کریم
نگارش
رحیم حاصلی ایرانشاهی
اساتید راهنما
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور
استاد مشاور:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد نقیب
اساتید داور:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عبدالرسول حسینی زاده
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رحمان عشریه
دکتر ابوالفضل خوش منش
زمان: شنبه 1400/07/03ساعت 13
مکان: سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی قم
تمامی دانشجویان گرامی اعم از کارشناسی و ارشد و دکتری می توانند بصورت مجازی در جلسه دفاعیه به نشانی http://meet2.quran.ac.ir/r31vw1x070k پایان نامه شرکت نمایید.
برای ورود به جلسه آنلاین نیازی به رمز و پسورد نیست. فقط دانشجو اسم خود را هنگام ورود در کادر مربوطه می نویسد سپس وارد جلسه آنلاین می شود.
#نکته_مهم:دانشجویان گرامی برای شرکت در جلسات مجازی کلاس ها و جلسات آنلاین دفاعیه پایان نامه و رساله نرم افزار adobe connect را از بازار دریافت و در گوشی خود نصب نمائید.
دانشجویان گرامی برای ورود گزینه Guest را انتخاب نمائید و اسم خود را وارد نمائید بعد enter را بزنید تا بتوانید وارد جلسه شوید.
💠پژوهش دانشکده علوم قرآنی قم
@ulomequrani
@ulomequrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه حسن زاده آملی به لقاالله پیوست
علامه حسن زاده آملی امروز صبح در بیمارستان به علت عارضه ریوی بستری شدند ومتاسفانه ساعاتی پیش دارفانی راوداع نمودند
☑️ علامه حسن زاده آملی: گوشتان به دهان رهبری باشد چون ايشان گوششان به دهان حضرت خاتم انبیاست.
🔹اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدا ميكند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه طباطبایی درباره علامه حسنزاده فرمودهاند: حسنزاده را كسي نشناخت جز امام زمان (عج)
عاشقانه های الهی نامه #علامه_حسن_زاده_آملی :
الهی! از من آهی و از تو نگاهی
الهی، به حق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده!
الهی، راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر.
الهی، «یا مَن یَعفو عن الكثیر و یُعطی الكثیرَ بالقَلیل»، از زحمت كثرتم وارهان و رحمت وحدتم ده!
الهی، سالیانی میپنداشتم كه ما حافظ دین توایم، «استغفرك اللهمّ». در این لیله الرغائب 1390 فهمیدم كه دین تو حافظ ماست، «أحمدك اللهمّ»!
الهی، چگونه خاموش باشم كه دل در جوش و خروش است، و چگونه سخن گویم كه خرد مدهوش و بیهوش است.
الهی، ما همه بیچارهایم و تنها تو چارهای، و ما همه هیچ كارهایم و تنها تو كارهای.
الهی، از پای تا فرقم، در نور تو غرقم. «یا نورَ السموات و الأرض، أنعمتَ فَزِدْ»!
الهی، وای بر من اگر دانشم رهزنم شود و كتابم حجابم!
الهی، چون تو حاضری چه جویم، و چون تو ناظری چه گویم.
الهی، چگونه گویم نشناختمت كه شناختمت، و چگونه گویم شناختمت كه نشناختمت.
الهی، چون عوامل طاحونه، چشم بسته و تن خستهام؛ راه بسیار میروم و مسافتی نمیپیمایم. و ای من اگر دستم نگیری و رهاییام ندهی!
الهی، خودت آگاهی كه دریای دلم را جزر و مدّ است؛ «یا باسط» بسطم ده، و «یا قابض» قبضم كن!
الهی، دست با ادب دراز است و پای بیادب؛ «یا باسطَ الیَدَیْنِ بالرَحمه، خُذ بِیَدی»!
الهی، بسیار كسانی دعوی بندگی كردهاند و دم از ترك دنیا زدهاند، تا دنیا بدیشان روی آورد، جز وی همه را پشت پا زدهاند. این بنده در معرض امتحان درنیامده شرمسار است، به حقِّ خودت «ثَبِّت قلبی علی دینك!»
الهی، ناتوانم و در راهم و گردنههای سخت در پیش است و رهزنهای بسیار در كمین و بار گران بر دوش. «یا هادی، اهدنا الصراطَ المستقیم،صراطَ الّذین أنعمتَ علیهم غیرِ المغضوبِ علیهم ولاالضّالّین!»[1]
الهی، از روی آفتاب و ماه و ستارگان شرمندهام، از انس و جان شرمندهام، حتی از روی شیطان شرمندهام، كه همه در كار خود استوارند و این سست عهد، ناپایدار.
الهی، رجب بگذشت و ما از خود نگذشتیم، تو از ما بگذر!
الهی، عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه باید كرد؟
الهی، عارفان گویند «عَرِّفنی نفسَك»، این جاهل گوید «عَرِّفنی نفسی!»
الهی، اهل ادب گویند به صدرم تصرفی بفرما، این بیادب گوید بر بطنم دست تصرفی نه!
الهی، در راهم، اگر دربارهام گویی «لمْ نَجِدْ له عَزْماً»[2] چه كنم؟
الهی، آزمودم تا شكم دایر است، دل بایر است. «یا مَن یُحیی الأرض المیته» دلِ دایرم ده!
الهی، همه گویند خدا كو، حسن گوید جز خدا كو.
الهی، همه از تو دوا خواهند و حسن از تو درد.
الهی، آن خواهم كه هیچ نخواهم.
الهی، اگر تقسیم شود به من بیش از این كه دادی نمیرسد، «فلك الحمد!»
الهی، ما را یارایِ دیدن خورشید نیست، دم از دیدار خورشید آفرین چون زنیم؟!
الهی، همه گوینده بده، حسن گوید بگیر.
الهی، همه سرِ آسوده خواهند، و حسن دل آسوده.
الهی، همه آرامش خواهند، و حسن بیتابی؛ همه سامان خواهند، و حسن بیسامانی.
الهی، چون در تو مینگرم از آنچه خواندهام شرم دارم.
الهی، از من برهان توحید خواهند، و من دلیل تكثیر.
الهی، از من پرسند توحید یعنی چه، حسن گوید تكثیر یعنی چه.
الهی، از نماز و روزهام توبه كردم؛ به حق اهل نماز و روزهات توبه این نااهل را بپذیر!
الهی، به فضلت سینه بیكینهام دادی، به جودت شرح صدرم عطا بفرما!
الهی، عقل گوید «الحَذر الحَذَر!» عشق گوید «العَجَل العَجَل!»؛ آن گوید دور باش، و این گوید زود باش!
الهی، ضعیف ظَلوم و جهول كجا، و واحد قهّار كجا.
الهی، آنكه از خوردن و خوابیدن شرم دارد، از دیگر امور چه گوید.
الهی، اگر چه درویشم، ولی داراتر از من كیست، كه تو داراییِ منی.
الهی، در ذات خودم متحیّرم تا چه رسد در ذات تو.
الهی، نعمت سكوتم را به بركت «واللهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاء»[3]، اَضعافِ مضاعفه گردان!
الهی، به لطفت دنیا را از من گرفتهای، به كرمت آخرت را هم از من بگیر!
⚘ هدیه به روح ملکوتی آیت الله #حسن_زاده_آملی سوره حمدی نثار کنیم⚘
https://eitaa.com/mtamhid
موسسه فرهنگی تمهید
🖤🕊امروز رستاخیز سلام به سمت کربلاست🕊🖤
✋🏽سلامتون رو به سیدالشهدا از هر نقطه عالم که هستید با یک کلیک در سایت جهانی salamhussain.com ثبت و ابدی کنید تا روی نقشه جهان محل زندگیتون رو نورانی تر کرده باشید
💔دل نوشته هاتون رو هم میتونید تو این سایت ثبت کنید
💞نشر بدید تا کسی سلام امروز به اباعبدالله رو از دست نده. در ثواب تمام کسانی شما واسطه شون شدید شریک خواهید بود
🌐 www.salamhussain.com 🌐
#سلام_بر_حسین
#Arbaeen2021
نظام تنزیلی قرآن کریم در فرایند آینده نگاری راهبردی تحول استاد آکوچکیان.pdf
714.3K
مقاله نظام تنزیلی قرآن کریم در فرایند آینده نگاری راهبردی تحول از استاد آکوچکیان و دانشجوی محترمشان سرکار خانم مرضیه فرجیان شوشتری
تشکر از استاد قمرزاده جهت در اختیار قراردادن این مقاله
موسسه قرآنی تمهید برگزار می کند:
#دوره_تخصصی_مقاله_نویسی به #ترتیب_نزول
#سرفصل_ها:
ـ مباحث نظری سبک تنزیلی
ـ استانداردهای مقاله نویسی
ـ قواعد تفسیر موضوعی تنزیلی
ـ گستره موضوعات مقالات تنزیلی
ـ نظام مسائل پژوهش های تنزیلی
#مزایا:
ـ جواز حضور در کلاس خارج تفسیر استاد بهجتپور
ـ جواز شرکت در دوره های تکمیلی (دوره تخصصی پایان نامه نویسی و دوره تخصصی تفسیر نگاری)
ـ اعطاء گواهی پایان دوره
ـمشاوره تخصصی مقاله نویسی تنزیلی
ـحمایت از چاپ مقالات تنزیلی
شروع و طول #دوره: 17 مهر/ 32 ساعت
#زمان ثبت نام: 15 شهریور الی 15 مهر 1400
#شرایط شرکت کنندگان:
مدرک سطح سه مرتبط با مباحث قرآن و معادل دانشگاهی آن ( اولویت با طلاب سطح چهار و معادل آن است.)
نحوه #ثبتـنام:
ـ شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 12 تماس با شماره 02532920244
ـ ارسال پیام در ایتا از طریق آیدی @ansaralquran2
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
موسسه قرآنی تمهید
مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی
ایتا: @mtamhid
ادمین: @mtamhid1
سایت مباحث علمی: hamgambavahy.ir
آدرس: قم، زنبیل آباد،خ اباالفضل،خ دانش ک 6 پ 29
تلفن : 02532920244