#گزارش_میدان ۱
💠 این قسمت، آزمون مدرسه بیان؛
چگونگی برگزاری آزمون مدرسه بیان، یکی از سؤالاتیست که ممکنه شما هم داشته باشید.
✍ طبیعتاً جنس آزمون مدرسه بیان با سایر آزمونها متفاوته، چطوریه؟
👨🏫 شامل سه قسمته؛
✅ قسمت اول، قصه گوییه، یعنی یه قصه رو که از قبل برای مامانا فرستادیم، باید شیوا و جذاب برامون بخونن😉
✅ قسمت دوم، اجرای نمایشه، یعنی چی؟
✨ یعنی باید نمایش یک داستانی که اونم از قبل برای مامانا ارسال شده رو اجرا کنند.
👆 هرچی قسمت اول ساده و روانه، این دومی یه مقداری تخصصیتره
✅ قسمت سوم هم یه سری سؤالات تخصصی در حوزه بیانه که تسلط، هوش اجتماعی، توان برقراری ارتباط، قدرت تحلیل و جهانبینی بچهها مورد ارزیابی قرار میگیره
#توجه
👨🏫 لازمه بدونیم استعداد بیانی ارتباطی به درونگرایی یا برونگرایی بچهها نداره
✌️الحمدلله در سال جاری از بین حدود ۲۰۰ دانشآموزی که در مدرسه بیان پیشثبتنام کردند، در خدمت ۴۰ بیان آموز هستیم.
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
#گزارش_میدان ۲
💠 این قسمت، تبیین مدرسه بیان؛
🔹 همزمان با برگزاری آزمون شناسایی استعداد بیانی دانشآموزان جلسهای برای تبیین مدرسه بیان با خانوادهها برگزار میگردد و در آن به موارد زیر اشاره میکنیم:
✅ تعریف نخبه
✅ طرح و برنامه مدرسه بیان
✅ نقش والدین در پیشبرد اهداف
✅ چگونگی رشد نگرشی و مهارتی بیانآموزان
✅ روشمندی جریان سازی مدرسه بیان در جامعه
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
هدایت شده از مدرسهٔ تخصصی نویسندگی لبیک
🚩 السلام علیک یا اباعبدالله 🚩
🔰 محفل شعر محیا
📣 مدرسهٔ نویسندگی و کارگروه شعر و ادب لبیک برگزار میکند:
⭕️ محفل شعر محیا به مناسبت ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان
📣 شاعران و ادیبان بزرگوار، خصوصاً نوجوانان عزیز، از شما دعوت میشود تا با ارسال اشعارتان در این محفل شرکت کنید.
🌷 زمینههای سرایش شعر:
🖋 شعر محرم
🖋 غزل حسینی
🖋 مثنوی کربلا (شعر روایتی)
🖋 دوبیتی یا رباعی مقتل
⏰ زمان: چهارشنبه، ۱۰ مرداد مصادف با ۲۵ محرم، ساعت ۱۶
📍مکان: سجاد ۳، میلاد ۱۰، پلاک ۳۸، دبستان پسرانهی لبیک، طبقهٔ اول
⭕️ اشعار بزرگواران پس از داوری، توسط خودشان در محفل قرائت میشود و پس از آن در شعرنامهی لبیک به چاپ میرسد.
✅ ارسال اشعار به آیدی
@hoseinalinaghi
🌐 کانال مدرسهٔ تخصصی نویسندگی
@matnelabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
#دیدار ۱
✨ اولین جلسه اولیا مدرسه بیان
✍ هفته گذشته اولین جلسه اولیا و مربیان مدرسه پسرانه و دخترانه برگزار شد، در این جلسه تاریخچه، فلسفه و حرکتی که در مدرسه بیان در پیش گرفتیم رو ارائه دادیم.
🔹 الحمدلله جلسه بسیار خوبی بود و خانوادهها درخواست داشتند این جلسات ادامهدار باشه تا هم بیشتر در جریان فعالیتهای مدرسه قرار بگیرند و هم بتونیم با کمک هم در مسیر پیشِرو با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✌️ در ادامه بخشی از مباحث جلسه رو خدمتتون عرض خواهیم کرد.
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
#دیدارنگار ۱
✍ آنچه در جلسه گذشت
🔹 در جلسهای که موقع ثبتنام بچهها با خانوادهها داشتیم، نقش مدرسه بیان رو در جهت هدایت و شبکهسازی استعدادهای بیانی برای خانوادهها تبیین کردیم.
🌹 یعنی اومدیم خیلی ساده و خلاصه اتفاقاتی که قراره تا ۱٠-۱۵ سال آینده برای بچهها بیفته رو برای خانوادهها تصویر کردیم تا بدونن ما در مدرسه تخصصی بیان چه برنامههایی براشون داریم.
🔹 اما توی این جلسه قضیه برعکس شد، اومدیم نقش هر خانواده رو به عنوان یک سلول جامعه توحیدی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ترسیم کردیم!
🔰 یعنی چی؟
🌹 یعنی اینکه چطوری میشه من به عنوان پدر یا مادر با تربیت فرزندانم و همچنین با حضورم در تشکیلات میتونم در آینده انقلاب اسلامی نقش ایفا کنم رو خدمت والدین توضیح دادیم و الحمدلله بازخوردهای خوبی بعد از جلسه گرفتیم.
🤲 انشاالله بتونیم در ادامه با همت والدین، ساختارهای مناسبی برای نقش آفرینی مادران و پدران گرامی در مدرسه بیان شکل بدیم.
🔹 و من الله توفیق
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
مدرسه تخصصی بیان
#دیدارنگار ۱ ✍ آنچه در جلسه گذشت 🔹 در جلسهای که موقع ثبتنام بچهها با خانوادهها داشتیم، نقش مدرس
#دیدارنگار ۲
✍ آنچه در جلسه گذشت
🔹 فلسفه شکلگیری مدرسه بیان از این قراره؛
📝 ما در تعلیم و تربیت دو سطح داریم، یکی سطح عمومی، که میشه همون ۱۲ سال آموزش و پرورشمون، یکی هم سطح #تخصصی که متأسفانه در این زمینه هیچکاری انجام نشده!
🔰 سطح #تخصصی یعنی چی؟
🌹 سادش اینه که ما در کلاس درس، بچههامون در یک یا چند زمینه خاص استعداد و علاقه دارند. مثل چی؟
💠 مثل؛
🔸 نویسندگی
🔹 هنر
🔸 بیان
🔹 قرآن
🔸 فعالیتهای رایانهای
♻️ و حتی؛
🔹 کشاورزی
🔸 رباتیک
🔹 پزشکی
🔸 و...
❓ به نظرتون میشه توی یک کلاس همه یا چندتا از موارد بالا رو به صورت #تخصصی با بچهها کار کرد و آموزش داد؟!
✍ نه!
🔰 چرا نه؟
چون توی یک کلاس قطعاً تعداد محدودی از بچهها در مواردی که نام بردیم استعداد و علاقه دارن و نمیشه به خاطر ۴-۵ نفر برای کل بچهها دوره آموزشی گذاشت.
❓پس باید چکار کنیم؟
✌️ باید در قالب مدارسی نظاممند و با برنامه استعدادهای بچهها رو شناسایی کنیم و در کنار تعلیم و تربیت عمومی، به صورت #تخصصی به تقویت و هدایت استعدادهای بچهها بپردازیم.
✅ یعنی همون کاری که ما در #مدرسه_تخصصی_بیان داریم انجام میدیم.
✍ پ.ن: بنابراین فلسفه شکلگیر مدرسه بیان اینه که بتونیم در جهت نظام تعلیم و تربیت #تخصصی کشور گام برداریم؟
❓شاید براتون سؤال بشه که یعنی میشه در سطح کشوری هم گام برداشت؟
✌️ توی پیام بعدی خدمتتون توضیح میدیم😉
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
55.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أَلسَّلامُ عَلى صاحِبِ الْقُبَّةِ السّامِیَةِ❤️🩹
سلام بر صاحبِ آن بارگاهِ عالى رتبه...
📻🎙 رادیو اربعین تقدیم میکند:
باورش سخت است که اینجا مانده ام ...
اینچنین، دور از ستون ها مانده ام ...
من نبودم لایقِ دیدار عشق ....
دور از آن گنبد،چه تنها مانده ام ...
🎙گویندگان :
عطیه محمودی_مطهره پوراسحاق
پرنیان تهرانی_فاطمه حیدری
رئوفه رستمی_زهراسادات مسعودی
مهدیه ثقفی_ریحانه یوسفی
زهرا محمدزاده_حانیهساداتمظلومزاده
⚫️ تولید شده توسط
مدرسهتخصصیبیانلبیکتابستان۱۴۰۳
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
✨ کارگروه روایتگری
💠 شناسایی و هدایت استعدادهای برتر نیازمند ساختارهاییست که بتوانند این مهم را فراهم آورند.
🔹 کارگروه روایتگری مدرسه بیان ساختاریست که بیانآموزان مستعد فرصت ظهور و بروز استعدادشان را در بستر هیئت به دست میآورند و با طی مراحل زیر برای روایتگری خود آماده میشوند.
✅ مطالعه و تحقیق در مورد زندگی شهید
✅ ارسال متن روایت در کارگروه روایتگری
✅ ویراستاری و تکمیل متن روایتگری
✅ اجرای روایتگری در کارگروه
✅ نقد و اصلاح شیوه بیان
✅ ارائه در هیئت
✅ بررسی نقاط قوت و ضعف توسط سایر راویان
✅ شروع مطالعه و تحقیق برای اجرای بعد
#مدرسه_تخصصی_بیان
#هیئت_لبیک_تاظهور
#کارگروه_روایتگری
🌐 کانال مدرسه تخصصی بیان
@mtblabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk