eitaa logo
کانال شخصی (علی حاتمی )
357 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
704 فایل
بسمه تعالی ((کانال ارائه محتوای تبلیغی و طرحهای ویژه و نمونه فعالیتهای مفید مبلغین )) فضلای عزیزمطالب مهم تبلیغی و طرح ویژه را به بنده ارسال بفرمائید علی حاتمی @alihatami69
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
انسان شناسی ۳۳۴.mp3
10.05M
۳۳۴ | • مورد تمسخر قرار دیگران می‌گیرید؟ • قدرتان را نمی‌دانند؟ • نسبت به محبت‌های شما ناسپاسند؟ «امتحان قاعده‌ی ایمان است» ! باید عبور از امتحان‌ها را بیاموزیم. منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @ostad_shojae | montazer.ir
13.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔ نطفه حرام اسرائیل اینگونه بسته شد 📽 استاد شهید مرتضی مطهری 🔸️ چگونگی تشکیل اسرائیل 🔹️ حتما این چند دقیقه را ببینید ✅ اندیشکده راهبردی حَصین 🆔️ @hasin_ir
آیا تمام نمازهای مستحبی را می‌توان مانند نوافل یومیه در حالت نشسته و دو برابر خواند؟ پرسش در توضیح المسائل آمده است که برای خواندن نوافل در حالت نشسته بهتر است هر دو رکعت نشسته را یک رکعت ایستاده محسوب کنیم، آیا این مطلب فقط درباره نوافل یومیه است یا در مورد سایر نمازهای مستحبی صادق است؟ مثلاً آیا نماز غفیله در حال نشسته، بهتر است چهار رکعت خوانده شود؟ پاسخ اجمالی نمازهای مستحبی را می‌توان به حالت نشسته خواند و این حکم اختصاص به نوافل یومیه ندارد؛ مثلاً اگر شخصی نماز غفیله را نشسته می‌خواند، بهتر است دو بار بخواند. ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1] حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): اختصاص به نافله‌های یومیه ندارد. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): در هر نماز مستحبی است. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): این مطلب درباره‌ی همه‌ی نمازهای مستحبی است و اختصاصی به نوافل ندارد. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): تفاوتی نمی‌کند. حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته): همۀ نمازهای مستحبی از جمله نماز غفیله را می‌توان نشسته خواند و بهتر آن است که در این صورت هر دو رکعت نشسته را به جای یک رکعت ایستاده حساب کند. پس اگر نماز غفیله را نشسته می‌خواند، دو بار بخواند. لینک به سایت استفتائات [1]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست.
💠آیت الله سیدمحمدرضا علم‌الهدی در انتهای درس تفسیر خود فرمودند: ✍️با ختم چله سوره حشر و قرائت دسته جمعی دعای جوشن صغیر به مردم مظلوم و مسلمان غزه کمک کنید؛ چرا که سوره حشر در بستن دست یهودیان اثرات بسیاری دارد. لطفا به صورت وسیع و متعدد و مکرر اطلاع رسانی کنید.
هدایت شده از مکتب شهدا_ناصرکاوه
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما بچه محله حضرت عبدالعظیم هستیم و تو تقویم فردارو ولادت ایشون درنظرگرفته. یه قطعه خوب به همین مناسبت از بروبچ شهرری بشنوید قطعه « عکس یادگاری » 🎤تهیه شده در بسیج رسانه شهرری موسسه هنری نجوا 🎥کارگردان : مصطفی علی اکبری 🎞 تدوین : محمدحسین عباسپور ✍شاعر: حسین رضائیان 🎼موسیقی :عرفان یامولایی
السلام علیک یا صاحب الزمان السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 😭😭😭😭😭😭 حمله ی آل یهود است بیا مهدی جان غزه در آتش و دود است بیا مهدی جان اشک مظلوم ز غم می بارد آه محروم تو را می‌خواند https://eitaa.com/joinchat/3988718060C102995eb82 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍوعَجِّلْ فَرَجَهُمْ اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ الْمَهْدِیّ(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐🕋💐🕋💐 توصیه امام خمینی (رحمه الله علیه) درباره نماز جمعه 🌸نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، باید هرچه شکوهمندتر و پرمحتواتر اقامه شود 🌸و ملت ما گمان نکنند که نماز جمعه یک نماز عادی است، 🌸نماز جمعه با (جایگاه) شکوهمندی که دارد، برای نهضت کوتاه عمر ما پشتوانه ای محکم 🌸و در پیشبرد انقلاب اسلامی ما عامل مؤثر و بزرگی است. [۱] 💐🕋💐🕋💐 [۱]: . صحیفه نور، ج۹، ص ۹۷.
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رضا ایزدیان: مسئله ای بسیار سرّی که به تازگی نشر پیدا کرده است. هیچ توضیحی در مورداین نمایش نمی دهیم ،کافیست فقط نمایش رو ببینید تا به هوش رهبر حکیم و فرزانه و توانایمان پی ببریم. تا جایی که امکان دارد آن را نشر دهید، تا افراد بیشتری با حقیقت آشنا شوند... اشک شوق انسان از تجلی قدرت خدا میریزه. سبحان الله امام خامنه ای ❤️❤️❤️ باز نشر
🌹 بسمه تعالی🌹 ✨ ناقه حضرت صالح را فقط یک نفر کشت ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت، چراکه همه آن‌ها به این امر رضایت دادند. (خطبه ۲۰۱ نهج‌البلاغه) ✅ خطای بزرگ قوم ثمود این بود که گمان می‌کردند مجرم فقط آن است که مستقیم شتر را بکشد. خیال می‌کردند، اگر سکوت کنند، نظر نداده‌اند، رأی نداده‌اند. ✅ ولی نمی‌دانستند که سکوت خودش رأی است. 😔 عده‌ای از آن‌ها جرم را دیدند ولی فقط دیدند، 😔 عده‌ای جلو آمدند و گوشت‌های شتر را تکه‌تکه کردند و با خود بردند. 😔 عده‌ای فقط در دل، به کار مجرم، شکوه کردند. 😔 عده‌ای خنده کردند و مجرم را تشویق کردند. ولی... ✅ خداوند فرمود: «فعقروها»؛ همه آن‌ها، شتر را کشتند. پس همه آن‌ها عذاب شدند. کسانیکه را به طریق ممکن محکوم نمی کند و با دشمن همسویی می کنند، در گناه قاتل شریک می باشند. به یاد علی اکبرها و علی اصغر های فلسطین هستیم و برای شادی روح امام، شهدا و با هم میخوانیم، فاتحه مع الصلوات
خطبه۲۰۱ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) امام علی(ع) در نخستین نکته از این گفتار پر معنا به پویندگان راه حق دلدارى مى دهد که هرگز به جهت کمى نفرات تزلزل به دل راه ندهند، مى فرماید: «اى مردم! در طریق هدایت از کمى پویندگانش وحشت نکنید»; (أَیُّهَا النَّاسُ لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ). سپس به دلیل آن اشاره کرده، مى فرماید: «زیرا مردم گرد سفره اى اجتماع کرده اند که سیرى آن کوتاه و گرسنگى آن بس طولانى است»; (فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مائِدَة شِبَعُهَا(1) قَصِیرٌ، وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ). اشاره به اینکه اگر رهروان جاده هدایت کم هستند به جهت جاذبه هاى دنیاست. امام(علیه السلام) در این کلام پرمعنا دنیا را به سفره رنگینى تشبیه مى کند که موادّ کم ارزش یا بى ارزشى از نظر تغذیه در آن گذارده شده; ولى آنها را با زرق و برق آراسته اند. دنیاطلبان اطراف آن را مى گیرند غافل از اینکه موادّ غذایى آن تنها در مدّتى آنها را سیر مى کند و به دنبال آن گرسنگى طولانى در پیش است. این «جوع طویل» ممکن است اشاره به اندوه و حسرت طولانى باشد که به هنگام مرگ و بعد از آن و در صحنه قیامت به دنیاپرستان دست مى دهد و پیوسته بر تقصیرات خود در دنیا تأسّف مى خورند. این عبارت پر معناى امام(ع) در حقیقت برگرفته از آیات قرآن است. در آیه 100 سوره مائده مى خوانیم: «(قُلْ لاَّ یَسْتَوِى الْخَبِیثُ وَالطَّیِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَکَ کَثْرَةُ الْخَبِیثِ); بگو هیچگاه ناپاک و پاک مساوى نیستند، هر چند فزونى ناپاکان تو را به شگفتى اندازد». همچنین آیات دیگرى که سخن از اکثریت جاهل، بى ایمان، غیر عاقل، فاسق، ناسپاس و مانند آن دارد. آنگاه دومین نکته را یادآور مى شود; نکته اى که مى تواند بسیارى از مسائل اعتقادى و اجتماعى را حل کند و آن اینکه آنچه گروههاى اجتماعى را از یکدیگر جدا مى سازد، هم بستگى افکار و دلهاست، هر چند روى صحنه افراد خاصى باشند; تمام کسانى که با آن افراد هم بستگى فکرى و رضایت قلبى دارند در یک گروه جاى مى گیرند. مى فرماید: «اى مردم! رضایت و نارضایتى (نسبت به عملى از اعمال) موجب وحدت مردم (در کیفر و پاداش) مى شود»; (أَیُّهَا النَّاسُ، إِنَّمَا یَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَى وَالسُّخْطُ(3)). بنابراین نه تنها شرکت در عمل یا تهیه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتیجه مى شود; بلکه رضایت قلبى نیز همین کار را مى کند، لذا در زیارتنامه ها با صراحت این تعبیر آمده است: «وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ; خداوند لعنت کند گروهى را که جنایات جانیان را در کربلا شنیدند و به آن رضایت دادند»(2)، هر چند بعد از آن جانیان در عرصه زندگى دنیا ظاهر شدند. در خطبه دوازدهم که شرح آن در جلد اوّل گذشت، خواندیم که على(علیه السلام)هنگام سخن یکى از اصحاب خود را بعد از جنگ جمل شنید که آرزوى حضور برادرش را در این میدان و سهیم شدن در این پیروزى مى کرد، فرمود: نه تنها او با ما بود; بلکه گروههایى که هنوز از مادر متولّد نشده اند و بعد از تولّد، هم عقیده با ما خواهند بود نیز در این میدان حضور داشتند و در این پیروزى سهیم بودند. این سخن افق تازه اى را در مطالعات اسلامى در برابر چشم ما مى گشاید و به همگان هشدار مى دهد که مراقب پیوندهاى قلبى و رضا و سخط باطنى باشند. این مطلب به قدرى اهمیّت دارد که در روایات متعددى از معصومان به آن اشاره شده است; مرحوم شیخ حر عاملى در کتاب وسائل در ابواب امر به معروف و نهى از منکر بابى تحت عنوان «وُجُوبُ إنْکارِ الْمُنْکَرِ بِالْقَلْبِ عَلى کُلِّ حال وَ تَحْریمُ الرِّضا بِهِ وَ وُجُوبُ الرِّضا بِالْمَعْرُوفِ» ذکر کرده است و در آن باب هفده حدیث در این زمینه آورده است; از جمله در حدیث مفصّلى از امام على بن موسى الرضا(علیه السلام) نقل کرده که فرمود: «لَوْ أنَّ رَجُلا قُتِلَ بِالْمَشْرِقِ فَرَضِىَ بِقَتْلِهِ رَجُلٌ بِالْمَغْرِبِ لَکانَ الرّاضِى عِنْدَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ شَریکُ الْقاتِلِ; اگر کسى در شرق عالم قتلى انجام دهد و دیگرى در غرب جهان راضى به آن قتل باشد، در پیشگاه خدا شریک قاتل خواهد بود».(4) کوتاه سخن اینکه در فرهنگ اسلام نه تنها شرکت در عمل یا معاونت در مقدمات، سبب شرکت در نتیجه ها مى شود; بلکه رضایت قلبى نیز این اثر را دارد. در ادامه این سخن، امام(علیه السلام) به دلیل محکمى از قرآن مجید براى اثبات این حقیقت تمسّک مى جوید، مى فرماید: «ناقه ثمود را تنها یک نفر پى کرد; امّا کیفر و عذاب الهى آن همه قوم ثمود را فرا گرفت، زیرا همگى به عمل آن یک نفر راضى بودند.