📸 #گزارش_تصویری
🔰جلسه چهارم دوره #جامع_جمعیت (۱۴۰۲٫۰۵٫۲۵)
👤مدرس : استاد ارجمند هادی عرب
📋عنوان درس : تحلیل و بررسی سند 200 nssm و نقش آن در #تحولات_جمعیتی_ایران
🎙گزیده ای از مدرس :
🔰بررسی روندهای جمعیتی جهان
🔻ویژگی روندهای جمعیتی:
1️⃣ متفاوت بودن رشد جمعیت جهان از جنگ جهانی دوم به بعد از نظر کمی و کیفی.
2️⃣ تمایز شدید بین کشورهای ثروتمند و فقیر.
3️⃣ منحصر به فرد است، بسیار سریعتر از همیشه در تاریخ.
4️⃣ در مناطق کمتر توسعه یافته، بسیار سریعتر از مناطق توسعه یافته است.
5️⃣ دارای شتاب داخلی فوق العادهای است.
🔻جمعیت و منابع غذایی جهان:
1️⃣ اگر میزان رشد جمعیت کاهش نیابد احتمال شورشهای قضایی و بیثباتیهای اجتماعی و سیاسی از منطقهای به منطقه دیگر وجود خواهد داشت و این بیثباتی در راستای اهداف ما نیست.
2️⃣ برخی کشورهای پیشرفته نمیتوانند نیازهای غذایی خود را تامین کنند بدین منظور به واردات مواد غذایی از کشورهای دیگر دارای تولیدات بیشتر وابستهاند و اگر این کشورهای کمتر توسعه یافته خودشان جمعیت زیادی داشته باشند بر خلاف منافع کشورهای پیشرفته است.
3️⃣ جدیترین پیامد کوتاه مدت و میان مدت این روند احتمال قحطیهای عظیم در بخشهای خاصی از جهان به ویژه مناطق فقیرتر است. کشورهایی با رشد جمعیت زیاد نمیتوانند واردات دائماً در حال رشد را تحمل کنند و افزایش تولید مواد غذایی چالش سختی برای آنهاست.
📞شماره تماس جهت ارتباط:
09380960358
📱ارتباط با پشتیبانی :
@Markaz_tayebeh
🔶🔸متُد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
🔷🔹@mtod_ir
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
📸 #گزارش_تصویری
🔰جلسه پنجم دوره #جامع_جمعیت (۱۴۰۲٫۰۵٫۲۸)
👤مدرس : استاد ارجمند هادی عرب
📋عنوان درس : تبیین ابعاد سیاسی #تحولات_جمعیتی_ایران
🎙گزیده ای از مدرس :
1️⃣ براساس مدل های علمی طراحی شده در داخل و خارج از کشور برای سنجش قدرت ملی کشورها، اولین و مهم ترین مولفه، مسئله جمعیت و نیروی انسانی هر کشور است.
2️⃣ در دوران گذار بین الملل و انتقال قدرت از غرب به شرق، مولفه متغیر جوانی جمعیت که تولید کننده قدرت و ثروت در این کشور ها است که به آن وابسته می باشند.
📞شماره تماس جهت ارتباط:
09380960358
📱ارتباط با پشتیبانی :
@Markaz_tayebeh
🔶🔸متُد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
🔷🔹@mtod_ir
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
📸 #گزارش_تصویری
🔰جلسه ششم دوره #جامع_جمعیت (۱۴۰۲٫۰۵٫۲۹)
👤مدرس : استاد ارجمند حجت حاجی کاظمی
📋عنوان درس : حقوق و احکام #اسقاط_جنین
🎙گزیده ای از مدرس :
🔻قبل از انقلاب اسلامی:
🔸در سال ۱۳۵۱ تجدید نظر در قوانین #سقط_جنین درخواست شد، تا آن زمان طبق ماده ۸۴ قانون جزای زنان برای سقط ۱ تا ۳ سال حبس تادیبی داشتند و پیگیری انجمن تنظیم خانواده منجر به تغییر قانون و آزادی مشروط سقط جنین شد.
🔸در سال ۱۳۵۵ قانون جدیدی برای عقیم سازی با عنوان ماده ۵ قانون جزا به تصویب رسید که اعمال جراحی برای پیشگیری با شرایط زیر مجاز است:
1️⃣ رضایت همسر
2️⃣ دارا بودن دو فرزند
تبصره 1️⃣: برای سن بالای ۲۵ سال شرط داشتن فرزند ضروری نیست.
تبصره 2️⃣: برای زنان مجرد سن آنها نباید کمتر از ۲۰ سال باشد.
🔻 بهانههای جهانی اسقاط جنین:
1️⃣ ناخوشایندی نسبت به بارداری.
2️⃣ بی کفایتی والدین.
3️⃣ نقص و ناهنجاری در کودک.
4️⃣ این بدن زن است.
5️⃣ این جنین است، یک کودک نیست.
6️⃣ ناشی از تجاوز.
7️⃣ او آماده نیست که مادر شود.
🔻نرخ سقط جنین :
🔸نرخ سقط عمدی در کشور ما ۲۴.۵
🔸در آمریکا شمال و غرب اروپا کمتر از ۱۵
📞شماره تماس جهت ارتباط:
09380960358
📱ارتباط با پشتیبانی :
@Markaz_tayebeh
🔶🔸متُد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
🔷🔹@mtod_ir
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
📝#گزارش_آماری_دوره_جامع_جمعیت
📞 شماره تماس جهت ارتباط:
09380960358
📱ارتباط با پشتیبانی :
@Markaz_tayebeh
🔶🔸متُد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
🔷🔹@mtod_ir
۳۰ مرداد ۱۴۰۲
📸 #گزارش_تصویری
🔰جلسه توجیهی دوره #جامع_جمعیت (۱۴۰۲٫۰۶٫۰۱)
👤مدرس : جناب آقای علیرضا رهنما
📋عنوان درس : روند نمای دوره جامع جمعیت
📞شماره تماس جهت ارتباط:
09380960358
📱ارتباط با پشتیبانی :
@Markaz_tayebeh
🔶🔸متُد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
🔷🔹@mtod_ir
۱ شهریور ۱۴۰۲