eitaa logo
کانون قرآن و عترت علوم پزشکی قم
350 دنبال‌کننده
2هزار عکس
698 ویدیو
57 فایل
🍃صفحه رسمی کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم⁦🍃 🔅شرکت در کلاس های حفظ قرآن @Z_s_slamy 🔅شرکت در کلاس های تجوید @Z_s_slamy 🔅ارتباط با ادمین و دبیر کانون @MHE_Ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 عبادت به عشق خداوند! 🎙 آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) 🔷🔸💠🔸🔷 📖@muq_quran
🍃 نماز و دعا🍃 علاوه بر دعاهايي كه در قنوت مي خوانيم ، هر نمازگزار با گفتن جمله ((اهدنا الصراط المستقيم )) از خداوند بهترين نعمت ها را كه نعمت هدايت است مي خواهد . هم قبل از شروع به نماز يك سري دعا وارد شده وهم در تعقيب نماز . به هر حال هر كس نماز بخواند ، اهل دعا ونيايش هم مي شود . البتّه دعا كردن هم آدابي دارد ، اوّل بايد از خداوند متعال تمجيد كرد ، بعد گوشه اي از نعمت هاي او بخصوص نعمت معرفت و اسلام و عقل و علم و ولايت و قرآن را نام برد و از او تشكّر كرد ، بر پيامبرش صلوات فرستاد و بعد بدون آن كه كسي بفهمد ، يادي از خطاهاي خود كرد و از او عذر خواست ، بعد صلوات فرستاد و دعا كرد آن هم دعا به همه مردم و والدين و كساني كه بر ما حقّ دارند نماز نيز آميخته اي از توصيف وحمد خدا وبيان نعمت هاي او و طلب هدايت و رحمت اوست و با ((دعا)) پيوندي عميق دارد . 📿 🌻 📖@muq_quran
🥀راه رسیدن به اخلاص چیست؟🥀 یکی راه های عمومی، قدم هایی است که باید برداشت و اگر اخلاص را این گونه معنا کردید، یک امر جامعی است که همه مراتب تهذیب را در برمی‌گیرد، یعنی انسان از همه صفات رذیله جدا می شود که جنود جهل‌اند و صاحب همه صفات حمیده می شود. بنابراین همه مراتبی که برای تهذیب و نجات از ریا، حسد، بخل، کبر، عجب و امثال این ها در نظر گرفته می شود، باید باشد تا انسان به اخلاص برسد. لذا دستورات عمومی را نمی‌شود زمین گذاشت. این گونه نیست که انسان در این وادی پا بگذارد و یک مرتبه به آخر راه برسد. قدم به قدم پیش می رود. البته این سرعت سیرها فرق می‌کند، ولی گام به گام است. 🌱💚 🌾 📖@muq_quran
💠در محضر آیت الله بهجت بیانیّه دوم الحمدلله و رب العالمین و الصلاة علی سید الانبیاء محمد و آله سادة الاوصیاء المطهرین. در جواب سئوال مکرر مربوط به انتخابات، [مطالبی ذکر می شود] با اشاره به آنچه در سال گذشته تذکر داده شده بود، از بیاناتی که اختصاص به زمانی و مکانی ندارد و در آنها تعیین توصیفی- که اتمّ و اعمّ و احسن و اکمل و ادوم از تعیین اسمی است- شده بود. از « حذیفه » رضوان الله علیه مروی است، که فرمود: « کانوا یسألون رسول الله عن الخیر و کنت أسأله عن الشر »؛ باید بدانیم « شرّ» چیست و « اهل شرّ» کیست تا فرار از آن نماییم، و « خیر» چیست و « اهل خیر » کیست تا به سوی آن فرار نماییم. باید اهل انتخاب، در پیاده کردن کبریات در صغریات، و کلیات در جزئیات، روشن و با احتیاط باشند؛ و رضای خدای بزرگ را مقدم بر رضای غیر نمایند؛ و فحص از عقلای متدینین که اصلح باشند نمایند؛ و در روشنی توقف ننمایند و در تاریکی حرکت ننمایند؛ و از رشوه دادن و گرفتن ( شیوه دول کفر)، دور باشند؛ با متدینین از عقلا، که محیط به مسائل شرعیه و با ایمان اعتقادی و عملی، و پرهیزگار، و با تدبیر، و شجاعت، و اعتدال فکری و مسلکی، باشند و با غیر آنها سر و کار نداشته باشند، و مسلمانها را گرفتار نکنند و کاری نکنند که در پشیمانی از آن، تدارکی نیست. از وطن فروشی و وطن فروشان که غایت محبت دول کفر است، دور باشید. عواقب وطن فروشان به دول کفر را، ملاحظه بنمائید! دیدیم و می بینیم که به محلل های خودشان، وفا نمی کنند، مگر تا زمانی که چاره ندارند، و پس از آن، جز پشیمانی و عاقبت سوء برای تابعین آنها نمی ماند. باید بدانیم که هیچ نقصی در ممالک اسلامیه نیست که منسوب به دول کفر نباشد؛ و آنچه منسوب به آنها است، نقص در اسلام و ایمان است، یا منتهی به آن است. غیر از معصومین(ع) کسی نمی تواند بگوید: « همه چیز را می دانم، با می بینم» و نمی تواند کسی بگوید: « هیچ چیز را نمی دانم و همه جا تاریکم، بلکه هر عامل عادی، چیزهایی را می داند و باید حرکت کند و توقف ننماید، [و] بلکه باید از معلومات خود، مجهولات را استخراج نماید تا آنجا که بتواند؛ و چیزهایی را نمی داند و باید احتیاط و توقف و تفحص نماید تا به ندامت غیر مستدرک، مبتلا نشود. و این مطالب برای جواب سئوال ها، [ ذکر شد] با اشتمال بر بیاناتی که اتمام حجت و تأکید آن است، تا آنکه علی العمیاء، یا به مسامحه، خود و دیگران از مؤمنین را، در گمراهی وارد ننماید. کسانی که متحیر و مرددند، به آنها دستور داده شده و می شود: ملاحظه کنید: کدامیک از دو حزب، با ولایت علی(ع) موافق با موافق تر است؛ و کدام، اعتقاد او عملاً انتظار مهدی(ع) را دارد یا متأکدتر است؛ کدام، تغییری در امور دینیه، داده یا نمی دهد؛ کدام، معتدل در فکر، یا متلوّن است در اعتقاد یا عمل؛ کدام، ملکه تقوی و صدق و ائتمان دارد، یا قوی تر است؛ کدام، در صفات، شبیه به کفر یا نفاق و کدام، دورتر است؛ و بالجمله، کدام، به خدای متعال و خاتم الأنبیاء و خاتم الاوصیاء « صلوات الله علیهم و عجل فرجهم » نزدیک تر است. از خداوند عظیم، موفقیت همه مؤمنین را بر مرضیات او، و تجنب از مبغوضات او را در همه جا و در هر حال، می خواهیم. ماخذ : کتاب به سوی محبوب و کتاب برگی از دفتر آفتاب 📖@muq_quran
🌷☀️🌷 🌷السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا شَمْسَ اَلشُّمُوسِ... ☀️سلام بر تو ای خورشیدترین شمس آسمان خدا! سلام بر تو و بر روزی که آفتاب وجودت، هستی را غرق نور خواهد کرد. 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610. 🌷☀️🌷 🌹🌹 تعجیل در ظهور و سلامتی مولا (عج) 💚اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💚 "بحق فاطمه(س) 📖@muq_quran
🌺اگر با دیگرانش بود میلی🍃 🍃چرا ظرف مرا بشکست لیلی؟🌺 📌می‌گفت: «مشکلات که پیش می‌آید فکر می‌کنیم خدا ما را یادش رفته. غافل از اینکه هیچ کار خدا بی‌حکمت نیست. یا دارد قدرتمان را بیشتر می‌کند، یا دارد متوجه‌مان می‌کند که داریم راه را اشتباهی و غافلانه می‌رویم». 📖@muq_quran
🌺 یک روز می‌رسد که در آغوش گیرمت...❤️ هرگز بعید نیست!🍃 خدا را چه دیده‌ای؟💞 -امروز/مراسم تعویض پرچم- 📖@muq_quran
🍃 نماز و جايگاه خاص آن در ميان عبادات🍃 در آيه 162 سوره نساء ، خداوند براي دانشمندان واقعي ، سه ويژگيِ نماز ، زكات و ايمان به خدا را مطرح مي كند ، امّا هنگام نام بردن از اين عناوين ، عنوانِ نمازگزار را در قالب مخصوص بيان مي كند و مي فرمايد : ((الراسخون في العلم . . . )) ((المقيمين الصلوة )) ((المؤ تون الزكاة )) ((المؤ منون باللّه )) اگر به اين چهار كلمه نگاه كنيد ، مي بينيد بيان نماز تفاوت دارد ، بايد بگويد : ((والمقيمون )) تا با ((راسخون )) و ((مؤ منون )) همسان باشد ، ولي ((مقيمين )) گفته يعني قصد مخصوص براي نماز دارم همچنين حضرت ابراهيم مي گويد : ((انّ صلاتي و نسكي )) با اينكه كلمه ((نُسُك )) به معناي عبادت است و شامل نماز هم مي شود ، ولي نام نماز را مخصوصا جداگانه مي برد تا اهميّتش را برساند . در آيه 73 سوره انعام مي خوانيم : ((اوحينا اليهم فعل الخيرات و اقام الصلوة )) ما به انبيا كارهاي خوب و بر پا داشتن نماز را وحي كرديم و با اينكه نماز نيز جزء كارهاي خوب است ، امّا نام آن جداگانه در كنار خيرات برده شده و اين توجّه قرآن بخاطر اهميّت نماز است . 📿 🌻 📖@muq_quran
🥀نقش تفکر🥀 بعضی دستورات عمومی باید مراعات شود، بعضی بزرگان دستور به محاسبه دادند. تقدم و تأخرش مهم نیست. بعد هم محاسبه و مراقبه و تفکر است که تفکر ممکن است از ارکان محاسبه باشد. تفکر هم مراتبی دارد. انسان ممکن است در یک صفت تفکر کند و برای دفع یک صفت هم بیندیشد. البته تفکر به تنهایی کفایت نمی‌کند، ولی یکی از ارکانی است که راه را برای انسان هموار می‌کند. این تفکر هم یک تفکر مستمر باید باشد که یکی از شعب تفکر هم تدبر است. البته بعضی بزرگان این ها را از هم جدا کردند. 🌱💚 🌾 📖@muq_quran
💠در محضر آیت الله بهجت ایشان برای ادامه تحصیل، ابتدا کربلا را به‌ جای نجف انتخاب کردند. علت چه بود؟ ایشان برای ادامه تحصیل، ابتدا کربلا را به‌ جای نجف انتخاب کردند. علت چه بود؟ شاید به دلیل اینکه اساتید کربلا در سطوح قبل از عالیه، از نجف بهتر بودند. شاید هم به خاطر اینکه آب و هوای کربلا از نجف بهتر است. از اینها گذشته عموی ایشان هم در کربلا سکونت داشت که این هم می‌تواند دلیل رفتن مرحوم ابوی به کربلا باشد. خودشان هم اشاره می‌کردند کربلا برای تحصیل مقدمات حوزه خوبی داشت و اساتید آنجا شاید حتی 30 دوره درس داده بودند، از جمله مرحوم آیت‌الله خوئی(قده). 📖@muq_quran