eitaa logo
مسلمنا | muslimnair
4.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
437 ویدیو
57 فایل
✔️ مُسْلِمْنا (جریان شناسی، آینده نگاری، چالش های جوامع مسلمانان) ✔️ یاداشتهای دکتر مهدی فرمانیان استاد تمام، رئیس دانشکده مطالعات ملل اسلامی و ریاست پژوهشگاه ادیان ✔️ سایت: www.muslimna.ir ✔️ ارتباط با ما: @Mahdi_farmanian
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ضرورت ثبت جهانی "روز علی(ع): Ali day" به منظور تبدیل عید غدیر از عیدی شیعی به جشنی اسلامی ✍به قلم: یحیی جهانگیری ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔸غدیر تنها یک رویداد شیعی نیست؛ بلکه رویدادی اسلامی است و پیامبر(ص) همه امت را در روز غدیر جمع و پیام خود را به آنها ابلاغ کرد؛ اما به دلایل مختلف تاریخی این روز به یک عید شیعی تبدیل شده است و حتی گاهی می‌بینیم این عید به شکلی برگزار می‌شود که فضای غیر وحدتی را در میان مسلمانان ایجاد کند. 🔹 حال ما باید تأمل کرده و ببینیم که چگونه می‌توان این پیام را فرابخشی کرد و اینجاست که ما باید نقطه مشترک را پیدا کنیم و من نقطه مشترک را در «Ali day» می‌بینم. 🔹با این تغییر نام، امام علی(ع) برای شافعی، مالکی، حنفی، اباضیه، صوفیه، نقشبندیه و برای همه اثرگذاری پیدا خواهد کرد و ما باید از اهل بیت(ع) یاد بگیریم که چگونه‌ با نمادسازی، وحدت می‌آفریدند و امت را گرد هم می‌آوردند. 🆔https://eitaa.com/yahyajahangiri https://iqna.ir/fa/news/4153148/ 🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ بله: ➣ https://ble.ir/muslimnair ➣ واتس اَپ(۱): https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا | muslimnair
⚡️صدرنشینی رنکینگ دانشگاهی ایران در جهان اسلام بر حسب شاخصه درآمد پایین و تولیدات دانشگاهی ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 📊 بیستمین گزارش رتبه‌بندی دانشگاهی QS که شب گذشته منتشر شد؛ حاکی از حضور پررنگ دانشگاه‌های اروپا و شمال آمریکا در اوج این فهرست در سال ۲۰۲۴ است و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز برای دوازدهمین سال متوالی جایگاه برترین دانشگاه ها را به دست آورده است. 📈در بالای جدول، در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر جهان نیز، نیمی از رتبه‌ها به دانشگاههای اروپایی اختصاص یافته است. 📉در بیستمین رنکینگ که همه ساله به ارزیابی از وضعیت دانشگاههای جهان، در چارچوب رتبه‌بندی دانشگاهی QS ارائه می‌شود و رتبه‌بندی امسال نیز پس از تجزیه و تحلیل ۱۷.۵ میلیون مقاله دانشگاهی و دریافت نظرات تخصصی بیش از ۲۴۰ هزار عضو هیأت علمی و کارفرما (طرح جامعه و صنعت) از سراسر جهان تهیه شده است. 📊در گزارش امسال، دانشگاههای اروپایی نیمی از ۱۰ جایگاه برتر فهرست را به خود اختصاص داده‌اند و دانشگاه‌های انگلیسی زبان نیز با کسب امتیازات بالا در موضوعاتی همچون اعتبار علمی، اعتبار در میان کارفرمایان و نسبت استاد/دانشجو، بر رده‌های بالای رتبه بندی تسلط دارند. 📊در این رتبه بندی، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در شهر کمبریج آمریکا با کسب امتیاز کلی ۱۰۰ برای دوازدهمین سال متوالی مقام اول را در میان ۱۴۹۷ دانشگاه در سراسر جهان دارد. 📉دانشگاه کمبریج بریتانیا نیز با ۹۹.۲ امتیاز در جایگاه دوم و رقیب محلی آن یعنی دانشگاه آکسفورد با ۹۸.۹ امتیاز در مقام سوم قرار دارد. 📊دانشگاه هاروارد با امتیاز ۹۸.۳ جایگاه چهارم و دانشگاه استنفورد با کسب ۹۸.۱ امتیاز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. 📈 هر چند وضعیت رنکینگ ایران در جهان با وضع مطلوب فاصله زیادی دارد، ولی جایگاه ایران در جهان اسلام در صدر دانشگاه های جهان اسلام است. ایران قبل از عربستان در جایگاه دوازدهمین کشور جهان ایستاده است. عربستان در رتبه سیزده و پاکستان حائز جایگاه هجدهم این رنکینگ معتبر قرار دارد. مصر و ترکیه نیز به ترتیب در جایگاه بیستم و بیست و پنجم هستند و نهایتا امارات متحده عربی در بیست و هفتمین رتبه بندی QS جای دارد. 📊در پی رنکینگ جهانی نظام آموزش عالی در دو دهه گذشته دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. دکتر اندرو مک فارلین، مدیر رتبه بندی QS می‌گوید: «یکی از اولین تغییراتی که [در دهه‌های گذشته] متوجه شدیم، تمرکز واقعاً فزاینده بر میزان کاریابی دانشجویان بوده است.» 📉 بررسی رنکینگ سالانه QS حاکی از افزایش پر شمار دانشگاه‌های برتر، نه تنها در اروپا و آمریکای شمالی بلکه در سراسر جهان دارد. بطور مثال طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ میلادی شمار دانشگاه‌های آسیایی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا که وارد رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان شدند، بطور قابل توجهی افزایش یافته است. این کشورها در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۷ درصد از کل سهم‌ها در رتبه‌بندی جهانی و در سال ۲۰۲۴ میلادی ۴۶ درصد از این سهم را به خود اختصاص دادند. 🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ بله: ➣ https://ble.ir/muslimnair ➣ واتس اَپ(۱): https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا | muslimnair
📚 مسجد آبی، مجموعه خاطرات و اقدامات شهید آیت الله دکتر بهشتی در مسجد امام علی(ع) مرکز اسلامی هامبورگ، محسن ذوالفقاری، نشر معارف، تابستان ۱۴۰۲. ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 📚 کتاب مسجد آبـی در سـه فصل مقدمات و انگیزه ها؛ اقـدامـات و خـاطـره هـا و پرسشها و پاسخها تدوین شده است. در فصل نخست، شهید بهشتی از چرایی و چگونگی قبول مسئولیتشان و مختصری نیز از سفر خود به هامبورگ می گویند. 📚 فصل آخر مربوط به زمانی است که به ایـران بازمی‌گردند و با پرسشهای مردم و خبرنگاران و بازجویی های سـاوا ک دربـارۀ سفرشان به آلمان و قبول بار سنگین امامت مسجد مواجه می شوند. 📚 فصل میانه، که اصلی ترین فصل کتاب است،اقدامات و خاطره‌های ایشان را شامل می شود که در مدت پنج سال و دو ماه، درآنجا مشغولیت داشته‌اند. اصلی ترین بخش این فصل گزارشی است از فعالیتهای مرکز اسلامی که در دوازده عنوان بیان شده‌است. ذیل هرکدام از سرفصلهای اقدامات نیز خاطره ها و پیامهایی به بیان و قلم ایشان آمده است. ✂️برشی از کتاب: 🔹پس از موافقت‌ها اولیه برای ساخت مسجد، آیت الله بروجردی،حجت‌الاسلام محققی لاهیجانی را به‌عنوان نمایندۀ مرجعیت و امـام مسجد،به هامبورگ اعـزام کردند. با رسیدن ایشان به هامبورگ، اقدامات اولیۀ ساخت مسجد صورت و سرعت گرفت. نخستین و مهمترین امر، خرید زمین بود. خیلی از زمین‌ها به دلیل امر ویژه آیت‌الله بروجردی مبنی بر قرارگیری مسجد در «بهترین نقطۀ شهر»، از دستورکار خارج می شدند، تا اینکه همۀ ذهنها به قطعه زمینی در خیابان شونه اوسزیشت۵، در همسایگی دریاچۀ زیبای آلستر معطوف شد. این زمین مزیت هایی داشت: هم از دسترسی خوبی برخوردار بود و هم در بهترین و آبرومندانه ترین نقطۀ شهر واقع شده بود. مراتب به اطلاع آیت‌الله بروجردی رسید و ایشان موافقت خود را با پرداخت هزینۀ کامل زمین به مبلغ 250 هزار مارک (معادل پانصد هزار تومان آن زمان) اعلام کردند. 🔸پس از حدود چهار سال از کلنگ زنی مسجد که روزنامه‌ها آن موقع درمورد آن مطالبی با تیترهای «مشرق زمین در کنار دریاچه زیبای آلستر» یا «منظرۀ آلستر با مسجد» منتشر می کردند، درنهایت نخستین کلنگ ساختمان مسجد، در روز شنبه، نیمۀ شعبان1379ق (برابر با 23 بهمن1338ش) به‌دست آقـای محققی بر زمین زده شد و مطبوعات آلمانی گزارش‌های تصویری و مستند خود را در روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی شان بازتاب دادند. متأسفانه هیئت ساختمانی مسجد به بانکهای آلمانی بدهکار شـد. فشارهای آنهـا به جایی رسید که نزدیک بود زمین مسجد را به حراج بگذارند. علاوه‌بر این، روند کند اجرای ساخت مسجد و ناتمام ِ ماندن ِ ساختمان آن موجبات نارضایتی و گلایه های شهرداری هامبورگ را هم فراهم کرد. همین امر سوژۀ روزنامه‌ها شد. پس از حدود چهار سال از کلنگ زنی مسجد که روزنامه‌ها آن موقع در مورد آن مطالبی با تیترهای«مشرق زمین در کنار آلستر» یا «منظرۀ آلستر با مسجد» منتشر می کردند، حال تیتر تند میزدند«مسجد متروکه»! 🔹امـا ایـن وضعیت خیلی دوام نـیـاورد. خیلی زود، مــردم ایــران نگذاشتند که مسجد مایۀ آبروریزی و لکۀ ننگ برای مسلمانان شود. محمد خسروشاهی، یکی از بازرگانان ایرانی، توانست نظر مثبت نمایندگان مردم و اتاق بازرگانی تهران را جلب کند و مشارکت مردم در ساخت مسجد را فعال کند. مردم می‌توانستند با پرداخت یک ریال اضافی از بابت مصرف قند و شکر وارداتـی، در ساخت مسجد هامبورگ کمک کنند. بدین ترتیب، مبلغ چهارصد هزار مارک به حساب مسجد واریز گردید و بدهی مسجد به بانکها و شرکتهای مربوطه تصفیه و دوباره و تقریباساخت وساز مسجد ازسر گرفته شد. خوشبختانه قطره قطرۀ یک ریالی های مردم وانگهی دریای مسجد امام علی(ع) در قلب اروپا شد. 🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ بله: ➣ https://ble.ir/muslimnair ➣ واتس اَپ(۱): https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا | muslimnair
⚡️خواب زمستانی ما و ناگفته‌های رنکینگ ۲۰۲۴ ✍به قلم: صابر گلعنبری ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 📊اخیرا نتایج رتبه‌بندی دانشگاهی QS به عنوان یکی از معتبرترین رنکینگهای جهانی اعلام شد که در خود ناگفته‌های بیشماری درباره موقعیت دانشگاهی ایران در سطح منطقه در مقایسه با کشورهای عربی همسایه دارد. در این رتبه‌بندی ۱۴۹۹ دانشگاه از ۱۰۴ کشور ارزیابی شدکه نتایج اکتسابی دانشگاه‌های ایران با وجود بهبودی نسبی آن نسبت به قبل، همطراز پیشینه تمدنی و تاریخی و آوازه کشور نیست. 📊 در این رتبه‌بندی که امسال بر سه شاخص «پایداری»، «اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان» و «شبکه‌ پژوهش بین‌المللی» متمرکز بوده است، نام ۷ دانشگاه ایرانی است که دانشگاه صنعتی شریف رتبه‌ ۳۳۴ جهانی، دانشگاه تهران رتبه‌ ۳۶۰، دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر رتبه‌ ۳۷۵، علم و صنعت ایران رتبه‌ ۴۵۱، شیراز رتبه‌ ۶۹۰-۶۸۱، شهید بهشتی رتبه‌ ۱۰۰۰-۹۵۱ و فردوسی رتبه‌ ۱۲۰۰-۱۰۰۱ را کسب کرده‌اند. 📊در حالی که این دانشگاه‌ جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در سطح منطقه هستند و حتی عمر آن‌ها از برخی کشورها نیز بیشتر است، اما دانشگاه‌هایی که چند دهه بعد از آن‌ها و احیانا ظرف دو دهه اخیر تاسیس شده‌اند، در رده بندی جهانی از آن‌ها پیشی گرفته‌اند. در QSامسال ۸۴ دانشگاه عربی جای گرفته‌اند که 14 دانشگاه آن‌ها جزو 500 دانشگاه برتر جهان هستند؛ اما در این میان در حالی که تنها ۷ دانشگاه ایرانی در این لیست قرار گرفته‌اند که عربستان سعودی ۱۶ دانشگاه را روانه این فهرست کرده است؛ و مصر ۱۵ دانشگاه و امارات ۱۱ دانشگاه و حتی لبنان که تقریبا دولتی ندارد و شیرازه اقتصاد آن هم از هم پاشیده است، ۸ دانشگاهش با وجود کاهش رتبه جهانی اما در این فهرست قرار گرفته‌اند. در حالی که دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برترین دانشگاه ایرانی در رده بندی کیو اس 32.4 امتیاز و رتبه جهانی 334 را کسب کرده است که سه دانشگاه عربی ملک عبدالعزیز عربستان با 52 امتیاز و رتبه جهانی 143، دانشگاه قطر با امتیاز 48.7 و رتبه 173 و دانشگاه نفت و معدن ملک فهد عربستان با امتیاز 48 و رتبه جهانی 180 جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. 📊دانشگاه‌های عربستان بر اساس رده‌بندی کیو اس برترین دانشگاه‌های جهان عرب محسوب می‌شود و به عنوان مثال در دانشگاه نفت و معدن ملک فهد به عنوان دومین نهاد تحقیقاتی برتر در عربستان از 2018 تا 2022 ده هزار و 800 پژوهش علمی تولید شده است که 175 هزار بار به این تحقیقات در حوزه مهندسی نفت در جهان ارجاع داده شده است. 📊جایگاه قطر نیز در رده‌بندی 2024 کیو اس بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته است. از یک طرف رتبه جهانی دانشگاه قطر از 208 به 173 ارتقا یافته و از سوی دیگر نیز دانشگاه حمد بن خلیفه برای نخستین بار وارد فهرست کیو اس شده و جایگاه 310 جهانی را به خود اختصاص داد. 📊 نکته قابل تامل دیگر این که در حالی سه کشور عربستان، قطر و امارات 28 دانشگاه را وارد فهرست دانشگاه‌های برتر جهان کرده‌اند که جمعیت و نیروی انسانی آنها قابل مقایسه با ایران نیست. جمعیت این سه کشور نصف جمعیت ایران با ۸۵ میلیون نفر هم نیست. اما بهبود جایگاه جهانی دانشگاه‌های شیخ‌نشین‌ها محصول اهتمام ویژه و برنامه‌ریزی دقیق این کشورها در بخش آموزش است که این امر را می‌توان اولا در اختصاص بودجه‌های کلان به این بخش و ثانیا در توسعه کیفی دانشگاه‌ها مشاهده کرد. به عنوان مثال، بودجه اختصاص یافته به آموزش و پرورش و آموزش عالی در بودجه 1402 ایران حدود 340 هزار میلیارد تومان است که با دلار 50 هزار تومانی چیزی حدود 7 میلیارد دلار می‌شود، اما بودجه بخش آموزش 19 درصد بودجه کل عربستان را به خود اختصاص داده که حدود 50 میلیارد دلار است و دو بخش آموزش و بهداشت جمعا ۳۴ درصد بودجه 2023 این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در امارات نیز بودجه بخش آموزش 15.5 درصد بودجه کل کشور با حدود 10 میلیارد دلار است. کما این که بودجه کشور قطر با جمعیت بومی 300 هزار نفر حدود 5 میلیارد دلار است که بودجه آموزشی ایران با جمیعتی 284 برابر تنها دو میلیارد دلار از آن بیشتر است. 📊 همچنین عربستان بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ سهم خاصی را برای مشارکت دانشگاه‌ها در تقویت تولید ناخالص داخلی در نظر گرفته و قرار است تا ۲۰۳۰ حداقل دو دانشگاه سعودی در فهرست یکصد دانشگاه برتر جهان قرار گیرند. 📊همچنین در چند دهه اخیر، در حالی که تمرکز دولت‌های ایران بر رشد کمی دانشگاه‌ها بوده و بیش از 2 هزار و 276 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور تاسیس شده است، در همسایگان جنوب خلیج فارس تمرکز بیشتر بر توسعه کیفی دانشگاهی بوده است. در همین عربستان که 16 دانشگاهش در فهرست کیو اس جای گرفته‌اند تنها 42 دانشگاه وجود دارد؛ 30 دانشگاه دولتی و 12 دانشگاه غیر دولتی. ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair
مسلمنا | muslimnair
⚡️آیت الله تسخیری، علامه جعفری، استاد یزدان پناه و دکتر پارسانیا برگزیدگان ویژه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹اخلاق، ادیان و عرفان محمدرضا اسدی، «الگوی تحقق عدالت اجتماعی در اسلام و مسیحیت؛ مطالعه موردی: گفتمان انقلاب اسلامی ایران و الهیات رهایی بخش آمریکای لاتین» مریم‌السادات رضوی، «بررسی تولید غذاهای اصلاح شده ژنتیکی از منظر اخلاقی با تأکید بر منابع اسلامی» 🔸تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی کمال‌الدین نیکنامی، «شیوه‌های روش‌مند بررسی میدانی در باستان‌شناسی» امین محمدی، «عوامل بحران در نظام پرداخت حقوق و مزایا پس از انقلاب مشروطه» 🔹حقوق محسن نیک‌بین، «جایگاه و کارکرد اصول کلی حقوق در حقوق بین‌الملل سرمایه‌گذاری» مهدی مرادی برلیان، «دولت مدرن اسلامی» 🔸 زبان، ادبیات و زبان‌شناسی محمد حسن‌دوست، «فارسی باستان» 🔹علوم اجتماعی و علوم ارتباطات مهشید طالبی ، «حکمرانی آب در ۵۰ سال اخیر و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جامعه» (با تمرکز بر طرح انتقال بین حوضه‌ای دز 🔸علوم اقتصادی، مدیریت محمد توحیدی و سیدعباس موسویان، «بورس‌بازی از نگاه شریعت» 🔹علوم تربیتی، روان‌شناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی خسرو باقری نوع‌پرست، «عاملیت انسان: رویکردی دینی و فلسفی» ضحی حاجی‌ها، «کشف فرآیند وسوسه، لغزش و عود در زنان سوءمصرف کننده مواد و  طراحی بسته پیشنهادی پیشگیری از عود: یک مطالعه نظریه زمینه بنیاد 🔸علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای محسن مهاجرنیا «غیبت امام عصر و تکوّن دانش سیاسی شیعه» سیدمحمدصادق کاظمی «مبانی و الزامات انتخابات در فقه سیاسی شیعه» 🔹 فقه و اصول حمید واسطی، «اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی» 🔸فلسفه، منطق و کلام محمدعلی مبینی «خدا، ارزش، عقلانیت» 🔹 مطالعات نظری فناوری اطلاعات، کتابداری مرتضی محمدی استانی، «طراحی فرانمای ریزداده‌ای نسخه‌های خطی بافت اطلاعاتی ایرانی-اسلامی و بررسی واکنش موتورهای کاوش وب به پیشینه‌های مبتنی بر آن» 🔸مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) محمدهادی حمیدیان «صورت‌بندی و بررسی عقل‌ورزی در نظریه ولایت فقیه»   🔹 مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی محمدرضا مریدی «گفتمان هنر اسلامی مدرن: مطالعه جامعه‌شناختی هنر مدرن و معاصر سرزمین‌های اسلامی» سهند سلطاندوست «سیر تحول و دوره‌بندی مکتوبات فارسی در باب موسیقی ایرانی» 💠 پیشگامان علوم انسانی و اسلامی علامه محمدتقی جعفری در فیلسوف، الهی‌دان، مفسر و فقیه   آیت‌الله سیدحسن مصطفوی، فلسفه و کلام اسلامی مرحوم دکتر علیرضا صدرا، علوم سیاسی و فلسفه سیاسی مرحوم حجت‌الاسلام علی رجبی دوانی، تاریخ اسلام 💥شخصیت‌های پیشتاز علوم انسانی و اسلامی حجت‌الاسلام سید یدالله یزدان‌پناه متخصص فلسفه اسلامی و عرفان نظری   دکتر احد فرامرز قراملکی فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق حرفه‌ای و فلسفه اخلاق حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا، جامعه‌شناسی دکتر حمیرا مشیرزاده، روابط بین‌الملل 🔸سایر مترجم برتر(عربی به فارسی): دکتر موسی اسوار مترجم برتر: دکتر حسین ملانظر مترجم معکوس (فارسی به انگلیسی): دکتر سیدصدرالدین موسوی جشنی نظریه‌پرداز برتر: دکتر عبدالحمید معرفی محمدی انجمن علمی برتر (دانشگاهی): انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران انجمن علمی برتر (حوزوی): انجمن مطالعات سیاسی حوزه نشریه علمی برتر (دانشگاهی): دوفصنامه بین‌المللی حقوق بشر نشریه علمی برتر (حوزوی): فصلنامه علوم سیاسی جایزه منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی علی مدبر (اسلامی) «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبهه‌پژوهی» جاسم دِریس «تبیین و تحلیل مدل ارتباطی قرآن کریم با توجه به مدل‌ها و نظریه‌های رایج رسانه»  هادی سلیمی «تفسیر تحلیل گزاره‌های اقتصادی در ترتیب نزول قرآن» (مطالعه موردی: جامعه‌سازی اقتصادی) محمدحسن شیرزاد «کاربرد الگوهای انسان‌شناسی حمل و نقل در تفسیر قرآن کریم» سید حسین فخر زارع با کتاب «جهان فرهنگی قرآن» نشریه برگزیده: «تحقیقات علوم قرآن و حدیث» از دانشگاه الزهراء(س) 🔸موارد برتر بخش بین‌المللی (شخصیت‌های پیشرو خارجی) طاهر اُلوچ در حوزه اسلام‌شناسی و ایران شناسی از کشور ترکیه سامی امین العَریان در حوزه اسلام شناسی از کشور فلسطین/ ساکن ترکیه جعفر المهاجر در حوزه اسلام شناسی از کشور لبنان مولیادی کارتانگارا در حوزه اسلام‌شناسی از کشور اندونزی آذرمیدخت صفوی در حوزه ایران شناسی از کشور هند نورالدین ابولحیه در حوزه اسلام‌شناسی از کشور الجزایر تحقیق برتر خارجی محمد العاصی در حوزه اسلام‌شناسی با کتاب «تفسیر قرآن» (۱۴ جلد) از کشور لبنان/ ساکن آمریکا 🏆جایزه صلح و دوستی آیت الله محمدعلی تسخیری در حوزه تقریب مذاهب اسلامی از ایران ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair
مسلمنا | muslimnair
⚡️درباره فقه افتراضی «مرکز بین المللی اجتهاد شورایی» انگلیس ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْ
⚡️بیانیه روشنگرانه «مرکز بین المللی اجتهاد شورایی» انگلیس در پی حواشی اخیر ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹در پی برخی موضع گیری ها پیرامون «مرکز بین المللی اجتهاد» انگلیس، این مؤسسه با صدور بیانیه ای به روشنگری پیرامون خط مشی های خود پرداخت و پاسخ به برخی حواشی داد. ✍ پانوشت: انتشار این بیانیه، به معنای تأیید سیاست های آن مرکز نیست و هدف از آن، چرخش اطلاعات، رونق گرفتن دیالوگ بین گفتمان های اسلامی و ارتقا فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان جریانهای فکری، ادیان و مذاهب با پذیرش اختلاف های فکری متعدد است. 🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ➣ سروش پلاس: ➣ https://splus.ir/muslimnair ➣ روبیکا: ➣ https://rubika.ir/Muslimnair ➣ بله: ➣ https://ble.ir/muslimnair ➣ واتس اَپ(۱): https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J