eitaa logo
لبیک یا مهدی(عج)
142 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
27 فایل
لینک کانال خودمون👇👇👇 eitaa.com/mwyfga و اشتراک با ادمین اصلی کانال👇👇 https://eitaa.com/Hdhffbc
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5996900696094412302.mp3
9.78M
😭 غربت ولی‌عصر(عج) در آخرالزّمان و وظایف منتظران 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ۱ 🍀جلسه دوم به دلیل همین اهمیت و لزوم معرفت است که اهل بیت علها سفارش کرده اند که «معرفت» را از خدا بخواهید ... اللهم عرفني حجتک فانک إن لم تعرفني حجتک ضللت عن دینی؛ خدایا! حجت خود را به من بشناسان که اگر او را به من نشناسانی، از مسیر دین الهی، گمراه خواهم شد. نکته مهم دیگر، این است که «معرفت امام» مثل «ایمان به خدا»، مراتب و درجات مختلفی دارد و هر کس به اندازه شناخت و معرفتش از امامت امام، بهره می گیرد. روشن است که شناخت نام و نسب امام، کافی نیست؛ بلکه کمترین حد معرفت، آن است که شخص بداند امام، منصوب از طرف خداست که به وسیله پیامبر یا امام پیشین به مردم معرفی می شود. او برخودار از دانش الهی - و نه بشری - و معصوم از هر گناه و خطایی است. اطاعت از او در تمام امور، واجب و به منزله اطاعت از پیامبر و خداست. 🔹️دو. بعد اجتماعی مهدویت از نظر اجتماعی نیز اهمیت دارد؛ زیرا مهدویت نگاه روشن و امیدوارانه به آینده بشریت است. جامعه ای که آرمانش رسيدن به مدینه فاضله مهدوی است، جامعه ای امیدوار است و در پرتو دین، به حرکت و نشاط و پویایی، امید دارد و از یأس و نومیدی در امان خواهد بود. نیز جامعه ای که به آینده زیبا و آرمانی امیدوار است، همین امروز به صلاح و اصلاح می پردازد و با ارزش های اسلامی و انسانی احیا می شود. بدین سان مهدویت، بهترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و بسترسازی برای ترویج فضائل در افراد جامعه است؛ به ویژه که شناخت عمیق افراد نسبت به امام مهدی ماه با افزایش عشق و محبت آنها، زمینه اطاعت از امام را بیشتر فراهم می کند. همچنین جامعه ای که به عدالت مهدوی دلبسته است و آرمانش تحقق عدالت در همه جهان و برچیده شدن ظلم و ستم از همه زمین است، حرکتی عدالت خواهانه را در پیش می گیرد و برای آن، زمینه سازی می کند. از همین جاست که حرکت های با رویکرد عدالت طلبی و ظلم ستیزی شکل می گیرد؛ چنان که انقلاب اسلامی ایران با هدف زمینه - سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی توانید به راه افتاد و ملت با همین انگیزه و آروز، تمام امکانات مادی و معنوی اش را در مسیر انقلاب فدا کرد. 🔹️سه. بعد سیاسی بشر در طول تاریخ خود، مکتب ها و حکومت های زیادی را تجربه کرده است؛ ولی در هیچ یک از آنها گمشده خود را که عدالت و صلح و امنیت است، پیدا نکرده و پیوسته در ناکامی و شکست قرار گرفته است. در دوره های اخیر کاپیتالیسم و کمونیسم نیز در پاسخ گویی به نیازهای بشر، ناکام ماندند که نشانه های آن، بحران اخلاقی و امنیتی است که به آن گرفتار شده اند. حال تکلیف این بشر وامانده و سرگشته از ناکامی ها و شعارهای بی عمل و نظاره گر سراب ها چیست؟ امروز بشریت به دنبال اندیشه سیاسی دیگری است که ارزش های انسانی را در آن بیابد و آن، اندیشه سیاسی اسلام و حکومت مهدوی عالی است که در رأس آن، شایسته ترین مردم قرار گرفته است. نظریه مهدویت، یک اندیشه جهانی است و این اندیشه برای جهان و اداره آن، طرح و برنامه دارد. مهدویت در عرصه حکومت، دارای اهداف بلند و ارزشی است و حتی می تواند برای حکومت دینی در عصر غیبت، یک طرح راهبردی باشد. به علاوه مهدویت از بعد سیاسی نظام ولایت فقیه» را به عنوان نیابت از مهدی در زمان غیبت، طرح می کند و الگوی مناسبی از حکومت صالحان و نیکان را به جهانیان ارائه می نماید. این نظام سیاسی، تداوم نظام سیاسی مهدوی است و پذیرش و سر سپردن به فرمان ولی فقیه در ادامه اطاعت پذیری از امام زمان علت است. بنابراین مهدویت، ضامن شکل گیری یک نظام الهی به سرپرستی فقیه جامع شرایط است که حرکت جامعه اسلامی را در جهت آرمان های قرآنی و مهدوی قرار داده، امت را برای فراهم کردن زمینه های ظهور مهدی زاد و حکومت جهانی او بسیج می کند؛ چنان که در جریان انقلاب بزرگ خمینی کبیر، شاهد آن بوده ایم. 📚منابع: 1. تمام دعا این است: «اللهم عرفنی نفسک فانک إن لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک. اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک، اللهم عرفني حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی» (کافی، ج 1، باب في الغيبه، ح 5، ص 337). ۱ 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شخصی از حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) از قدرت و استطاعت سؤال کرد ✨ ⤵️ ( ) 🌷 ⚠️اگر آن اثر را به فاعل و مؤثّر عادی و طبیعی وی نسبت دهیم، او را به فاعل غیر قائم بالذّات او نسبت داده‌ایم ⚠️و اگر به خداوند نسبت دهیم، او را به فاعل قائم بالذّات او نسبت داده‌ایم. 👈خداوند به موجودات خاصیت تأثیر و امکان تأثیر می‌دهد و عطا می‌کند. امّا عطا و تملیک الهی با عطا و تملیک بشر که چیزی را به کس دیگر تملیک می‌کند یا می‌بخشد متفاوت است. ☝️تملیک یا اعطای بشر چیزی را، مستلزم خروج آن شی‌ء است از ملک تملیک کننده یا بخشنده، و تا از ملکیت او خارج نشود به ملکیت دیگری در نمی‌آید. 🔰امّا تملیک و اعطای خداوند با حفظ و بقای مالکیت خداوند منافات ندارد، بلکه شأنی از شؤون و مظهری از مظاهر مالکیت خداوند است. 👌خداوند به همه اشیاء تأثیر و اثر می‌بخشد و تملیک می‌کند و در عین حال، خود مالک بالاستقلال همه تأثیرها و اثرهاست. 📗اخبار و احادیث زیادی به این مضمون یا قریب به این مضمون هست که نمی‌توانیم همه آنها را در این رساله ذکر کنیم و شرح دهیم. 📚استاد مطهری، انسان و سرنوشت، ص104، 105، 106 ✨ 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شَھادت‌پاداش‌تلـاش‌ها؎‌‌بۍ‌وَقفہ‌ او در‌‌هَمہ‌‌؎‌این‌سالیان‌بُود!(:✨
💔🥀السلام علیک یا مظلوم یا عَطشان یا شهید یا غریب... ☆کانال لبیک یا مهدی👇👇☆ eitaa.com/mwyfga