داستان آمپول آتروپین: از وابستگی به خودکفایی🫂
در دوران جنگ ایران و عراق، ایران برای درمان مجروحین جنگی🧑🦽 به آمپول آتروپین نیاز حیاتی داشت. تنها یک شرکت سوئیسی🇨🇭 حاضر بود این دارو را با قیمت ۱۲ دلار به ازای هر آمپول به ایران بفروشد و به هیچ کشور دیگری آن را عرضه نمیکرد.
با توجه به مشکلات ارزی و فشارهای اقتصادی، ایران تصمیم گرفت تولید داخلی این دارو 💊را آغاز کند. شرکت سوئیسی در واکنش به این تصمیم تهدید کرد که اگر ایران تولید را شروع کند حتی با قیمت ۱۲ دلار هم دیگر آمپول را نخواهد فروخت.
پژوهشگران ایرانی👨🏻🔬، با تلاش و پشتکار موفق به تولید نمونهای باکیفیت عالی شدند و اعلام کردند که آمادهی راهاندازی خط تولید انبوه هستند.
نتیجه این شد که همان شرکت سوئیسی مجبور شد پیشنهاد جدیدی ارائه دهد: «شما خط تولید نزنید، ما آمپول را با ۹۹٪ تخفیف، یعنی ۱۲ سنت به ازای هر آمپول، به شما میدهیم!»
.
(@_@)2 vision
داستان آمپول آتروپین: از وابستگی به خودکفایی🫂 در دوران جنگ ایران و عراق، ایران برای درمان مجروحین جن
واقعا جالبه عملا داشتند مجانی میدادند بهمون🦾
🔴 خوب به چهره اش نگاه کنید ۳۳ سال بیشتر نداشت.
نخبه و دانشمند در زمینه هوش مصنوعی و برق و الکترونیک با کسب دو دکترای مختلف از معتبرترین دانشگاههای اروپا.
درحالی که از دانشگاه سوربُن فرانسه در رشته برق فارغ التحصیل و بورسیه همین دانشگاه شده بود، صاحب ایده های جدید در زمینه هوش مصنوعی...
برادرش رفت بالای سن و دلیل شهادت این جوان نخبه را اعلام کرد حرفهایی که تا قبل از شهادتش جزو اطلاعات طبقه بندی شده بودند ولی حالا نه... همه مبهوت شدیم... این شهید والا مقام از شهر جهرم با توکل و ایمان به خدا در زمینه هوش مصنوعی به جایی رسید که بعضی از دستاوردهایش را برای هدایت پهپادها و موشک های ما در جنگ با اسرائیل و آمریکا در اختیار ایران گذاشت و یکی از عوامل موفقیت ایران در هدفگیری دقیق اهداف عملیاتی می شد.
شهیدی که اهل نماز شب و مأنوس با قرآن بود، اهل مسجد و نماز اول وقت.
سازمان تروریستی موساد اسرائیل با رهگیری وی در منزلش در فرانسه به طرز فجیعی گلوی این جوان دانشمند را برید و به حیات پربرکتش در دنیا پایان داد. برادرش می گفت بخاطر عدم همکاری دولت فرانسه حدود ۴ماه طول کشید تا توانستیم پیکر برادرمان را تحویل بگیریم و به وطن بازگردانیم، و هنوز وسایلش را به ما تحویل نداده اند.
به حول و قوه الهی راهش را جوانان و نوجوانان با استعداد این سرزمین ادامه خواهند داد.
«اگه بازی کنم، بازی میکنم برای برد !»
(عکس رو خودم گرفتم اگه میخواین تو چنلتون استفاده کنید فوروارد کنین که ماهم زیاد بشیم)
شبتون بخیر🪐
#عکس_نوشته
2_vision