🔴"امام روح الله" ما اینگونه بود....
✍قابل توجه یادگار یادگار یادگار امام...
🔺«وضع ساده منزل حضرت امام در قم در طول زندگی، حاکی از قناعت ایشان بود. معروف است که آجرهای پله های حیاط ایشان ساییده شده بود. بنّا می گوید تعدادی آجر تهیه شود تا آن آجرهای ساییده شده را عوض کند، حضرت امام می فرمایند: همان آجرهای ساییده شده را پشت و رو کنید و کار بگذارید».
✅ @nabaaa
🔰اولین شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین: صلابت و ایستادگی در عین لطافت و رقت
🔻رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره):
🔹یک شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین این است: در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت».
🔹این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیانگری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل اینها با منتهای صلابت و استحکام میایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز.
🔹لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر.
🔺این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیهالسلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده میشود. از یکسو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدیها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخرهی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشتساله، در برابر فتنههای داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود بهخاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت. ۹۷/۳/۱۴
@nabaaa
🔰امام، مقتدر مظلومی بود که پیروز نهایی حوادث میشد
🔻رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره):
🔹شباهت دوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): در امیرالمؤمنین یک پدیدهی شگفتآوری وجود دارد. سه خصوصیت بهظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است: امیرالمؤمنین، هم انسان قوی و مقتدر و قدرتمندی است، هم درعینحال مظلوم است و هم درعینحال در حوادث گوناگون پیروز نهایی است.
🔹همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما نیز جمع شده بود. امام بزرگوار، یک انسان قوی و مقتدر بود؛ انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از 2 هزار سال از اریکهی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت میطلبد. او توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به عقبنشینی وادار کند.
🔹درعینحال امام بزرگوار ما مظلوم بود؛ رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آنها توقع نمیرفت، صورت گرفت که اینها مایهی مظلومیت امام است. دلتنگیهای امام که در لابهلای مطالب او امروز مشاهده میشود حاکی از همین مظلومیت اوست.
پیروزی امام نیز در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی، در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، خودش را نشان میدهد.
🔺بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت امام تحقق پیدا کرد. خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علمی و فناوری و سیاسی کشور، توسعهی صفحهی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقهی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا، اینها چیزهایی بود که اتفاق افتاد و این پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود. ۹۷/۳/۱۴
@nabaaa
❓سه جبهه دشمن مقابل امام خمینی چه کسانی بودند؟
🔻رهبرانقلاب، در حرم امام خمینی(ره): شباهت سوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): سرفصل سوم، «نشانهشناسی دشمنان امیرالمؤمنین» است که این هم درسآموز است. جبههی مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید؛ در تاریخ مشخص شده است: قاسطین، مارقین، ناکثین.
🔹قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین، ناکثین یعنی دشمنان سستبنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند بهخاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی، و مارقین کجفهمها و نادانها و جاهلهایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیهالسلام بود ایستادند.
🔹در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ اینها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.
🔺در جبههی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعتشکنان، همان همرهان سستکمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند!
مارقین هم آن کسانی بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبههبندی دشمنان را نشناختند، شیوههای دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند. ۹۷/۳/۱۴
@nabaaa
9.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت رهبرانقلاب از تشابه دشمنان امیرالمومنین با دشمنان امام خمینی و "قاسطین، ناکثین و مارقین" زمان
🔹رهبری: وای از آن همرهان سست کمربند.
✅ @nabaaa
◾گزارش رویترز از مدرسهی تربیت زامبی اسراییلی.
فارسی یاد میگیرند که در شبکههای اجتماعی همینکاری را کنند که میبینید. بگویند براندازم، از ترامپ و پمپئو تشکر کنند، بگویند تحریم تقصیر خود ماست یا حمله نظامی برای آزادی خوبست یا علیه گسترش نفوذ منطقه ای ما صحبت کنند....
شایدخنده دار باشه براتون اما برخی کانالهای طنز بزرگ رو که همش کارشون تمسخر کشورمون هست رو این زامبی ها مدیریت میکنند
@nabaaa
#یادآوری
🔴 صحنه ای دردناک در تاریخ ملت ایران‼️
⏪کریمی قدوسی؛ سرعت عمل روحانی هنگام جمع آوری سانتریفیوژها و گریه متخصصین هسته ای
🔴رئیس جمهور در روز اجرای برجام گروههای ویژهای را برای جمع آوری سانتریفیوژها سازماندهی کرده بودند و این اقدام در حالی عملیاتی شد که 40 الی 45 روز جمع آوری سانتریفیوژها به طول انجامید ،اما رئیس جمهور دستور داده بود تا گروه سازماندهی شده با سرعت عمل بالایی و صرف یک هفته 13 هزار سانتریفیوژ را جمع آوری کنند که ما مطلعیم در هنگام جمع آوری، این سانتریفیوژها را روی هم میریختند و متخصصین سایتهای هستهای با دیدن این صحنه #گریه میکردند.
🔻بنابراین این رفتار آقای روحانی بود که میخواست ثابت کند اهل اجرای برجام است و میخواست به سرعت به طرف غربی پیام دهد که ما به تعهدات خود پایبندیم.
@babaaa
🔴کمی بیشتر دربارهی دستور دیروز رهبر انقلاب:
حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی از مهر ۸۲ تا آبان ۸۳ سه توافق را در تهران، بروکسل و پاریس با طرفهای اروپایی(انگلستان، فرانسه و آلمان) منعقد کرد. او علاوه بر تعلیق کامل غنی سازی حتی ایران را متعهد کرده بود که مونتاژ و آزمایش سانتریفیوژها را هم متوقف کند. ایران در این توافقات حتی از حق داشتن یک سانتریفوژ تحقیقاتی برای نشان دادن به دانشجوها هم منع شده بود و در عوض تقریبا هیچ چیزی دریافت نکرد.
#علی_لاریجانی توافقات حسن روحانی با اروپاییها را با اینجمله توصیف کرد: "مروارید دادیم، آبنبات چوبی گرفتیم!".
چند ماه بعد #رهبر_انقلاب با اشاره به بدعهدی غربیها و شکست توافقات، دستور از سرگیری غنیسازی و شکستن پلمپها را صادر کردند و ایرانی که از داشتن حتی یک سانتریفوژ منع شده بود طی چند سال به نوزدههزار سانتریفوژ و غنی سازی ۲۰ درصد رسید.
ولی باردیگر حسن روحانی سر رسید و با برجام، جمهوری اسلامی را به ۱۵ سال قبل برگرداند!
و حالا باز هم رهبری خود وارد میدان شده همان دستور را صادر کردهاند: #از_همین_فردا
دستور دیروز باز هم تکرار نقش آفرینی رهبری بود در بزنگاهی که ایران در آستانهی یک ورشکستگی بزرگ تاریخی قرار گرفته است.
🔶️حسن روحانی در دو مقطع حساس دوبار در بالاترین سطوح، ظرفیتهای کشور را به معطلی کشانده، او هر بار گفته کاری که کردم کاملا موفقیت آمیز بوده است!
حالا که بنا نیست از کفایت او در مدیریت کشور سخنی بگوییم لااقل از مجلس شورای اسلامی درباره کمّ و کیف نظارت بر دولت و عملکرد رئیس جمهور که میتوانیم سوال کنیم؟
#یامین_پور
#انرژی_هسته_ای
#تحریم
#برجام
#حسن_روحانی
#بیانیه_سعدآباد
✅ @nabaaa
✡ آیا ابنملجم یهودی بود؟
1️⃣ قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهرههای #خوارج «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیرههای «مراد» است. (۱)
2️⃣ #ابن_ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت. (۲)
3️⃣ او پس از بیعت مردم با #امام_علی (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانیام خضاب میکند. (۳)
4️⃣ #ابنملجم از 9 نفری بود که در جنگ #نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسهای با حضور گروهی از #تروریستها نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا همقسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. (۴)
5️⃣ بررسی تاریخ نشان میدهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی #یهودی قرار داشت. روزی امام علی (ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا (ص) به من خبر داده که قاتل من فردی #یهودی است. (۵)
📚 منابع:
۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، 1417ق، ج3، ص250 و 251.
۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، 1380ش، ج9، ص432.
۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، 1383ش، ج1، ص13. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، 1412ق، ج3، ص356 و 357.
۴. الارشاد، همان، ج1، ص11 و 12. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، 1382ش، ج2، ص138.
۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1403ق، ج42، ص262 و 263.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @ nabaaa