10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سید محمود نبویان: هشدارهای انتخاباتی
16.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سید محمود نبویان: دلایل و مشکلات قطع برق
20.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شورای نگهبان: قانونی یا غیر قانونی
از برجام تا توافق پاریس؛
پیش به سوی تاریکی و خاموشی!
🔹دقت کرده اید؟ غربی ها از یک طرف با توافق آب و هوایی پاریس، به ما ها می گویند پالایشگاه و نیروگاه نسازید؛ و از طرف دیگر، با توافق برجام، دنبال آن هستند که به مدت 10 تا 15 سال نتوانیم از فناوری هسته ای در مقیاس صنعتی بهره مند باشیم و نتوانیم انرژی هسته ای تولید کنیم.
♦️مراد آنها از آرایش این "حصار کشی و خود تحریمی" چیست؟ منابع طبیعی و انسانی متنوع داشته باشید، اما به عصر حجر برگردید و در تاریکی غار ها زندگی کنید!
🔹اگر هم محتاج شدید -که حتما می شوید- از ما التماس کنید، شاید به قیمت خون تان، با شما حساب کردیم و منابع خودتان را با فرآوری و بی فرآوری، چند برابر قیمت، به خودتان فروختیم! اگر هم میل مان نکشید، نمی دهیم؛ چنان که درباره بنزین و سوخت 20 درصد و دارو و غذا کردیم!
♦️استثنای این قاعده چیست؟ صادرات همین نفت و گاز سایر منابع طبیعی انرژی به غرب، نه تنها آزاد، بلکه واجب است! جریان پایدار منابع انرژی به غرب، آن هم به قیمت تقریبا مفت، باید به طور دائمی تضمین شود! "چگونه مصرف شدنش و این که توافق پاریس چه می شود؟". این دیگر ربطی به شما ندارد!
🔹در چنین جنگلی، به اسم "نظم مدرن جهانی" زندگی می کنیم؛ اگر به مذاکره و با خواسته های شان، بی چون و چرا تن دادید، عضو جامعه جهانی و "شهروند نُرمال" آن -در همین وضعیت زیست عهد حجری- محسوب می شوید؛
♦️آب و برق شما را هم با چاپیدن منابع و پول خودتان، تا حدودی که پر رو نشوید، تامین می کنند! در این حالت، شما می توانید رژیم جنایتکار سعودی باشید و عضو شورای حقوق بشر هم بشوید.
🔹اما اگر در همین نظم ظالمانه و احمق ساز، چون و چرا کردید، عقب افتاده و نا آشنا به هنجارهای رایج محسوب می شوید؛ به خاطر این که شعور و عزت دارید و می خواهید نان خود را سر سفره خود بخورید و منت زورگویان را نکشید، بایکوت خواهید شد!
♦️در این صورت، تهمت های متحجر و فناتیک و ضد حقوق بشر، ارزانی تان باد؛ چرا که نمی خواهید در تاریکی استبداد و استکبار زندگی کنید، و نفت تان را یک رژیم مستکبر، و گاز و آب و خاک تان را یک رژیم زورگوی دیگر غارت کند!
morteza ahmadi:
🚨 تداوم حیف و میل بیتالمال توسط نماینده وزارت نفت در مذاکرات
🔹 پیشتر رجانیوز خبری منتشر کرده بود که طی آن در نشست کمیسیون مشترک برجام و در زمان سفر تیم ایرانی به وین، نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی که به عنوان تیم کارشناسی با اعضای وزارت خارجه همراه بودند، بلیط هواپیما فرست کلاس خریداری کردهاند در حالی که باید بلیط اکونومی خریداری میکردند. هزینه خریداری بلیط فرست کلاس برای هر نفر حدود ۶۰ میلیون تومان است در حالی که هزینه بلیط اکونومی حدود ۱۱ میلیون تومان است.
🔹 با انتشار خبر مذکور و روشن شدن موضوع که در ازای خریداری بلیط فرست کلاس توسط هر یک از نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی ۵۰ میلیون تومان هزینه اضافی از بیتالمال و جیب مردم پرداخت شده است، نمایندگان بانک مرکزی در نشست اخیر مجبور به اصلاح رویه خود و خرید بلیط اکونومی شدند، اما نماینده وزارت نفت در اقدامی عجیب همچنان رویه غلط خود را ادامه داده است.
🔹 در همین راستا مطابق شنیدهها امیرحسین زمانینیا که به عنوان نماینده وزارت نفت در مذاکرات حاضر است نهتنها از بلیط فرست کلاس استفاده کرده، بلکه علیرغم پایان مذاکرات و به بهانه در پیش بودن مذاکرات اپک، در وین مانده است تا هزینهای گزاف بر روی دوش بیتالمال گذاشته شود. به این ترتیب، نهتنها هزینه هتل و تغذیه زمانینیا طی این روزها از جیب بیتالمال پرداخت میشود بلکه فرد مذکور به علت حضور بدون دلیل خود در وین حق ماموریت نیز دریافت میکند!
🔹 در همین راستا بهتر است قوه قضائیه با ورود به این مسئله، هزینههای پرداخت شده از جیب مردم را به بیتالمال برگرداند و اقدامات قانونی لازم در قبال فرد خاطی را به عمل آورد.
🚨خدشه در روایت آملی لاریجانی از جلسه شورای نگهبان/ اتهام دستکاری گزارشات از سوی یک عضو شورا صحت ندارد
🔹آملی لاریجانی در صفحه شخصی خود در توییتر، ضمن انتقاد از روند بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان که با رد صلاحیت برادرش همراه بوده، یکی از اعضا را به دست بردن در گزارش یک نهاد امنیتی دولتی متهم کرده است.
🔹پیگیریهای رجانیوز حاکی است که اشاره آملی لاریجانی احتمالا ناظر به گزارشی است که درباره اقامت فرزند علی لاریجانی در ایالات متحده ارائه شده بوده و در ذیل تایید اقامت وی در خاک آمریکا، شواهد و مدارکی مبنی بر مواردی بیش از اقامت صرف مطرح شده است.
🔹آملی لاریجانی که پس از تماس با برادرش تاکید داشته که موضوع صرفا محدود به اقامت است، این موضوع را با اعضای شورا در میان گذاشته و پیرو آن جلسهای برای حضور نماینده نهاد دولتی مربوطه تشکیل میشود.
🔹اعضای شورای نگهبان پس از استماع گزارش نماینده نهاد مربوطه، در نهایت نظر کارشناسی آن نهاد دولتی را پذیرفته و رای به عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی میدهند.
🔹مشخص نیست که با طی چنین روند روشنی آملی لاریجانی با چه هدفی یک عضو شورا را به دست بردن در گزارش نهاد امنیتی دولتی متهم کرده و به طور غیرمستقیم نظر کارشناسی سایر اعضا را نادیده میگیرد.
🔹لازم به ذکر است که پیرو مصوبه لازمالاجرای شورای عالی امنیت ملی، صرف اقامت (و به طریق اولی تابعیت) فرزندان مسئولان رده بالای کشور در خاک برخی کشورها از جمله ایالات متحده، ممنوع بوده و علی لاریجانی و آملی لاریجانی به عنوان اعضای سابق این شورا طبیعتا از وجود چنین مصوبهای مطلع بودهاند.
🔹صرفنظر از اینکه شکل حضور اعضای خانواده یک کاندیدا در آمریکا، اقامت یا تابعیت باشد، چنین شخصی بنابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی امکان حضور در عرصه انتخابات را ندارد.
اسرائیل چگونه این جنگ را باخت؟
سعدالله زارعی
رژیم صهیونیستی از امروز در انتظار جنگ بعدی است و این موضوع را پذیرفته که از این پس فلسطینیها هم میتوانند آغازکننده، ادارهکننده و به نتیجهرساننده جنگ باشند. این موضوع امنیت خاطر را از آنها می گیرد.
به گزارش مشرق، سعدالله زارعی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: پیروزی فلسطینیها در جنگ اخیر قابل پیشبینی بود چرا که رژیم صهیونیستی در ۱۶ سال گذشته در هیچ جنگی پیروز نشده و نه در جنگ با لبنان و نه در جنگ با غزه به دستاوردی نرسیده بود. از آن طرف دست این رژیم برای مقاومت فلسطین کاملاً رو بود. اسرائیل فقط میتوانست شهر غزه را مورد تهاجم قرار دهد و در سطحی تلفات انسانی بگیرد که خود این موضوع هم یک نقطه ضعف برای او به حساب میآمد چرا که امکان دفاع از اقدامات جنایتبار او را از مدافعانش میگرفت. درخصوص این جنگ نکاتی وجود دارد:
۱- رژیم صهیونیستی اصولاً گمان نداشت که بدون آنکه به طرف فلسطینی در غزه حمله کند، از سوی آن مورد حمله قرار گیرد و از این رو این رژیم، جنگ را یک دستور کار اسرائیلی به حساب میآورد. در واقع رژیم در دو سال گذشته، نتوانست متوجه آمادگی تدریجی فلسطینیها برای تهاجم به خود شود. به همین دلیل بلافاصله پس از آنکه در روز دوشنبه جنگ، با شلیک موشکهای غزه به سمت «شهرکنشینهای مزدور» آغاز شد، محافل صهیونیستی و حتی از درون ارتش، اعتراضها به سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل شروع شد. در واقع این عدم پیشبینی اولین شکست اسرائیل در این جنگ به حساب میآید.
۲- دومین نکته، انفعال مطلق رژیم صهیونیستی در این جنگ بود. وقتی شلیک موشکها از غزه به سمت شهرکهای یهودی قدس شروع شد، رژیم بلافاصله سه دلیل آغاز این جنگ را به نفع جنبش مقاومت حل و فصل کرد یعنی اجرای حکم دادگاه عالی علیه محله «شیخ جراح» را متوقف کرد، نظامیان مستقر در صحن مسجدالاقصی را از آنجا خارج کرد و گفت که مانع صدمه زدن یهودیان شهرکها به مسلمانان ساکن قدس خواهد شد. رژیم توقع داشت با این اقدام تعجیلی فضای قدس و کرانه باختری آرام شده و بحران فروکش کند اما این اتفاق نیفتاد و ساکنان قدس و کرانه در بخشهای مختلف با نیروهای نظامی رژیم درگیر شدند و همه چیز حکایت از یک انتفاضه فراگیر میکرد. پس از این بود که رژیم با شش ساعت تأخیر، حملاتی را متوجه غزه کرد اما در عین حال در ساعات اولیه تلاش کرد تا به گونهای عمل کند که تلفات انسانی نگیرد چرا که برحسب تجربه، دریافته بود هر چه تعداد شهدا به خصوص کودکان و زنان کمتر باشد، اداره جنگ برای او آسانتر خواهد بود. اما جنگ آغاز شده بود و مواضع اعلامی فرمانده ارشد ارتش از تصمیم رژیم بر به دست آوردن پیروزی سریع حکایت میکرد. فرمانده ارتش حتی از لزوم حمله زمینی به غزه حرف میزد. این در حالی بود که رژیم اسرائیل به طور واقعی نه دنبال گسترده کردن دامنه جنگ و نه در مورد حمله زمینی به جمعبندی رسیده بود. در این میان فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد زدن ۲۵۰ نقطه در غزه را در دستور کار دارد و گمان میکرد ظرف چند ساعت با زدن این نقاط میتواند هم گردانهای مقاومت را از گردونه خارج کند و هم به جنگ خاتمه دهد اما واضح بود که موضعگیری و اقدام ارتش بر مبنای اطلاعات و تصمیمگیری دقیق نبود. چرا که طبعاً وقتی گردانهای مقاومت وارد عملیات شدند، مقاومت از قبل فکری برای جابهجایی امکانات و نیروهای خود کرده بود. در اینجا اسرائیل به همان وضعی گرفتار شد که در جنگ ۳۳ روزه با حزبالله مواجه گردید؛ در آنجا هم حزبالله قبل از آغاز جنگ امکانات و نیروهای خود را جابهجا کرده بود و لذا بمبارانها نتوانستند به توانایی آن آسیب وارد کند.
اسرائیل دو ساعت پس از آغاز جنگ، ۲۵۰ نقطه را زد اما از دامنه شلیک موشکها به مناطق مختلف کاسته نشد و لذا اسرائیل از همان روز اول، با مقامات مصر و قطر تماس گرفت تا آتشبس برقرار شود. در اینجا هم ارتش با محاسبات غلط و بر مبنای گذشته با مصریها وارد گفتوگو شد و این در حالی بود که سقف خواستههای طرف فلسطینی بالا رفته و در صدد بود از این رژیم امتیاز بگیرد. اسرائیل با درخواست آتشبس وارد قاهره شد و پس از مواجه شدن با خواستههای جدید طرف فلسطینی دست خالی این شهر را ترک کرد.
۳- جنگ از نظر زمانی در «زمان مناسب» اتفاق افتاد و این از هوشمندی طرف فلسطینی و غافلگیری طرف اسرائیلی خبر میدهد. رژیم صهیونیستی پس از آنکه علیرغم برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی طی دو سال، نتوانست در مورد تشکیل کابینه جدید به موفقیتی نایل آید و اختلافات میان احزاب و نهادهای مختلف آن بالا گرفته بود، با جنگ مواجه شد و چون هنگامه، هنگامه انتخاب دولت بود، جنگ نمیتوانست آنان را به سمت موضع واحد ببرد. کما اینکه این بار وقتی جنگ شروع شد علیرغم آنکه شروعکننده آن حماس و جهاد اسلامی بودند، حملات اسرائیلیها بیش از آنکه علیه جنبشها
ی مقاومت فلسطینی باشد، علیه نتانیاهو و ارتش صورت گرفت. نکته دیگر این است که این جنگ زمانی آغاز شد که طرفهای عربی حمایتکننده رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار گرفته بودند و روند سازش به بنبست رسیده بود. جنگ در این زمان به عنوان راهحل جایگزین روند شکست خورده سازش درخشندگی پیدا کرد. بنابراین انتخاب «زمان مناسب» در جنگ توانست هم بحران درون اسرائیل را تعمیق کند و هم جریان سازشکار عرب را از نقشآفرینی در پرونده فلسطین باز دارد. آنچه از مجموعه بررسیها برمیآید این است که رژیم اسرائیل و فرماندهان ارتش آن به هیچ وجه تصور نمیکردند با آغاز یک جنگ آن هم در این زمان از سوی طرف فلسطینی مواجه شوند.
۴- این جنگ برای طرف فلسطینی «صحنه قدرتنمایی» جدید بود و مؤثر هم واقع شد. تن دادن رژیم اسرائیل به شروط مقاومت فلسطین، از کارآمد بودن سیاست قدرتنمایی طرف فلسطینی بود. تا پیش از این، جنگ صحنه قدرتنمایی رژیم صهیونیستی بود و لذا حداکثر خواستهای که طرف فلسطینی در این جنگها داشت، برقراری «آتشبس» بود. اما در اینجا موازنه معکوس شد. طرف فلسطینی جنگ را شروع کرد و انواعی از سلاحهای با بردهای مختلف و سر جنگی متفاوت خود را به میدان آورد و کل جغرافیای رژیم را طی ۱۲ روز متوالی زیر آتش خود گرفت و موفق شد حدود ۵ میلیون نفر یهودی را روانه پناهگاهها کند و حال آنکه رژیم آمادگی پذیرش حداکثر دو میلیون نفر داشت. مقاومت فلسطین توانست موازنه آتش را برقرار کند. این در حالی بود که حملات ارتش اسرائیل فقط متوجه غزه آن هم نه کل باریکه بلکه شهر غزه بود. طرف فلسطینی در این جنگ به طور منسجم عمل کرد هم از حیث وحدت عمل گردانهای مقاومت- وابسته به حماس، جهاد و فتح- و هم از حیث برخوردار بودن از حمایت قاطع فلسطینیهای ساکن غزه، کرانه و قدس، سرزمینهای ۱۹۴۸ و ساکنان اردوگاههای فلسطینی و این در حالی بود که طرف اسرائیلی کاملاً متشتت بود و تظاهرات ضدنتانیاهو و درگیری میان مسلمانان و یهودیهای ۱۹۴۸ در حین جنگ استمرار پیدا کرد.
۵- یک نکته مهم این است که رژیم صهیونیستی از امروز در انتظار جنگ بعدی است و این موضوع را پذیرفته که از این پس فلسطینیها هم میتوانند آغازکننده، ادارهکننده و به نتیجهرساننده جنگ باشند. این موضوع امنیت خاطر را از ارتش اسرائیل میگیرد. سران ارتش رژیم صهیونیستی تا پیش از این تهدید اول خود را ایران و تهدید دوم خود را حزبالله معرفی میکردند که البته درست هم هست اما این جنگ نشان داد، تهدید حیاتی خیلی نزدیکتر از تصور آنان میباشد این تهدید اولاً در داخل مرزهای فلسطین و توسط صاحبان خانه میباشد. این البته به معنای رفع نگرانی رژیم از ایران و حزبالله نیست، بلکه به این معناست که خود فلسطین به تهدید اول اسرائیل تبدیل شده و این موضوعی جدید است. به این نکته باید توجه داشت که اگر ایران یا حزبالله بخواهند اقدامی علیه رژیم انجام دهند، نیازمند بهانه قابل قبولی است اما طرف فلسطینی برای دست زدن به جنگ همین الان صدها دلیل دارد و لذا جنگ میتواند در هر لحظه اتفاق بیفتد و این سیاستگذاری رژیم را به شدت متزلزل میکند. دولتی که هر لحظه منتظر آغاز جنگ و موشکباران شهرهای خود از شمال تا جنوب است، چگونه میتواند برای آینده خود برنامهریزی کند و به اجرای آن امیدوار باشد؟ بنابراین در یک جمعبندی میتوانیم بگوییم رژیم صهیونیستی دیگر ثبات ندارد، اعصاب آرام ندارد، آینده ندارد و فروپاشی از این پس، رایجترین کلمه در ادبیات آن میباشد.
⭕️ به خاطر کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی. ۱۰ هزار صندوق بیشتر برای رایگیری این دوره پیشبینی شده!
🔻 سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان:
🔸شعب و صندوقها اضافه شده و بیش از ۷۰ هزار صندوق برای انتخابات پیش بینی شده است که نسبت به دورههای گذشته شاهد افزایش بیش از ۱۰ هزار صندوق هستیم.
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سید محمود نبویان
رونمایی سناتورهای آمریکایی از طرحی برای حفظ تحریمها علیه ایران
چند نماینده مجلس سنای آمریکا از طرحی که خواستار حفظ تحریمها علیه ایران است رونمایی کردند.
رونمایی سناتورهای آمریکایی از طرحی برای حفظ تحریمها علیه ایران
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس سنای آمریکا در حضور «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق کشورشان از طرحی که خواستار حفظ تحریمها علیه ایران است رونمایی کردند.
«قانون حفظ تحریمهای ایران»، دولت آمریکا را ملزم میکند تحریمهای مربوط به صنعت نفت و مالی ایران تا زمانی که این کشور به «فعالیتهای بیثباتکننده» ادامه میدهد رفع نشوند.
«جیمز لنکفور»، سناتور جمهوریخواهی که این طرح را معرفی کرده با تکرار ادعاهای اثباتنشده علیه ایران گفت: «ایران، به عنوان بزرگترین حامی مالی تروریسم کماکان برای آمریکا و متحدمان اسرائیل تهدید محسوب میشود.»
چند روز پیش هم یک رسانه آمریکایی از برنامه گروه دیگری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا برای معرفی طرحی جدید جهت سنگاندازی در ورود احتمالی دولت «جو بایدن» به برجام خبر داد.
پایگاه «واشنگتنفریبیکن»، نزدیک به محافظهکاران آمریکایی که نسخهای از پیشنویس این طرح را دیده روز چهارشنبه نوشت حامیان طرح مذکور خواستار ملزم کردن دولت «جو بایدن» به کسب اجازه از کنگره قبل از حصول توافق با ایران هستند.
طبق تحلیل واشنگتنفریبیکن این طرح که به عنوان متمم برای اضافه شدن به یک طرح قانونی دیگر پیشنهاد شده در صورت تصویب در هر دو مجلس کنگره و تبدیل شدن به قانون مانعی عمده درتلاش دولت بایدن برای ورود مجدد به برجام ایجاد خواهد کرد.
این اقدامات در حالی انجام میشوند که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینههای لازم برای بازگشت کشورش به توافق هستهای برجام را فراهم کند.
«دونالد ترامپ»، رئیسجمهور سابق آمریکا اردیبهشتماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.
مقامهای دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کردهاند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زدهاند.
واشنگتن میگوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریمها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح میشود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستیآزمایی هستند، اما راستیآزمایی رفع تحریمها به دستکم ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.
جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریمها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستیآزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجلهای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.
دولت آمریکا از زمان اجرایی شدن برجام در دوران ریاستجمهوری «باراک اوباما» کارشکنیها را برای به حداقل رساندن منافع ایران از این توافق آغاز کرد.
دولت اوباما علیرغم ادعای رفع تحریمها سیاستهای مختلفی از جمله هراسافکنی در بانکها و موسسات مالی بینالمللی را برای از بین بردن آثار عملی رفع تحریمها در دستور کار قرار داد. جمهوری اسلامی ایران با توجه به این تجربه خواستار راستیآزمایی برای رفع تحریمها است....
.
اقتصادِ مین گذاری شده؛
مسئولیت همتی کدام است؟
🔹روزنامه حزب کارگزاران، عکس تمام قد آقای همتی را گذاشته و تیتر زده "مستقلِ هستم"! سند برای مستقل بودن رئیس بانک مرکزی، از این روشن تر؟!
♦️حزبی که برخی بزرگان آن، متهم فساد و غارت بیت المال در پرونده شرکت رشت الکتریک و... هستند، دقیقا چه توقعی از هم حزبی خود دارد؟ آیا همتی حواسش هست؟ او البته در گذشته عضو حزب کارگزاران بوده و حالا نیز مورد حمایت همان ها قرار گرفته است.
🔹او اکنون نه از موضع یک کارشناس اقتصادی، بلکه نامزد منفعل در دست اصلاح طلبان، ادبیات سیاسی نخ نمای همان ها را برای ایجاد دوقطبی های فریبنده و انحرافی تکرار می کند. گویا این شرط ضمن عقد اصلاح طلبان با هر نامزد است که تا او را گرفتار قهقرا و سیاست بازی رادیکال نکنند، رهایش نمی کنند!
♦️آقای همتی با انحرافات مالی و بانکی دولت، همراهی یا سکوت کرده و اجازه تداوم داده است. نتیجه، بیش از دو برابر شدن نقدینگی تورم زا ظرف سه سال (پنج برابر ظرف 8 سال) است. همتی باید در برابر این تصاعد دولتی نقدینگی، مقاومت می کرد و کار را به نهادهای نظارتی و رسانه ها می کشاند، یا کناره گیری می کرد.
🔹براستی چگونه اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر در دولت نهم، می توانست تورم زا باشد، اما بیش از 2000 هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی ظرف سه سال -آن هم برای هزینه های جاری و نه عمرانی و تولید- تمی توانسته تاثیر تورم زا داشته باشد؟
♦️او به هم ریختگی بورس را به دخالت نمایندگان مجلس نسبت می دهد؛ بی آن که نقش تعیین کننده روحانی، واعظی و دژپسند -و خودش- را در ریزش بورس بازگو کند.
🔹حالا هم که نامزد انتخابات شده - و این نامزدی به خودی خود مغتنم و محترم است- سرگرم دو قطبی سازی های تکراری و نخ نماست. او از لاک مدیر اقتصادی درآمده و به جای این که واقعیت را به مردم بگوید، در حال ادای یک شهادت خلاف واقع درباره تعامل، FATF، بورس و کارکرد پولی و مالی دولت است.
♦️این رفتار، سیاست بازی محض است و نه رویکرد فنی و کارشناسی. آقای همتی با رندی (بخوانید بی صداقتی) از یک رویکرد اقتصادی غیر قابل دفاع، ورشکسته و به غایت سیاست زده (آمریکا زده) دفاع می کند. و این جفای کوچکی نیست، در حق مردمی که از همین مسیر گزیده شده اند.
🔹علت اصلی این کژ کارکردی، اتکا به وعده های آمریکا و اروپا و هشت سال بی عملی و بدعملی - و سپس خالی کردن خزانه و خوردن از مایه و حراج همه چیز و بالاخره استقراض بی محابا به انحاء مختلف، و انتشار بی وقفه پول بی پشتوانه- است. یک مین گذاری کامل !
♦️آقای همتی باید احساس مسئولیت کند، هشدار دهد و مردم را از میدان مین دور کند؛ اما گویا ماموریت دارد به همان سمت دلالت کند! این اتفاق، متاسفانه گواه دیگری بر این گزاره است که خمیره برخی مدعیان اصلاح طلبی را با آب و گل دروغ، تحریف و مسئولیت ناپذیری سرشته اند و از موجودی چنین، نباید توقع تدارک رشد و پیشرفت داشت. کاش آقای همتی، تا دیر نشده، خطای بزرگش را جبران کند.
@IMANI_mohammad