پس مشکی پوشیدن، عزاداری و ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کردن مشکلی ندارد فقط نباید برای امام حسین ع باشد چون دستگاهی در مقابل بنیان ظلم، تحمیق و استعمار شماست !!؟ چشم اگر بینا باشد هر روز پرده از تزویر می افتد ...
#ملكة_الشر
@nabzqalam
حتی اگر درست باشد. قهرمانی احتمالی امیرمحمد یزدانی فدای قهرمانی تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی شد.
فدا کردن داشته ها برای ارزش های الهی_انسانی که مهم تر از هر چیز است
یک منطق قوی و خدشه ناپذیر است هر کس در میدان ظلم ستیزی و عدالت خواهی کنار ایران قرار بگیرد او قهرمان تر است
@nabzqalam
تقریرنویسی، روش و ثمرات
💠 در تقریر نویسی لازم است دو نکتۀ بسیار مهم مورد توجّه قرار بگیرد: یکی روش صحیح تقریر نویسی، و دیگری زمان تقریر نویسی. برای فهم این دو مهم، باید به عقب برگشته و ببینیم اساساً فلسفۀ تقریر نویسی چه بوده است.
💠 ساختمان ذهنی انسان بسان حافظه کامپیوتر، یک حافظه اصلی و طولانی مدت دارد و یک حافظه فرعی و کوتاه مدت.
این خصوصیت به خاطر عدم مدیریت و تربیت و تقویت ذهن، برای متعلمین علوم مختلف - بخصوص در علم فلسفه که عمدۀ کار، تصوّر صحیح موضوعات و محمولات است- موجب بروز اختلال در سیستم آموزشی یادگیری شان شده است.
💠 متعلّم به خاطر انس با الفاظ، تعابیر و اصطلاحات مساله را در حافظه کوتاه مدت خود ذخیره کرده و به خاطر اینکه در ذهن خود به نحوۀ چیدن آن الفاظ آرایشی داده است، گمان به یاد گیری آن مساله می برد. غافل از اینکه معنای پشت پردۀ این الفاظ که مراد و مقصود اصلی بوده است را تعقّل و تصور نکرده است. (#جهل_مرکب)
💠 و به همین خاطر - بر خلاف کسی که از حجاب الفاظ رهیده و به معانی مقصوده نائل گشته- نمی تواند آن مساله را به عنوان مقدمۀ قیاس قرار داده و در مسائل و شبهات و مجهولات گوناگون، پاسخ متناسب اصطیاد کند. به عنوان نمونه مرحوم شهید مطهری به خاطر فهم معانی و مقاصد پشت پردۀ الفاظ، در محیط های مختلف اجتماعی و در مقابله با مکاتب مختلف جهان روز، از اطلاعات فلسفی شان استفاده کرده و از آن دریا جواب های محکم و متقنی صید می کردند.
💠 از این رو بر متعلّم لازمست که خود را از پردۀ الفاظ رهایی بخشیده و راهی به سوی معانی و مقاصد پشت پرده الفاظ، پیدا کند. راه رسیدن به پشت پرده الفاظ، پرینت گرفتن از اطلاعات ذهن است البته از مسیر هارد و حافظه طولانی مدت.
💠 برای این کار لازم است که متعلم از تعابیر و الفاظ خاصی که از کتب و اساتید یاد گرفته دوری گزیده و سعی در به کار بردن الفاظ و تعابیر جدیدی که معانی مقصوده را می رساند، داشته باشد. به عبارت دیگر در تقریر نویسی صحیح نباید الفاظی که در حافظۀ کوتاه مدت ذهن ذخیره شده، مورد استفاده قرار بگیرد. بلکه متعلّم باید در زمان تحریر و پرینت ذهن خود بر روی کاغذ، از الفاظ جدید، و حتی در صورت امکان از زبان دیگر، استفاده کند تا از بازی با الفاظ خارج شده و به جهل خود نسبت به معانی پی ببرد. (#جهل_بسیط)
💠 برای خروج از حافظه کوتاه مدت ذهن و ورود در هارد و حافظه اصلی، لازم است که بین زمان مطالعه و کلاس و تحقیق و پژوهش و زمان پیاده سازی ذهن (تقریر نویسی)، فاصله معتنابهی گذاشته شود. به این صورت که بعد از کلاس رفتن و رجوع به رفرنس ها و مطالعه و تفکر و جواب دادن به سؤالات ایجاد شدۀ جدید، با اشتغال به کارهای علمی دیگر و مسائل روزمره حد فاصلی درست کند. در وهلۀ بعد نوبت به تقریر نویسی می رسد. در این زمان متعلّم باید بدون رجوع به کتب و نوشته های سابق، با الفاظ و تعابیر جدید اطلاعات ذهن خود را بر روی کاغذ پیاده کند.
💠 اگر قواعد و زمان تقریر نویسی درست مراعات شود، حین پیاده کردن اطلاعات ذهن، حلقه و زنجیره هایی که سابقا بین تک مساله ها به خاطر عدم توجه و التفات وجود داشته و به آسانی آن ها را متصل می کرده، مفقود می شود. و چگونگی اتصال تک تک زنجیره ها مورد سؤال ذهن قرار می گیرد. که در این حالت مطالب در ذهن جدا جدا و به صورت جزیره جزیره در می آیند.
💠 اینجاست که جای خالی حدوسط هایی که قرار بوده مانند شمع ذوب شوند و خود را فدای پیوند و اتصال بین آن زنجیره ها کنند، احساس می شود. و متعلم به جهل و نادانی خود پی می برد. (#جهل_بسیط)
💠 با این روش متعلم می تواند در زمان پایان عملیات تقریر نویسی خود را بالانس کرده با دیدی واقع بینانه سطح و میزان یادگیری اش را اندازه گیری کند.
💠 اگرچه مراعات کردن این روش در ابتدا سخت بوده و منفور نفس قرار می گیرد، لکن اگر تحمل سختی نموده و چندی بدین روش سیر کند، قوت ذهنش به جایی می رسد که در همان گام اول مطالعه و شرکت در کلاس ملتفت زنجیره های مفقوده و مجهولات خود می شود، و با سرعتی بسیار بالا به مقصود نهائی که فهم عمیق و صحیح مطالب است، نائل می گردد.(عباس افروزی)
@nabzqalam
@almorsalaat
🔵 عمده تاریخ را ذهنیت ها رقم زده است نه واقعیت ها
🔹امیرالمومنین ع مجسمه توحید، عدالت، علم و تقوا بود اما آن جرثمه فساد و تباهی ذهنیت ها را طوری رقم زده بود که می گفتند مگر علی بن ابی طالب نماز می خواند !!
🔸امروز تمام همت دشمن صرف ایجاد ذهنیت وارونه از اسلام و جمهوری اسلامی است
در این #جنگ_احزاب و همه جانبه ما نباید هرکس ذهنیت اش به هم ریخت است آن را دو دستی تقدیم جبهه باطل کنیم که هدف دشمن هم همین است
اگر دشمن دارد روی یک #صنف_خاص سرمایه گذاری می کند نباید ما با هول دادن آن صنف، به اهداف دشمن کمک کنیم
🔹در مواجهه با چهره های مشهور باید عاقلانه عمل کرد. دشمن برای جذب تک تک آنها سرمایه گذاری می کند
ما ظاهرا برنامه خاصی نداریم بلکه با دوقطبی سازی ها و شعار دادن علیه خشک و تر آنها ذهنیت اشتباه برخی از آن ها را تثبیت می کنیم
🔸زن یهودی که از بالا بر سر مبارک رسول خدا ص خاکستر می ریخت او به جنگ واقعیت پیامبر نیامده بود به جنگ تصویر ذهنی خود از پیامبر آمده بود
وقتی پیامبر خدا به عیادت او رفت تمام ذهنیت خودساخته اش فرو ریخت و ایمان آورد.
📌 هدف غایی #جهاد_تبیین دستگیری از افرادی ست که ذهنیت شان وارونه شده است
اگر همه را با یک چوب برانیم جهاد تبیین سر از لغویت در می آورد.
🔸در این فتنه ها اگر فرد متنفذی انتقاد تند و غلطی هم می کند اما عناد او محرز نیست به جای واکنش تند و تلخ و برچسب زدن به او باید مسئولین همان صنف به سراغ او بروند و واقعیت ها را بیشتر توضیح دهند و از تردیدها خارج کنند.
✅گاهی یک تدبیر و سیاست جزئی جلوی هزینه های کلانی را می گیرد
✍ش.علی امیری
@nabzqalam
🔴 تا فتنه و آشوب دیگر خدانگهدار
🔸ایام اغتشاشات دم غروب با اتوبوس شهری از سرکار بر می گشتم که چند نوجوان ۱۸_۱۹ ساله کنار دست من نشسته بودند
دیدن که من روحانی هستم سر صحبت را باز کردن و از هر دری صحبت کردیم
یکی از آنها که احساس راحتی بیشتر می کرد گفت حاج آقا می دونید کجا داریم میریم !؟
بغل دستی به او اشاره کرد و با یک کلمه منشوری بهش گفت نگووو...
گفتم معلومه دارید میرید اغتشاش !!؟
با خنده گفت نه حاج آقا میریم نگاه کنیم فقط !
سوال کردم شما بچه های بدی به نظر نمی رسید انصافا چرا در تجمعاتی شرکت می کنید که آدم کشته میشه، به مقدسات اهانت میشه، اموال عمومی تخریب میشه؟ و...
🔹جوابی دادند که خیلی قابل تامل و دردآور بود؛
گفت حاج آقا بخدا فقط برای تخلیه هیجان میریم
در این شهر بزرگ به هر طرف که نگاه می کنیم حوزه و دانشگاه و موسسه است
ما در این کلان شهر یک جای مناسب و یک برنامه مناسب نمی بینیم که یک تفریح سالم داشته باشیم
الان یک فرصت هیجان انگیز تعقیب گریزی و زمینه ای برای فریاد زدن، شکستن و جیغ کشیدن فراهم شده چرا نباید استفاده کنیم !
🔶حضرات مسئولین محترم، متولیان محترم فرهنگی، نهادهای عریض و طویل و شخصیت های متنفذ در امر فرهنگ عمومی
عادت که ندارید مسائل را از قبل پیش بینی کنید و برای رفع معضلات قبل از سر رسیدن، راه حل ارائه کنید
لااقل زمانی که کم کاری ها مثل یک طوفان از بی برنامگی ما پرده بر می دارد باید بیدار شویم و اقدام کنیم
🔹جوانان امروز با جوانان دهه شصت و هفتاد بسیار متفاوت اند فقط با موعظه و سخنرانی تربیت نمی شوند!
باید برنامه های جامع، تخصصی، سیستماتیک و فراگیر برای آنها داشت و الا علیرغم اعتقادات دینی درونی که دارند فضای دنیای کنونی و بی برنامگی ما عملا آنها را به مسیرهای نامشخص سوق خواهد داد.
🔷 درست است این فتنه و آشوب پرهزینه را بدنه مردم و نیروی جان برکف انتظامی جمع کردند
اما شما را به همه مقدسات قسم؛
باز احساس پیروزی و امنیت نکنید و دست روی دست نگذارید و بگوید تا فتنه دیگر خدا نگهدار !!!
این حوادث ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، رسانه ای، روانشناختی، جامعه شناختی، جنسی و ... دارد
آسیب شناسی کنید و برای جلوگیری از این هیجانات متراکم راه حل کارشناسی و ملموس در دستور کار قرار دهید.
🔸حکومت دینی که دنبال ساخت تمدن الهی است دو کار را باید باهم انجام دهد راه #زندگی_حلال_متنوع را چند بانده باز کند و در اختیار همگان قرار دهد و راه #حرام_را_ببندد
راه حلال به طور گسترده باز نباشد راهکارهای دیگر جهت پاک نگه داشتن جامعه برای رسیدن به اهداف بلند اسلامی مقطعی خواهد بود و در بلند مدت بی اثر می گردد
✍ش.علی امیری
@nabzqalam
🌀 افقه هم باشد، اما نفهمد...
🔸 اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که #نظام_اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده -طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ آمریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند- و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از اینکه آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه!
🔻 حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است. والّا اگر نور بود، اوّل خودِ این نوع افراد را هدایت میکرد.
📅 ۲۰ شهریور ۷۳
#مطرودین_حوزه
#خطر_فقاهت_منهای_تهذیب
@Manahejj
👇👇👇👇
@nabzqalam
🔹 استفاده گسترده از یک لفظ که بار معنایی منفی دارد قبح آن را فرو می ریزد و آن معنای مشمئز کننده کم کم عادی جلوه می کند و به ادبیات عمومی اضافه می شود
و گاهی بر اثر تکرار زیاد، حول آن مفهوم منفی هویت منفی هم شکل می گیرد و افرادی هم جذب این هویت می شوند.
🔸 این روزها در حجمی که واژه قبیح براندازی در لسان حزب اللهی ها و انقلابیون البته با نیت درست استعمال می شود شاید در ادبیات معاندین این مقدار استفاده نمی شود.
شاید بهتر باشد الفاظ و مفاهیمی که بدخواهان دنبال جا انداختن هستند را پررنگ نکنیم ...
✍ش.علی امیری
@nabzqalam
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 این تصویر از هزار ساعت سخنرانی موثرتر است. درست در ایامی که دشمنان این ملت بدنبال سوریهسازی از یک اختلاف و اعتراض داخلیاند و برخی نادانها تخم نفرت میکارند تا ویرانی درو کنند، جناب رئیس جمهور به میان دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا رفته تا خواب دشمن را پریشان کند.
🔸 دست مریزاد به این تدبیر و حرکت 👌
🔹و چقدر خوب است همه ائمه جمعه بزرگوار و نمایندگان ولی فقیه و سایر مسئولان برای همدلی با مردم بالاخص دختران دانشجو و دبیرستانی، این چنین جلساتی برقرار کنند و صدای آنان را بشنوند. فردا دیر است همین امروز اقدام کنید.
🔸آن #رفتار_پدرانه که رهبر انقلاب سه ماه پیش در جلسه با ائمه جمعه فرمودند، یعنی همین. رهبری در همین جلسه مجدداً خاطره سفر خراسان شمالی را یادآوری کردند که در سفر خراسان در جلسه با علما و فضلا گفتند: آن دختر که در عرف میگویند شلحجاب یا بدحجاب، او عیبی در ظاهر دارد من عیبی در باطن. آیا باید او را طرد کرد؟ رد کرد؟ حقه؟ گفتا شیخا، من آنچه گویی هستم/ تو آنچه مینمایی، هستی؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
استاد مبلغی.mp3
34.39M
💢 اصول ده گانه ای که در صورت رعایت، فرایند تحصیل فقه و اصول و اجتهاد در مسیر درست، پربازده و پرسرعت قرار خواهد گرفت ...
@nabzqalam
🔆 نقش آفرینی طلبه
طلبهی جوان وقتی که وارد حوزهی علمیه میشود و درس حوزه را میخواند و برنامهی حوزه را عمل میکند، چشمش به این است که بتواند در این حرکت عظیم مردمی نقش بیافریند؛ نه لزوماً نقشی همانند نقش امام؛ نقشهای آگاهیبخش و هدایت کننده مثل نقش پیامبران. آنقدر آدمسازی و پرورش انسانهای والا و باایمان مهم است که اگر یک روحانی همّت خود را صرف کند و در طول زمان بتواند تعدادی انسانِ مناسب و استوار را بسازد، کار بزرگی را انجام داده است. طلبهی جوان و فاضل جوان به فکر آن است که در این حرکت عظیم مردمی، در این خطّ مستقیمی که نظام الهی و اسلامی به سمت آن سرانجامِ بسیار درخشان و بزرگ خود حرکت میکند، بتواند نقش ایفا کند و این حرکت را حتمیّت و تسهیل ببخشد. البته امروز نظام اسلامی با چالشهای بزرگی مواجه است. اگر این چالشها شناخته نشود، اگر معارضهها دانسته نشود - چه معارضههای ممکن، چه معارضههای واقع و موجود - نمیتوان درست نقش ایفا کرد؛ نمیشود واقعیت را فهمید و با آن مواجه شد.
(مقام معظم رهبری ۱۳۷۹/۰۷/۱۴)
@nabzqalam