نبض قلم | علی امیری
📍یک جهاد تبیین تمیز که نیازمند بودجه هم نبود
🔶 شایعه ای مبنی بر زنانه مردانه کردن پارک ها در فضای مجازی منتشر می شود
آقای علیرضا خمسه با توییت طنزی مبنی بر تغییر جنسیت اش اعتراض خود را نشان می دهد
اما جناب سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران برخلاف نگاه بسیاری از مسئولین و متولیان فرهنگی بجای اینکه حرف های درشتی بار جناب خمسه کند و بگوید ای سلبریتی های فلان و بهمان، به جناب بازیگر زنگ می زند و اصل ماجرا را تبیین می کند این هنرمند کشورمان هم بخاطر احترام ایشان و طرح واقعیت نه تنها از حرف خود بر می گردد بلکه به کمک می آید و برای تبلیغ کار مطلب می نویسد.
📌بنده این پدیده را #فهم_حکمرانی می دانم که متاسفانه در گستره کشور بسیار کمرنگ دیده می شود.
🔷 این حرکت سید یک الگو برای مسئولین و متولیان فرهنگی کشور است که بجای #تولید_نفرت و اظهارات تند بی حاصل راه محبت، احترام و گفتگو با اقشار پرنفوذ جامعه را در پیش بگیرند که مصلحت نظام و انقلاب را این مسیر تامین می کند.
🔶اگر از گذشته این مدل تعامل در دستور کار مسئولین و نیروهای انقلابی قرار می گرفت به جرات می گویم امروز بیش از ۸۰ درصد هنرمندان و ورزشکاران و چهره ها به طور علنی در کنار ارزش ها قرار گرفته و خود مبلغ آنها بودند چون گفتمان انقلاب ذاتا عقلایی و جذاب است.
🔷 مسئولین عزیز ما کارهای خوبی که انجام می دهند هم به دلیل نداشتن پیوست تبیینی_رسانه ای و حسن سلیقه و عدم اهتمام به این مهم در اجرا و همچنین با کمک رسانه های معاند، همان کار خوب را هم تبدیل به نقطه منفی می کنند و نمی گذارند اثر امیدآفرین و موج مثبت آن به افکار عمومی تزریق گردد.
🔶 در دنیا برای بدست آوردن دل مردم اتاق فکرهای متعدد تشکیل می دهند و برای کشاندن یک چهره متنفذ به اردوگاه خود ده ها راهبرد به کار می گیرند و هزینه ها می کنند
ولی در کشور ما نه تنها از این تدبیرها خبری نیست بلکه انگار تمام سعی مان این است تولید نفرت کرده و دل ها را دور نگه داریم
که این پدیده از هر تهاجم سخت و نرم خارجی به مراتب خطرناک تر است.
✅ بنابراین بنظر می رسد جایزه فرضی! جهاد تبیین امسال را باید به فهم و کنشگری عالی جناب سید آقا میری تقدیم کرد و از این حرکت الگو گرفت و یک #سند_جامع_کنشگری در مواجهه با افکار عمومی تدوین گردد و هر فردی که در نظام مسئولیت مهمی پیدا می کند باید آموزش های لازم این مهم را ببیند چون با حفظ و تقویت نظام اسلامی که از اوجب واجبات است ارتباط مستقیم دارد.
🖋شیخ علی امیری
@nabzqalam
recording-20220414-190901.mp3
13.11M
#مشاوره_مجازی
#سوال_شما: سلام استاد خوب هستید طاعات و عبادات قبول باشه
بنده پایه چهارم هستم
از موانع تحصیلی طلاب بحث معیشت است
آیا درست هست ما وارد کارهای علمی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی بشویم ؟
چگونگی این قضیه را مقداری توضیخ بدهید؟
✅پاسخ را در صوت بشنوید.
@nabzqalam
نبض قلم | علی امیری
✅ سه بیت، سه نگاه، سه برداشت ... @nabzqalam
برخی دوستان می فرمایند برخی از این انتسابات جعلی است و درست نیست هر چند حق با دوستان است و بنده هم در جریان هستم.
منتهی عزیزان را به خواندن متن زیر دعوت می کنم
👇👇👇
https://virgool.io/@Z_SHOJAEI97/%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-cer9kh3aztjo
@nabzqalam
🔖 #داستانک(برگرفته از واقعیت)
وارد فروشگاه یکی از شهرهای شمالی کشور شدم همه مشغول خرید بودن
با دیدن من چند نفری که معلوم بود مشتری ثابت آنجا هستن با جوان پشت دخل شروع به پچ پچ کردن
فرد جوان به من رو کرد با دلی پر و لحنی تند همه کس و همه چیز را زیر سوال می برد
در حالی که می گفت شما دیگه جایگاه گذشته رو میان مردم ندارید موبایلش به صدا درآمد
تا گوشی را برداشت با نگرانی و برق آسا از میان آن چند نفر گذشت
حاج آقا !
حاج آقا!
کلید فروشگاه را به سمت من پرتاب کرد
من کلید زاپاس دارم و رفت ...
🖊ش.علی امیری
@nabzqalam
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانی solhe emam hasan .mp3
8.25M
🔊#تاریخ
🔰تفاوت تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی
🔰صلح امام حسن علیه السلام
✅ استاد علی فرحانی
💠 استاد در این صوت بین تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی تفکیک کرده و تاریخ تحلیلی را به تفسیر موضوعی و تاریخ نقلی را به تفسیر ترتیبی تمثیل می کنند.
💠 از آنجا که تفسیر موضوعی نیازمند تسلط بر تفسیر ترتیبی است؛ تحلیل تاریخی هم فراتر از صرف نقل حوادث تاریخی است.
💠 جالب اینکه توانایی بر تحلیل تاریخی متفرع بر ملکه اسلام شناسی است لذا است که تحلیل های تاریخی مجتهدینی همچون #شهید_مطهری با دیگر تحلیل ها متفاوت است.
♨️ استاد در این صوت به قسمتی از تاریخ نقلی حادثه صلح امام حسن(ع) پرداخته و تبیین می کنند که حقیقتا امام در آن شرائط #مجبور به صلح شدند نه اینکه روحیه جنگ آوری نداشته باشند.
♨️ مجبور شدن امام بر صلح هم به خاطر #بی_بصیرتی و #دنیا_طلبی سردار سپاه حضرت بود❗️
#تاریخ #صلح_امام_حسن #اهل_بیت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
recording-20220418-113145.mp3
6.97M
#مشاوره_مجازی
#سوال_شما: سلام بزرگوار یک سوال از علامات حقیقت مجاز داشتم
چرا برخی اصولیون صحت حمل و عدم صحت سلب را به عنوان علامت حقیقت نپذیرفته اند؟ ظاهر این علامت که بنظرم خیلی خوبه..
✅پاسخ را در صوت بشنوید
@nabzqalam
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
📚 نسبت میان عناوین مکاسب و بیع
✔️ تبویب مباحث مکاسب و بیع در کتب فقهی رایج بیشتر به دو روش ذیل تدوین شده است:
الف) در کتب فقهای پیشین و قدما، مکاسب و بیع را به صورت مشترک در یک کتاب و یا باب واحدی ذکر می کردند. شاید بتوان گفت دلیل اصلی برای جدا نکردن آنها از یکدیگر اختصار کتب فقهی و همچنین اشتراک زیاد میان مکاسب و بیع بوده است.
مثلا در کتاب فقه الرضا علیهالسلام عنوان بحث این گونه آمده است:
«باب التجارات و البیوع و المکاسب»؛
همچنین در کتاب مقنعه شیخ مفید رحمه الله عنوان بحث اینگونه ذکر شده است:
«کتاب التجاره»؛
و در کتاب مبسوط شیخ طوسی رحمه الله، عنوان «کتاب البیوع» آمده است.
ب) روش استقلال و تفکیک میان مکاسب و بیع بیشتر از زمانی آغاز شد که دامنه مباحث فقه گسترده گشت و پیشرفتهای زیادی در کتابهای فقهی، به مناسبت پیدایش مسائل مستحدثه و احکام جدید و الحاق فروعات متنوع به آنها، صورت گرفت.
اکثر کتب فقهی متاخرین و معاصرین بر مبنای این روش تدوین شده است؛ مانند کتاب «مکاسب محرمه» شیخ انصاری رحمه الله.
🔰 نظر مختار:
به نظر میرسد به دلایل زیر باید بین کتاب مکاسب و کتاب بیع تفکیک صورت گیرد:
1️⃣ محور بحث در کتاب مکاسب احکام تکلیفی است؛ اما در کتاب بیع بحث از احکام وضعی است؛ چون در بیع عمدتاً سخن از مباحث مربوط به ثمن و مثمن و شرایط بایع و مشتری است که به احکام وضعی برمیگردد.
2️⃣ مباحث کتاب مکاسب محرمه اعم از مباحث در بیع است؛ زیرا مکاسب دارای احکام و قواعد عامهای است که علاوه بر بیع، شامل مباحث فقهی دیگری همچون اجاره، مضاربه و ... است که نقش مقدمی برای مباحث بیع دارند.
به عنوان مثال یکی از موارد تکسبی را که فقها ذکر کردهاند، اجاره دادن خانه برای کار حرام است که این نوع تکسب، حرام میباشد؛ بنابراین نیکو نیست که مکاسب و بیع در کنار یکدیگر و در یک کتاب به صورت مشترک باشند؛ بلکه شایسته است که هر یک به صورت مستقل طرح شوند؛ زیرا بیع یکی از مصادیق و افراد مکاسب است.
(آیتالله اعرافی، مکاسب محرمه، جلد 1، صفحه 50)
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
💠سایت مؤسسه اشراق و عرفان
▶️ eshragh-erfan.com
💠کانال استاد علیرضا اعرافی
▶️ @alireza_arafi
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اندیشه_اساتید
🎙استاد آیت الله فرحانی
⁉️مقصود از احیا چیست؟
🔹تحلیل هستی شناسانه شب قدر و مقوله زمان
شب قدر هر کس متفاوت از دیگری است
🔸تفاوت شب قدر با شب های دیگر از حیث زمانی در چیست؟
آیا معنا دارد شب إحیا در مقابل شب إماته داشته باشیم؟
#شب_قدر
@nabzqalam