✅ وقتی رهبرانقلاب فرمود: «وای بر ما»
1⃣یکم. خانواده رفوگران را خیلی ها به درستی به "خودکار بیک" و "مداد سوسمار نشان" می شناسند. خانواده ای که سالیان سال در حوزه تولید لوازم تحریر فعال بوده اند.
شاید تاریخی ترین بخش زندگی این خانواده مربوط به دادخواهی شان نزد رهبری انقلاب است. زمانیکه به جهت فشار برخی سازمان های دولتی در حوزه تولید، مجبور شدند شکایتی به دفتر رهبری بنویسند. حضرت آقا نیز بعد از خواندن نامه رفوگران به آقای ناطق نوری می نویسد: "خدا کند اینگونه که اینها(خانواده رفوگران) می گویند درست نباشد. والا وای بر من، وای برما. اگر این درست باشد اگر این ظلم ها در کشور درست باشد در قیامت چه پاسخی خواهیم داد؟"
این ماجرا را آقای ناطق نوری مفصل در خاطرات خود آورده اند.
2⃣دوم. اخیرا در خبرها آمده بود که زمان صدور مجوزهای کسب وکار کاهش یافته و امضای طلایی حذف شده است. اتصال به درگاه ملی صدور مجوز و پنجره واحد یک جزء از بسته کلان بهبود محیط کسب وکار است. با این حال در همین مسیر نیز برخی نهادها بصورت آشکار کارشکنی می کنند. اجرای این قانون موجب تسهیل در صدور مجوزها فسادزاست. دستگاه هایی که مانع شوند مجرمند؛ اما همچنان معدود نهادهای دولتی بی اعتنا به این قانون هستند.
3⃣سوم. اقتصاد تولید محور را کسانی می توانند پیش ببرند که به جهت نگرشی 2 مساله را با خود حل و فصل کرده باشند.
نگرش اول نگاه به حق الناس است. اینکه متوجه باشند چطور با مانع تراشی در مسیر کسب وکار، تولیدکننده و سرمایه گذار و کارگر و خانواده ها و همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم متصل به تولید هستند را تحت الشعاع قرار می دهند.
نگرش دوم نگاه جهادی به اقتصاد است. نگاهی که عملیات دشمن را در اقتصاد می بیند و تحلیل کلان از صحنه اقتصادی دارد. اقتصاد امروز صحنه یک جنگ آشکار است. ژنرال های امروز این مقاومت مقدس تنها و تنها تولید کننده ها هستند. مسوولی که چنین نگاهی به تولید کننده نداشته باشد و او را مجاهد عرصه اقتصاد نداند نمی تواند در این راه خدمت کند.
4⃣چهارم. در تعبیر رهبرانقلاب از "وای بر من" و " وای بر ما" دقیق شدید؟ این خاطره سطح و عمق ماجرا را نشان می دهد. مسوولی که سهمی در محیط کسب وکار و تولید دارد وقتی کار مردم عقب می افتد باید همین اندازه احساس درد کند. سخت نیست؛ به خود رجوع کند و قضاوت کند.
در این جنگ ترکیبی کسانی می توانند مدیر باشند که هم به جهت فردی خودساخته باشند و هم تحلیل کلان و متناسب با دشمنی های دشمن داشته باشند. فرقی نمی کند چه در اقتصاد و چه فرهنگ و چه رسانه و .... اینجا صحنه مجاهدت است.
✍ مهدیان
🔸کانال استاد نادرطالبزاده
🆔 @nadertalebzade
آغاز اکران سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهرود و اهدا نشان نادر طالب زاده به کارگردان تئاتر نقطه صفر مرزی محمدرضا عبادیانی
👈 اکران فیلم های عمار در کانون فرهنگی هنری مُهنّا (هرماه دو اکران)
🔸کانال استاد نادرطالبزاده
🆔 @nadertalebzade
🔻آیا مولوی عبدالحمید آگاهانه، زمین فلسطینیها را به اسرائیل میبخشد؟
🖋️علیرضا کمیلی عضو اتحادیه بین المللی امت واحده:
🔹«چه کسی گفته که ما صلح میخواهیم؟ ما جنگی را میخواهیم که پایانی نداشته باشد»؛ این متنی بود که شهید «خیری علقم» ۲۱ ساله قبل از شهادت خود، نوشته و با آن عکس گرفته بود. شهیدی که در پاسخ به عملیات کشتار فلسطینیها در جنین که منجر به کشته شدن ۱۰ جوان شده بود، عملیات انتقام تکان دهندهای را علیه اشغالگران صهیونیست اجرا کرد که منجر به کشته شدن ۸ نفر از آنان شد.
🔹در همین روزها که جوانان نسل جدید فلسطینی با خون خود، شهادتنامه عدم پذیرش دولت اشغالگر را امضا میکنند در کمال تعجب، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان، در سخنانی نادر و خلاف آنچه تاکنون درباره فلسطین گفته بود تصریح میکند که «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینیها به یک حکومت مستقل برسند.»
🔹این تصریح متضمن چند امر حقوقی است. اولاً اذعان به پذیرش موجودیتی بهنام حکومت اسرائیل و ثانیاً پذیرش راهحل دو دولت که در واقع نظریه غربیها برای حل نزاع طولانی مدت فلسطینی- اسرائیلی است. اینکه ایشان با چه مبنایی سرزمینهای مقدس فلسطین و قسمت غربی قدس شریف را به رژیم صهیونیستی میبخشند معلوم نیست ولی نگارنده بر این باور است که این امر، باور اهل سنت ایران زمین نمیباشد و حتی خود ایشان نیز در سوابق نطقهایشان به پذیرش چیزی بهنام رژیم صهیونیستی باور نداشتهاند و بر جهاد به عنوان تنها راهحل احقاق حقوق فلسطینیها تأکید کرده بودند؛ لذا امیدوارم تعابیر نمازجمعه این هفتهشان را اصلاح کنند.
🔹اما درباره این نوع اظهارنظرهای ایشان چند نکته قابل تأمل است. اولاً پس از ماجرای تلخ هشت مهر، با وجود اعزام نماینده رهبری به استان و عزل مسئولان نیروی انتظامی استان و دستگیری مجرمان، ولی جناب مولوی، پس از آن، به همراهی با جنبش غربی موسوم به «زن زندگی آزادی» پرداخت و اظهارنظرهایی را که پیشتر توسط جریانات غربگرا و سکولار مطرح میشد ایراد کرد.
🔹ثانیاً اینکه یک روحانی اهل سنت و رئیس حوزه علمیه، برخلاف نظر همه علمای اهل سنت از بهاییان دفاع نماید و اخیراً هم به صلح مردم فلسطین با حکومت اسرائیل(!) تأکید کند امری خلاف رویه علمای اهل سنت در سراسر جهان خصوصاً ایرانزمین بوده است. حق مردم فلسطین در حاکمیت بر اراضی خودشان که مورد اشغال علنی قرار گرفته آنقدر واضح است که هیچ انسان آزادهای به خود حق انکار آن را نمیدهد. حمایت هزاران فعال صلح حامی فلسطین از این حق، نشانهای بر این ماجراست. گرچه ایشان برخی انتقادات بجا نیز مطرح میکنند که نباید آنها را نادیده گرفت ولی تأکید بر مواضعی که پیشتر، جامعه ایرانی آنها را از زبان جریانات غربگرا و سکولار میشنید و اینک نیز از تریبونهای خارج کشور میشنود، از یک عالم دین غیرقابل قبول میباشد.
🔹جام جهانی امسال، تنها گوشهای از ابراز محبت مردم آزادیخواه و خصوصاً مسلمانان سراسر جهان به فلسطین و اعلام انزجارشان به اشغالگران صهیونیست بود و نشان داد که گرچه رسانهها میتوانند در کوتاهمدت، به قلب حقایق دست بزنند ولی نمیتوانند آنها را در قلوب مردم از بین ببرند و آنچه خواهد ماند حمایت صادقانه از حق مردم فلسطین است.
🔸کانال استاد نادرطالبزاده
🆔 @nadertalebzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رقابت ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ فجر
دبیر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر:
🔹در این دوره ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۴ فیلم در بخش رزرو حضور دارند.
🔹جشنواره در دو سینمای ملت و برج میلاد و همزمان در سینماهای مردمی تهران و مراکز استانها از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار میشود.
🔹اتفاق خوبی در بستر بین الملل افتاد و از ۵۷۸ فیلم متقاضی در این بخش هیأت مشاوران انتخاب به ۲۶ اثر از ۲۵ کشور رسیدیم که در بخش بینالملل به رقابت خواهند پرداخت.
🔹از ۲۸ کشور در جشنواره مهمان خارجی خواهیم داشت؛ برج میلاد و موزه سینما میزبان بخش بین الملل خواهند بود.
🔸کانال استاد نادرطالبزاده
🆔 @nadertalebzade