eitaa logo
نایین بصیر
103 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3هزار ویدیو
78 فایل
و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد این کانال در راستای بصیرت افزایی اعضای محترم در مورد مسائل سیاسی روز ایران اسلام و جهان و روشنگری در جهت تربیت معنوی خانواده و احکام روز ایجاد شده است. آدرس جهت انتقاد و پیشنهاد شما عزیزان @Ghodsss25
مشاهده در ایتا
دانلود
21.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 حکمرانی با توحید سیاسی؛ زمینه‌ساز انتخاب درست مردم ⭕️ پاسخ هوشمندانه آیت‌الله مصباح به کسانی که می‌گویند رئیس‌جمهوران به پشتوانه رای مردمی تک‌روی می‌کنند و روبه‌روی ولی فقیه قرار می‌گیرند، پس بهتر است این مدل را کنار بگذاریم! ⚠️ هدف تربیت مسلمان آگاه است که به وقت انتخاب به سمت امام حسین حرکت کند نه یزید/ افسران جنگ نرم@naeinebasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت اسفناک مردم تهران در زمان شاه، به روایت یک مستند اسرائیلی. 📚 منبع: فیلم مستند «پیش از انقلاب» به کارگردانی «دن شادور» ساخته شده توسط اسرائیل روشنگری@naeinebasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تاریخ شفاهی به بهانه خبر کشف بقایایی از گورهای دسته جمعی شهدای گوهر شاد 🔷️ رجبعلی متولد ۱۳۰۹ از گودال خشت مالها می گوید... ثامن ابوذر@naeinebasir
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 فیلمی از همان شهیدی که رهبر معظم انقلاب گفته بود👆 شهیدعلی چیت سازیان : کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که از سیم خاردارهای نفس خود عبور کرده باشد. ثامن ابوذر اشکفتک @naeinebasir
✅ آسیب های جبهه انقلاب در «جهاد تبیین» چیست؟ 🔻رهبر انقلاب برای چندمین بار از «جهاد تبیین» سخن گفتند و در دعای معنادار خود در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) از جهاد تبیین به عنوان «جهاد عظیم روزگار ما» نام بردند. 🔹برخی از عادات و راهبردهای بخش‌های از جبهه انقلاب در تبیین در مسیر غلطی است و علی‌رغم نیاز به اصلاح بر همان منوال غلط در حال طی‌شدن است. 🔸آنچیزی که جبهه انقلاب را نیز در حوزه تبیین با ضعف و ناکارآمدی‌های روبه رو کرده دقیقا در بخشی از عادات و راهبردهای غلط جبهه انقلاب است. 💢بخشی از این عادات غلط به شرح ذیل است: 1⃣ عموما فعالین جبهه انقلاب در فضای مجازی و رسانه ای اهل نقد کردن و انتقاد کردن هستند تا تبیین و روشنگری. 2⃣ اصرار و تکرار بیان دستاوردهای انقلاب و موفقیت‌ها و داشته‌ها در تبلیغ ما جایگاه پررنگی ندارد و بدتر نیز اینکه برخی از فعالین نیز مدت‌هاست این امر مهم را کنار گذاشته‌اند. 3⃣ خیلی از ما دستاوردها و داشته‌های انقلاب را به تعدادی موشک یا مباحث نظامی محدود کردیم در حالیکه هزاران موفقیت علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در طول چهار دهه انقلاب اتفاق افتاده که جایی در سوژه‌های تبیینی روزمره ما ندارند. 4⃣ نگاه عمومی و سطحی به تبیین داریم در حالیکه نیازمند نگاه تخصصی و اطلاعات تخصصی هم هستیم. 5⃣ تبیین برخی موضوعات مهم انقلاب و اسلام را با ادبیات خشک، طعنه، تحقیر، دو قطبی سازی، سیاست زدگی، عیب جویی و... آلوده کرده‌ایم و اثربخشی تبیین را پایین آورده ایم. 6⃣ گروه‌های هدف تبیین را محدود کرده‌ایم و بسیاری اوقات فقط برای جریان خودمان تبیین می کنیم و اقشار و طبقات دیگر اجتماعی را فراموش می‌کنیم. 7⃣تبیین ما گاهی نسب درستی با نیاز و سوالات جامعه ندارد و میزان تمرکز برای تبیین در موضوعات مهم در یک سطح نیست. در برخی موضوعات تببین آنقدر بد تکرار شده که ضدتبیین شده و در برخی موضوعات آنقدر تبیین کم بوده که اساسا شبهه جای حق را گرفته است. 8⃣ در تبیین هم گذشته (دوران پهلوی و تاریخ معاصر) را که تاریک است و هم آینده انقلاب را که روشن است، فراموش می کنیم. 9⃣در تبیین گاهی یادمان می‌رود که بسیاری از پرسش های جامعه دشمنانه یا سیاسی نیست بلکه حق است! 🔟تبیین وظیفه همه است و همه وظیفه تولید محتوای خوب را داریم و نه صرفا بازنشر محتواها را؛ امروز در جبهه انقلاب یک اقلیت تولیده کننده شده اند و یک اکثریت بازنشر کننده، باید تولید محتوای خوب را همگانی کرد. و تولید خوب هم فقط کلیپ و سخنرانی نیست بلکه گاهی یک اقدام اجتماعی و یک سخن گفتن خوب هست. 1⃣1⃣بدترین تبیین آن است که نقشه دشمن را ندانیم و در ظاهر در حال تبیین باشیم ولی در باطن در حال تکمیل پازل دشمن. برای این موضوع یک شاخص مهم این است که کار تبیین باید در مقابل دشمن و هدف او باشد. 📌خلاصه آنکه جهاد تبیین؛ روشن کردن واقعیات امروز اسلام و انقلاب در این روزهای محاصره رسانه‌ای است. ای کاش فعالان جبهه انقلاب وقتی که برای انتقاد کردن می‌گذارند را برای جهاد تبیین بذارند. ثامن ابوذر@naeinebasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‌‌خیلی مرد قوی‌ای بود مرحوم نواب، من شنیدم یک وقتی رفته بود اردن گوش ملک حسین را گرفته بود گفته بود پسر عموجان این انگلیسها خیلی خطرناکند، آخر سید است، ملک حسین یعنی سید است، آره گفته بود انگلیسها خیلی خطرناکند پسرعموجان، آدم اینجوری‌ای بود گوش ملک حسین را میگرفت فشار میداد. ‌ سالگرد شهادت مکتب اسلامی@naeinebasir
📸 ماجرای عکس شهید نواب بدون لباس روحانیت اینجا بخوانید: مکتب اسلامی @naeinebasir
‍ 🖊ماجرای عکس شهید نواب بدون لباس روحانیت از جمله خصال شهید سید مجتبی نواب صفوی رهبر فدائیان اسلام، علاقه اش به لباس روحانیت بود. هماره آن را، "کسوت سیادت" خویش می نامید و هیچگاه در مجامع عمومی، بدون آن ظاهر نشد. هر چند در پوشش این لباس، ابتکاراتی نیز داشت. مثلا: به گونه ای خاص عمامه می بست و گاه از پارچه سبز، برای دستار خویش استفاده می کرد و در مواقعی نیز، کفش بنددار می پوشید، که به راحتی بتواند حرکت کند و حتی بگریزد! القصه، پس از دستگیری او در آذرماه سی و چهار، از اولین دستورات فرماندار نظامی تهران، این بود که لباس روحانی اش را بستانند و به جای آن، پالتویی به برش کنند! احتمالا به قصد تحقیر وی، یا عدم برانگیختن حساسیت روحانیت. در آغازین روز از دادگاه بدوی، هنگامی که نواب پا به محلِّ آن نهاد و عکاسان مطبوعات را دید، بلافاصله شال خویش را از کمر باز کرد و خواست تا آن را به سر ببندد. در همین حین عکاس روزنامه اطلاعات، به ثبت لحظه مبادرت کرد. (تصویر ذیل آمده). بلافاصله یکی از افسران حاضر، به سوی او رفت و به جبر، شال را از دستش درآورد! نواب اما به خروش آمد: " به جدم قسم، با همین لباس به شهادت خواهم رسید!". دیری نپائید که آرزوی او محقق گشت و‌ در نیمه شب ظلمانی بیست و ششم دی ماه، به عنوان خواسته پیش از اجرای حکم، جامه اش را طلب کرد که با آن، به دیدار حق نائل شود. آنان که در آن لحظات، او را دیده اند، شادی اش را از بازستاندن لباس روحانی، به تاریخ سپرده اند! این شمه ای از حالات و مقامات رهبری شجاع و پرصلابت بود، که در بی ثباتی فرهنگی و سیاسی ایران، در دهه بیست و نیمه اول دهه سی، شعار: "همه کار و همه چیز، تنها برای خدا" را سر داد! روحش شاد و یادش گرامی باد. ♦️ محمدرضا کائینی مکتب اسلامی@naeinebasir
♨️ سرنوشتی که شهید نواب برای سوزاننده قرآن رقم زد... 👈 سید احمد کسروی که بود؟! 👈 ماجرای ترور سید احمد کسروی توسط فداییان اسلام چه بود؟! 🔻 برای مطالعه کامل به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/b43135 مکتب اسلامی@naeinebasir
🔻 قسمتی از ماجرای ترور کسروی به دست شهید نواب صفوی مرحوم نواب گفت كه من آن مجله «شيعه‌گري» كسروي را خدمت آيت‌الله‌العظمي حاج آقا حسين قمي بزرگ كه در زمان خود از مراجع بزرگ نجف بودند، دادم و گفتم‌: «حاج آقا! اگر كسي به اين گفته‌ها اعتقاد و باور داشته باشد، حكم آن چيست؟» حاج‌آقا گفت: «يك هفته به من وقت بده.» حاج‌آقا مجله را برد و بعد از يك هفته داد به من و گفت: «هركس اعتقادش بر اين مطالب باشد و با آگاهي نوشته باشد، حكم قتلش بر هر فرد مسلماني واجب است.» من اين را كه از حاج آقا شنيدم، بلند شدم و يكسره آمدم منزل آيت‌الله كاشاني. آنجا خودم را به آقاي كاشاني رساندم و گفتم كه يك چنين جرياني است و من خود آماده‌ام. تكليفم اين است كه بروم و آن (كسروي) را بزنم. آقاي كاشاني به من گفت: «فرزندم، حالا صبر كن، دست نگه دار.» حالا مرحوم آيت‌الله كاشاني چه حسابي مي‌كرد، نمی دانم. نواب گفت كه بيرون آمدم و گفتم: «خدايا كمكم كن.» به چند نفر ديگر از علما هم سر زدم. سراغ يكي ازعلما كه در خيابان ظهيرالدوله (ظهيرالاسلام فعلي) نرسيده به ميدان بهارستان، مسجدي داشت، به نام آقاي طالقاني (نه مرحوم آيت‌الله سيد محمود طالقاني) رفتم. وقتي مسايل و قضايا را گفتم به ايشان، گفت: «چه كمكي از دست من بر مي‌آيد كه به شما بكنم؟» گفتم: «من هيچ چيز از شما نمي‌خواهم. فقط يك اسلحه براي من فراهم كن.» گفت: «من يك نفر را پيدا مي‌كنم كه اين اسلحه را به تو بدهد، اما به مادرت فاطمه زهرا(س) ما را ديدي، نديدي!» گفتم: «باشد.» اسلحه‌ را گرفتم و بستم كمرم و رفتم طرف دفتر مجله كسروي. از پله‌ها بالا رفتم. ديدم كسروي‌ آنجا نشسته است و براي تعدادي از جوانان دارد سخنراني مي‌كند. سلام كردم و نشستم. سخنراني‌اش كه تمام شد، كسروي گفت: «سيد، با من كار داري؟» گفتم: «بله» رفتيم در يك اتاقي و نشستيم. گفتم كه يك چنين مطالبي در مجله شما چاپ شده است. گفت: بله، همين‌طور هم هست؛ اين مفاتيح هرچه درش نوشته شده است، درست نيست و اينكه پيامبر و اهل بيت‌ (نعوذبالله) مال 1400 سال پيش هستند؛ حرف‌هايشان براي آن روز خوب بود نه الان كه عصر اتم و برق، پيشرفت و... است. با همديگر مقداري صحبت كرديم. آخر سر به من گفت: «ببين سيد! اگر وضعت از نظر اقتصادي و مالي خراب است، اگر هم بيكاري، من كار برايت درست مي‌كنم، چه مي‌خواهي؟» گفتم: «اينهايي كه گفتي هيچ كدامش به درد من نمي‌خورد.» گفت: «خب، پس يك چيز ديگه به تو بگويم؛ بيا نزديك.» من را برد سر يك كمد. در كشو را باز كرد و گفت: «به جدت، دفعه ديگر بيايي مزاحم من بشوي، با اين جوابت را مي‌دهم.» ديدم يك هفت‌تير در آن كشو است. ‌خنديدم. به من گفت: «چرا مي‌خندي؟» گفتم: «من هم اتفاقاً آمدم همين را به تو بگويم. امروز چهارشنبه است، فردا پنج‌شنبه است، جمعه هم هيچ، شنبه صبح توي روزنامه‌ اطلاعات و كيهان مي‌نويسي كه من سيد احمد كسروي غلط كردم آن حرف‌ها را در آن مجله (شيعه‌گري) نوشتم. اگر نوشتي و آن را پخش كردي كه هيچ؛ اگر نه، سروكارت با هماني است كه در آن كشو است... خداحافظ شما.» مکتب اسلامی@naeinebasir
🔻 بخشی از مصاحبه با رهبر معظم انقلاب درباره شهید نواب صفوی البته کاری که ایشان در مقابل کسروی انجام دادند یک کار فرهنگی فقط نبود، اتفاقاً کار سیاسی، نظامی، فرهنگی بود. نظامی بود برای اینکه خب کسروی را مضروب کرد و بعد هم یکی از یاران ایشان کسروی را کشت یعنی دو مرتبه از طرف نواب، کسروی مورد حرکت باصطلاح نظامی قرار گرفت. یکبار به وسیله‌ی خود ایشان که با کارد حمله کرد، یکبار هم به وسیله‌ی مرحوم امامی، سید حسین امامی، که با اسلحه زد و کسروی را عملاً نابود کرد. کار سیاسی هم بود، همانطور که قبلاً هم گفتم، اصلاً ماهیت حرکت ضد دینی که کسروی هم یک تئوریسینها و طراحانش بود یک ماهیت سیاسی بود، هیچکس نمیتواند بگوید کسروی یک عنصر غیر سیاسی بوده، مگر کسی میتواند چنین چیزی را بگوید؟ خود کسروی یک عنصری بود که اصلاً حرکتش از آغاز، در مشروطیت و بعد از مشروطیت، تا آن روزی که کشته شد یک حرکت سیاسی بود و یکی از چهره‌های سیاسی ایران بود. پس مبارزه‌ی با کسروی فقط مبارزه‌ی با افکار ضد مذهبی او نیست، زیرا که همان افکار ضد مذهبی هم یک حرکت سیاسی بود و یک ریشه و منشأ سیاسی داشت. بنابراین کار مرحوم نواب به اعتقاد من کار مذهبی فقط نبود، کار مذهبی، سیاسی بود و به همین شکل هم منعکس شد. ۱۳۶۳/۱۰/۲۲ 🔻 متن و فیلم کامل مصاحبه را اینجا ببینید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=1231 مکتب اسلامی@naeinebasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پلیدی و رذلی پهلوی را از زبان آشنایان خودشان باید شنید فقط خاندان پلید ی چون پهلوی می تواند مردم را در گوهرشاد آنچنان به توپ وتانک بستن ومجروح کشته را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. مسجد اعظم@naeinebasir