⭕️#فرقه_شناسی۱۲
#انحرافات_مهدویت
💢 یکی دیگر از عوامل پدیدآورنده جریان های انحرافی، مشکلات اجتماعی و اقتصادی است.
🔹مهدویت به خاطر نوع نگاهش به آینده و نیز امید بخشی که یکی از اثرات اعتقاد ما به ظهور امام مهدی (عج) است همیشه درمانی بر دردهای انسان های مظلوم و ستمدیده بوده است ولی گاهی این نوع نگاه از حد تعادل خارج شده و با زیاده روی هایی همراه می شود.
🌋مردم هنگامی که خود را در مواجه با کوهی از مشکلات می بینند به جستجوی پناهگاهی مطمئن می گردند تا به وسیله ی آن به آرامش برسند. در چنین شرایطی مردم برای درمان دردهایشان به سراغ هر دارویی می روند.
🌫 غافل از اینکه استفاده از دارو بدون مشورت با فرد متخصص خود دردی بر دردها اضافه می کند در این میان برخی انسانهای بدکار و بی دین با سوء استفاده از این حالت افراد و شوق و علاقه ی آنها به جریان مهدویت با القای برخی ذکرها و وردها در پی جذب افرادِ آماده و علاقمند به این حوزه هستند، تا بتوانند به اهداف شیطانی خود برسند.
منبع: درسنامه مهدویت ج۴ ص۱۷۲
🇮🇷علمی فرهنگی موسسه صدرا 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
✨بسمالله الرحمن الرحیم✨
✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨
خلاصه بشارت از حجت
#جلسه۳۲
💠دو نوع توسل داریم:۱) توسل فردی۲) توسل عملی
🔸در توسل عملی باید اعمالی انجام دهیم که سنخیتی با امام زمان(ع)داشته باشد,که هر کدام از این اعمال میتواند یک گامی باشد به سمت امام.
🔹ما به هر میزانی که شبیه امام شویم،به همان میزان به ایشان نزدیک شدیم.
🔸یکی از رفتارهایی که مورد رضایت حضرت میتواند باشد،این است که انسان در فکر دیگران هم باشد و تنها سلوک شخصی نداشته باشد
🔹بعد از واقعه فیضیه و حمله ساواک و نیروهای گارد شاه که به سوزاندن قرآنها و مفاتیح و به خاک و خون کشیدن طلاب انجامید،ساواک پیغام داد،هر طلبهای که در مدرسه فیضیه و دارالشفا باشد را میکشیم.تعدادی از طلاب به منزل آیت الله بهجت پناه بردند.یکی از ایشان میگوید:به طرف منزل ایشان رفتیم و از ایشان خواستیم شب را آنجا بمانیم.آقا با آنکه مهمان داشت ما را پذیرفت و به آنها فرمود:شما چون معمم نیستید به هتل بروید.اینها اگر بروند برایشان مزاحمت ایجاد میشود.فردای آن روز خواستیم مرخص شویم آقا اجازه ندادند.روزهای بعد هم همینطور بود و میفرمودند تا مطمئن نشدهام اوضاع آرام است و در معرض خطر نیستید اینجا بمانید.۱۴ روز منزل ایشان ماندیم.
🔸اهل سیر و سلوک بود,اما گوشه نشین نبود و اصلاح دین مردم در دوران غیبت امام عصر(ع) را رسالت خود و اهل علم میدانست میفرمود:
🔹اگر اهل علم بخواهند از نواقص دینی مردم چشم پوشی کنند,گرگها میآیند و به بهترین وجه نقائص را رفع میکنند.با رشوهها و با آن کارهایی که بلدند مردم را به کلی منحرف میکنند.آن وقت مسئولیتش برای ما میماند.ما نباید ساکت باشیم.در جایی که میتوانستیم ساکت نباشیم،میتوانستیم راه احتیاط را به مردم القا کنیم،اگر ما غافل شدیم از این مردم به دنیای دانیه ی فانیهای که هیچ معلوم نیست،آن وقت مسئولیتش برای ما میماند.
🔸نکته در اینجا این است که ما حق نداریم فقط سیر و سلوک شخصی داشته باشیم،یا تنها نماز شب و ذکر و درس و بحث شخصی داشته باشیم.هر کسی خودش باید روی دیگران اثر بگذارد.
🔹چیزی که مد نظر قرآن است،اثرگذاری بر دیگران است
✨خداوند در قرآن فرمود:هر کسی یک نفسی را زنده کند گویا که تمام مردم را زنده کرده است و این دلالت میکند بر اهمیت زنده کردن مردم در نزد خداوند تعالی.
🔸انسان اول باید مبانی دینی خودش را قوی کند،بعد برود به سمت خانواده خودش و دیگران،و اثرگذاری روی انها به اندازهای که قادر است.
🔹از شاگردان یکی از بزرگان به ایشان گفتند: شما که دریای دانش هستید چرا کتاب نمینویسید؟ایشان فرمودند:من علمم را در پوست میش نمینویسم.من علومم را در کتاب جان مردم مینویسم،تا کتابها ماندگار باشند.
جان مردم که مجرد است و موجود مجرد مطهر است. هر فردی میتواند کتابی باشد برای ما
🔸در این عصر که فضای رسانه است و هر استادی را اراده کنیم میتوانیم سریعا متصل شویم. و از فایلهای صوتی شان استفاده کنیم.فقط شخصی میخواهد که اهل برنامهریزی و همت باشد،که این علوم را دریافت کند.و از لحاظ علمی قوی شود.
✨وقتی ما نتوانیم یک نفر را وارد راه کنیم به چه کار امام میآییم؟
🔹این قدرت در درون همه ما است.و هر کسی یک وسعتی دارد.هر کدام از ما استعدادهایی داریم که دست نخورده باقی ماندند.
🔸سلوک شخصی برای تقویت باطن است که ما بتوانیم در جمع یک حرکتی انجام دهیم.
🔹اگر ما به فکر نباشیم.بسیاری از مردم حقیقت خودشان را از دست میدهند و آسیب میبینند.
🔸یکی از شاگردان آیت الله بهجت میگوید:رسیده بودم سر دوراهی انتخاب. یک سو رفتن به آذربایجان و تدریس در مدرسه دینی باکو،و سوی دیگر مسئولیتی وزین در همین قم.نگران دوری از فضای معنوی قم بودم.برای مشورت نزد آقای بهجت رفتم و فکر میکردم نظر ایشان به ماندن در قم است.حرفهایم را که شنید گفت:طبیب باید آنجا برود که مریض زیاد است،بروید باکو.دوباره تاکید کردم و گفتم اگر از امور معنوی دور شوم چه؟محکم گفت,نخیرآقا.ویرانیهای آنجا را در نظر بگیرید.خیال میکنید سیر و سلوک به این است که تسبیح هزاردانه دست بگیرید و ذکر بگویید؟!این نیست آقا بروید.
🔹خیلی از ما فکر میکنیم کارمان درست است، اما تا به حال یک نفر را هدایت نکردیم.همین که از این عالم خارج شویم به ما نشان میدهند که شما با این مقدار از علمت میتوانستی روی فلان شخص اثر بگذاری و فلان قدر درجه ات بالا برود. اما به همین کارهای شخصی خودت پرداختی.
🔸ما باید آن تفکر مهدوی صحیح را که بر اساس احادیث و روایات علوم است را ترویجش دهیم.
🔹خیلی از بخشهای اطراف ما از لحاظ فرهنگی ویران شده است.همین حالا میتوانیم با خودسازی دیگرسازی را انجام دهیم،تا در جهت رضایت حضرت کاری کرده باشیم.
قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۳۲
💠افراد گمراه و بیاعتقاد به دین را مانع از تبلیغ دین نمیشرد.وقتی از ایشان درباره تبلیغ و تدریس در دانشگاه با وجود چنین افرادی سوال شد،میفرمود: هیچ جا نیست که تبلیغ حقایق ممنوع باشد.اما اگر ناجورها در کار هستند باید دین حق را تثبیت کند, و کار نداشته باشد به کسانی که از دین حق منحرفند.
🔸چیزی که اهمیت دارد این است که ما دین صحیح را تبیین کنیم و این قدرت علمی میخواهد.که با آن قدرت علمی دین را تثبیتش کنیم.
🔹برخی معلم و استاد دانشگاهند. میتوانند خیلی کارها انجام دهند و. در خلال درس یک طوری بحث را به امام زمان(ع) و امور دینی ربط اش دهند.
🔸قبل از تدریس توسل داشته باشیم تا امام به ما عنایت کند،تا بتوانیم یک شخصی را حداقل با امام آشنا کنیم.
🔹از اهتمام اهل علم به وظایف اجتماعی شان سخن میگفت.در عین حال اصلاح نفس را شرط اساسی به سرانجام رسیدن فعالیتهای آنها میدانست و میفرمود:اگر ما خودمان را اصلاح کنیم به تدریج همه بشر اصلاح میشوند.
🔸ما باید برنامه فردیمان را به جدیت انجام دهیم، اما در عین حال به فکر کارهای جمعی باشیم. و سعی کنیم مباحث علمی را ترویج دهیم.نه اینکه فقط یک توسل خشک داشته باشیم،توسل خشک در این زمان نوجوانها را غنی و ارضا نمیکند.
🔹راز موفقیت روحانیت را در جلب رضایت امام عصر برمیشمرد.
🔸میفرمود:اهل علم همواره باید به دنبال این باشند که پای اعمال و خدمات خود امضا و مهر امام زمان(ع) و تایید ایشان را بگیرند.
🔹یکی از دغدغههای همیشگی ایشان استقلال کشورهای اسلامی بود.همیشه از اینکه جوامع مسلمان در غیاب امام و مولایشان زیر چکمههای شرق و غرب پایمال میشوند اندوهگین بود.معتقد بود اگرچه از نعمت حضور امام محرومیم،اما ایشان ما را رها نکرده و راه را نشان دادند.
🔸میفرمود:هرچه به ما فرمودند:لا تتخذواالکافرین اولیاء، گوش نکردیم. حالا با این اوضاع و گرفتاری و بلاها که بر سر ما مسلمانان میآید چه باید بکنیم؟ خدا میداند چطور کفار مینشینند و برای ذلت و عبودیت و بردگی ممالک اسلامی نقشه میکشند!چقدر باید در فکر حضرت غائب باشیم و برای تعجیل در امر فرجش دعا کنیم؟!
🔹ما متوجه نیستیم چه بلاهایی از طریق استکبارهای جهانی بر سرمان آمده.و چطور تمام دین را دارند به یغما میبرند،که همه اینها به فکر بردگی کشیدن ما هستند.
✨والحمدلله رب العالمین✨
✨اللهم سلّم و تمم✨
هدایت شده از ✏️موسسه صدرا🇮🇷
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖋 مسلمانها و برادران و خواهران ما در زیر آتش دشمن در چه حالی هستند و ما در چه حال؟! آیا رواست که چنین بیتفاوت و غیر مضطرب باشیم؟!
(بخشی از شرح کتاب بشارت از حجت)
#استادسپیدنامه
🎙بشارت از حجت | ۳۱
📱سایت رهبری جهت کمک به مردم غزه
https://www.leader.ir/fa/monies
انتخاب وجوهات⇦بابت کمک ها ⇦کمک به مردم غزه
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت از حجت۳۳-MP3MusicAmplifier.mp3
33.22M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺
#شرح کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر))
#استادسپیدنامه
#جلسه ۳۳
۱۴۰۳/۱/۱۸
زمان فایل: ۳۴:۳۶ دقیقه
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۸۴ ❤️
https://eitaa.com/nafahat256
❤️شرح کتاب بشارت از حجت
☘ج۳۳
موضوع
💥اهتمام به امور جامعه
💥ضرورت خودسازی و اصلاح جامعه
💥تلاش علمی و عملی
💥خطر نفوذ در کشور
💥هدف از فتنه بی حجابی•••
❤️دستور العمل امروز: معرفی امام به قشر نوجوان و جوان
https://eitaa.com/nafahat256
⭕️#فرقه_شناسی۱۳
#انحرافات_مهدویت
💢با ارزش ها را بی ارزش می کنیم
🔹دو عامل از عوامل پدید آورنده ی جریان های انحرافی، زیاده خواهی افراد و اعتبار کم برخی متون است.
1⃣زیاده خواهی: کسانی که از چهارچوب دین خارج و زیاده خواه باشند چه طور انسانهایی هستند؟
قطعا این افراد استعداد و آمادگی بیشتری برای انحراف از دین و حتی منحرف کردن دیگران دارند.
مثل کسانی که برای به دست آوردن پول بیشتر، خارج از چهارچوب و عرف عمل می کنند و رو به دزدی و ربا می آورند.
2⃣اعتبار کم برخی متون:
منابع و متون مهدوی در طول تاریخ فراز و فرودهایی داشته و با وجود تلاش های فراوان بزرگان دین برخی از این منابع و مطالب به شکل نادرست ثبت شده است.
🛑رهبران جریان های انحرافی از منابع و متون مهدویِ کم اعتبار، در جریان های انحرافیِ خود استفاده می کنند تا مهدی یاروانِ ارزشمندِ بیشتری را بی ارزش کنند.
منبع: درسنامه مهدویت-ج۴-ص۱۷۲
🇮🇷علمی فرهنگی موسسه صدرا 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8