❤️اطلاعیه
ان شاالله فردا راس ساعت شش و نیم صبح بصورت انلاین جلسه 38نجم الثاقب پیرامون شناخت امام زمان علیه السلام برگزار می شود
علاقه مندان وارد لینک زیر شوند
https://eitaa.com/nafahat256
النجم الثاقب38.mp3
36.38M
🌺((من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه))اگرکسی بمیرد وامام زمان خود رانشناسدبه مرگ جاهلیت مرده است🌺
#شرح کتاب شریف نجم الثاقب از جناب محدث نوری
#استادسپیدنامه
#جلسه سی و هشتم
#تحلیل ماجرای شیر دادن امام حسن عسکری علیه السلام به امام عصر ارواحنا له الفدا
۱۴۰۲/۱۱/۱
زمان فایل: ۳۰:۱۹دقیقه
❤️جلسه 38النجم الثاقب
☘تحلیل ماجرای شیر دادن امام حسن عسکری علیه السلام به امام عصر ارواحنا فداه
https://eitaa.com/nafahat256
⚜️بسمالله الرحمن الرحیم⚜️
خلاصه نجم الثاقب جلسه ۳۸
💠سوال ۱ : آیا میشود شیر مادری که توجه به خیلی مسائل نداشته،و روی بچه اثر منفی گذاشته از بین برد؟
🔸برخی از تاثیرات منفی که در دوران طفولیت برای بچه پیش میآید قابل رفع کردن نیست.
🔹مثلاً زمانی که پدر و مادر در اتاقی که کودک است آمیزش داشته باشند این تاثیرات تکوینی منفی در این بچه میگذارد. و نمیشود آن را از بین برد
🔸شیر خمیر مایع وجود انسان است که اگر در حالتهای منفی به بچه داده شود روحیات منفی درون این طفل به وجود میآید.
🔹اما میتوانیم آثارش را کم کنیم،مثلاً روزی حلال به این بچه بدهیم خیلی تاثیر دارد و میتواند خلقیات کودک را از منفی به سمت مثبت تغییر بدهد.
🔶سوال ۲: اگر در ازدواج فقط طهارت خانم شرط نیست بلکه باید خانواده او هم چنین باشند.پس دخترهایی که در خانواده هایی که طهارت نداشتند بزرگ شدند و پاک ماندند تکلیفشان چیست؟
🔹خیلی از مسائلی که مطرح میشوند جنبه عمومی دارند برخی از اوقات یک استثنائاتی هست که در قرآن فرمود:یخرج الحی من المیت. مقصود از میت کافر است و مقصود از حی مومن است گاهی از اوقات از صُلب و رحم یک کافری،یک مومنی هم متولد میشود.
🔸اگر خانمی در خانواده ای بزرگ شد که در فسق و فجور بودند،اما شرایط تقوا را رعایت کرد، خداوند تضمین کرده که اگر کسی اهل تقوا باشد راه را برای او میگشاید.و میشود از این خانم یک ذریه طیبه ای به وجود آید.
🔷سوال ۳:این مسائلی که در کتابها مطرح میشود مانند داستان خضر و حضرت موسی، چرا ما حمل بر مکاشفه نکنیم,و میشود بگوییم این یک واقعهایست در عالم مکاشفات؟
🔸برخی شیوه شان این است که وقتی نمیتوانند مسئله ای را از لحاظ ظاهری حل کنند به عرفان پناه میبرند و میگویند مکاشفه بود
🔹ملاصدرا میفرماید کسی که وارد مسیر علمی و عقلی شده یک آفتی میتواند دامنگیرش شود.ان آفت هم اینکه تمام مسائل دین به گوشش میرسد تفسیر و تاویلش میکند به یک چیزی که عقلی است و حالت حسیاش را دیگر در نظر نمیگیرد.
🔸یعنی چه؟ مثلاً میبیند شخصی از دنیا رفته و او را داخل خاک دفن اش میکنند،بعد میگوید ایشان اصلاً وارد قبر نمیشود و در آسمانها دارد پرواز میکند.این قبر برای عوام است وگرنه قبر و فشار قبر و نکیر و منکر وجود ندارند.
🔹ملاصدرا میفرماید:تمام مباحث نقلی مثل آیات و روایات و احادیث که به گوش شما میرسد باید از لحاظ ظاهری هم به آن ایمان آورد.
🔸شما باید معتقد باشید ما وارد یک قبری میشویم فشار قبر هست سرازیری قبر و نکیر و منکر و همه اینها از لحاظ ظاهری هستند و تمام این وقایع واقع میشوند.
🔹ما در بحث موسی و خضر قرینه ای نداریم بر اینکه آن مکاشفه است. باید از لحاظ ظاهری حلش کنیم.
و نباید برای فرار کردن از حل مسائل علمی بگوییم مکاشفه است.
🔸علامه حسنزاده قدس سره فرمودند:این مباحث عرفانی نیاز به ادله و برهان ندارد ذوقی و چشیدنی است
مسائل فلسفی است که نیاز به استدلال و برهان دارد.
🔸پس نمیپذیریم که بگوییم همش در مکاشفه بود و این همه کتاب و تفسیر نوشتند اطلاع نداشتند که مکاشفه است. این فرار کردن از مسیر علمی است.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🔷جلسه گذشته گفتیم که نفس انسان روی جسم او تاثیر مستقیم میگذارد و میتواند تغییراتی را در امور بدنی ایجاد کند. مثلاً هنگامی که بر نفس ترس عارض میشود بدن انسان هم یک تغییراتی در او ایجاد میشود.
🔸 حالتهای روانی مختلف در بدن ما تاثیرات فیزیکی مختلفی هم ایجاد میکنند
🔹به نظر میرسد علت اینکه امام به کام فرزند خودش از اب دهان شیر یا عسل میریزد, شاید به این علت باشد که بدن این کودک در این برهه از زمان در یک حدی از تعادل قرار گرفته.اما تعادلش زمانی به تمامیت و حد اعلا میرسد که از وجود مبارک امام زمان خودش که امام عسکری باشد یک غذایی به ایشان برسد.
🔸این مزاج از عالم ماده به وجود آمده و باید غذای مادی به آن برسد تا اینکه اعتدال به وجود بیاید.
🔹مزاج انسان ارتباط مستقیمی با نوع اخلاق انسان دارد.
مزاج روی تیزی و کندی ذهن و روی نوع اخلاق انسان اثر دارد و اینها در طب اثبات شده است.
🔸مزاج معتدل محض بهترین نوع اخلاق را دارد و از لحاظ ذهنی بهترین نوع ذهن را دارد و همینطور بهترین قدرتهای بدنی. اتصالش با عالم ملکوت به سهولت انجام میشود.
🔹مزاج اگر به سمت اعتدال برود نفس در مقامی قرار میگیرد که سیر رشدی اش خیلی سریع میشود
🔸آن شیر یا عسلی که از کام مبارک امام عسکری به کام مبارک امام زمان ریخته شد شاید آن آخرین مادهای است که باید بدن مبارک امام زمان در دوران طفولیت دریافتش کند تا اینکه این مزاج بدنی به آن حد اعلای تعادل خودش برسد. که اگر نمیرسید ایشان نمیتوانست به آن حد نصاب اعتدال برسد.
🔹میبینید بعد از اینکه این واقعه محقق شد امام عسکری به فرزند فرمود تکلم نما ای فرزند : و ایشان شروع میکنند به گفتن تشهد و تلاوت آیه قرآن و این مسائل.
قسمت دوم نجمالثاقب جلسه ۳۸
💠روایت فرمودند:عطا فرمود به من پروردگارم مهدی امت را.دو مَلَک فرستاد که او را برداشتند و به سراپرده عرش بردند تا آنگاه که ایستاد در حضور قرب الهی.پس خداوند فرمود به او: مرحبا به تو ای بنده من,نصرت دین من و اظهار امر من و مهدی بندگانم.سوگند خوردم که بر تو بگیرم و به تو عطا کنم.(یعنی تو ملاک همه چیز باید باشی)و به تو بیامرزم و بر تو عذاب کنم.برگردانید او را ای دو مَلک به سوی پدرش، به مدارا و ملاطفت و به او بگویید که او در پناه و حمایت و نظر عنایت من است.
🔸خداوند دارد در مورد حضرت مهدی(ع) سخن میگوید: که برپا و ظاهر نمایم حق را به او.نابود کنم باطل را به او. و بوده باشد دین خالص برای من.
این روایتی است که باید حل شود چون معضلاتی در درونش است
🔹اگر روایت دلالت کند بر امور غیبی باید آن روایت را بر اساس امور غیبی تفسیر کرد.
ولی اگر قرینه نداشتیم باید آن را از لحاظ ظاهری حلش کرد.
🔸مثلاً در قرآن داریم که حضرت آدم در بهشت بود بعد ابلیس وسوسه اش کرد،که از شجره ممنوعه تناول کند.و حضرت آدم و حوا از آن شجره ممنوعه تناول کردند و از مقام بهشت تنزل کردند و وارد کره زمین شدند.
🔹این داستان نکاتی دارد که باید حل شود که این بهشت در کجا بود؟
چون بنا به دلایل عقلی و نقلی که ما داریم هر کس وارد بهشت شود دیگر خارج نمیشود از آن. چون بهشت ابدی است.
🔸اگر مقصود از بهشت یک باغی از باغهای دنیا باشد،دیگر هبوط کردن از آن و وسوسههای شیطان معنایی ندارد. و دیگر به آن نمیگویند بهشت بلکه میفرمایند باغ.
🔹خداوند در قرآن میفرماید که وقتی حضرت آدم از آن درخت تناول کرد به او گفتیم قلنا اهبطو منها جمیعا.یعنی از آن مقام هبوط کنید.
🔸کسی که در باغ است وقتی خارجش میکنند به او نمیگویند هبوط کن.بلکه میگویند خارج شو.
🔷سوالی که پیش میاد، اگر در بهشت بود چرا تنزل کرد آمد پایین؟و اگر در بهشت بود حضرت ادم که بدن مادی دارد. با بدن مادی چطور داخل بهشت بوده که باید بیاید پایین؟ این چه بهشتی بوده که انسان با بدن مادی میتواند واردش شود؟
🔸چون ما بحثی داریم در فلسفه که موجود مادی امکان ورود به عالم غیب ندارد.
🔹و تا زمانی که موجودی خودش غیبی نشود نمیتواند وارد عالم غیب بشود.
و موجودات غیبی هم امکان ورود به عالم ماده را با حفظ خصیصه غیبی بودن ندارند.
🔸پس ما در این روایات بر اساس این قرائن باید این روایت را حملش کنیم به یک امر ماورا طبیعت.
🔹این روایت که فرمودند حضرت مهدی(ع)را دو ملک آمدند و ایشان را برداشتند و به سمت عرش الهی بردند در حضور خداوند.میخواهیم این روایت باید حل شود.
🔹خداوند تعالی را شما به عنوان یک منبع نور در نظر بگیرید.که این منبع نور عوالم وجود را به صورت طولی ایجاد کرده است.
🔸اولین عالم که خداوند ایجاد کرد عالم عقل میباشد.بعد از آن عالم برزخ یا عالم ملکوت اسفل یا عالم مثال میباشد.بعد از عالم ملکوت اسفل،عالم دنیا میباشدکه به آن عالم مُلک میگویند
🔹قوس نزول: سیر از عالم عقل به سمت برزخ و از برزخ یه سمت عالم طبیعت است
🔸قوس صعود: سیر از عالم طبیعت به سمت برزخ و از عالم برزخ به سمت عالم عقل میگویند.
🔹تمام موجوداتی که ما در این عالم داریم مشاهده میکنیم اینها افاضهها یا انواری هستند که از خداوند تابیدند.و وارد عالم عقل شدند.
🔸 در عالم عقل هیچگونه تصویری وجود ندارد همش نور است. بعد عالم عقل تابیده به عالم برزخ که قبل از دنیاست و در آنجا همش تصویر است.بعد این تصاویر وارد عالم طبیعت شد این موجوداتی که شما میبینید.
🔹تمام وقایعی که اتفاق میافتند از بالا به سمت پایین میآیند.و به این قوس نزول میگویند
قوس نزول و قوس صعود را کنار هم قرار دهیم تبدیل به یک دایره میشود.این دایره هم یک خطی وسطش کشیده شد، که شده های دو چشم.و یک خط موربی هم کشیده میشود که این دو قوس را از هم جدا میکند.
🔸تمام حروفی که میبینید،هر کدامشان بحث های خیلی عجیب و غریبی دارند.که در بحث علم حروف و اعداد بیان میشود.
🔹مثلاً یک عالِمی به مراجعه کننده ای میگوید:شما سه فرزند در تقدیرت است.و خصوصیات شان را هم میگوید،ایشان از کجا دارد این سه فرزند را که هنوز به وجود نیامدند میبیند؟مشخص است فرزندان این آقا که شخص مخاطب است،در عالم برزخ نزولی موجود اند. که اگر شخصی از لحاظ روحانی قوی شود،میتواند به عالمی که پیش از این عالم است دسترسی پیدا کند و وقایعی را که از پیش واقع شدند را ببیند.
🔸عالم برزخ نزولی همسایه عالم دنیاست و قبل از اینکه وقایع در اینجا پیاده شوند در آنجا واقع میشوند بعد وارد این عالم میشوند.
🔹هر کس اتصال پیدا کند به عالم برزخ.بنا به قدرت اتصالش میتواند از وقایعی که در آن عالم در حال وقوع است اطلاع پیدا کند
✨والحمدلله رب العالمین✨
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
النجم الثاقب39.mp3
40.22M
🌺((من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه))اگرکسی بمیرد وامام زمان خود رانشناسدبه مرگ جاهلیت مرده است🌺
#شرح کتاب شریف نجم الثاقب از جناب محدث نوری
#استادسپیدنامه
#جلسه سی و نهم
# نحوه عروج امام زمان علیه السلام توسط ملائکه در دوران طفولیت
۱۴۰۲/۱۱/۲
زمان فایل: ۳۳:۳۰دقیقه
☀️جلسه 39النجم الثاقب
موضوع: نحوه عروج امام زمان علیه السلام توسط ملائکه در دوران طفولیت
https://eitaa.com/nafahat256
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهم ترین مسئله ی زندگی ما...
⚘️#استادسپیدنامه
شرح کتاب نجم الثاقب
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
⚜️بسمالله الرحمن الرحیم⚜️
خلاصه نجم الثاقب جلسه ۳۹
💠سوال:آیا جنهای مسلمان شیعه قادر به رویت امام هستند،یا مثل انسان باید به مرحله خاصی برسند تا امام را ملاقات کنند؟
🔸در این مسئله رویت امام و دسترسی به امام بین جن و انس تفاوتی نیست،آنها هم مکلفند و باید به یک درجه خاصی دست پیدا کنند تا لیاقت پیدا کنند که با امام ارتباط داشته باشند
🔹سوال۲: آیا معراج پیامبر از لحاظ فیزیکی قابل اثبات است؟
معراج با بدن مادی نیست.معراجی که طولی باشد با ابدان دیگر است که انسان بدن مثالی و ابدان دیگری دارد.
یک قسمت معراج که طی الارض باشد میتواند با بدن مادی باشد.اما معراجی که درسماوات انجام میشود ومعراج حضرت رسول با بدن مادی نیست.
🔸سوال ۳:آیا پیامبران اولوالعزم هم قطب بودند؟پیامبر اولوالعزم در زمان خودش قطب است و مابقی انبیا تابع آن پیامبر اولوالعزم هستند مانند حضرت لوط که در زمان حضرت ابراهیم بوده.
🔹سوال۴:در رابطه اختیار انسان با این عوالم،آیا انسان اختیار دارد؟وقایعی که قرار است در زندگی انسان واقع شوند دو دسته اند.
🔸برخی قطعیاند و برخی جنبه امکانی دارند👈🏻 یعنی که به وجود بیاید و ممکن است که به وجود نیاید
قبل از عالم طبیعت یک عالمی است به نام عالم برزخ که یکی دیگر از نامهایش ملکوت امکانی است.
🔹برخی از وقایعی که در آن عالم هستند ممکن است در این عالم پیاده شوند و بستگی دارد به اعمال انسان.که اگر اعمال به سمت مثبت باشد اتفاقات مثبت و به سمت منفی باشد اتفاقات منفی می افتد.
برخی وقایع قطعاً در این عالم پیاده میشوند اما آنچه اهمیت دارد نحوه عملکرد انسان است.مثلاً اینکه همسر من چه کسی باشد،میتواند از قبل معین شده باشد،اما اینکه نحوه تعامل ما با این افراد چگونه باشد این به اختیار ما بستگی دارد. 🔸زندگی ابدی ما بازتابی از رفتارهای اختیاری ماست.نه بازتابی از زندگی که طراحی شده برای ما.انسان مهمان سفره ی عملکرد خودش در قیامت میباشد.
🔹سوال۶:آیا میشود به وسیله ی قدرت نفسانی مریضیها را از بین برد؟
به وسیله قدرت نفسانی هم میشود مریضیها را از بین برد و هم میشود مریضی را به وجود آورد.برخی بر اساس تلقینات منفی خودشان را مریض میکنند و برخی هم با تلقینات مثبت مریضی را از بین میبرند که این خودش یک شاخه علمی است.
🌀روایت:امام حسن عسکری فرمود: چون عطا فرمود بر من مهدی(ع) را.دو ملک فرستاد که او را برداشتند و به سراپرده عرش بردند تا آنکه ایستاد در حضور قرب الهی پس فرمود به او(خداوند به حضرت مهدی فرمود)مرحبا به تو ای بنده من،برای نصرت دین و اظهار امر من و مهدی بندگانم هستی.سوگند خوردم که به تو بگیرم و به تو عطا کنم به تو بیامرزم و به تو عذاب کنم.برگردانید او را ای دو ملک،به سوی پدرش به مدارا و ملاطفت و به او بگویید که او در پناه حفظ و حمایت و نظر عنایت من است تا آن زمان که برپا و ظاهر نماید حق را به او و نیست و نابود کنم باطل را به وسیله او و دین را خالص کنم به دست او.
🔸تمام عوالم وجودی در طول همند.که بالاترین مرتبهاش عالم عقل است.ومرتبه پایین ترش عالم مثال یا برزخ یا ملکوت اسفل به آن میگویند.پایین ترین عالم،عالم طبیعت یا دنیا به آن میگویند.
یک نکته اینکه ما هر چقدر به سمت بالا برویم عالمها واقعیتر میشوند بر خلاف پندار ما.
🔹علت اینکه انسان از مرگ میترسد: چون فکر میکند وقتی میمیرد یک چیزهایی را از دست میدهد.و فکر میکند وارد عالمی میشود که همش تصورات و خیالات است اجسام و ماده درآنجا نیستند.به همین علت فکر میکند وارد عالمی میشود که واقعیتش از این عالم کمتر است.در حالی که بالعکس است وقتی از این عالم خارج میشود به سمت عالم برزخ میرود آنجا واقعیتر است ودر آنجا لمس خیلی قویتر است.
🔸ملا هادی سبزواری یکی از بزرگان اهل معرفت است ایشان میفرماید:انسان وقتی وارد عالم برزخ میشود شعور و ادراکش ۱۰۰ برابر قوی میشود.
عالم مثال ۱۰۰ برابر از این عالم واقعیتر است
🔹در روایت آمده :انسان چه مومن و چه کافر وقتی وارد عالم برزخ میشوند آرزو میکند که کاش زودتر میآمدیم.
🔸سوالی که در جلسه گذشته مطرح کردیم مبنی بر اینکه حضرت آدم این وقایعی که برایش اتفاق افتاد در کدام بهشت بود؟
🔹 با بدن مادی نمیشود وارد بهشت شد،بدن مادی مربوط به عالم طبیعت و دنیاست.اما بهشت یک عالم غیبی برزخی است.
🔸و ما فقط به یک نکته میرسیم که حضرت آدم با بدن مثالی آنجا بوده.یعنی بدن مادیاش در دنیا بود و وارد یک مکاشفه شدند و در مکاشفه خودش را در عالم برزخ ( بهشت برزخی نزولی به آن می گویند) دیده است.
🔹ماجرای موسی(ع)و خضر در عالم طبیعت میتواند مهیا شود و هیچ محذور عقلی و فلسفی ندارد.
ماجرای حضرت آدم امتناع دارد که در عالم ماده این اتفاق برایش افتاده باشد.
🔸در آیات ۳۱،۳۲ و۳۳ سوره بقره مبحث ملائکه و حضرت آدم است ملائکه مجردند و این قرینه را ما داریم.و از همین ظاهرش مشخص است که ماجرا چیست.
قسمت دوم نجمالثاقب جلسه ۳۹
💠در این آیات میفرمایند:که ملائکهای بود,شیطانی بود آدمی بود.ملائکه مجردند.شیطان هم با چشم عادی اصلاً دیده نمیشود و به صورت مثالی دیده میشود.پس اینها همهشان قرائنند.برای اینکه ما بگوییم این ماجرا در عالم طبیعت هم واقع شده و هم واقع نشده.این یعنی حضرت آدم چه بسا با بدن مادی در عالم ماده بود.و در یک مکاشفه عرفانی قرار گرفته.و خودش را در مکاشفه در بهشت دیده است.
💥عالم برزخ واقعیتر است و لمس اش قوی تر است
🔸پس حضرت آدم در یک مکاشفه وارد عالم برزخ شد و توانست ملائکه را ببیند شیطان را ببیند و امور غیبی را مشاهده کند و همهشان واقعیاند به دستور خداوند اعتنا نکرد و از میوه آن درخت استفاده کرد و خداوند به ایشان گفت از بهشت خارج شو. همین که به او گفت از بهشت خارج شو به یکباره خودش را در بدن مادی دید.
🔹قبل از اینکه خداوند ماجرای حضرت آدم را در سجده ملائکه را نقل کند در آیه ۳۰ سوره بقره فرمود:اِنِّی جاعِلٌ فِی الْاَرْضِ خَلیفَةً...که من در زمین میخواهم خلیفه قرار دهم.یعنی از همان ابتدا حضرت آدم زمینی است.بعد وارد مبحث بهشت میشود.
🔸عالم مکاشفه از این جایی که ما داریم این عالم را ادراک میکنیم خیلی واقعیتر و طبیعیتر است.
🔹این حالتی هم که برای حضرت مهدی(ع)پیش آمد به نظر میرسد یک مکاشفه باشد چون بحث مَلَک است که دو تا ملک او را بردند و ملک موجود مجرد است و مادی نیست و او را به عرش بردند عرش هم مادی نیست و میفرماید در یک حضور خاص معنوی ایشان قرار گرفته که دارد صوت خداوند را میشنود و همه اینها تلقیناتیست که به انسان کامل میشود و این تلقینات آثار معنوی در آن روح مقدس ایجاد میکند.
🔸حضرت مهدی(ع)از همان کودکی ملکوتی و جبروتی بودند و با عوالم وجودی آشنا بودند.اینطور نیست شروع کنند به درس و بحث تا اینکه به جایی برسند.انسان کامل سِر نظام هستی است. و هر کسی از احوالات آن حضرت آگاه نیست چون شاکله سر نظام هستی،خفا است.
🔹کسی میتواند با آن حضرت ارتباط برقرار کند که خودش تبدیل به یک انسان سری شده باشد
🔸به هر میزانی که ما به سمت باطن عالم حرکت کنیم به همان میزان به آن حضرت داریم نزدیکتر میشویم و هر چقدر که ما از باطن عالم فاصله بگیریم و به سمت ظاهر بیاییم از آن حضرت داریم دور میشویم.
🔹انسان وقتی به سمت ظاهر میآید روحش ضعیف میشود،ولی ابعاد جسمانیاش مثل شهوت و غضبش قوی میشوند و اینها سنخیت با حضرت ندارند
ما خودمان را اینطور میتوانیم ارزیابی کنیم وقتی شخصی رازی را به ما میگوید،اگر میلمان به افشاست یعنی ما میل به ظاهر عالم داریم.اما اگر بیشتر دوست داریم که افشا نکنیم،مشخص است میل به باطن است.
شخصی که میل ندارد حرف بزند و بیشتر دوست دارد که مخفی باشد این شخص میل باطنی دارد.
🔸ما باید با قدرت عقل این حالات را به دست آوریم نه خصیصه مزاج ما این باشد.چون بعضیها حرف نزدنشان به مزاجشان برمیگردد نه به قدرت عقلش.
انسان که میخواهد ارتباط برقرار کند با حضرت حجت، باید با باطن خودش بیشتر انس بگیرد.
🔹باطن انسان زیباترین حقیقت نظام هستی است.که اگر ما با باطن نظام هستی انس نداشته باشیم مشخص است که خودمان را نمیشناسیم و اهل ظاهریم، به همان میزان از امام دوریم.
🔸ما باید امام را در باطن خودمان پیدایش کنیم.اگر در باطن پیدا کردیم در ظاهر هم ایشان را میبینیم
🌀روایت داریم:امام زمان(ع)ظهور میفرمایند مردم میگویند ما ایشان را دیده بودیم،چطور قبلاً نشناختیم؟
ما با کوچکترین توجهها(توجه باطنی)میتوانیم با امام ارتباط بگیریم همین که ذهن به سمت امام برود یک ارتباط معنوی یک نوری در ذهن ایجاد میکند.
🔹ما تا زمانی که در دنیا هستیم میتوانیم با امام ارتباط بگیریم.اما اگر از این عالم خارج شویم و ارتباطی با امام برای ما ایجاد نشده باشد در آن عالم دیگر مشکل میشود و چه بسا دیگر قابل حل نیست.
🔸هدف از زندگی انسانهای عادی مثل ما این است که در این فرجه زمانی که به ما دادند به انسان کامل برسیم.که هر کس برسد به آن سعادت خاص و ویژه خودش دست پیدا کرده است.
🔹شما در طول روز هر کاری میکنی باید به این نیت باشد که یک قدم به امام زمان(ع)نزدیک شویدکه این برای ما نفع دارد،اما اگر برای هوای نفسانی باشد خسارت محض است.
🔸انسان باید با خودش عهد ببندد که در این عالم به دیدار برسد.هر چقدر به ما عمر دادند کفایت میکند برای رسیدن به امام،ما عمرمان را کوتاه میدانیم در حال که خیلی بلند است.
🔹حضرت صادق(ع)فرمود:که خداوند به ۱۸ ساله ها تشر میزند و میگوید مگر من عمر طولانی به شما ندادم چرا به کمال نرسیدید؟
۱۸ سال در برزخ خیلی طولانی است.اگر کسی از عمر خودش استفاده کند به امام میرسد.
🔸راه برای همه باز است چون هدف این است و ما در این عالم باید هدفمان دستیابی به امام باشد، غیر از این باشد کلاه سرمان رفته است
✨والحمدلله رب العالمین✨