بایسته های تدریس منطق، بدایة و نهایة الحکمه.mp3
38.87M
🔰 بایستههای تدریس منطق، بدایة و نهایةالحکمه
▫️نشست تابستانه شعبه اصفهان مجمع عالی حکمت در تاریخ ۱۶ تیرماه برگزار گردید که در این نشست، استاد امینینژاد به موضوع "بایستههای تدریس منطق، بدایة و نهایةالحکمه" پرداختند.
⏱ زمان: ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
💿 حجم: ۳۷ مگابایت
#مجمع_عالی_حکمت
#استاد_امینی_نژاد
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 عید بندگی
🔷 عید سعید قربان، عید بندگی بر شما مبارک باد
#عید_قربان
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 اسعدالله ایامکم
▫️ به مناسبت عید قربان و عید غدیر تمامی آثار و محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی نفحات با تخفیف ۲۵ درصد ارائه خواهد شد.
▫️شما عزیزان میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نفحات به آدرس ذیل، تا عید سعید غدیر از تخفیف ۲۵ درصدی برای آثار عرضه شده استفاده نمایید ؛
Store.Nafahat-eri.ir
▫️لازم به ذکر است آثار و محصولات خریداری شده پس از عید سعید غدیر ارسال میگردد.
#عید_قربان
#عید_غدیر
#فروشگاه_اینترنتی_نفحات
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
Https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 اطلاعیه
▫️به اطلاع سروران گرامی میرساند ثبتنام تمامی دورههای مجازی مؤسسه (دوره فشرده فلسفه اسلامی، دوره فشرده عرفان اسلامی و دوره سطح یک فلسفه و عرفان اسلامی) و نیز ثبتنام درس الرسائل التوحیدیه تا عید سعید غدیر تمدید شد.
#اطلاعیه
#معاونت_آموزش
#دوره_های_مجازی
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 حکمت اشراق؛ چیستی و ویژگیها
▫️به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام علمی شیخ شهابالدین سهروردی نشست علمی “حکمت اشراق؛ چیستی و ویژگیها” با حضور استاد امینینژاد به صورت مجازی و حضوری (محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی) برگزار میشود.
▫️زمان: شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰، از ساعت ۱۱ الی ۱۳
▫️مکان: سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی
▫️لینک حضور مجازی:
http://hekmateislami.com/?p=12152
#نشست_تخصصی
#استاد_امینی_نژاد
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 عید غدیر مبارک باد
▫️عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر مبارک باد.
▫️رهبر انقلاب: زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است.
#غدیر
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 مسأله غدیر
▫️امام خمینی رضواناللهتعالیعلیه:
من درباره شخصیت حضرت امیر چه مى توانم بگویم و کى چه مى تواند بگوید. ابعاد مختلفه اى که این شخصیت بزرگ دارد، به گفتگوى ماها و به سنجش بشرى در نمى آید.
کسى که انسان کامل است و مظهر جمیع اسماء و صفات حق تعالى است، ابعادش به حسب اسماء حق تعالى باید هزار تا باشد و ما از عهده بیان حتى یکىاش نمى توانیم برآییم. این شخصیت که جامع تضاد است، امور متضاده در او جمع است، کسى نمى تواند در حول و حوش او سخن بگوید؛ از این جهت، من در این موضوع بهتر مى دانم که ساکت باشم... .
مسئله غدیر، مسئله اى نیست که بنفسه براى حضرت امیر یک مسئله اى پیش بیاورد، حضرت امیر مسئله غدیر را ایجاد کرده است. آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، موجب این شده است که غدیر پیش بیاید. غدیر براى ایشان ارزش ندارد؛ آن که ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است. خداى تبارک و تعالى که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول اللَّه کسى نیست که بتواند عدالت را به آن طورى که باید انجام بدهد، آن طورى که دلخواه است انجام بدهد مأمور مى کند رسول اللَّه را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهى داشته باشد، این را نصب کن. نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوى حضرت باشد؛ مقامات معنوى حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود. و اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر ازش تجلیل کرده اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله اى است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس مى گوید که «به قدر این کفش بى قیمت هم پیش من نیست» آنکه هست اقامه عدل است... .
زنده نگه داشتن این عید نه براى این است که چراغانى بشود و قصیده خوانى بشود و مداحى بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوى قابل نصب نیست یک چیزى نیست که با نصب آن مقام پیدا بشود؛ لکن آن مقامات معنوى که بوده است و آن جامعیتى که براى آن بزرگوار بوده است، اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کنند... .
بنا بر این، اینکه حدیث غدیر را ما حساب کنیم که مى خواهد یک معنویتى را براى حضرت امیر یا یک شأنى براى حضرت امیر درست کند نیست. حضرت امیر است که غدیر را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست که اسباب این شده است که خداى تبارک و تعالى او را حاکم قرار بدهد.
🏷 صحیفه امام، ج۲۰، ص۱۱۱ تا ص۱۱۸.
#غدیر
#امام_خمینی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 اطعام غدیر
▫️همزمان با عید سعید غدیر، مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات با همکاری گروه جهادی شهیدان رستمی اقدام به تهیه و توزیع ۳۱۳ پرس غذای گرم کرد.
@shahidan_rostami
#غدیر #اطعام
#گروه_جهادی_شهیدان_رستمی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
41.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هر کجا میرویم اسم علی است
🌷فرمایشاتی از حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه در مورد امیرمؤمنان علی علیهالسلام
#غدیر
#امام_خمینی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 افتتاحیه گروههای علمی
▫️مراسم افتتاحیه گروههای علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات با حضور استاد امینینژاد و جمعی از پذیرفتهشدگان گروههای علمی برگزار شد.
▫️در این مراسم جناب استاد یزدانپناه و استاد امینینژاد مباحثی را در خصوص وضعیت فلسفه اسلامی، خلأها، امتدادهای پیشرو و افقهای آینده مطرح کردند.
▫️لازم به ذکر است که این مراسم بهصورت حضوری و مجازی، با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.
#گروه_علمی
#معاونت_پژوهش
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri